Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
uncappen die k6-2, dan artic-silver erop en een socket-a cooler,(beetje grootte)
en dan omhoog met die fsb en multiplier
en dan omhoog met die fsb en multiplier
als je dat ding niet uncapped wel ja,
als je het wel doet zie je ook waarom, dan zie je zeeen van (isolerende) lucht tussen de core en de afdekplaat,
ik heb trouwens nog een k6-2 bak lopen en die loopt al een jaar op
350@420 (105 x 4) en alleen omdat ik die fsb met brak geheugen niet nog een krikje omhoog kan krijgen(met betere mem ging ie tot 435)
dusse dat vindt ik nog redelijk aardig
nu jij weer
als je het wel doet zie je ook waarom, dan zie je zeeen van (isolerende) lucht tussen de core en de afdekplaat,
ik heb trouwens nog een k6-2 bak lopen en die loopt al een jaar op
350@420 (105 x 4) en alleen omdat ik die fsb met brak geheugen niet nog een krikje omhoog kan krijgen(met betere mem ging ie tot 435)
dusse dat vindt ik nog redelijk aardig
nu jij weer
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
yep, zoek dan maar meteen mijn ervaringen op
Hmmmm UNCAPPEN is een hele linke bedoeningen
als je even te ver uit schiet met je mes dan is het gebeurd met je proc
dus wees erg voorzichtig. hhehehehe maar het werkt wel als een trein
in die link hierboven staat een hele mooie foto van de "naakte" proc,
zie je precies hoever jeje mesje kan steken, de lijm zit ook echt aan de rand dud je hoeft niet meteen je mesje ver onder de plaat te steken.
Het toverwoord hier is ook vooral geduld, ga niet wrikken want dan breekt je proc in tweeen. schraap met je mesje voorzichtig de lijm weg aan de buitenste randen totdat je met lichte druk beweging hebt,dan kun je de cap eraf halen
zie je precies hoever jeje mesje kan steken, de lijm zit ook echt aan de rand dud je hoeft niet meteen je mesje ver onder de plaat te steken.
Het toverwoord hier is ook vooral geduld, ga niet wrikken want dan breekt je proc in tweeen. schraap met je mesje voorzichtig de lijm weg aan de buitenste randen totdat je met lichte druk beweging hebt,dan kun je de cap eraf halen
Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar is het misschien een goede tip om de CPU in het socket te laten zitten als je aan het snijden bent? Het hangt natuurlijk van je kast af of je er dan nog wel bij kan, maar je hebt wel meer houvast.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Dat uncappen slaat helemaal nergens op. Koop gewoon een Iceberg FCPGA cooler. Dat ding knijpt bijna je socket aan stront. Als ik em er weer af wil halen, moet ik de klem kapotknippen, zo hard knijpt ie. De lucht die er tussen de core en het klepje zit is helemaal niet meer van toepassing bij mij, dat drukt gewoon stevig tegen elkaar aan. Had eerst Coolermaster, die werd 15 graden warmer. Kan nu zelfs casecoolers uitzetten...
Pagina: 1