Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

glow-scrollwieltje

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb en optice draadloze muis (met oplaadstation zonder kst je bergen batterijen)

nou geeft deze het aan als je batterijen bijna leeg zijn

het scrollwieltje ligt dan namelijk rood op

nou heb ik hem al open gehad en gekeken hoe dat kon. er schijnt dus gewoon een ledje op mijn scrollwieltje en deze is van da ddorzichtig plastic

hoe kan ik ervor zorgen dat deze altijd aan is (maar net als de led onderin uitgaat naar een tijdje?)

kan ik gewoon de led onderin (van de optical) aftappen of krijgt deze dan neit genoeg stroom meer en haperd mijn muis

ik wil eerst liever zekerheid voordat ik mijn muis sloop (hij was best duur)

tis trouwens een maxxtro van de pcdiscount in tilburg vorig jaar rond sinterklaas

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Wat ik zou doen is denk ik het volgende:

1) Het ledje los solderen. Op de plek waar het ledje zat, 2 draadjes solderen. aan het andere uiteinde van de draadjes het ledje weer vast solderen. Nu het ledje op een andere plek weer inbouwen zodat je netjes kan zien of je accu's nog in orde zijn (klein gaatje in behuizing boren ofzo)

2) de +5V en de 0V opzoeken van de connector van je muis. Daar een ledje aan hangen (met voorschakelweerstand uiteraard) en deze op je scrollwieltje richten.

succes

Verwijderd

Topicstarter
hij is draadloos en heeft dus max 3volt

en als ik de zooi hier rechtstreeks op aansluit staat het altijd uit

het batterij leeg waarscuwinglampje gebruik ik toch nooit als ik ook maar even drinken ga haen gooi ik hem al terug in zijn ladertje

ding is nog nooit leeg geweest

(toen ik hem net had kwma ik erachter dat deze moie functi erop zat)

(toen meost ik hem voor de eerste keer op gaan laden)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 07 juli 2002 17:43 schreef PlaceR het volgende:
hij is draadloos en heeft dus max 3volt
|:( dom van me

zet het ledje dan parallel aan het ledje dat zorgt voor de verlichting van het oppervlak.

Verwijderd

Topicstarter
lees even goed dat wou ik dus al proberen maar omdat het allemaal fijne elektronica is binnenin d8 ik dat de muis dit niet zou trekken

gewoon proberen lijkt me nou ook net nix als ik hem sloop sloopt mijn moeder mij

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 07 juli 2002 17:49 schreef PlaceR het volgende:
lees even goed dat wou ik dus al proberen maar omdat het allemaal fijne elektronica is binnenin d8 ik dat de muis dit niet zou trekken

gewoon proberen lijkt me nou ook net nix als ik hem sloop sloopt mijn moeder mij
sjees... ik ben wel lekker bezig... :{

maar ik had het er wel op gegokt.

Als je eenzelfde kleur led gebruikt, kan het niet al teveel problemen opleveren; doorbranden van zaken doordat een grotere stroom wordt gevraagd? Ja, dat kan, maar ik betwijfel of dat zal gebeuren; je moest eens weten wat voor stromen door die kleine printbaantjes kan gaan. Een led trekt (voor het gemak) 20 mA. Neem je er 2, dan wordt dat dus 40 mA. Nog steeds niet veel.

Verwijderd

Topicstarter
maar kunnen die kleine ictjes en andere grut dat wel aan

ik heb wel ooit via een pinnentje dat een constante plus gaf een brugje gemaakt naar de plus pin

toen hield de msui er naar een uur mee op

(kan ook geweest zijn dat via de pin waar hij tijdens te weinig stroom een plus op krijgt een contante plus ging)

zal in paint ff schematje maken als je het niet begrijpt

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wil je dan 2 ledjes erop aansluiten?

Als ik het goed begrijp, heb je die 'als-batterij-leeg-is-gaan-branden-functie' niet nodig. (ps: hoe kan hij nou gaan branden als hij bijna leeg is ...). Waarschijnlijk zit de schakelende functie op de +. Verbind dan de plus gewoon rechstreeks (oke, via weerstandje) aan de batterij. Of met een multimeter ff meten waar constante spanning opstaat als de muis gebruikt wordt.

Of gewoon een snoertje naar je voeding leggen :)

==
hoi

Verwijderd

wat je ook kan doen is dat dat ledje gewoon uitgaat als de batterijen bijna leeg zijn... het omgekeerde zeg maar.

ehh, of gewoon altijd aan en als de batterijen leeg zijn merk je het wel vanzelf :P

Verwijderd

Topicstarter
ik wou eigenlijk het ledje dat aangeeft dat de batterij BIJNA leeg is neit meer gebruiken

dit ledje wilde ik aansluiten op dezelfde led die ervoor zorgt dat het optische oog iets ziet (de rode onderin)

nou vroeg ik me dus af of ik gewoon deze kon aftappen ofdat anders de kleine elektronica binnenin te weinig stroom krijgt of maybe me og tew weinig licht om te kunnen waarnemen

Verwijderd

Ergens in die muis zit die Accu, ik zou 'm daar rechtstreeks op aansluiten (wel even een voorschakelweerstandje gebruiken). Moet zonder problemen kunnen.

Optie 2 is 'm zelden op te laden zodat de batterijen bijna altijd leeg zijn :)

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Is wel een leuk muisje

Hier staan veel foto's er van ook van de binnenkant alleen de tekst snap ik niet :)

http://www.ixbt.com/peripheral/maxxtro-rf-optical.shtml

Verwijderd

bij elke electro shop hebben ze wel 3 volts ledjes dusse gewoon ff naar zo'n shop fietsen

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:02

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Dat is precies dezelfde als de Trust AMI mouse 250S die ik ook heb.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt gewoon 1 pool van de led die mijn oogje belicht afgetapt

de aarde die overal in ding opstaat laten zitten

de aansturing (plus) van het batterij-bin=jna-leeg ledje doorgefreest (het spoor op de print met dremel onderbroken)

en op de onderbroken pin de plus van de led onderin gezet

de muis gaat atuomatishc na 30seconden geen beweging uit en dus mijn scrollwieltje ook

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

een dual color LED niet iets? :P
zodat je toch kan zien dat i (bijna) leeg is?

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 20:43 schreef ThaHandy het volgende:
een dual color LED niet iets? :P
zodat je toch kan zien dat i (bijna) leeg is?
dat vind ik eigenlijk wel een gaaf idee!

niet dat ik er wat aan heb, maar cool wel, lol, misschien moet ik maar eens voor mijn dual optical muisje eens een doorzichtige wiel halen en daar iets in zetten

Verwijderd

waar kun je doorzichtige hale dan?

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb een keer van een logitech muis gezien, waar ze het rubber van het muiswieltje vervingen door een stukkie plexiglas, en der idd ook een ledje voor hingen, dat zag er echt stoer uit!

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11 14:37
Trust :P

Heb ik ook.
0wns!

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 22:06 schreef Kwartjuh het volgende:
Trust :P

Heb ik ook.
0wns!
Logitech 0wnz!!! punt uit :P

trust is zo'n happy family computer merk.

en voor het doorzichtige wieltje kun je zelf wel een plexi wieltje maken...

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Op maandag 08 juli 2002 22:10 schreef Aryante het volgende:

[..]

Logitech 0wnz!!! punt uit :P

trust is zo'n happy family computer merk.

en voor het doorzichtige wieltje kun je zelf wel een plexi wieltje maken...
Razer 0wnez hehe
boomslang is tha best

optical in my ass ik kan er niet eens meer mee omgaan

Verwijderd

jongens beetje Ontopic graag

en een logitech mx500/700/900

zijn toch wel beter als een boomslang

nu heb ik een vraagje ikzelf heb een mx900 en ik wil graag weten if ik een ir led kan inplanteren zodat ik niet dat irritante rode lichtje meer heb,

volgensmij kan het wel, maar WAAR the F*** kan ik goede IRledjes kopen van de goede sterkte

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 17:51:

nu heb ik een vraagje ikzelf heb een mx900 en ik wil graag weten if ik een ir led kan inplanteren zodat ik niet dat irritante rode lichtje meer heb,

volgensmij kan het wel, maar WAAR the F*** kan ik goede IRledjes kopen van de goede sterkte
ik wil niet lullig doen maar dit topic is antiek, naar mijn weten bestond de MX serie nog niet eens ;) Of ze goed of slecht zijn laten we even buiten beschouwing

Verder zijn IR led's gewoon te koop bij de elektroboer. Er loopt volgens mij ook een recenter topic over het modden van muisled's.

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Volgens mij kan je geen Infrarood ledjes gebruiken, omdat je dat licht niet kan zien, en dat lichtje in je muis zit er niet voor niets, anders ziet ie niet dat je 'm beweegt.

En ja, dit is idd een oud topic

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:23
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 17:51:

LOL, nog even de mensen oproepen tot on-topicheid in een 2 jaar oud topic :P
Bij een IR LED in je muis hoef je niet zo'n heel sterke te hebben, omdat IR nogal kort bij het gewone rood ligt waar je muis sowieso goed op reageert. IR LEDjes kan je volgens mij bij elke goeie electronicaboer krijgen :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Beatman schreef op 28 januari 2004 @ 18:08:
Volgens mij kan je geen Infrarood ledjes gebruiken, omdat je dat licht niet kan zien, en dat lichtje in je muis zit er niet voor niets, anders ziet ie niet dat je 'm beweegt.

En ja, dit is idd een oud topic
Je ziet IR licht idd niet, maar de CCD van je muis (simpele digicam) ziet het als het goed is wel. Zo kan je ook een IR schijnwerper maken om in het pikkedonker digitale foto's te kunnen maken.

Is op zich een leuk idee, maar dan zie je weer niet of de muis aangesloten is of niet. Ik zou het bij m'n laptopmuis iig niet willen :P.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Zo diep had je niet hoeven graven om je antwoord te vinden: IR led in muis modden ipv rode led :Y)

IR Ledjes hoeven niet zo fel te zijn omdat de sensor daar het gevoeligst voor is. Je kunt ze kopen bij zo goed als elke electronicashop. Enkele onlineshops vind je in de CME Faq, maar voor iets dergelijks kleins raad ik je aan om een lokale shop te zoeken.

}:O Topicje gaat weer van zijn verdiende rust genieten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.