Tsjah, in navolging van mijn vorige lijstje heb ik dus toch een 12cm Papst case fan geïnstalleerd aan de achterkant, evenals een OP1 op mijn ZM-80HP En de temperaturen zijn toch wel weer een eindje omlaag gegaan... Alleen is het geheel naar mijn mening nogsteeds niet stil...
De papst fans zijn in het geheel niet stil te noemen... En zijn achteraf zeker hun geld niet waard. Heb ze nu op 7 volt draaien, maar op 12 volt maken ze gewoon een ongeloofelijke pestherrie... En op 7 volt hoor ik ze nogsteeds. Op 5 volt spinnen ze amper op, en hebben ze ook bijna geen airflow meer... Dus das ook niks... Hoe moeilijk kan het nou zijn om een echt stille fan te maken??? Ik snap het niet helemaal. Heb trouwens ook de 8cm fan uit mijn ZM400B-APS in een anti-vibration kit gehangen, en een 8cm papst fan ervoor gehangen, zodat hij wat meer lucht binnenkrijgt, en zodoende op de stille stand blijft draaien... Welke ik overigens ook niet echt stil vind... Ben ik een heel erg goed-horende zeikerd, of zijn die dingen gewoon allemaal minder stil dan ze beweren???
Goed, het huidige lijstje dan maar:
Zalman ZM80C-HP icm ZM-OP1 (1400rpm) op mijn Asus 8460Ultra
Zalman ZM7000A-CU op mijn AMD2400+ (@1400rpm)
Zalman ZM400B-APS als voeding, geholpen door een 8cm papst fan (@7v)
Papst 8cm fan als front fan...(@7v)
Papst 12cm fan als achter fan (@7v)
Alle fans (ook de fan in de voeding dus) en de voeding zijn gemonteerd met vantec anti-vibration kits (helpt wel een boel icm de papst fan moet ik zeggen)
Todo:
Rounded ide Cables kopen
Dempingsmatten aanbrengen
Front fan vervangen door een 12cm exemplaar...
3,5 inch fanbus installeren
iets verzinnen tegen de herrie van de harddisk...
Misschien een andere kast kopen, zou misschien ook al helpen, dan kan ik de HD in een 5,25 inch bay hangen in een vibratiedemper... BV van zalman...
Maargoed, al met al vallen de (o.a. op tweakers aangeraden) stille fan-oplossingen een beetje tegen