Ik heb een muismod uitgevoerd die wordt besproken in dit topic. Ik heb dus het ledje onder het scrollwiel gekoppeld aan de led onderop. Maar nu trilt de muis. Als ik mijn muis helemaal los laat, trilt ie een beetje, en als ik probeer te muizen gaat ie echt staan dansen over het scherm. Kan dat komen door dat er nu extra licht is in de muis waardoor de sensor van slag raakt, of komt het omdat het elektrische systeem niet meer helemaal klopt?
Ik heb een Medion draadloos optical muis, hij is precies dezelfde als die uit dat topic, maar dan met een ander merkje erop gedrukt. Ik heb de plus van de plus van de opticalled onderop gehaald, en de min aan de minpool van de accu gedaan. Dus de led onder het scrollwiel gaat uit als de led onderop ook uit is.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 11:46 . Reden: typo ]
ik neem aan dat hij z'n muispointer bedoelt als hij zegt dat hij over het scherm danstVerwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 11:40:
Heb je een Ifeel muis? Hoe heb je de mod uitgevoerd? Waar heb je de +5V vandaan gehaald?
bovendien hebben draadloze muizen twee batterijen dus +3V aan boord
Als het goed is zou je muis niet moeten trillen na die mod... maar wellicht verstoort dat andere ledje opeens wel (hoewel 't er origineel óók in hoort te zitten....) Je kan kijken of je hem bij het omsolderen misschien hebt verplaatst of anders gericht, of misschien met een stukje karton/plastic het ledje wat meer scheiden van het deel waar je sensor zit. Lijkt me dan geen probleem verder...
dat medion ding van mij laat de cursor zowiezo alle kanten op stuiteren... ook zonder mod
Denk eens na voor je blaat.Kickasz schreef op 27 januari 2004 @ 19:58:
Haal je zo dan niet te veel Volt weg voor de andere led om nog voldoende licht te produceren?
Je hebt een 2e led parallel aangesloten aan de led die er in zat. Voor die led zit een weerstand om de stroom te beperken. Nu loopt er dezelfde stroom voor 2 leds. Daardoor gaan ze minder fel branden. En waarschijnlijk gaat de pointer trillen omdat de orginele led niet fel genoeg brand.
De oplossing: zoek de +5 en de GND. Reken de juiste weerstand uit, en sluit de 2e led in serie met de weerstand aan op de +5 en GND.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Verwijderd
moeten de batterijen niet een te hoge stroomsterkte geven en dit kunnen ze niet waardoor het andere ledjes minder fel wordt??M14 schreef op 27 januari 2004 @ 22:48:
[...]
Denk eens na voor je blaat.
Je hebt een 2e led parallel aangesloten aan de led die er in zat. Voor die led zit een weerstand om de stroom te beperken. Nu loopt er dezelfde stroom voor 2 leds. Daardoor gaan ze minder fel branden. En waarschijnlijk gaat de pointer trillen omdat de orginele led niet fel genoeg brand.
De oplossing: zoek de +5 en de GND. Reken de juiste weerstand uit, en sluit de 2e led in serie met de weerstand aan op de +5 en GND.
bij parralel wordt de stroomsterkte ook verdeeld over de 2, hier kan het probleem ook zitten...
mss vangt de sensor ook ligt van jou ledjes op..
/me Kuch * 1,5V + 1,5V = 3V zoals jwbagger al aangaf.. Le-zenM14 schreef op 27 januari 2004 @ 22:48:
[...]
Denk eens na voor je blaat.
...
Je zou sowieso als "laatste redmiddel" kunnen proberen je mod ongedaan te maken en hopen dat ie het dan nog prima doet
Door wat ge-expirimenteer ben ik erachter gekomen dat het probleem zit in het extra licht van de LED. Ik heb al geprobeerd om het af te schermen, maar dit is nog niet goed genoeg gelukt. Btw, wat iemand zei over de extra led aan de +3 en de grnd kan niet, want dan zou de led altijd branden. En hij moet uitgaan als de led onderop uit gaat. Anders is de accu wel erg snel leeg.
Verwijderd
BTW...
2x1,5Volt?
lijkt mij dat je oplaadbare cellen gebruikt dus dan wordt het
1,2 Volt per cell x 2 = 2,8Volt!
2x1,5Volt?
Errrm.... *pakt rekenmachine erbij* *pakt bc erbij* Tis volgens mij toch 2.4 volt hoor...Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 23:49:
En ts: Misschien kan je met een markeerstift de kant van het ledje wat op de sensor staat zwart maken?
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Kijk als je al gaat blaten over 1,5 en 1,2 volt, reken dan ook meteen even goed, bij mij is 2 x 1,2 volt in serie nog altijd 2,4 volt... maar je hebt verders wel gelijk, het scheelt weer een stuk...
[ Voor 0% gewijzigd door GH45T op 28-01-2004 00:23 . Reden: Te laat ]
Verwijderd
Ehm 2 x 1.2V is dan nog altijd 2.4VVerwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 23:49:
BTW...
2x1,5Volt?
[edit]
Weer te laat
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 23:59 ]
Lekker boeiend of het nou 5V of 3V is (ging er vanuit dat het een standaard USB / PS/2 muis was. Een met staart dus).Osiris schreef op 27 januari 2004 @ 23:06:
[...]
/me Kuch * 1,5V + 1,5V = 3V zoals jwbagger al aangaf.. Le-zen
Je zou sowieso als "laatste redmiddel" kunnen proberen je mod ongedaan te maken en hopen dat ie het dan nog prima doet
Het blijft een feit dat er een led + weerstand in zit en daardoor een bepaalde stroom kan lopen. Als hij er een led parallel bij de bestaande led schakelt zal dezelfde stroom door 2 leds lopen. Daardoor gaan ze minder fel branden.
Oftewel, zoals ik al eerder aangaf, hij moet gewoon tussen de + en de GND de led in serie met de juiste weerstand hangen. Niet zomaar over een andere led, zonder de voorschakelweerstand te veranderen.
* M14 eist een digitaal hangslot
Tenzij de TS eens het bovenstaande gaat proberen, en zijn / haar bevindingen post. Dan hebben anderen er nog iets aan.
edit:
Hoewel, dit is eigelijk allemaal gewoon in de FAQ te vinden ....
Hoewel, dit is eigelijk allemaal gewoon in de FAQ te vinden ....
[ Voor 5% gewijzigd door M14 op 28-01-2004 00:00 ]
Verwijderd
Oe damn sorry !!.... oke oke oke ik heb me echt diep zitten te schamen
.... 2,8
duuh t is inderdaad 2,4
...
over het geblaad over usb spanning.... check ergens in het begin van de topic,....
over het geblaad over usb spanning.... check ergens in het begin van de topic,....
Dan hat je zelf dat antw niet gepost..........BLAAT @ M14..............Ik heb een Medion draadloos optical muis, hij is precies dezelfde als die uit dat topic, maar dan met een ander merkje erop gedrukt. Ik heb de plus van de plus van de opticalled onderop gehaald, en de min aan de minpool van de accu gedaan. Dus de led onder het scrollwiel gaat uit als de led onderop ook uit is.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 00:12 ]
Waar slaat dit dan weer op?? Doe me een lol, en stop met flamen ofzow. Ik probeer gewoon bij te dragen aan een oplossing .....
[ Voor 31% gewijzigd door M14 op 28-01-2004 01:07 ]
Zoals ik al aan heb gegeven, kan ik de led niet gewoon tussen de +2,4 en de gnd hangen, want dan staat de led altijd aan, ook als de pc uit is. En dat is uiteraard niet de bedoeling, want dan gaat de batterij leeg. Wat M14 zegt klopt volgens mij niet. Bij een parallel schakeling gaat door beide ledjes dezelfde spanning. Ze branden dus even fel. Alleen trekken ze samen meer stroom, dus de batterijen gaan sneller leeg. Dat is op zich niet erg als ik maar een uur of 5 achter elkaar kan muizen zonder dat ze leegraken. Ik heb al geprobeerd om met een stukje zwart isolatietape het licht af te schermen van de sensor. Dit is echter nog niet helemaal gelukt, maar ik merk al wel verschil. Ik ben nu op school, maar ik kan vanavond wel even pics posten van de mod en mijn oplossing.
Verwijderd
Stel dat het een USB-muis met draadje was geweest, dan had je alsnog geen 5V gehad aangezien USB werkt met een spanning van 3,3V.M14 schreef op 27 januari 2004 @ 23:59:
[...]
Lekker boeiend of het nou 5V of 3V is (ging er vanuit dat het een standaard USB / PS/2 muis was. Een met staart dus).
Er loopt geen spanning door een led ..... Er staat een spanning overheen.Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 09:40:
Wat M14 zegt klopt volgens mij niet. Bij een parallel schakeling gaat door beide ledjes dezelfde spanning. Ze branden dus even fel. Alleen trekken ze samen meer stroom, dus de batterijen gaan sneller leeg. Dat is op zich niet erg als ik maar een uur of 5 achter elkaar kan muizen zonder dat ze leegraken. Ik heb al geprobeerd om met een stukje zwart isolatietape het licht af te schermen van de sensor. Dit is echter nog niet helemaal gelukt, maar ik merk al wel verschil. Ik ben nu op school, maar ik kan vanavond wel even pics posten van de mod en mijn oplossing.
Nogmaals, er is een voorschakelweerstand gebruikt om de stroom te begrenzen. Daardoor komt er een bepaalde spanning over de led te staan.
Wil je een 2e led parallel over de bestaande led zetten, dan moet de stroom verdubbelen. En daarvoor moet je de voorschakelweerstand de helft kleiner maken.
Doe je dit niet, dan loopt er een te lage stroom door de led's. En daardoor gaan ze minder fel 'branden'.
De USB-poort leverd 5V met max 500mA. Geloof je het niet, kijk de spec's maar eens na: http://www.hardwarebook.net/connector/bus/usb.htmlVerwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 09:55:
[...]
Stel dat het een USB-muis met draadje was geweest, dan had je alsnog geen 5V gehad aangezien USB werkt met een spanning van 3,3V.
Of pak een multimeter en meet het na voor je gaat blaten ......
Dit is het laatste wat ik hier post .... hopeloos topic ....
[ Voor 3% gewijzigd door M14 op 28-01-2004 17:40 ]
Idem hier, waardeloze kutmuis. Zodra je hem optilt is het helemaal ergSetsunaKaede schreef op 27 januari 2004 @ 19:31:
dat medion ding van mij laat de cursor zowiezo alle kanten op stuiteren... ook zonder mod
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Zeg, dit is niet een 'kraak-deze-muis-af' topic hoor. Ik de muis nu al anderhalf jaar, en ik ben er zeer tevreden over. Hij licht lekker in de hand, hij trilt normaal helemaal niet en de ontvangst is ook prima. En de batterijen gaan ook lang genoeg mee dat je minstens een week kunt werken zonder em op te hoeven laden. En dat je deze muis in allerlei merken en uitvoeringen tegenkomt zegt volgens mij wel dat ik niet de enige ben met deze mening.
Dit topic gaat over de mod die ik heb uitgevoerd en hoe ik een probleem wat ik ben tegengekomen op kan lossen.
Ik heb nog verder geprobeerd om het licht van de extra led weg te houden bij de sensor, maar dat is nog niet gelukt. Iemand tips of ideeen?
Dit topic gaat over de mod die ik heb uitgevoerd en hoe ik een probleem wat ik ben tegengekomen op kan lossen.
Ik heb nog verder geprobeerd om het licht van de extra led weg te houden bij de sensor, maar dat is nog niet gelukt. Iemand tips of ideeen?
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn ongemodde logitech, waarschijnlijk reageerd de muis slecht op de ledkleur icm de ondergrond.
Met andere woorden, misschien was je ondergrond perfect voor de standaard rode kleur, maar niet goed voor blauw/groen/whatever.
Mijn tip: probeer eens een andere ondergrond (lees: muismat
)
Met andere woorden, misschien was je ondergrond perfect voor de standaard rode kleur, maar niet goed voor blauw/groen/whatever.
Mijn tip: probeer eens een andere ondergrond (lees: muismat
Dit kan het probleem niet zijn, want beide leds zijn precies hetzelfde rood. Bovendien moet de sensor juist niet reageren op de extra led.
het was ook niet om de muis hard af te kraken, het was gewoon een constatering hoor
maarja als je dat niet op prijs stelt...
Heb je al es gekeken naar die voorschakelweerstand?
Lees de post van M14 stukkie hierboven:
Heb je al es gekeken naar die voorschakelweerstand?
Lees de post van M14 stukkie hierboven:
M14 schreef op 28 januari 2004 @ 17:40:
Er loopt geen spanning door een led ..... Er staat een spanning overheen.
Nogmaals, er is een voorschakelweerstand gebruikt om de stroom te begrenzen. Daardoor komt er een bepaalde spanning over de led te staan.
Wil je een 2e led parallel over de bestaande led zetten, dan moet de stroom verdubbelen. En daarvoor moet je de voorschakelweerstand de helft kleiner maken.
Doe je dit niet, dan loopt er een te lage stroom door de led's. En daardoor gaan ze minder fel 'branden'.
[ Voor 64% gewijzigd door SetsunaKaede op 29-01-2004 13:43 ]
Pagina: 1