Toon posts:

Virusje weg, nieuw probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik had gisteren een file aangenomen op irc van xdcc en nadat ie binnen was ging norton 2004 gelijk tekeer dat het een virus was en het verwijderd was. Toen heb ik daarna nog een heele full system scan gedaan en resultaat was dat me systeem clean is.

Start ik vanochtend me computer geeft ie aan invalid disk ( zat geen diskette in ) dus ik denk hmmm, ik restart en kom nu wel in windows laad scherm en daarna krijg ik de Disk check.. weer niks vreemd omdat ik hem fout had reboot ofcourse...
Ik kon nu gewoon in windows maar ELKE keer als ik goed reboot dan doet hij die disk check. Iemand ideetjes? thx

Verwijderd

Lijkt me van elkaar los te staan, tenzij je een andere file(virus)hebt gerund die NAV niet detecteert.

Het feit dat NAV het virus direct verwijderde, duidt eigenlijk aan dat het virus(zeer waarschijnlijk)geen schade aan heeft kunnen richten.

Om welk virus ging het trouwens?

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Ik heb dat ook ooit gehad met een windows 98 bak(welk os gebruik je trouwens?), is vanzelf weer weggegaan...na een paar maanden. :P

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Verwijderd

Topicstarter
als ik het goed heb heet ie "Backdoor.Litmus(2)"

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP

Verwijderd

Topicstarter
Iemand misschien het zelfde gehad of hoe ik die disk check uit ken zetten?

Thanks

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

offtopic:
Zou je misschien zo vriendelijk willen zijn om de edit-knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif te willen gebruiken :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Heb even gezocht naar backdoor.litmus op http://securityresponse.symantec.com/avcenter/vinfodb.html
Ik betwijfel of je probleem door het virus komt.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Systeemherstel uitschakelen, rebooten, systeemherstel inschakelen?
Maar is dit geen OS kwestie?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Niesje schreef op 28 januari 2004 @ 13:11:
Systeemherstel uitschakelen, rebooten, systeemherstel inschakelen?
Maar is dit geen OS kwestie?
Waar kan je dat precies uitzetten dan ? thx

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier vind je vast ook nog wat info: XP Elke keer schijfcontrole bij opstarten
Pagina: 1