Toon posts:

wat is het beste ADSL modem om aan te schaffen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg binnenkort de 2-8Mbit MyADSL ( MyCom ) en heb deze besteld zonder het standaard voor MyADSL geprepareerde Asus-modem.
Ik ga deze week de US-Robotics router + WLAN kopen voor aansluiten 4 pc's + draadloos laptop.

Nu wil ik een goed modem kopen. Wie kan mij hierin adviseren ?
Het moet dus een ethernet-modem zijn, maar router-funktie is niet nodig.

bvd voor jullie advies.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hier effe beginnen met lezen? :)

Waarom neem je niet een Router/Wireless/ADSL modem inéén geval?

[ Voor 26% gewijzigd door Br@m op 27-01-2004 14:33 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Bij ons op de zaak hebben we de minste klachten met de Zyxel Prestige serie. Glashelder te configureren en zo stabiel als wat... Wil ik zelf ook erbij als ik ADSL neem (zit nu nog bij Casema :()

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

judgem schreef op 27 januari 2004 @ 15:10:
Bij ons op de zaak hebben we de minste klachten met de Zyxel Prestige serie. Glashelder te configureren en zo stabiel als wat... Wil ik zelf ook erbij als ik ADSL neem (zit nu nog bij Casema :()
* Freee!! is ook heel erg blij met zijn Zyxel (meebesteld bij ADSL-aansluiting).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Br@m schreef op 27 januari 2004 @ 14:32:
Hier effe beginnen met lezen? :)

Waarom neem je niet een Router/Wireless/ADSL modem inéén geval?
Beste Br@m,
die faq had ik al gelezen, maar geeft geen antwoord op mijn vraag, he ?

ik wil perse die US-robotics ( 54 Mbps-versie ) , omdat die overal goed uit de reviews komt + kennis heeft deze ook aangeschaft en is zeer tevreden.
Andere 54 Mbps-routers met ingebouwd modem zijn altijd minder mbt draadloos bereik.

Ja, die Zyxel had ik ook al op het oog, maar die heeft dus wel een router ingebouwd.

Verwijderd

Ik kan je Allied Data copperjet modems aanbevelen. Hoeveel ze kosten weet ik niet precies (kreeg hem gratis van mijn isp), maar hier draait hij sinds ik hem heb superstabiel en zonder problemen (meer dan 6 maanden al, nooit hoeven te resetten of zo).
Instellen, en klaar.

Ik heb de copperjet 810 (annex A). Dit is een modem met ingebouwde router, maar hij is ook alleen als modem (bridged mode) te gebruiken.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:15
Wat is er mis met de door KPN standaart meegeleverde (in jou geval dan dus niet) Thomson 510?
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad iig. Er zit dan wel een router ingebouwd, maar in combinatie met mij Unex Wlan router draait het al een paar maanden zonder problemen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:38

lier

MikroTik nerd

Veelal zijn de "standaard meegeleverde" routers ook als bridge in te stellen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 12:23
olof schreef op 27 januari 2004 @ 15:55:
Wat is er mis met de door KPN standaart meegeleverde (in jou geval dan dus niet) Thomson 510?
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad iig. Er zit dan wel een router ingebouwd, maar in combinatie met mij Unex Wlan router draait het al een paar maanden zonder problemen.
Als je wilt gaan VPN'n zonder dat je een DMZ zone in wilt stellen wil ik je toch echt een andere aanraden.
Veelal zijn de "standaard meegeleverde" routers ook als bridge in te stellen.
Dat kan de 510 inderdaad ook, gewoon via de website een nieuw bestandje laden.

[ Voor 16% gewijzigd door djluc op 27-01-2004 16:01 ]

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 15:45:
Ja, die Zyxel had ik ook al op het oog, maar die heeft dus wel een router ingebouwd.
Die Zyxel kun je heel simpel via een Telnet sessie danwel als router danwel als bridge instellen.. Zou je alleen even je VPI en VCI waardes bij je provider moeten opvragen...

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 15:51:
Ik kan je Allied Data copperjet modems aanbevelen. Hoeveel ze kosten weet ik niet precies (kreeg hem gratis van mijn isp), maar hier draait hij sinds ik hem heb superstabiel en zonder problemen (meer dan 6 maanden al, nooit hoeven te resetten of zo).
Instellen, en klaar.

Ik heb de copperjet 810 (annex A). Dit is een modem met ingebouwde router, maar hij is ook alleen als modem (bridged mode) te gebruiken.
Zijn er nog meer mensen met ervaringen met de Allied Data 810 ?

Is deze ook webbased te configureren ( mijn pc staat ver weg van het modem, dus liever geen USB of serial ) ?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 13:17:
[...]

Zijn er nog meer mensen met ervaringen met de Allied Data 810 ?

Is deze ook webbased te configureren ( mijn pc staat ver weg van het modem, dus liever geen USB of serial ) ?
Zijn 2 versies van de 810 .. V1 (alleen bridge met firmware 4.x)

en versie 810 V4 (bridge als router met webinterface en firmware 5.x)

* bjck heeft overigens de V4 en draait als router

En heb ook nog een V1 staan ter test, deze werkt ook prima.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 28-01-2004 13:29 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 13:17:
Alles is webbased to configgen, maar het kan ook via usb.

Verwijderd

Ik heb hier een Cisco 836 draaien; ook vanwege de ingebouwde VPN mogelijkheden. Vooral omdat het volledig naar eigen wensen te programmeren is, zal je niet gauw tegen beperkingen aanlopen die veel van die apparaten hebben.

Prima ding, maar ik kan me voorstellen dat het wat overdone is voor de meesten; ik kan ook niet in jou budget kijken natuurlijk :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 13:36 ]

Pagina: 1