[XP] Spontane Reboots

Pagina: 1
Acties:

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:16
Ik heb een probleem met een computer. Hij start soms spontaan op.. En dat gebeurt met name als ik een programma start. Zoals Nero burning Rom of als ik ad aware wil draaien.. Na het opstarten krijg ik een melding bla bla bla..
In het logbestand staat dit:
Foutcode; 0000007f, parameter1: 0000000d, parameter2: 00000000, parameter3: 00000000, parameter4: 00000000.

Ik heb mijn geheugen al getest:
Memtest results:
Elapsed Time: 17:05:25
Pass:23
Errors:0

Specs van computer:
550W Qtec
Asus A7V8X
AMD 2700+
2x 512MB 333MHz Kingston
GF4 TI4400
Windows XP PRO

Wat te doen ??

[ Voor 3% gewijzigd door Farrell op 26-01-2004 18:44 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 23:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Geaard stopcontact?

This footer is intentionally left blank

• [FSF]Moses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Hmmm zou misschien toch het geheugen kunnen zijn. Heb je nog een stripje liggen waarmee je dat zou kunnen testen?

@ajhaverkamp: is een goede mogelijkheid. Ikzelf heb echter ook geen RA maar heb geen problemen met spontane reboots. Misschien een niet al te schoon lichtnet?

Moeilijk te zeggen igg maar zijn de temps van je cpu een beetje reel? niet te heet dus? Waarschijnlijk niet maar je kunt het nooit weten

[ Voor 58% gewijzigd door [FSF]Moses op 26-01-2004 18:50 ]

Moses

• Farrell
**STOP 0x0000007F (0x000000XX, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)
UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP

Waarden Betekenis
---------- --------------------
0x00000000 Divide by Zero Error
0x00000004 Overflow
0x00000005 Bounds Check Fault
0x00000006 Invalid Opcode
0x00000008 Double Fault

Divide by Zero Error
De fout bij delen door nul treedt op wanneer een DIV-instructie wordt uitgevoerd en de deler 0 is. Deze fout kan veroorzaakt worden door beschadigd geheugen (of andere hardwareproblemen) of door softwarefouten.
BRON MS
Door ajhaverkamp - Monday 26 January 2004 18:47

Geaard stopcontact?
Nope
Door FSF-Moses - Monday 26 January 2004 18:47

Hmmm zou misschien toch het geheugen kunnen zijn. Heb je nog een stripje liggen waarmee je dat zou kunnen testen?

@ajhaverkamp: is een goede mogelijkheid. Ikzelf heb echter ook geen RA maar heb geen problemen met spontane reboots. Misschien een niet al te schoon lichtnet?

Moeilijk te zeggen igg maar zijn de temps van je cpu een beetje reel? niet te heet dus? Waarschijnlijk niet maar je kunt het nooit weten.
Mijn temperaturen zijn goed..

[ Voor 27% gewijzigd door Farrell op 26-01-2004 18:52 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Al gekeken in :
Windows XP en 2000 BSOD guide of
Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. of
Windows Crash/Memory dumps FAQ ?
We willen ook wel even graag de precieze melding weten. Niet blablabla, dat is een beetje wazig, en volgens mij ook niet in windows aanwezig..
te traag getikt

Kreeg zelf eens BSOD's door de SCSI driver die Nero ImageDrive gebruikt. Al eens geprobeerd dit te uninstallen ? Alle updates en sevice pack voor Windows ?

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 26-01-2004 18:51 . Reden: traag ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 21:01

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Heb je bij de systeemeigenschappen tabblad geavanceerd opstart - en herstelinstellingen die optie uitgevinkt dat hij bij systeemfout niet moet rebooten

Speedtouch freak

• Farrell
sanfranjake schreef op 26 januari 2004 @ 18:50:
Al gekeken in :
Windows XP en 2000 BSOD guide of
Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. of
Windows Crash/Memory dumps FAQ ?
We willen ook wel even graag de precieze melding weten. Niet blablabla, dat is een beetje wazig, en volgens mij ook niet in windows aanwezig..
te traag getikt

Kreeg zelf eens BSOD's door de SCSI driver die Nero ImageDrive gebruikt. Al eens geprobeerd dit te uninstallen ? Alle updates en sevice pack voor Windows ?
Met dat blabla bedoelde ik zo een melding die je kunt verzenden enzo...
Ik heb ook veel rondgekeken hier op het forum voor een mogelijke oplossing maar in alle gevallen is het anders... De 1 krijgt wel errors in zijn geheugen maar ik dus helemaal niet na 17uur...

Maar ik heb natuurlijk alle updates en service pack 1 voor windows..

Het vreemde vind ik computer heeft altijd top gedraaid maar ineens komt ie met die iritante spontane reboots..
Door lSltAlKeR - Monday 26 January 2004 18:53

Heb je bij de systeemeigenschappen tabblad geavanceerd opstart - en herstelinstellingen die optie uitgevinkt dat hij bij systeemfout niet moet rebooten
Gedaan. En na het opstarten van Nero6 kreeg ik een BSOD met dit weer:
Foutcode; 0000007f, parameter1: 0000000d, parameter2: 00000000, parameter3: 00000000, parameter4: 00000000.

[ Voor 16% gewijzigd door Farrell op 26-01-2004 19:04 ]

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 21:01

lSltAlKeR

Time destroys everything!

waar schijnlijk denk betrekking op je brander als die die gaat initaliseren koppel die is los uit je systeem en start nero dan is

Speedtouch freak

• Farrell
Ik heb ff met systeemherstel mijn computer 3 dagen terug gezet..

wat stond er bij de veranderingen:
Helemaal nix.. stond alleen systeemcontrole..

Nu lijkt alles weer normaal te doen...

Windows spoort ook niet :S

Maarja is nog maar afwachten of dit zo opgelost is... Ik hoop het O-)

• gerritman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 22:15
Heb je toevallig incd of soort gelijke software geinstalleerd, eraf gooien deze veroorzaken om een of andere reden ook dit soort problemen.

• Farrell
Hmmmz hij reboot weer spontaan.... :'(

Nope geen Incd
kwa brandsoftware heb ik
Nero6
Alcohol 120%

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem. Het lijkt te maken te hebben met Norton Antivirus. Als ik auto-protect uitzet kan ik bv. 3Dmark03 wel draaien, als auto-protect aan staat niet. En dit is niet enkel met 3Dmark03, ook met bv. het open van een map waarin een .exe bestand staat, maar ook weer niet altijd.
De ellende is begonnen nadat ik live-update had gedraaid toen norton antivirus hierom vroeg enkele dagen geleden. Ik ga nu proberen of het met het de-installeren van nav en opnieuw installeren en draaien van live-update nog voorkomt. misschien is er bij live-update zelf iets misgegaan.
Ik post het resultaat nog wel

• Farrell
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 21:35:
Ik heb exact hetzelfde probleem. Het lijkt te maken te hebben met Norton Antivirus. Als ik auto-protect uitzet kan ik bv. 3Dmark03 wel draaien, als auto-protect aan staat niet. En dit is niet enkel met 3Dmark03, ook met bv. het open van een map waarin een .exe bestand staat, maar ook weer niet altijd.
De ellende is begonnen nadat ik live-update had gedraaid toen norton antivirus hierom vroeg enkele dagen geleden. Ik ga nu proberen of het met het de-installeren van nav en opnieuw installeren en draaien van live-update nog voorkomt. misschien is er bij live-update zelf iets misgegaan.
Ik post het resultaat nog wel
Precies wat jij beschrijft met die spontane reboots heb ik ook...
Als het aan norton ligt :/

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je Norton al eens geuninstalled dan ? Blijf je dan ook het probleem houden ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake schreef op 27 januari 2004 @ 00:57:
Heb je Norton al eens geuninstalled dan ? Blijf je dan ook het probleem houden ?
Als ik Norton uninstall dan heb ik het probleem niet meer. Zelfs gewoon de auto-protect uitzetten is al een oplossing.

Verwijderd

Ik heb Norton Antivirus (eigenlijk complete Internet Security 2004) gede-installeerd, pc gereboot en norton opnieuw geinstalleerd (en live-update uitgevoerd). Het probleem doet zich niet meer voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 21:47 ]

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 21:46:
Ik heb Norton Antivirus (eigenlijk complete Internet Security 2004) gede-installeerd, pc gereboot en norton opnieuw geinstalleerd (en live-update uitgevoerd). Het probleem doet zich niet meer voor.
Ik heb dat ook geprobeerd bij de vriend zoals beschreven in dit topic: [rml][ XP] stop 0x0000007f bij gebruiker met beperkte rechten*[/rml]/

Probleem lijkt exact gelijk. Nu ben ik benieuwd: heb je alleen een uninstall gedaan, of heb je ook nog wat verwijderd met de hand of met een ander programma?

• Farrell
TromboneFreakus schreef op 28 januari 2004 @ 00:08:
[...]

Ik heb dat ook geprobeerd bij de vriend zoals beschreven in dit topic: [rml][ XP] stop 0x0000007f bij gebruiker met beperkte rechten*[/rml]/

Probleem lijkt exact gelijk. Nu ben ik benieuwd: heb je alleen een uninstall gedaan, of heb je ook nog wat verwijderd met de hand of met een ander programma?
Ik heb Ad aware 6 gedraaid en norton 2004 auto protect uitgezet en nu doet alles normaal....... Ik hoop ook niet dat er nog meer aan de hand is dat het op norton blijft... Ik doe morgen ff norton 2004 ff uninstallen en daarna weer installen kijken ofddat de auto protect aan kan blijven...

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

NIS2004 was er debet aan dat mijn cpu belasting (Duron1600) constant boven de 75% stond. Ik was er wel tevreden over maar zo'n belasting is natuurlijk niet de bedoeling. Nu McAfee en Zonealarm (incl. Visualzone !!!) en dat draait perfect!

Verwijderd

CoLiN schreef op 28 januari 2004 @ 00:55:
[...]

Ik hoop ook niet dat er nog meer aan de hand is dat het op norton blijft... Ik doe morgen ff norton 2004 ff uninstallen en daarna weer installen kijken ofddat de auto protect aan kan blijven...
Ik heb sindsdien het probleem niet meer gehad. Lijkt het toch de oorzaak geweest te zijn... En auto-protect staat gewoon weer aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 23:25 ]

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Symantec heeft het probleem deels onderkend op de volgende URL:
http://service1.symantec....src=sg&pcode=&svy=&csm=no
Pagina: 1