Toon posts:

files kopieren via COM poort?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop waar ik Windows 95 OSR2 op wil hebben, kheb de install wel maar op de laptop zit geen CD-rom, wel een netwerk kaart maar zelfs met de drivers van 3com's site krijg ik die niet aan de praat in DOS. Heb ook linux network bootdisks geprobeerd.. maar dat werkt niet.

Heeft iemand enig idee hoe ik een paar files ga kopieren van mijn computer, naar de laptop? Ik heb wel een kabel (female/female) die in een COM poort past.. daar moet het mee gaan lukken toch? Maar dan heb ik alsnog een programma nodig die zowel in XP als in DOS werkt.

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
dat moet dan wel een nulmodem kabel zijn (zoek op internet voor de layout) Vervolgens zijn er diverse programmaatjes beschikbaar om via een nulmodem kabel bestanden te versturen. Zelfs in DOS zit een native programma. Zoek op 'nulmodem'!

edit: typo

[ Voor 6% gewijzigd door DaRace op 27-01-2004 14:54 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
De oude Norton Commander heeft standaard de mogelijkheid om files via de COM poort te versturen onder DOS.
Misschien dat erop het internet nog wat rondzwerft. :)
Verder zijn er nog wel meer gratis utilities die het ook kunnen. Maar Google kan je meer daarover vertellen. :)

Senile! Senile Oekaki

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Of de HD van die laptop even in een laptop zetten waar wel een cdrom op zit :)

[ Voor 147% gewijzigd door Han op 27-01-2004 14:58 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen andere laptop.. en die is dan ws toch niet compatible omdat deze laptop echt heel oud is.. 486dx/16mb. Zoek enkel een DOS programma om vanaf m'n XP bak de Windows setup op m'n 486 laptop's harde schijf te zetten.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Maar dit onderwerp is meerdere malen behandeld en dus eigenlijk overbodig aangezien hier genoeg over te vinden is..

Zoeken op: [url=""]Laptop instal geen cdrom[/url]

En dan vind je o.a.:

Hoe WIN 95 op laptop installeren zonder CD-rom
Hoe instal win 98 op laptop zonder cdrom?
Laptop install over netwerk...

Succes :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.