Laptop install over netwerk...

Pagina: 1
Acties:

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 02:07
Ik heb 6 Compaq laptopjes liggen (166Mhz, 80Mb, 1Gb), er is maar een laptop met CD-speler en geen mogelijkheid om eerst op te starten met de startup disk en dan de CDRom aan te sluiten. Dus we komen niet echt verder.

Alle machines moeten op Win 98 draaien :r . Er staat nu Win95 op en de upgrade (cd-rom erin, win95 opstarten en de install draaien) doet het niet.

We zitten dus een beetje vast. Het moet kunnen, maar HOE? :?

Het moet woensdag af zijn (hebben dus nog 2 avonden)...

TNX.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Hebben de portables een netwerkkaartje ?
Maak een opstartdiskette voor netwerk map een letter naar een ander pc installeer van daar af de software.

Enventueel dan een image maken met ghost en dan restoren op de andere pc's als het toch dezelfde zijn.

Wat ook handig is de cabs files op de harddisk kopieren als je dan es iets moet bijinstalleren.

En is dit niet meer een topic voor WOS ??

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Koop anders een verloopstekkertje van 3,5" HD naar 2,5" HD

Haal uit alle laptops de HD en sluit deze met het verloopstekkertje aan op een desktop pc hd formateren Systeem er op zetten install-files erop kopieëren en weer terug zetten in de laptop.

En gaan met die banaan 8-)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Chandler479
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

pak een nulmodem kabel, aansluiten op een systeem met cdrom dan effe met norton commander kloten en dan kan je het installeren :)

thunderstruck

• ebras
  • Laatst online: 18-02 02:07
Ja, ze hebben een netwerk kaartje, maar hoe maak ik een opstartdiskette voor netwerk en map ik een letter naar een ander pc? :?

Verloopstekkertje van 3,5" HD naar 2,5" HD is ook een strak plan! Zal vanmiddag kijken of ik ff langs de winkel kan...

Verwijderd

de laptop hdd in een desktop pc pleuren = EEN HEEL SLECHT IDEE!!! omdat wanneer je een OS installeert installeer je het voor een pc met specifieke onderdelen en dat is bij een laptop en desktop pc heel verschillend :( ...

dus ga voor die opstart diskette met netwerk verbinding :)

• Twynn
  • Laatst online: 14-05 10:48
Op dinsdag 15 januari 2002 11:16 schreef ebras het volgende:
Ja, ze hebben een netwerk kaartje, maar hoe maak ik een opstartdiskette voor netwerk en map ik een letter naar een ander pc? :?
Voor een opstartdiskette met netwerk-support gebruik je mslanmanager.. (behoorlijk karwei om dat goed voor elkaar te krijgen)
Maar als het draait kun je gewoon simpel een drive mappen met net use * //server/share

Maargoed, misschien kun je daar wat meer over vinden in Network Troubleshooting.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Op dinsdag 15 januari 2002 11:20 schreef mad_maxz het volgende:
de laptop hdd in een desktop pc pleuren = EEN HEEL SLECHT IDEE!!! omdat wanneer je een OS installeert installeer je het voor een pc met specifieke onderdelen en dat is bij een laptop en desktop pc heel verschillend :( ...

dus ga voor die opstart diskette met netwerk verbinding :)
LEZEN |:(

systeem erop zeteen (Lees : DOS er op zetten)
install files kopiëren (Lees : Windows CAB-Files er op zetten)
HD terug zetten (Lees : HD terug plaatsen in laptop)
Opstarten & Installeren (Lees : Laptop opstarten en windwows setup starten vanaf HD)
|:(

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op dinsdag 15 januari 2002 11:27 schreef Twynn het volgende:

[..]

Voor een opstartdiskette met netwerk-support gebruik je mslanmanager.. (behoorlijk karwei om dat goed voor elkaar te krijgen)
Maar als het draait kun je gewoon simpel een drive mappen met net use * //server/share

Maargoed, misschien kun je daar wat meer over vinden in Network Troubleshooting.
Bij ghost 7 enterprise zit eenn tooltje om zo'n opstartdisks te maken en dat werkt heel goed na ff zoeken :)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Chandler479
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

nulmodem wil ook nog wel eens werken

thunderstruck

Pagina: 1