Asus Geforce2 7700 deluxe problemen

Pagina: 1
Acties:

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik heb in mijn hagelnieuwe systeempje.
met abit kt7 soublaster live player 5.1
amd athlon 900mhz 128 mb intern. geheel zit ingepakt in een big-tower met 350watt voeding.

Alles lief leuk en aardig maar vaak als ik opstart (meestal) gaat mijn pc zitten piepen en komt er geen beeld. :`( . Je kent die piepjes vast wel .
heeft iemand enig idee hoe dit komt het maakt niet uit hoe je die kaart erin propt en hoeveel apparaten je op de voeding aansluit. en de agp poort is in orde want mijn ouwe trouwe diamond kaart werkt perfect.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

het klinkt misschien simpel, maar zit je ram niet omgekeerd in je mb. dat had ik namelijk eerst ook. heel dom van mezelf!

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

dit lijkt op een los of niet goed contactje.,

gewoon ff de critische zaken zoals:
processor, memory en video
ff eruit halen en er weer (goed) instoppen.
dit doet meestal wonderen.

ik denk zelf dat het je videokaart is.
dus gewoon ff goed socket'n

kheb het zelf ook wel es gehad.

mzzlz
;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 31 januari 2001 11:35 schreef _the_crow_ het volgende:
het klinkt misschien simpel, maar zit je ram niet omgekeerd in je mb. dat had ik namelijk eerst ook. heel dom van mezelf!
Ik vind het niet dom, maar zelfs erg knap dat jij het voor elkaar krijgt om je geheugen omgekeerd in je mainboard te proppen! :+ Er zitten namelijk inkepingen in die modules waardoor dat niet mogelijk is ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Geforce 2 is AGP 4x, staat daar je moederboard toevallig ook op geconfigureerd...wat ook belangrijk is dat die kaart goed in je agp slot zit. Beetje duwen kan geen kwaad...en als je een 350 watt voeding hebt, dan heb je nog wel wat kaarten te gaan om aan je top te komen, dus daar ligt het zekers niet aan.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Als hij zoveel piept zit je videokaart er niet goed in of hij is defect.

Zelfde probleem ook wel eens gehad na het plaatsen van nieuw geheugen, dus ik rommelen aan het geheugen bleek ik mijn videokaart net iets uit het agpslot te hebben getikt(krappe kast).

[paar typefoutjes |:( ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Als je dat gare Asus tweak hebt geinstalleerd, probeer dat es te deinstalleren.

Ik had ook van die gare dingen, dat m'n monitor in standby stand ging en na dat te hebben gedeinstalled was t over.....

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, en ik wordt/werd er behoorlijk ziek van moet ik zeggen :r

Ik en een collega van mij hebben namelijk hetzelfde systeem. En beide hadden/hebben hetzelfde probleem wat jij nu beschrijft.

Na alles wat we geprobeerd hebben zijn we samen met de leverancier tot de conclusie gekomen dat het probleem alleen maar op te lossen is door of een ander mobootje of een andere videokaart aan te schaffen.
En geloof me, we hebben echt alles geprobeerd.

Wij hebben nu een Asus A7V133 besteld.

BTW Abit zegt dat het een design fout is in de V7700. Geloof jij het? ;)

Veel suc6

• Dapa
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zo'n probleem hebben ik en mijn collega ook (AMD 1 GHz, Abit KT7A, Asus V7700 dlx, Antec 1030 case, 256 Kingston, sblive 5.1 player)

Als we opstarten piept ie 3 maal, 1 maal lang en 2 maal kort.
We hebben al heel veel geprobeerd, ook samen met de leverancier, maar zonder resultaat.

Ook zou je eens in dit draadje kunnen kijken : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/114450

We hebben nu besloten om het mobo maar om te ruilen en te kiezen voor een ASUS A7V133

Damn, m'n collega Basesite was sneller

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Welke versie van het mainboard bios en videokaart bios gebruik je? Ik heb zelf dus ook een KT7 met Asus 7700 Deluxe, en ik heb echt totaal geen problemen met deze combinatie. Het lijkt me stug dat het niet heel eenvoudig op te lossen is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op woensdag 31 januari 2001 17:08 schreef Exirion het volgende:
Welke versie van het mainboard bios en videokaart bios gebruik je? Ik heb zelf dus ook een KT7 met Asus 7700 Deluxe, en ik heb echt totaal geen problemen met deze combinatie. Het lijkt me stug dat het niet heel eenvoudig op te lossen is.
Alles is nieuwer dan nieuw.
Abit hates Asus, i guess

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:55

Johnny E

Dôh !!

Probeer de Vio eens op 3,5V te zetten in je bios.

Specs!

Verwijderd

zelfde probleem gehad met asus v7700 deluxe.
(beeldscherm uit)
nieuwe agp drivers geinstalleerd + nvidea driver. (...631)

loopt nu wel goed.
Pagina: 1