Coolingmods

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 898 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Het is heel makkelijk om gewoon naar de winkel te rennen en je daar vervolgens laten adviseren over welke cooler het best is voor jouw systeem.......je legt daar even uit wat er allemaal binnen in je kassie zit en vervolgens tel je al je geld neer op de toonbank om die ''perfecte'' 8)7 cooler vervolgens te kunnen bemachtigen.

Het kan ook anders, als je een stille computer wilt koop je NATUURLIJK stille coolers, we gaan er dan ook vanuit dat niemand zit te wachten op het luidruchtige gebrom van de eige merk coolertjes die je bij de buurtsuper kan halen voor tien euro.

Iedere computerkast is anders, de hoeveelheid lucht die door de kast stroomt en de snelheid daarvan hangt af van de plaatsing van de coolers en de kwaliteit van de coolers.

Volgens mij en volgens de prijsbewustte mensen zien wij veel liever pc's met een zelfgemaakte/zelf aangepaste computer cooling, het is namelijk:

1- Goedkoper (omdat zelfbouw simpelweg altijd goedkoper is)
2- Beter (omdat de cooler opstelling is aangepast aan je eige case)
3- Leuker (omdat je trots mag zijn op je eige werk) _/-\o_

Zelf moet ik toegeven dat ik nog niet zoveel unieke coolingmodd's heb gezien, ik heb zelf ook niet echt veel aan mijn pc gemod maar wil daar snel verandering in brengen.

Mijn computer inhoud is:

- Moederboard: MSI SIS745 Ultra
- Processor: AMD Duron Thoroughbred 1600MHz @2004MHz (12x167 1.6V :( )
- Intern geheugen: 256MB (2x128) DDR 266 @333
- Harddisk: Maxtor 80GB 7200RP/M 2MB Cache
- Videokaart: GeForce 4Ti4200 64MB
- Voeding: Q-Tec 350Watt noiseless
- Simpel (€50) zwart, zijraam en blouwe cooler in zijkant

Volgens mij zijn er veel mensen zoals mij die wel benieuwd zijn naar allemaal verschillende unieke tips en foto's, plaats daarom hier je gekste mod's, tip's en vragen.

Alvast bedankt voor julie medewerking :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:43
Heb helaas geen pics, maar heb ooit in een servertje (p1 233 ofzo, nog met passieve koeling) gewoon twee 120 mm gaten erin gebeukt, dikke fan erop en het hele zooitje in de meterkast gepleurd. Werkt nog steeds perfect. >:)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een server (koffermod) staan met 3 * 8 cm casefans op 7 V case temp 4 graden boven kamer temp. En eigen pc 7 x 8 cm fan ook allemaal 7 V en die is 7 grade boven kamer temp (fans van video kaart en cpu en voeding natuurlijk niet meegeteld die dingen maken samen met hdd het lawaai) :(

tips (beetje simpel) 8)7 :
1. Kijk eerst op het wel om bekende i-net naar de db's van verschillende merken en de winkel geven ze je toch altijd de dingen die meer lawaai maken dan wat dan ook! :(
2. Zet ze op 7 V scheelt behoorlijk in geluid (dat weten natuurlijk alle ervaren modders _/-\o_ )
3. Fan guads zorgen ook voor veel lawaai. Zet er alleen 1 op de plaats waar nodig. :9
4. doe rubberen ringetjes tussen de kast en de fan (helpt niet zo super veel)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Heb nu helaas geen pics, Maar die laat ik wel es zien. Ik heb op men radeon 9800pro een joekel van een koeling gebouwt omdat ik beetje had overgeclockt en beschadigt, Heb gewoon een standaart P4 2.8GHz koelblokje (blok) deropgehangen 80mm fan der boven op, op et geheugen (vga) heb ik van een ouwe celeron 500Mhz koelblokje in stukjes gezaagt enop et geheugen van men vga gepropt (elk blokje steekt 2cm omhoog haha) Neem wel 2 pci slotje in beslag maar hij draait weer als een zonnetje want ik had em nog niet zo lang en om em dan al weg te gooien was die een beetje duur voor, zal nog wel wat pics posten.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52

Chiron

Moderator Discord
of je gaat eens zelf op onderzoek uit op de diverse casemoddingsites en struint wat fora af en doet zo ideeen op :X :X :X
Volgens mij zijn er veel mensen zoals mij die wel benieuwd zijn naar allemaal verschillende unieke tips en foto's, plaats daarom hier je gekste mod's, tip's en vragen.
volgens mij was daar een speciaal topic voor, namelijk hier:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/637882

en vooruit dan, heb zelf een watergekoelde AMD TB 900 op 1 Ghz lopen met een Dangerden Maze3 waterblokje, Black Ice rad, Eheim pompje en 12cm Enermax fan..
De luchtkoeling met het Alpha PEP66t blok ging namelijk wel oke maar maakte een belachelijke herrie

Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/images/case9.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Chiron op 26-01-2004 21:51 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Mooi kassie, Wat is dat voor kassies, et is zeker geen alminium? zou je ffies een pic van de voorkant willen laten zien :D;) of waar er wat meer inof over staat over je kassie

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
yup, aluminium.. Jou-Jye jj-1006, wordt in Amerika onder de naam AMS Electronics gTower verkocht http://www.amselectronics.com

Heb er destijds enorm veel moeite voor moeten doen, en het is niet de goedkoopste geweest, de importeur waar ik het ding vandaan heb (kast wordt niet in NL verkocht) heeft hem inmiddels niet meer op de site staan helaas http://www.microtechnl.com

hier nog wat brakke pics waar de voorkant enigszins op staat, wegens tijdgebrek heb ik er nog geen uitgebreide fotosessie aan kunnen wijden, maar als ik een gaatje kan vinden open ik wel een compleet fototopic hier @ GoT

Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/images/case6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/images/case7.jpg

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
ZEKER een mooie kast!!!! _/-\o_ ik kan trouwens binnekort mijn cpu verkopen voor €30 ik denk dat ik dan voor een AMD AthlonXP 2600 ga.....weet iemand toevallig hoever ik die kan OC'en met mijn specs?

Alvast bedankt ;)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Okay... ik heb een aangepaste cooler/koeling. Ik heb een Zalman 6000 Cu (zo'n koperen waaier). Daarboven hing een 92 mm fan die dus eigenlijk niet optimaal koelde (vanwege de dode spot in het midden. Daarom heb ik een Aero 7 fan gekocht en die erboven gehangen, deze heeft geen dode spot in het midden en koelt daarom de Zalman beter. Binnenkort ga ik voor de opening aan de zijkant van de fan nog een buis monteren welke de toevoer van koele lucht aan de achterkant van de pc mogelijk maakt (zoals met de rode lijnen staat aangegeven in de pic).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/koelernieuw.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Tentacle1 op 26-01-2004 22:31 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, ik vind een airduct altijd wel erg stoer! Het idee is dat je een buis vanuit buiten je case, meteen naar de cpu laat gaan. Hierdoor heb je betere airflow en een koelere cpu. Het scheelt ongeveer 5 graden bij mij. :p Je kan zo'n ding ook leuk versieren als je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Ja zal echt fantastisch zijn. Je Cpu koelen met de warme lucht die van je PSU en evt andere koelers komt. Zal echt koelen als een tierelier 8)7 |:(

Ik hoop dat je kast niet in de buurt van een muur staat anders helemaal geluk.

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
tja dan zou ik het toch anders aanpakken en een luchtslang vanaf de voorkant of zijkant van de kast naar de koeler toe leiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:38

Bob Popcorn

Plop!

Die kast heb ik ook Chiron, ik heb hem bij mn lokale computerboer gekocht waar die verkocht wordt als M@TRIX 1006, met een 300 watt voeding + 1 casefan.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op 26 januari 2004 @ 21:49:
[...]

of je gaat eens zelf op onderzoek uit op de diverse casemoddingsites en struint wat fora af en doet zo ideeen op :X :X :X

[...]

en vooruit dan,
Beetje jammer Chiron, de TS afkraken over dit topic maar het vervolgens niet kunnen laten om toch nog ff 'op te scheppen' over je systeem... :|

Trouwens, opscheppen is hier wat overdreven...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Ik heb een aangepaste Cooler Master Jet4. Binnekort foto's!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 16:50:
[...]

Beetje jammer Chiron, de TS afkraken over dit topic maar het vervolgens niet kunnen laten om toch nog ff 'op te scheppen' over je systeem... :|

Trouwens, opscheppen is hier wat overdreven...
opscheppen en afkraken?

er zijn gewoon al meer topics geweest over dit soort dingen

en als het dan toch ontopic moest zijn, de topicstarter wou ideen en mods zien, dus post ik het

ik geef notabene een link naar het topic waar al dit soort 'unieke' mods te zien zijn

beetje jammer.. dit soort reacties weer, jij voegt ook niet echt veel zinnigs toe zo

[ Voor 9% gewijzigd door Chiron op 27-01-2004 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op 26 januari 2004 @ 22:02:
ZEKER een mooie kast!!!! _/-\o_ ik kan trouwens binnekort mijn cpu verkopen voor €30 ik denk dat ik dan voor een AMD AthlonXP 2600 ga.....weet iemand toevallig hoever ik die kan OC'en met mijn specs?

Alvast bedankt ;)
Ik heb een tijd het zelfde bordje gehad, draaide mn 1800+ @ 2090 mhz @ 1.6v. Verwacht niet veel meer van het bordje, de hoogste fsb die wilde booten was 172 mhz alleen was de vcore dan veels te laag :o Dus ik denk dat je met je huidige OC al tevreden mag zijn!

edit:

zorg wel dat je een 133 fsb 2600+ vangt, de sis745 doet alleen 100/133 AMD's

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Nimrod|IA schreef op 27 januari 2004 @ 11:25:
Ja zal echt fantastisch zijn. Je Cpu koelen met de warme lucht die van je PSU en evt andere koelers komt. Zal echt koelen als een tierelier 8)7 |:(

Ik hoop dat je kast niet in de buurt van een muur staat anders helemaal geluk.
Mn PSU zit niet direct daarboven, die heb ik een lange tijd geleden al verplaatst naar boven. En warme lucht stijgt op, weet je nog ;) En de andere koelers zitten ook ver daarboven, dus geloof me, direct lucht van buitenaf halen is beter dan de lucht in de kast zelf gebruiken (k heb t al getest) :>

edit:
En nee ik bouw mn kast niet in ofzo dat ie aan de achterkant tegen een muur staat (waarvoor heb ik anders dagen in het dremelen van mn case gestoken ;)).

[ Voor 12% gewijzigd door Tentacle1 op 27-01-2004 17:55 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Laatst online: 05-03 10:56
Ik heb een QF 50A met standaart CPU koeler,geen lichtjes ofzo of window(nog allemaal niet,maar dit komt) en ben bezig vanachter,de fangrills die der standaart op zitten(gewoon geperforeerd aluminium eigenlijk) weg te knippen en uit te vijlen. Op zichzelf niets enzo en weinig werk maar ik garandaar dat dit STUKKEN beter koelt en veel scheelt in geluid :z . Gegarandeert(enkel problemen met een standaart fangrill te vinden .
Dus dank u kniptangetje _/-\o_ :)
It was fun :)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zoals je ziet een fan (ENERMAX 80 MM) in het midden van mijn kast gehangen, op 1800rpm hoor je hem 'bijna' niet. Hij zorgt voor goede airflow en blaast wat lucht over mijn vga mem koelblokjes. Vroeger was mijn case temp rond de 30°C en nu kamertemperatuur.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/vdrmrt/GOT/box.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:51
of zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/pics/t_zijkant.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/pics/t_raam.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/pics/t_blaas.jpg

Btje luidruchtig (vooral @ 12V), maar het houdt een heethoofd zoals een thunderbird wel koel.. >:) Het hetelucht-uit-de-voeding-probleem heb ik opgelost met een stukje extra pvc.. werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Fauna schreef op 27 januari 2004 @ 20:32:
of zoiets:
Plaatje van mega grote blower

Btje luidruchtig (vooral @ 12V), maar het houdt een heethoofd zoals een thunderbird wel koel.. >:) Het hetelucht-uit-de-voeding-probleem heb ik opgelost met een stukje extra pvc.. werkt prima :)
Een blower wil ik ook nog een keer maken, maar dan een aanjager van de sloop. Ietsjes kleiner, en standaard al van 12 Volt. Zijn die met een FET/transistor op de PWM van je moederbord aan te sluiten? Scheelt wel wat in de geluidsproductie...
Die dingen geven wel een mega airflow, en een PC die met opzet als een straaljager klinkt vind ik ook wel wat hebben,,,, ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelden cooling-mods voor de alleen VGA alleen ook in dit topic ?

Tjek anders deze cooling mod voor m'n Radeon 9800SE @ 423 / 748 >:) .

[rml]G_M_C in "[ OC][ MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 3"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
zo die videokaart is wel errug hoor!!!!!!!!! _/-\o_
voor deze ene keer mag er ook een vga mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op 27 januari 2004 @ 22:11:
zo die videokaart is wel errug hoor!!!!!!!!! _/-\o_
voor deze ene keer mag er ook een vga mod :)
Thx, ;) enneh idd tot op heden de 2e snelste 9800SE in de 3dmark challenge bij 3dm03 èn Aquamark. Kan evt sneller maar niet genoeg stroom, door o.a. m'n voeding.

De Zalman APF 400a die ik heb levert op en of andere manier maar 4.22 V op de 5V lijn :? , en jammer genoeg nog geen volt-mod daarvoor kunnen vinden.

Maar hij kan harder, want door de koeling wordt hij op 423 MHz niet eens echt warm >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Heej,

ik heb dan ook maar een beetje geklood aan mijn CoolerMaster Aero7, iedereen zegt dat die cooler ongeloofelijk goed presteert, maar ik vind het maar een brakke fan hoor, mijn amd Duron 2100MHz met sinds gisteren 256KB Cache ;) is normaal 48c en stressed 58 :( . Opzich is de heatzink uitstekend volledig koper en heel veel vinnen om de lucht af te voeren. Dus..........dan maar die enorme cooler eraf en een CoolerMaster case fan erop. Deze combo is echt perfect een Aero7 voor €30 fan eraf en CoolerMaster case fan erop €8, en je heb dan een cooler die mijn amdtje stressed 40c maakt.

En die aero7 fan mistaat ook niet als case fan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Dat heb ik 2 weken geleden ook gedaan.
Maat van me had een kapotte Aero 7 liggen, ik heb toen de heatsink overgenomen met het ID om er nog is een 70mm fan erop te zetten. Maar die fans zijn bijna niet te krijgen en als je ze al kan krijgen onbetaalbaar. Zo heb ik er nu dus een 80mm fan erop gezet, dmv wat schroefjes en Macguyver Tape. Deze kwam dus ter vervanging van mijn Falconrock heatsink, en ik ben er 10 graden in temperatuur op vooruit gegaan. :P
Als je die onderkant van een Aero 7 hebt gezien wil je er ook wel wat aan gaan doen. ff gevlakt dus. (hmmm remia)
Afbeeldingslocatie: http://www.maximuzprime.nl/images/IMG_0837.jpg
En hier in Aktie
Afbeeldingslocatie: http://www.maximuzprime.nl/images/IM001803.JPG

Al met al, goed om mijn T-Bred A 2000+ @ 2Ghz niet hoger dan 42 graden te laten worden op 1.93Vcore

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi topic, nu kan ik hier gelijk maar even mijn vraag stellen.
Ik ben op zoek naar een SUPER stille cpu fan. Nu zijn die alleen niet zo moeilijk te vinden. Maar ik heb het probleem dat ik geen gaten rond mijn socket heb en ik heb een GigaByte Moederbord met een DPS Unit, dus ook niet alle coolers passen.
Weet iemand mij een SUPER stille koeler aan te raden die ook nog eens goed koelt?
Zelf dacht ik miss dat ik de fan van mijn huidige headsink kan afhalen en daar dan de volgende fan op te plaatsen:
Merk: Papst
Type: 8412 NGML
Afmetingen: 80x80x25
RPM: 2050
Wat: 0,9
CFM: 26,5
dBA: 19
Volt: 12V DC
Maar, nu vroeg ik me af, levert deze fan wel genoeg CFM voor mijn cpu?

Specs zijn:
GigaByte GA-7NNXP
AMD Athlon XP 2800+
Corsair 512 DDR400 XMS cas 2
Club 3d Radeon 9700PRO
Huidige cpu fan: Thermaltake Volcano 9 Silent (@ Silent = NOT )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 20:10

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 18:26:
Mooi topic, nu kan ik hier gelijk maar even mijn vraag stellen.
Ik ben op zoek naar een SUPER stille cpu fan. Nu zijn die alleen niet zo moeilijk te vinden. Maar ik heb het probleem dat ik geen gaten rond mijn socket heb en ik heb een GigaByte Moederbord met een DPS Unit, dus ook niet alle coolers passen.
Weet iemand mij een SUPER stille koeler aan te raden die ook nog eens goed koelt?
Zelf dacht ik miss dat ik de fan van mijn huidige headsink kan afhalen en daar dan de volgende fan op te plaatsen:
Merk: Papst
Type: 8412 NGML
Afmetingen: 80x80x25
RPM: 2050
Wat: 0,9
CFM: 26,5
dBA: 19
Volt: 12V DC
Maar, nu vroeg ik me af, levert deze fan wel genoeg CFM voor mijn cpu?

Specs zijn:
GigaByte GA-7NNXP
AMD Athlon XP 2800+
Corsair 512 DDR400 XMS cas 2
Club 3d Radeon 9700PRO
Huidige cpu fan: Thermaltake Volcano 9 Silent (@ Silent = NOT )
Zelf heb ik prima ervaringen met Artic Cooling.
Misschien is dit wat voor jou 17 euro bij gistron. :)
is met 18 dB nog net een klein tikkeltje stiller dan een papst fan.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:12

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

IorGie schreef op 29 januari 2004 @ 18:41:
[...]

ik heb die cooler toevallig vandaag gekocht, en die hoor je echt niet, mijn temps zijn redelijk inorde; +-42°C idle amd 2200+, die cooler is een echte aanrader.

[ Voor 3% gewijzigd door Jellabie op 29-01-2004 18:45 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-08 19:53

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Ik heb mijn kast speciaal ontworpen voor optimale airflow. Jammer genoeg heb ik nog geen duidelijke fotos, en ben ik nu toch al bezig met waterkoeling...

Het oorspronkelijke opzet was een kast waarin het mobo en cpu volledige vrije luchtstroming rond zich hebben, dus ook geen kabels die hinderen etc.

Kleine schets:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/klaasdc/schets.gif

Foto waar de waterkoeling al half gemonteerd zit (en de kast half gedemonteerd :) )
Klik

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IorGie schreef op 29 januari 2004 @ 18:41:
[...]

Hartstikke bedankt :) .
Ik heb net ff zitten kijken en het is inderdaat een 1337 cooler _/-\o_ _/-\o_ .
Alleen weten jullie nog meer winkels waar hij verkrijgbaar is, ik heb al in de price watch gekeken, maar nix kunnen vinden :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebt ;t allemaal lekker simpel gehouden. Voor een XP 1600 op een Epox 8KTA3+ mobo hoef je ook niet zo moeilijk te doen, zeker aangezien ik vrijwel nooit game.

Wel ergerde ik me vreselijk aan de herrie die die goedkope kast van de HCC maaktte. Heb dus het volgende gedaan.

Standaard kast (nogwel)
Nexus 300 watt PSU
Nexus AXP-3200 SkiveTek CPU cooler
Nexus Silent casefan
Zalman heatsink op de northbridge ipv dat kleine herrieding van coolermaster wat je er standaard bijkrijgt.

Oude Hercules Kyro2 kaartje eruit gesloopt en vervangen door een Radeon 9600SE van club3d.

Heel simpel en voor relatief weinig geld maakt m'n pc nu niet meer net zo veel herrie als een Compaq DL380.

Zit alleen nog steeds te denken aan die mooie iStyle kast van Nexus. :9~
Aan de andere kant, dat ding staat toch diep weggestopt onder tafel.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 15:59 . Reden: links vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Heej,

De schepper van dit topic heb ook even een vraagje _/-\o_
Ik heb een Aero7 op mijn CPU maar was er zelf al snel achter gekomen dat als ik die aero7 fan erag haalden en er een gewone 8x8 fan op schroefde dat ie al veel stiller was, en nog het aller belangrijkste: hij koelt veel beter i.p.v 52c nu 39c. Maar de coooler die er nu op zit is ook niet een van de stilste dus vroeg me af......waar kan ik nou een losse fan halen 8x8 die fluisterstil is?(voor maximaal €20).

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 01:04

makje

Professioneel prutser

Barry|IA schreef op 30 januari 2004 @ 17:58:
Heej,

De schepper van dit topic heb ook even een vraagje _/-\o_
Goh laat me uw voeten kussen...

:?
Ik heb een Aero7 op mijn CPU maar was er zelf al snel achter gekomen dat als ik die aero7 fan erag haalden en er een gewone 8x8 fan op schroefde dat ie al veel stiller was, en nog het aller belangrijkste: hij koelt veel beter i.p.v 52c nu 39c. Maar de coooler die er nu op zit is ook niet een van de stilste dus vroeg me af......waar kan ik nou een losse fan halen 8x8 die fluisterstil is?(voor maximaal €20).

Alvast bedankt ;)
genoeg fans te koop onder de 20 euro: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/55

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag wat persoonlijke aanraders willen hebben..

ik heb op dit moment nog me boxed cooler op me Amd 2200+ maar ik zoek een cooler die even veel geluid maakt of minder *altijd beter ;)* maar wel beter koelt.. graag onder de 25/30 euro... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me P3 1,GHz passief gekoeld met een grote kopere blok die eigelijk voor een p4 is bedoeld. Ik had hem voor 5 euro gekocht op de pc dumpdag uit zp grabbel doos. Heb er een een duck tunnel gemaakt van me casefan die de halve air flow van me 12cm papst@7v naar dat grote koelblok stuurt.
CPU wordt tussen de 37~42°C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net zelf ook ff bezig geweest om me pc stiller te maken en het is nog aardig gelukt ook. :+
Wat ik heb gedaan is:
Herrie ding thermaltake 9 8)7 Silent :r vervangen door een Arctic Copper Silent 2M.
NB fan vervangen door een Zalman ZM-NB47J.
VGA fan vervangen door een Zalman ZM80C-HP met daarop een ZMOP1.

Ik moet zeggen het is een groot succes.
Het enigste wat ik nu nog hoor is me hdd, maxtor 120GB 7.200 Rpm 8MB cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik ben ook bezig met mn pc stiller te maken. Dit te doen door alles wat draait zon beetje te vervangen, want alles was een beetje aan het verslijten en begon takke herrie te maken.
gedaan
- voeding : FSP GROUP, Ultra Low Noise, met 120mm fan is idd super stil.
- CPU standaardcooler vervangen: Whisperrock IV, heel stuk stiller dan t standaard 1800+ fannetje :(
- verder zit er één 80mm fan, die ik ooit uit een super ouwe voeding heb gesloopt, in de bovenkant op t dak op 7 volt hoor je ook nauwelijks

Enige wat nu nog herrie maakt:
Mn Chaintech GF3 Ti200 heeft een piepklein fannetje dat takkeherrie maakt. Als ik mn vinger r ff tussen stop merk je echt heel veel verschil. (alleen mn maxtor nog :( )
Maar wat me opvalt is dat t koelblok van die video kaart echt gewoon koud/ lauw aanvoelt. Dus kan ik niet gewoon die kaart passief koelen, met koelblokken?
Of is er een andere manier om die plank t zzwijgen op te leggen?
ps ik heb een transparante case, dus ik zoek naar een elegante oplossing, dus geen noppenschuim oid :+

ps niets is overclocked, draait gewoon standaard, temps stressed :CPU43 en 24kast. In mn kamer is t altijd vrij koel 20 of kouder denk ik (i know its winter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Zalmann heeft zo'n dubbele passieve vga koeler voor je gpu, dat moet ruim voldoende zijn.
Misschien kan je eerst proberen een 50mm van erop de zetten op 7 volt... gewoon ff 3dmark runnen en je temps monitorren. :7

[ Voor 6% gewijzigd door Vermicellisoep op 09-02-2004 22:31 ]

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:03

Haan

dotnetter

Ik begon me laatst ook te ergeren aan het lawaai dat mijn pc maakte. Nu heb ik m'n case-fans allemaal op 7v draaien :)
Toen bleek alleen m'n vga-fan (club3d 9600 pro) veel lawaai te maken. Gelukkig had ik nog wat overgehouden aan het vorige klusje, dus die fan moest er ook aan geloven >:)
resultaat: pc hoor je nauwelijks meer en cpu wordt slechts 1 a 2 graden warmer :*)
Het kost niets en het is natuurlijk ook veel leuker om zelf wat te knutselen ipv kant-en-klare spullen te kopen!

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

hantheman.tk schreef op 10 februari 2004 @ 20:47:
Ik begon me laatst ook te ergeren aan het lawaai dat mijn pc maakte. Nu heb ik m'n case-fans allemaal op 7v draaien :)
Toen bleek alleen m'n vga-fan (club3d 9600 pro) veel lawaai te maken. Gelukkig had ik nog wat overgehouden aan het vorige klusje, dus die fan moest er ook aan geloven >:)
resultaat: pc hoor je nauwelijks meer en cpu wordt slechts 1 a 2 graden warmer :*)
Het kost niets en het is natuurlijk ook veel leuker om zelf wat te knutselen ipv kant-en-klare spullen te kopen!
Dus je hebt je vga-fannetje ook op 7-volt laten draaien?
Hoe doe je dat dan doorknippen en rood en zwart op een molex aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

DopdeDouwer schreef op 10 februari 2004 @ 22:16:
[...]

Dus je hebt je vga-fannetje ook op 7-volt laten draaien?
Hoe doe je dat dan doorknippen en rood en zwart op een molex aansluiten?
Inderdaad :)
Het was nog wel een gekloot omdat die draadjes zo kort zijn bleef het niet zitten, ik heb er toen twee kleine stukjes metaal aan gesoldeerd zodat het goed in een molex paste.

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

kut niet gelukt :(

voordat ik de stoom ging veranderen eerst ff t fannetje schoongemaakt. In de schuur vond ik ook nog een spuitbusje kruipolie. Ik er opgespoten om m lekker spoepel te laten draaien.
Nou dat valt vies tegen; misschien draait tie nu veel soepeler maar hij maakt t geluid van een 747 (eerst een chesna).

Dus nu maar tijdelijk even een 60fan erop die ooit op mn 1800+ zat. maar die had ik er juist afgehaald omdattie zon herrie maakte :( nu draait zelfs alles op 5 volt (behalve CPU) en hoor ik m nog :( echt een pokke ding. Ik ga maar is een Papst Fan (8412N/2GL(E) 8x8cm, 1500rpm, RPM monitor) halen, lijkt me de stilste??, misschien wel gelijk 2 dan kan die ander op mn Whisperrock IV...

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 21:37

FlyEragon

Alien Monkeys

Nooit olie spuiten in koelers,
door de warmte enzo slijten de lagers gruwelijk snel;
dat is wat je dan hoort; een 747

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 18:35:
Ik zou graag wat persoonlijke aanraders willen hebben..

ik heb op dit moment nog me boxed cooler op me Amd 2200+ maar ik zoek een cooler die even veel geluid maakt of minder *altijd beter ;)* maar wel beter koelt.. graag onder de 25/30 euro... :)
misschien eens kijken naar de spire whisperrock IV? die koelt misschien niet heel super goed, maar is wel lekker goedkoop... anders zou ik die Arctic Cooling die al eerder genoemd is aanraden. Als je wat meer stijl wilt kun je nog een Aero 7 Lite overwegen, dies wel wat duurder maar ziet er ook wel leuk uit :)

/me moet ook maar eens een 80 mm fan op mn Aero 7 Heatsink hangen als ik al die verhalen zo hoor

Verwijderd

Een koelingsmod?

Warmte blijft hangen in kleine kastjes, dus je begint met een jetser van een kast, als die te klein is koop je er twee en hussel je die op elkaar. Waterkoelt de boel, en koelt t water vervolgens met twee aparte radiatoren met vier 120 mm fans, hangt vervolgens nog een twaalftal fans in de kast voor de airflow en het zaakje blijft heerlijk koel.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/reuver100/pics/image9.jpg

Overigens kan je hier elk willekeurig prometiasysteem in dit forum posten, meer iets voor overclocking en koeling.....

Verwijderd

tjah.... dat kan je doen.
Je zet je pc aan, en krijgt vervolgens het idee dat er een 747 naast je opstijgt, dus je draait je hood en denkt onee, dat is me pc 8)7.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 14:01

w0w

Ik zag een keer een case van een modje langs komen, die had van die 'airducts' gemaakt van pringles bussen :P Zag er wel heel cool uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb onlangs m'n pc een flinke upgrade gegeven waarbij een zo laag mogelijk geluidsproductie een van de belangrijkste doelstellingen was. In plaats van een of andere lame configuratie met een trage harde schijf en trage procs te gebruiken, wil ik juist probreren om een snel én geluidsarm systeem te bouwen. De configuratie is een dual Opteron 240 op een Tyan Thunder K8W met 1GB RAM, Radeon 9600XT, Radeon 9200 PCI, Promise FastTrak S150 SX4 256MB, twee Raptor WD360GD's en een 460W Zippy EPS12V-voeding in een Chenbro SR-102 behuizing. De geluidsproductie heb ik in een aantal stappen teruggebracht waarbij per stap met een geluidsdrukmeter is gemeten wat de invloed van de verandering was. Daarnaast heb ik aantekeningen gemaakt van de subjectieve geluidswaarneming.

Pics van de behuizing:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22834/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22836/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22415/full.jpg

Zoals je ziet heeft deze behuizing veel ruimte voor geluidsdemping. Wat ik tot nu heb gedaan is alle fans en koeling vervangen door stillere exemplaren. Ik gebruik geen extra case fans omdat dit nergens voor nodig is.

Hier zijn de aantekeningen:
Geluidsdrukmetingen uitgevoerd met Kodak statief volledig uitgeklapt. Voeten ter hoogte van tafelpoten. Statief verder in laagste stand met geluidsdrukmeter horizontaal gericht naar monitor.

1) Eerste meting: behuizing met standaard inbouw en standaard fan in Zippy voeding. Zijkanten dicht, achterkant open.

Min/max: 43,8 - 46,6

Subjectieve waarneming: het geluid van de fan in de voeding domineert en zorgt voor een straaljager effect. Het geluid van de CPU-fans is van dichtbij hoorbaar, vooral het verschil wanneer je ze uitzet. De Coolermaster maakt de meeste herrie terwijl de boxed AMD fan tamelijk stil is. De kast werd getest zonder extra casefans omdat die in deze situatie niet nodig zijn.

2) Ventilator in voeding vervangen door Papst 8cm op laagste voltage met Zalman Fanmate.

Subjectieve waarneming: in eerste instantie heb je het gevoel dat de geluidsproductie enorm is afgenomen, maar al snel wordt duidelijk dat er nog steeds teveel herrie wordt gemaakt. Het lage geluid van de voedingsventilator is vervangen door iets hoger een irritantere tonen van met name de Coolermaster HSF. Vervanging van de HSF's is hard nodig.

37,9 max - 36,2min

3) HSF's vervangen door Zalman CNPS-7000 en mbv Vantec fancontroller op laagste toerental gezet. Er is nu veel minder geluid hoorbaar van de CPU-fans. Andere druktemakers zoals de twee Raptors en de minifan op de Radeon binnen nu op de voorgrond te treden.

33,3 - 35,7

4) Zalman harddisk koelers

Terwijl het geratel van de harde schijven net nog goed hoorbaar was, worden deze nu effectief gedempt door de passieve Zalman harde schijf koelers. De geluidsbeleving is iets veranderd met meer nadruk op het geluid van de ventilatoren. Het geluid is aangenamer geworden maar nog steeds goed hoorbaar als je er op let. Vervanging van de koeling op de videokaart wordt daarom de volgende stap.

32,6 - 34,2

5) Zalman videokoeler

De hogere (en meer irriterende) geluiden van de videokaartfan zijn verdwenen. Het resultaat is een zeer stil pc. Het geluid van de pc is nauwelijks te onderscheiden tijdens het typen op het toetsenbord (toetsenaanslagen overheersen). Het overgebleven geluid is tamelijk aangenaam, hoewel de Raptors nu wel weer duidelijker hoorbaar zijn. Tevens zijn seekgeluiden weer beter te onderscheiden, hoewel dat niet per definitie negatief of irrant is. Andere geluidsbronnen, zoals een transformator van een lichtspot die een hoogfrequente toon produceert, gebinnen nu aandacht op te eisen.

30,6 - 31,7
Weergegeven in een grafiek:

Invloed van geluidsbeperkende maatregelen - minimale geluidsdruk - dB(A)
Originele behuizing en voeding 43,8
Vervanging ventilator voeding 36,2
Stock HSF's vervangen door CNPS-7000 33,3
Raptors verplaatst naar ZM-2HC1's 32,6
Passieve koeling videokaart 30,6

In dit geval is er vanuit gegaan dat een toename van 5 dB(A) geen gevoelsmatige verdubbeling betekent. De objectieve verdubbeling van de geluidsdruk (per 3,01 dB(A)) is naar mijn mening te overdreven en de door velen gehanteerde gevoeldsmatige verdubbeling per 10 dB(A) doet geen recht aan de verschillen die ik heb gemerkt. De originele ventilator in de Zippy voeding (bedoeld voor servers) maakte een onvoorstelbare herrie. Die vervangen door een Papst op een laag voltage resuleerde in een groot verschil. Kleine verschillen zoals de verplaatsing van de schijven naar de Zalman ZM-2HC1 waren goed hoorbaar omdat er minder irritante frequenties werden uitgezonden.

Hierna wil geluidsdemping gaan toepassen met een combinatie van een Tectyl laag (geen idee of het helpt, het kan iig geen kwaad), deurmatten, automatten en foam. Op de zijpanelen zal hiervoor iig genoeg plaats zijn. Verder ga ik airducting toepassen zodat de HSF's verse lucht krijgen, waarbij de airflow zodanig gereguleerd moet gaan worden dat geluidsbronnen nooit in een rechte lijn (zonder tussenkomende geluidsdempende materialen) in contact kunnen staan met de omgeving buiten de kast. Handig van de Chenbro kast is dat er een schot wordt meegeleverd dat achter de kast geplaatst kan worden. Hiermee is het mogelijk om ook aan de achterkant direct contact met de geluidsbronnen te vermijden. De fan in de voeding wil ik vervangen door een 120mm die midden in het rechter compartiment van de kast is geplaatst en via een airduct lucht in de voeding plaatst. Omdat de fan zich niet aan de buitenzijde van de kast bevindt zal het geluid minder goed hoorbaar zijn. Die 120mm zal tegelijkertijd voor airflow langs de Raptors zorgen (die boven zich nu onderin het rechter compartiment, voor in de kast - de voeding bevindt zich rechts achter/onderin).

Ik ben bijzonder te spreken over het resultaat dat ik nu zonder geluidsdemping heb behaald. De kant en klare oplossing voor geluidsarme koeling van Zalman werken uitstekend. Als daar ook nog de geluidsdemping bij komt, verwacht ik alle irritante geluiden (de Raptors zijn nu nog een klein beetje hoorbaar) geëlimineerd te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Femme op 13-02-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Ik heb gewoon een dragon orb 3 aangepast.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~loosen/got/waterblok.jpg
Hier zit een duron 1600@2158 onder :)

En van een het koper van een mini copper orb heb ik een waterblok voor me gpu gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~loosen/got/gpu-waterblok.jpg

Op me radiator zit een 120 mm fan die op 7 volt draait, die hoor je dus bijna niet.
In me voeding heb ik de 80 mm fan van zo'n spire gezet, gewoon aangesloten op de temperatuur gestuurde regeling.

Ik ga nog een aluminium behuizing halen voor me harddisk, als je zorgt dat die harddisk trillingsvrij hangt en de behuizing luchtdicht is hoor je die hoge toon zo goed als niet.

Ik moet ook nog een oplossing vinden voor me chipset want dat coolermaster fannetje begint ook een beetje irri te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door bobo1on1 op 13-02-2004 16:08 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Laatst online: 10-09 22:56
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/uitlaten1.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/uitlaten2.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/uitlaten3.gif

(Origineel: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/uitlaten.jpg)

Dit lijkt me een coole coolingmod ;)

Ik heb een paar vraagies:

Heeft dit zin ? Zal je dit merken in temperaturen ?
En is er veel verschil tussen 1 en 2 ?

mod-remark: voor je geknipt - dat is voor lijntekeningen zoals deze vaak het handigst ;)
edit: thx :)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 19:27 . Reden: you're welcome ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn 80mm fans met 2 aanvoerbuizen onderin de kast, persoonlijk denk ik dat 120mm fans wat efficienter zijn (meer flow, of minder herrie per flow) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Laatst online: 10-09 22:56
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 19:09:
Het zijn 80mm fans met 2 aanvoerbuizen onderin de kast, persoonlijk denk ik dat 120mm fans wat efficienter zijn (meer flow, of minder herrie per flow) ;)
Ja ik denk dat 1 buis ook handiger is midder herrie zoals je zegt.
Alleen moet je dan 2 120 mm fans doen of 1 ? kweet niet of dat met temps scheelt?
Enne ik ben al bij de Formido geweest en daar hebbe ze in alle soorte en maten pcv buisen :) en dat kan je natuurlijk ook weer zwart maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook vierkante buis gebruiken, dat is wat efficienter qua doorsnede. Voor het rond>vierkant probleem kun je dan verlopen gebruiken. Eventueel kun je geluidstussenschotten maken. Zie [rml][ Geluidsisolatie] Doe-het-zelf of kopen ?[/rml] > http://www.carsten-buschmann.de/noise-protection/index.htm voor wat ik bedoel met schotten.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he chiron je hebt ckr een mooie kast maar ik zie dat je zon DMX ofite van terratec hebt erin zitten met al die aansluitingen wat kun je er allemaal mee en waar heb jij die besteld ?

mod-remark: DMX 6FIRE 24/96: Pricewatch / Productinfo / Review :Y)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegroller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 16:46
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 19:09:
Ik heb ooit een zeer nuttige link gevonden, waarin tal van geluidsreducerende voorbeelden staan vermeld. Wellicht heeft er iemand wat aan.

Bovendien werd bij 'TheScreenSavers' van TechTV (USA) een 'silent' air-intake gebouwd. Wellicht een inspirator voor iemand?

Afbeeldingslocatie: http://www.techtv.com/graphics/thescreensavers/3422458.jpg
edit:
typo's

[ Voor 5% gewijzigd door Deegroller op 13-02-2004 20:29 ]

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks chiron ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ventilator hangt in de kelder en blaast vanuit de achterkant mijn kast binnen ter hoogte van de cpu, lekker koel ook in de zomer en geen herrie in huis.
ventilator haalt z'n 250 kuub per uur, dus voor een computerkastje meer dan overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
ik heb de eerste pagina even doorgelezen, (heb even geen tijd voor pagina 2+3)
maar waarom maakt iedereen zich zo druk om "hete" lucht van je psu??

asl je een goede psu hebt blaast ie zoiezo de hete lucht nara buiten, en zo niet dan schroef je hem open, bekijkt de zaak even goed en draait de fans om (de stap "bekijken" is nodig om te kijken of de lucht niet blijft hangen... dat zou niet zo healty zijn voor je psu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die coolingmods zijn allemaal wel leuk en aardig, maar ik heb er een vraag over.
(Vooral over diepvrieskoeling)

Hoe gaat dat met vervoer van de pc ?

Kijk, een diepvries moet je 24 uur stil laten staan voordat je hem mag vervoeren. Daarna moet je de diepvries nog eens 24 uur laten staan @ bestemmingsplek alvoren hij weer ingeschakeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koelkast/diepvries hoeft niet 24 uur uit te staan. zolang hij rechtop vervoerd is kan hij in een half uur tijd wel aan - kortom, genoeg tijd om je spullen uit te te pakken @ LAN etc ;) Het gaat erom dat de olie onderin de compressor niet omhoog in het koelcircuit gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 11:02:
Koelkast/diepvries hoeft niet 24 uur uit te staan. zolang hij rechtop vervoerd is kan hij in een half uur tijd wel aan - kortom, genoeg tijd om je spullen uit te te pakken @ LAN etc ;) Het gaat erom dat de olie onderin de compressor niet omhoog in het koelcircuit gaat.
Ah oke, bedankt voor deze duidelijke uitleg :)
Kheb zelf nogal weinig verstand van diepvrieskisten etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
ixl85 schreef op 13 februari 2004 @ 20:47:
ik heb de eerste pagina even doorgelezen, (heb even geen tijd voor pagina 2+3)
maar waarom maakt iedereen zich zo druk om "hete" lucht van je psu??

asl je een goede psu hebt blaast ie zoiezo de hete lucht nara buiten, en zo niet dan schroef je hem open, bekijkt de zaak even goed en draait de fans om (de stap "bekijken" is nodig om te kijken of de lucht niet blijft hangen... dat zou niet zo healty zijn voor je psu)
Als jij een fan direct onder je psu hebt zitten die naar binnen blaast, icm een fanduct naar je cpu toe, dan zit dat ding vrolijk alle warme lucht van je psu naar binnen te zuigen.
Dat werkt natuurlijk voor geen meter :+

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 09:57

Kr3Kr

Melpomene

Leuk ding deegroller, alleen als je al je fans zo gaat doen krijg je een kast van ... Misschien wel iets voor mensen met WC die toch maar 1 grote fan hebben.

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
bobo1on1 schreef op 15 februari 2004 @ 15:24:
[...]

Als jij een fan direct onder je psu hebt zitten die naar binnen blaast, icm een fanduct naar je cpu toe, dan zit dat ding vrolijk alle warme lucht van je psu naar binnen te zuigen.
Dat werkt natuurlijk voor geen meter :+
nee hehe. maar dan doe je toch ook iets fout met je design...
het gaat mij over het algemeen, dat mensen zeggen dat hun psu de lucht naar binnen blaast... maar dat is toch bijna nooit..

(ik zou btw de fanduct naar buiten laten blazen, heb je geen hete lucht meer in je kast... maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Laatst online: 12:06

XyS

0.o.O

Weet je wat handig is, als je pc bove op de verwarming staat(convecto put of hoe dat ook heet :r |:(

dat is mijn supercooling :/

temps idle: 34 cpu kast 26
temps stressed:52 cpu kast 33

en dan staat ie nog open ook(eigelijk niet handig kan de lucht er zo in\)

dicht weet ik niet maar kast iets hoger en cpu idle 36 stress 52

[ Voor 3% gewijzigd door XyS op 21-02-2004 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik wilde even een ideetje met jullie delen dat ik kreeg nadat ik weer eens aan mijn fans heb zitten prutsen...

Huidige situatie: 4x 120mm enermax fans (stomme dingen resoneren en maken op 5 volt nog teveel geluid, draaien ook nog eens niet even snel :r )
verder nog een 92mm enermax, 92mm zalman en een 80mm ?merk?

Alles draait dus op max 5 volt.. temp zijn prima maar ik vind het teveel geluid maken. Nu had ik het volgende idee:

Als je nou eens tegen de zijkant van een flinke kast (minimaal bigtower) een enorm koellichaam plakt (formaat 60 x 40 cm ofzo :Y) ) en daar water door laat stromen (door geboorde kanalen ofzo, whatever) en daar je pc mee koelt?? Dus zeg maar een enorme radiator, maar dan passief (en dus een ander, meer `open` ontwerp). Is er iemand die dit eens heeft getest? Moet toch haast kunnen (zolang het zo`n 20 graden is in je kamer) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_White
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-12-2021

Mr_White

DPZ-Schildpad

Ik zie hier allemaal erg mooie coolingmods voorbij komen. Zelf heb ik een 19" server gebouwd die zo stil moet zijn dat het bijna niet hoorbaar is in de ruimte (b.v. 's nachts). Heb het nu zover gekregen dat de server onder mijn bed ligt (slaap met mijn hoofd boven de server en hoor em amper). Tevens een optimale airflow proberen te creëren.

Hier is goed te zien waar de lucht doorheen kan:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/got/DSC07880.jpg

Dit plaatje is oorspronkelijk bedoeld om aan te geven waar de EMI-protectie moet komen. Tevens ook erg geschikt om de airflow mee aan te geven:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/Eos-EMI.gif

Het mooie is dat de luchtstroom bijna geheel geruisloos is. De HD (het draai-geluid) maakt de meeste herrie van het geheel, maar daar ben ik iets voor aan het verzinnen :P

Canon 300D | Canon SpeedLite 550EX | Canon 18-55 EF-S | Sigma 24-70 f2.8 EX DG | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300 LD Macro | Tas | Zooi CF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
  • Laatst online: 14-05 05:31
@Mr White : Mooi gedaan, kun je ook een plaatje van je 19" box met inhoud laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_White

Mr_White

DPZ-Schildpad

Willems schreef op 08 maart 2004 @ 23:47:
@Mr White : Mooi gedaan, kun je ook een plaatje van je 19" box met inhoud laten zien?
Alsjeblieft. Heb het hele bouwproces er maar bij gedaan :P
[rml][ CM] Custom Case (19 inch wood)[/rml]

Canon 300D | Canon SpeedLite 550EX | Canon 18-55 EF-S | Sigma 24-70 f2.8 EX DG | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300 LD Macro | Tas | Zooi CF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb nu sinds een week een Aopen H500A :) Bevalt me goed, ik heb nu achterin twee fans geplaatst, maar die zitten natuurlijk achter een rooster. Dat houdt nogal wat lucht tegen en zorgt ook voor herrie. Nu kan ik óf die roostertjes eruit halen, óf de fans wat verder van de roosters plaatsen d.m.v. afstandsbusjes.
Ik wil liever niet gaan zagen, frezen of vijlen aan die roostertjes want ik heb geen zin om allemaal ijzervijlsel op m'n mobo e.d. te krijgen, en om alles er weer helemaal uit te gaan halen zie ik ook niet echt zitten. Ik heb het al geprobeerd om het te knippen met een tangetje, maar dat lukt niet echt. Weet iemand hier een andere oplossing voor?
En die afstandsbusjes, zou dat verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_White

Mr_White

DPZ-Schildpad

Pastasaus schreef op 09 maart 2004 @ 14:49:
Ik heb nu sinds een week een Aopen H500A :) Bevalt me goed, ik heb nu achterin twee fans geplaatst, maar die zitten natuurlijk achter een rooster. Dat houdt nogal wat lucht tegen en zorgt ook voor herrie. Nu kan ik óf die roostertjes eruit halen, óf de fans wat verder van de roosters plaatsen d.m.v. afstandsbusjes.
Ik wil liever niet gaan zagen, frezen of vijlen aan die roostertjes want ik heb geen zin om allemaal ijzervijlsel op m'n mobo e.d. te krijgen, en om alles er weer helemaal uit te gaan halen zie ik ook niet echt zitten. Ik heb het al geprobeerd om het te knippen met een tangetje, maar dat lukt niet echt. Weet iemand hier een andere oplossing voor?
En die afstandsbusjes, zou dat verschil maken?
Je kan ook een bakje tijdelijk in de kast plakken die voor de fanroosters past met Duck Tape en dan kan je gaan zagen/dremelen zonder dat je ijzervijlsel op je mobo e.d. krijgt. (Heb ook een Aopen H500A -> Superkast 8) )
Wat betreft die afstandbusjes denk ik dat het ten koste gaat van je air-outtake. Je hebt dan een stuk ruimte tussen de case en fan zitten waar de lucht gewoon weer de kast wordt ingeblazen, dus dat heeft niet zoveel zin.
Wat je wel kan doen (als je niet wil zagen/dremelen) is de fans aan de buitenkant van de case maken en dan de ruimte tussen de case en de fan dichten met materiaal naar wens. Dan heb je gelijk een stuk minder lawaai.

[ Voor 2% gewijzigd door Mr_White op 09-03-2004 16:21 . Reden: Erg dikke typo weggewerkt ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_White

Mr_White

DPZ-Schildpad

Dat ging net ff fout...

[ Voor 97% gewijzigd door Mr_White op 09-03-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zelf ben ik nog niet van zins te gaan experimenteren met waterkoeling, maar met mijn huidige bak is dat eigenlijk niet nodig.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/phunc/DSC00808.JPG
De interne spullen in het algemeen: A7N8X Deluxe rev. 2.0 mobo, 1GB RAM, Enermax 365W voeding met 2 fans, Enermax 9cm fan in paarse behuizing, Radeon 9500 (aangepast), 3 HD's, DVD-ROM en DVD-schrijver.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/phunc/DSC00809.JPG
De 2x Titan 8cm fans die op de bodem lucht in de kast blazen. Deels koelt de rechtse de HD's.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/phunc/DSC00810.JPG
De CPU koeler is een samenstelling van een Thermaltake Volcano 7+ koperen blok met een Xerox 24V slakkenhuis (is dat nu radiaal of axiaal ?). Deze is schakelbaar tussen 24V en 12V. De Enermax 9cm fan zuigt naar buiten tegen een laag tempo (2000-2500rpm). De Radeon 9500 is uitgerust met een Thermaltake A1765 1U koeler, zou een P4 3.4GHz moeten kunnen koelen. Loopt ook stil. Rechtsonder zie je een Zalman NB32J heatsink die de South Bridge koel moet houden.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/phunc/DSC00811.JPG
Closeup van de Radeon en de South Bridge heatsink.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/phunc/DSC00813.JPG
De kast, zoals je ziet geen gigantisch beest. Hij meet 46cm hoog, 51cm diep en 19cm breed. Al bij al een zeer fijne kast om mee te werken: stevig, goed bedachte systemen (voor de drives bv.), mooi naar mijn mening, licht...

De AMD Athlon XP 2400+ wordt door de CPU koeler zeer koel gehouden, de koelblok wordt nauwelijks warmer dan 25-30 graden. De videokaart draait op 400 core / 300 mem ipv. standaard 275 core / 270 mem. Ook de goede koeler houdt hem hier op dergelijke temperaturen. De harde schijven zijn nog een probleem. De onderste HD is een 10.000rpm Raptor 36GB en die wordt behoorlijk warm. Binnenkort ga ik een Zalman HD passieve koeler halen en zet ik hem een paar verdiepingen hoger. Dan worden de 2x 120GB 7200rpms beter gekoeld en de Raptor ook.

De kast heeft dus onderaan 2x 8cm fans die naar binnen zuigen (3-4cm van de ondergrond staat de case), een 9cm Enermax die naar buiten blaast onder de voeding en de voeding heeft een 8cm die naar buiten blaast. Dit geeft een redelijk evenwichtig debiet in deze case en dat merk ik ook aan de temperatuur van alle componenten. Wel moet gezegd worden dat de lucht uitgeblazen door de voeding een 5 á 10-tal graden warmer is dan wat de 9cm Enermax blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Sharkbyte _/-\o_

Al die overbodige harddiskken en coolers, laten zien dat jij een ECHTE tweaker bent !!! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Overbodig ?
2x 120GB voor muziek, downloads, backup, video, software en 1x 36GB voor Windows, games en progs. Zie er niet veel overbodigs aan. En wat is er overbodig aan koelers ? Asus A7N8X heeft bekend probleem dat het geluid stoort en knettert als de south Bridge te warm wordt. Een goede doorstroming heb je nodig om je kast koel te houden. Ik wil een bak die niet in de zomer open moet staan, mee naar LAN-parties kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharkbyte schreef op 09 maart 2004 @ 18:34:
Overbodig ?
2x 120GB voor muziek, downloads, backup, video, software en 1x 36GB voor Windows, games en progs. Zie er niet veel overbodigs aan. En wat is er overbodig aan koelers ? Asus A7N8X heeft bekend probleem dat het geluid stoort en knettert als de south Bridge te warm wordt. Een goede doorstroming heb je nodig om je kast koel te houden. Ik wil een bak die niet in de zomer open moet staan, mee naar LAN-parties kan...
ik ben het helemaal met je eens, er kunnen rare dingen gebeuren als je je kast niet goed gekoeld hebt (daar heb ik ervaring mee) en ik gebruik ook super veel HDD ruimte om al m'n films, spellen BIN files, muziek en software downloads op kwijt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daxter
  • Niet online
Asus A7N8X heeft bekend probleem dat het geluid stoort en knettert als de south Bridge te warm wordt.
Geldt dit ook voor de digitale out? En kan het euvel zich dan uitten in de vorm van overspringend geluid. De analoge lijntjes zijn om te janken maar ik word ook niet erg happy van het digi geluid de laatste tijd. Het is sinds ik mijn nieuwe kast en voeding heb. Nu leek het mij op koeling vooruitgang. M'n PSU word 37 graden en blaast naar buiten. Ik heb 4 gewone intake fans. En 3 uit fans waarvan 1 blower. De temp van de proc is gedaald met 10 graden. Maar ik heb wel wat minder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De digitale uitgangen kan ik niet testen aangezien ik enkel een Labtec APX 4620 speakerset heb. Misschien ooit in de toekomst vervangen door de Logitech THX 2.1, maar niet binnenkort dus dat kan ik niet beantwoorden. Wat me opvalt is dat de voedingen tegenwoordig erg warm worden. Dit had ik met mijn plexiglas case al gemerkt en heb dus een apart circuit gemaakt voor de voeding te koelen: een 8cm fan die lucht van buiten rechtstreeks in de voeding blaast door een gesloten kap. Dus de voeding kon geen warme lucht in de kast verspreiden. Dit werkte best goed, maar is niet zo makkelijk te realiseren in kleine kasten zoals de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:33
Ik vindt het ook errug leuk om de luchtstroom in mijn kast te regelen en ik had het pas ook héél erg precies onder controle met een mega airflow. Dit heeft toen ongeveer 2 maanden gedraait, maar ik heb het er toen uitgetrokken, omdat na 2 maanden helemaal paranoide was geworden van 24/7 takkeherrie. Ik heb er helaas geen pics van gemaatk :'( maar van zijn voorganger wel:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pcdump/trash/airduct-3.jpg
Wat ik hier nog aan verandert had was dan ik de onderste CD-rom drive eruit gegooit heb, omdat ik die toch niet gebruikte en er toen een twee op elkaar geplaatste 120mm speed adjusable fans van enermax geplaatst heb. Toen werd er natuurlijk veel meer lucht uit gezogen als er over mijn CPU ingezogen kan worden, dus toen heb ik de drie PCI afdekplaatjes onder de GPU verwijdert en had ik ook meteen een uitstekende airflow over mijn 9700pro.
De koeling was zelfs zo goed toen dat de onboard temp censor van mijn mobo (die tussen de graka en HDD's in zit slechts 1graden boven ambient temperatuur aangaf. Mijn CPU was met zijn boxed cooler en overgeclocked op 150Mhz FSB 15-20 graden boven ambient temperatuur.
Groot nadeel was de ongelofelijke pokke herrie, waardoor je -wanneer alles full-speed draaide- haast harder moest gaan praten!!! :o

Maar binnenkort hoop ik toch echt een mooie waterkoeling te gaan produceren en alles in mijn nieuwe kast onhoorbaar stil te maken! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Krijg je met een dergelijke setup geen hoge onderdruk ? En dus extra lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje domme vraag misschien maar iedereen heeft het hiero over je fans op 7 V laten draaien ipv 12 V... (stiller bladiebla)

Je raad het al: Hoe doe je dit dan? Als iedereen dit al weet kunne jullie het mij dan ook ff vertellen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
  • Laatst online: 11:36
Normaal gesproken sluit je een fan aan op +12 V en 0 V.

Om hem op 7 V te laten draaien Sluit je de - niet op 0 V, maar op 5 V aan.

Lekker stil. Wel even opletten dat je wel genoeg airflow houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

olof schreef op 10 maart 2004 @ 13:31:
Normaal gesproken sluit je een fan aan op +12 V en 0 V.

Om hem op 7 V te laten draaien Sluit je de - niet op 0 V, maar op 5 V aan.

Lekker stil. Wel even opletten dat je wel genoeg airflow houdt.
En voor de volledigheid: 12v is geel, 5v is rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hantheman.tk schreef op 10 maart 2004 @ 13:35:
[...]

En voor de volledigheid: 12v is geel, 5v is rood
Is dat niet anderom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
  • Laatst online: 11:36
hantheman.tk heeft het wel goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Laatst online: 10-09 22:34
net ff 2 heatspreaders voor mn ram gemaakt, eens kijken hoever k nu kan klokken. k zal nog wel keertje foto plaatsen van die heatspreaders

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
bobo1on1 schreef op 13 februari 2004 @ 16:07:
Ik heb gewoon een dragon orb 3 aangepast.
[afbeelding]
Hier zit een duron 1600@2158 onder :)

En van een het koper van een mini copper orb heb ik een waterblok voor me gpu gemaakt.
[afbeelding]

Op me radiator zit een 120 mm fan die op 7 volt draait, die hoor je dus bijna niet.
In me voeding heb ik de 80 mm fan van zo'n spire gezet, gewoon aangesloten op de temperatuur gestuurde regeling.

Ik ga nog een aluminium behuizing halen voor me harddisk, als je zorgt dat die harddisk trillingsvrij hangt en de behuizing luchtdicht is hoor je die hoge toon zo goed als niet.

Ik moet ook nog een oplossing vinden voor me chipset want dat coolermaster fannetje begint ook een beetje irri te worden.
Hoe heb je kanalen in dat blokje gekeregen??

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
hehe....ook mijn spulletjes kwamen binnen, gelijk maar modden dus... :P

Afbeeldingslocatie: http://81.59.25.117/site/marietteloef/files/coolermod.JPG

A= 120x120 Fan @12V (uit een oude p2 266MHz gehaald)

B= Dit is niet te zien door de ducktape die erom heen zit, maar er zit een kartonne overloop onder wat de 2 fans een beetje verder van mekaar houd.

C= Q-Tec 80x80 Fan @12V (ook niet te zien door de tape)

D= CoolerMaster Aero7 Heatzink 100% koper en de GROOTSTE maat van alle aero's. 8)

Onder de cooler of ''wolkenkrabber'' :*) zit een Duron1600@AthlonXP 2600+ (2100MHz)<---------vandaar die coolermod :9~ .

Eerst zag mijn CPU cooler er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://81.59.25.117/site/marietteloef/files/IMAG0012.JPG

Zoals je ziet gewoon die aero7 heatzink met een Q-Tec 80x80 fan erop.

Voor ik begon met het modden van mijn CPU cooler, was mijn CPU 45c/55c, (vond ik te warm :X . Na de mod......30c/36c _/-\o_ 8)

Netjes of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 15:03
Das zeker netjes... Maar komt je 12 cm fan nou niet tegen de zijkant aan?? Misschien een id om een gat in je zijkant te maken met nog een grotere fan erin ofzow :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Tenzij de fans op een gelijk debiet lopen zodat de een de ander niet tegenwerkt heb je verminderde prestaties en hogere geluidsproductie. Zit dat wel goed daarmee wel goed enzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
SchiedamLauw schreef op 13 maart 2004 @ 18:53:
Das zeker netjes... Maar komt je 12 cm fan nou niet tegen de zijkant aan?? Misschien een id om een gat in je zijkant te maken met nog een grotere fan erin ofzow :+
Nee hij raakt de zijkant niet, ik heb zelfs nog ongeveer 4CM over >:) , enne....groter heb ik zelf ook al aan gedacht maar qua gewicht en blaas oppervlak is dit PRECIES de goeie maat fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Sharkbyte schreef op 13 maart 2004 @ 19:15:
Tenzij de fans op een gelijk debiet lopen zodat de een de ander niet tegenwerkt heb je verminderde prestaties en hogere geluidsproductie. Zit dat wel goed daarmee wel goed enzo ?
Alle 2 de fans draaien de zelfde richting in, natuurlijk draait de een harder dan de ander, maar daarom heb ik er ook een kartonne overloop tussen geplaatst. Het geluid is niet harder dan voor de mod maar juist zachter :? , misschien....doordat het hele werkje is ingepakt met ducktape :9~

enne...ik heb net ook ontdekt dat ik door die mod weer een stukje harder ga, AthlonXP 2700+@2199MHz 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Barry|IA op 13-03-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Yo,

Ik heb weer samen met een vriend een modje coolmodje gemaakt, dit keer was mijn Kingston 256MB DDR PC3200 CL3 ons slachtoffer ;) .

Ik had nog een antieke heatzink uit een oude 486, doormidden zagen, recht veilen en schoon schuren maar.

De benodigde spulletjes
Afbeeldingslocatie: http://81.59.25.117/site/marietteloef/files/spullen%20DDR%20MOD.JPG
resultaat
Afbeeldingslocatie: http://81.59.25.117/site/marietteloef/files/DDR%20MOD.JPG
resultaat ;)
Afbeeldingslocatie: http://81.59.25.117/site/marietteloef/files/DDR%20MOD%20zijaanzicht.JPG
resultaat :P
Afbeeldingslocatie: http://81.59.25.117/site/marietteloef/files/DDR%20MOD!!%20klaar.JPG

Voor de mod had ik geen koelpasta gebruikt omdat ik dat op dat moment niet had, en omdat een DDR reepje toch geen koeling nodig heb. Ik had gewoon een paar puntjes secondelijm op de ICtjes gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Laatst online: 12:06

XyS

0.o.O

middelste 2 pics werken niet de anderen super traag/niet

[ Voor 58% gewijzigd door XyS op 14-03-2004 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
XyS schreef op 14 maart 2004 @ 13:54:
middelste 2 pics werken niet de anderen super traag/niet
raar ik doe altijd even ''bekijk bericht'' toen deed ie het, maar nu doen de middelste het helemaal niet, kan door die gare server komen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Mooi dingetje maare....zijn je memory heatzinkjes niet een beetje aan de kleine kant :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenge
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 23:48

ravenge

Wij Schoppen Kont!

Barry|IA schreef op 14 maart 2004 @ 17:10:
[...]

Mooi dingetje maare....zijn je memory heatzinkjes niet een beetje aan de kleine kant :X
Volgens mij is het allemaal relatief. Er zit gewoon een big-ass cooler op :)

Die memory heatsinks zitten er namelijk standaard op bij hercules 8)

Mis je niet onwijs veel PCI sloten nu?

(Ik heb die kaart ook btw alleen zijn bij mij die memory heatsinks blauw :) plaatje ervan en jouw kaart is rood B) )

[ Voor 10% gewijzigd door ravenge op 14-03-2004 17:46 . Reden: Plaatje toegevoegd :) ]

Pagina: 1 2 3 Laatste