[ Voor 48% gewijzigd door DaTimMan op 26-01-2004 00:02 ]
nee wat moet het voorstellen?
http://jimtreats.crosswinds.net/MyTreats/Binaural/
Maar of ik dat nou ook vind weet ik nog niet
Winamp MPC Plugin: http://www.saunalahti.fi/cse/mpc/winamp/index.html
[ Voor 25% gewijzigd door Klippy op 26-01-2004 00:10 ]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Als ik het goed begrijp dan nemen ze het geluid op, zoals je het normaal gehoord zou hebben?
Ik heb hier wel eens over nagedacht ivm 5.1 geluid. Je zou kunnen recorden met 5 richtmicrofoons, althans, zo stel ik me dat voor
[edit]mag ik even vermelden dat de lage tonen beangstigend werken op m'n dopjes...
(Sony EX70)
het stereobeeld is idd HEEL erg netjes
[ Voor 20% gewijzigd door Arjan op 26-01-2004 00:18 ]
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Dit is wel HEEL erg 'echt'....waarom wordt dit niet in films gebruikt?
Klopt, binaural wil zeggen twee mics in stereo opstelling met een zo dicht mogelijke benadering van je twee oren. Er zit dan ook een isolerende plaat tussen die de scheidende werking van het hoofd van de luisteraar moet simuleren.Atgast schreef op 26 januari 2004 @ 00:11:
Als ik het goed begrijp dan nemen ze het geluid op, zoals je het normaal gehoord zou hebben?
wel cool als je ook je ogen dicht doet. nu zie ik dat er niks is
Dus als je een 5tal mics in cirkelvorm zou gebruiken kun je ook heel accuraat 5.1 geluid opnemen? lijkt me erg strak
http://www.soundprofessio...&item=SP-TFB-2&type=store
Het probleem is natuurlijk dat het alleen geschikt is als je een hoofdtelefoon of dopjes hebt. Dit maakt het niet geschikt voor de massa/bioscoop/huiskamer...
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Synchronisatie verloren
MPC is opnieuw gedownload evenals de plugin voor winamp
volgens mij ben je er dan nog niet, want ik geloof dat je de positie bepaald mbv. de vorm van je oren (de schelp). die "veranderen" het geluid ook nog naar gelang de positie. (of bedoel je dat al met: benadereing van je 2 oren)TheLemon schreef op 26 januari 2004 @ 00:20:
[...]
Klopt, binaural wil zeggen twee mics in stereo opstelling met een zo dicht mogelijke benadering van je twee oren. Er zit dan ook een isolerende plaat tussen die de scheidende werking van het hoofd van de luisteraar moet simuleren.
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
ligt dus aan mij

[ Voor 25% gewijzigd door DinX op 26-01-2004 00:32 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Heel koel gedaan trouwens
[ Voor 22% gewijzigd door De_Koele_Man op 26-01-2004 00:31 ]
Meh!
Daarnaast heeft ze ook geluidswandelingen georganiseerd in Rotterdam, waarbij je een vaste route loopt met koptelefoon en walk/discman ofzo bij je. Dit helemaal getimed. Tijdens de wandeling hoor je dan hele andere geluiden terwijl je op een of andere manier een verband gaat leggen tussen wat je ziet en wat je hoort.
Erg apart allemaal
Deze advertentieplaats is te huur!
Foobar weigert iets te doen wanneer ik op play druk (terwijl ie een Mp3tje wel pakt), en de Winamp plugin (zowel versie 0.98 als 0.99) laat ofwel Winamp crashen (0.98) of geeft na 31 frames een out-of-sync error (0.99).
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Windows MediaPlayer zelf werkt ook niet?W3ird_N3rd schreef op 26 januari 2004 @ 00:55:
Hoe speel je die MPC file af?
Foobar weigert iets te doen wanneer ik op play druk (terwijl ie een Mp3tje wel pakt), en de Winamp plugin (zowel versie 0.98 als 0.99) laat ofwel Winamp crashen (0.98) of geeft na 31 frames een out-of-sync error (0.99).
The devil is in the details.
"Format not supported"
Nogal logisch zo zonder decoderfilter geinstalleerd. En ik kan op sourceforge zo ook geen goed decoderfilter vinden...
Net zoiets als AC3, dat kan je ook niet in WMP beluisteren zonder AC3 filter. Zelfde geld zelfs voor Mp3, maar daar zit al standaard een decoderfilter voor bij Windows (vanaf 98 afaik). En ik heb geen MPC decoder filter.
Ik heb geloof ik een directshow filter gevonden, even proberen
[ Voor 48% gewijzigd door Mentalist op 26-01-2004 01:05 ]
Ik ben benieuwd of deze techniek veel toegepast gaat worden.
http://myhtpc.net/pub/Med...C-Plugin/MPC%20Plugin.zip, het lijkt me dat je niet gelijk een hele decoder nodig hebt om 'm af te kunnen spelen.W3ird_N3rd schreef op 26 januari 2004 @ 01:01:
[...]
"Format not supported"
Nogal logisch zo zonder decoderfilter geinstalleerd. En ik kan op sourceforge zo ook geen goed decoderfilter vinden...
Net zoiets als AC3, dat kan je ook niet in WMP beluisteren zonder AC3 filter. Zelfde geld zelfs voor Mp3, maar daar zit al standaard een decoderfilter voor bij Windows (vanaf 98 afaik). En ik heb geen MPC decoder filter.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Ik ging uit van WMP 6.4, niks mediaplayer classicDecember schreef op 26 januari 2004 @ 01:04:
[...]
http://myhtpc.net/pub/Med...C-Plugin/MPC%20Plugin.zip, het lijkt me dat je niet gelijk een hele decoder nodig hebt om 'm af te kunnen spelen.
En je hebt voor _ieder_ audio- of videoformaat een decoder nodig. Behalve dan misschien voor uncompressed audio/video..
http://rarewares.hydrogenaudio.org/files/RadLightMPC.exe werkt ook niet
[ Voor 30% gewijzigd door Mentalist op 26-01-2004 01:11 ]
Koekie?
Het leuke aan deze opnametechniek is dat je het geluid opneemt zoals dat je gehoorgang bereikt. Het hele oorschelp effect neem je dus ook mee, eigenlijk is het gewoon net zoals je het in het echt zou horen. Eigenlijk moet je opnamen maken met je eigen oorschelp, maar dit werkt ook al prima.
De eerste keer dat ik zo'n opname hoorde stond er een vriend naast me en in de opname werd iets gezegd. Een totaal andere stem, maar ik zweerde gewoon dat die vriend van mij iets zei, zo echt kan het zijn
Overigens is het dus wel belangrijk dat je het met een koptelefoon beluistert, niet met je speakers, dat heeft geen zin. Ik luister zelf met een Sennheiser HD580, maar met oortjes schijnt veel beter te werken (is ook logisch).
Over afspeel problemen: dit is de eerste keer dat ik een mpc file afspeelde. Wat ik heb gedaan is die foobar gedown-ed die ik linkte, verder niets. Dat werkte gewoon bij mij. Als het bij iemand niet werkt, kan ik je daar helaas verder niet mee helpen.
Maar wel geweldig dit, ik vond het echt gaaf toen ik voor de eerste keer dat vuurwerk hoorde. Zeker sommige stukken (de stukken die naar 1 kant "ge-pan-ed" vind ik het "echtst" klinken) zijn gewoon echt, net alsof je buiten naar vuurwerk aan het luisteren bent.
Hier staat trouwens nog een hele rits met binaural opnames van dezelfde maker, ook nog extra vuurwerk opnamen (die zijn ook zeer de moeite waard).
Laat maar weten met welke koptelefoon je geluisterd hebt en wat je ervan vindt
Luister nu net die 3 dingen ( Rowing , questions en datgene dat jij linkte ) met de Philips SBCHP550 en het klinkt gewoon echt ! Vooral die questions & die auto in dat vuurwerkgedoe. Morgen eens cdtje branden en luisteren op mijn mp3speler met Iriver oortjes.Jag schreef op 26 januari 2004 @ 01:15:
Laat maar weten met welke koptelefoon je geluisterd hebt en wat je ervan vindt.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Kan je de MPC file niet per ongeluk toevallig ergens hosten zodat ik zeker weet dat ik geen corrupte binnenhaal? Want volgens mij is mijn .MPC file nu gewoon kapot. Ik heb Rowing.mp3 wel geluisterd, best aardig, maar daar ben ik nog niet helemaal van onder de indruk. Dus ik zou toch nog graag op een of andere manier die .mpc willen kunnen horen...
[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 26-01-2004 01:21 ]
Nee, maar je hebt ook geen 5.1 oren nodig om "surround gehoor" te hebben. Hoeveel meerwaarde surround ook voor films heeft, het blijft toch een effect. Terwijl dit gewoon bijna "echt" is, ik vind het veel overtuigender. Precies wat er gezegd wordt, je koptelefoon valt helemaal weg.TomSwinnen schreef op 26 januari 2004 @ 01:05:
Erg , erg indrukwekkend allemaal. Zéker met ogen toe en met een gezonde fantasie.Dit is echt surround sound zonder eigenlijk surround te zijn , maar dan ook , een mens heeft geen 5.1 oren hé.
Ik denk niet tot nauwlijks, waar zou je het voor moeten gebruiken? Ik denk niet dat er ooit serieuze hoeveelheden soundtracks van films of muziekalbums voor koptelefoons uitgegeven zullen worden. Het enige dat ik kan bedenken is dat het een prima combinatie zou vormen met een VR bril. Maar goed, de hele VR wereld is zo dood als een pier, dus wat dat betreft....StarTAC schreef op 26 januari 2004 @ 01:03:
Het mooie vind ik ervan, dat je niet echt meer het gevoel hebt dat je een koptelefoon op hebt. Het lijkt alsof het allemaal echt gebeurt.
Ik ben benieuwd of deze techniek veel toegepast gaat worden.
Maar goed, het is wel leuk om een keer te horen en erover te fantaseren.
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Precies wat ik bedoelde dusJag schreef op 26 januari 2004 @ 01:22:
[...]
Nee, maar je hebt ook geen 5.1 oren nodig om "surround gehoor" te hebben. Hoeveel meerwaarde surround ook voor films heeft, het blijft toch een effect. Terwijl dit gewoon bijna "echt" is, ik vind het veel overtuigender. Precies wat er gezegd wordt, je koptelefoon valt helemaal weg.
Je hebt maar 2 oren , dus in principe zou dit echter moeten klinken.En eerlijk gezegd , ik vind het inderdaad wel erg "echt" klinken.Bij 5.1 heb je nog steeds het gevoel dat "het van daar komt" , wat ook vooral zorgt voor het WOW! effect bij films. Ik denk dat moest er een platenmaatschappij zo slim zijn van dit alla relax cd's uit te brengen , ze zouden een gat in de markt vinden.
Ik zie mezelf in de toekomst al helemaal zitten, met mijn DVD-kijkbril en oordopjes in, en dan gewoon genieten van dit soort geluid
Jammer dat die server van de laatste link van Jag een beetje traagjes is...
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
In de jaren zeventig is daar al ruimschoots mee geexperimenteerd.
Je krijgt er waanzinnig getekende stereo opnames mee...
Voor kleinere koren live openemen in een zaal als een kerk is het ook in versimpelde form een techniek die mooie resultaten geeft.
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Koekie?
Enige verschil is jammer genoeg dat met deze combo de .mpc al op frame #23 crasht.ShittyOldMan schreef op 26 januari 2004 @ 01:26:
Mpc plugin die bij mij in ieder geval werkt onder winamp (2.81 heb ik hier): klik
Heb ook maar even winamp 2.81 erbij gezet ;): klik
En steeds als ik met IE probeer om een .mpc te downloaden (ik probeerde net een andere) krijg ik de melding "Cannot copy file: Cannot read from the source or disk.". (ik had de file dan ook gedownload met DAP, en daarna dus nog een keer, maar ondanks dat DAP soms een beetje corrupt is zal ik echt niet 2x een file hebben die precies op frame #31 crasht)
Ik weet vrijwel zeker dat die .mpc file zélf gewoon naar de hel is. Kan iemand die een werkende versie van de .mpc heeft 'm ergens uploaden
[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 26-01-2004 01:35 ]
Sja, ik weet niet hoeveel mensen er daadwerkelijk in geinteresseerd zouden zijn. Het vervelende is dat je wel per se met koptelefoon moet luisteren enzo.TomSwinnen schreef op 26 januari 2004 @ 01:26:
[...]
Precies wat ik bedoelde dus
Je hebt maar 2 oren , dus in principe zou dit echter moeten klinken.En eerlijk gezegd , ik vind het inderdaad wel erg "echt" klinken.Bij 5.1 heb je nog steeds het gevoel dat "het van daar komt" , wat ook vooral zorgt voor het WOW! effect bij films. Ik denk dat moest er een platenmaatschappij zo slim zijn van dit alla relax cd's uit te brengen , ze zouden een gat in de markt vinden.
Maar goed, volgens mij kan je er echt schitterende opnamen mee maken van klassieke muziek of andere muziek waarbij de akoestiek van de ruimte een grote rol speelt (alle electronisch versterkte muziek valt daarbij dus al af).
Ik vind het trouwens niet zo gek dat die server traag upload nu. Volgens mij zijn er best veel mensen .mpc'tjes ervan af aan het plukken. En die server was zoiezo al niet al te snel
Edit: ik had je inderdaad verkeerd begrepen.
[ Voor 4% gewijzigd door Jag op 26-01-2004 01:40 ]
Jag's mpc doet het hier gewoon goed met bovenstaande plugin onder winamp 5
Is inderdaad apart ja, maar het effect is er pas wanneer het volume wat hoger staat.
Die werkt!
Ik luister net een stuk met m'n Philips (SBC HL300) koptelefoon (die ik tegen m'n oren druk), die auto die voorbijrijd is gewoon eng
* Mentalist vraagt zich stiekem af : kan dat effect ook in Vice City?

Ik gebruik trouwens de alpha plugin voor winamp 2.x. Ik maak gebruik van Winamp 5.01.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
http://www.binaural.com/binvct.htmlJag schreef op 26 januari 2004 @ 01:40:
[...]
Sja, ik weet niet hoeveel mensen er daadwerkelijk in geinteresseerd zouden zijn. Het vervelende is dat je wel per se met koptelefoon moet luisteren enzo.
Maar goed, volgens mij kan je er echt schitterende opnamen mee maken van klassieke muziek of andere muziek waarbij de akoestiek van de ruimte een grote rol speelt (alle electronisch versterkte muziek valt daarbij dus al af).
Ik vind het trouwens niet zo gek dat die server traag upload nu. Volgens mij zijn er best veel mensen .mpc'tjes ervan af aan het plukken. En die server was zoiezo al niet al te snel.
Edit: ik had je inderdaad verkeerd begrepen.
er is dus blijkbaar een markt , ook voor klassieke muziek!
Hoezo niet dan, wat doet een decoder? Zorg er voor dat een mp3 of vorbis of whatever naar PCM omgezet wordt zodat je geluidskaart er wat mee kan, tochDecember schreef op 26 januari 2004 @ 01:04:
[...]
http://myhtpc.net/pub/Med...C-Plugin/MPC%20Plugin.zip, het lijkt me dat je niet gelijk een hele decoder nodig hebt om 'm af te kunnen spelen.
HebbesJag schreef op 26 januari 2004 @ 01:36:
Check mail (ik was er al een tijdje mee bezig, maar dit topic gaat zo snel).
http://crew.tweakers.net/...roll_in_a_battlefield.mpc
Om een of andere reden komen die files gewoon niet goed over als je ze zo van die site download. Ik vermoed dat behalve die fout dat je ze met de extensie .html download je ze ook in ASCII mode download oid.
Nu werkt trouwens ook de Winamp plugin. Het lag gewoon aan de file, welke plugin/decoder je gebruikt maakt geen moer uit.
de helft van de downloads daar zijn gaar, moet ik soms opnieuw downloaden en dan werken ze wel
*AUUU*
* Zeus heeft pijn aan zijn oren van dat vuurwerk
Deze MOET je gewoon gehoord hebben , echt fantastisch !
Gelukkig heeft die gast meer verstand van opnamen maken dan van files hostenW3ird_N3rd schreef op 26 januari 2004 @ 01:50:
[...]
Hebbes.
http://crew.tweakers.net/...roll_in_a_battlefield.mpc
Om een of andere reden komen die files gewoon niet goed over als je ze zo van die site download. Ik vermoed dat behalve die fout dat je ze met de extensie .html download je ze ook in ASCII mode download oid.
Nu werkt trouwens ook de Winamp plugin. Het lag gewoon aan de file, welke plugin/decoder je gebruikt maakt geen moer uit.
Ik zou ze graag zelf hosten, alleen dan is het 5 mp3's uploaden en *klets* datalimiet bereikt voor die dag

bij het rowing dacht ik nog hmmm
maar dat vuurwerk klinkt echt supervet.......zo jammer dat dit niet kan zonder koptelefoon
wie weet in de toekomst kan ik mn 6 speakers weer inruilen voor 2 en dan 10x zo vet geluid......
PIII 800@804 Mhz
Als er één goede film met deze techniek opgenomen zou zijn ga ik meteen wat goede oordoppen halen, dit is mooi
Het zal ook niet de bedoeling zijn dat de hele mikmak op crew.t.net komt, ik heb zelf ook geen andere webspace. Probleem is dat de meeste gratis websiteaanbieders maar een beperkt aantal MB's aanbieden of een berg reclame op je site storten.Jag schreef op 26 januari 2004 @ 01:59:
[...]
Gelukkig heeft die gast meer verstand van opnamen maken dan van files hosten. Misschien dat iemand het hem eens kan uitleggen ofzo.
Ik zou ze graag zelf hosten, alleen dan is het 5 mp3's uploaden en *klets* datalimiet bereikt voor die dag.
Ik herinner me Crosswinds dan ook als de laatste waar je veel MB's had (onbeperkt?) en geen reclame. Ik heb er zelf ooit nog een site'je gehad..
[ Voor 42% gewijzigd door Mentalist op 26-01-2004 02:06 ]
Fenomenaal. Ik ben gek op omgevingsgeluiden omdat het zo rustgevend werkt, ik kan hier gewoon uren naar luisteren. Ik heb een Pro-Luxe PRO50 hoofdtelefoon en het is voor het eerst dat ik iets hoor wat zo dichtbij de werkelijkheid staat. Ik heb het nu even over de auto die door kleine plassen rijdt, alsof je ernaast staat.TomSwinnen schreef op 26 januari 2004 @ 01:57:
Deze MOET je gewoon gehoord hebben , echt fantastisch !
Het is alleen jammer dat je dus idd met een koptelefoon moet werken. Ik zie mezelf nog niet met een gropje mensen gezellig film kijken met koptelefoons op. Maar dat is mijn visie dan weer. Voordeel hiervan is iig wel weer dat je niet te maken hebt met positionering van luidsprekers, dus je kunt gaan zitten waar je wilt en het geluid klopt altijd.
http://jimtreats.crosswin...%20and%20windy%20road.zip
Die is ook heel erg de moeite waard, wie de auto in de eerste file al realistisch vond, in die komen nog veel meer auto's voorbij. En je kunt tellen hoeveel auto's welke kant opgaan.
[ Voor 28% gewijzigd door Dryw.Filtiarn op 26-01-2004 02:44 ]
=( Protected by witchcraft )=
Op die site staan wat fenomenale soundsamples van live optredens .. Take this live dvd !Spider.007 schreef op 26 januari 2004 @ 00:24:
Microfoontjes waar dit mee wordt opgenomen:
http://www.soundprofessio...&item=SP-TFB-2&type=store
Het probleem is natuurlijk dat het alleen geschikt is als je een hoofdtelefoon of dopjes hebt. Dit maakt het niet geschikt voor de massa/bioscoop/huiskamer...
http://www.soundprofessio...gory.cgi?category=samples
Hier dus
[ Voor 9% gewijzigd door TomSwinnen op 26-01-2004 02:54 ]
ik weiger er verder nog eentje te downloaden, ik heb nu drie keer die met old lady met de ducks gedownload en telkens ergens in het midden komt er een error "lost sync" en krijg ik een oorverdovend gepiep in mijn oren geslingerd... bedankt.
[ Voor 38% gewijzigd door Pixal op 26-01-2004 03:46 ]
Dit alles op een Sennheiser HD570, het kleinere broertje van de headphone van Deadpool
Edit: In die "old lady feeding the ducks" zit een vervelende zoem (en je kunt ook goed horen wat er gebeurt als je begint te lachen als opnemende bron
[ Voor 45% gewijzigd door Grrrrrene op 26-01-2004 09:00 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
dat hat ik ook met "Question" op me sony in ear's , t was net of dat jongetje tegen me aanstond ofzo, al hoort dat misschien wel, maar het is wel onwijs gaafAtgast schreef op 26 januari 2004 @ 09:20:
Ik zit hier te luisteren met in-ear oordopjes (EX70) en ik moet zeggen dat ik wel steeds het idee heb dat de geluiden wat verder naar achteren zijn geplaatst dan in het echt. Alsof de auto achter je voorbij rijd, of half door je heen, in plaats van een meter voor je.
edit: ook nog met me proDJuser koptelefoon geluisterd, daar was links en recht omgedraaid, en hetzelfde als me luidsprekers. dus die sony's hadden links en rechts omgedraaid zitten
[ Voor 17% gewijzigd door _ferry_ op 26-01-2004 10:54 ]
Zonde dat ze failliet zijn
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
A3D, heb nog zo'n oude vortex a3d 1.0 kaartje
positionele 3d ofzo heette dat. Was ook zeer geinig om naar te luisteren, vooral omdat je maar 2 speakers nodig had, de bedoeling erachter was, jij hebt 2 oren waarmee 360graden geluiden kan horen, dus moet dat ook met 2 speakers kunnen
[ Voor 48% gewijzigd door Mister_X op 26-01-2004 11:07 ]
Als je zelf dit soort opnames wil maken is dat denk ik niet eens zo moeilijk. Bij voorkeur moet je dan een piepschuim bol hebben (of een echt piepschuim hoofd). Op de plek van de oren zet je een condensator microfoon. Eventueel kun je nog oorschelpen maken (afgietsel van je eigen oren ofzo
[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 26-01-2004 11:53 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Ben benieuwd hoe het klinkt met een goede headset
beetje zonde van de moeite, die mp3's gaan dan niet anders klinken, aan mpc is niet zoveel speciaals..Mister_X schreef op 26 januari 2004 @ 11:05:
hier nog iemand die al helemaal verkocht is aan MPCzou het mogelijk zijn om die dingen zelf te maken van mp3? of moet je het echt op speciale manier opnemen!?
het gaat om de microfoontjes die gebruikt worden
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Ik kon die mpc al afspelen in winamp5
dat was echter nadatik foobar had geinstalleerd. zal wel door die codec komen dan oid
Onder een steen geleefd dan maar ;-)
Anoniem: 87541
INFO (CORE) : opening file for playback :
INFO (CORE) : location: "file://C:\Documents and Settings\Rob\Bureaublad\04 - finale at a t-junction.mpc.htm" (0)
ERROR (CORE) : error opening file for playback :
INFO (CORE) : location: "file://C:\Documents and Settings\Rob\Bureaublad\04 - finale at a t-junction.mpc.htm" (0)
====
Ik kan die mpc van out of a stroll in a battlefield, wel openen..
Ik wil best de files hosten.. heb toch onbeperkt datalimiet
maar ik krijg dus niet die van de eerste site aan de praat :x
/edit
ff lezen he
*download op nieuw
/edit, Hij doet het !, maarre, ik luister ze af met gewone boxen, Maar ik hoor soms afentoe boem, En dat was het dan??
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 87541 op 26-01-2004 17:18 ]
of mis ik iets hier
[ Voor 8% gewijzigd door Helox-in-a-box op 26-01-2004 17:39 ]
Daalijk eens met oordopjes proberen, als ie is afgelopen zet ik mijn HD570 pas af...
Jups, dat gevoel heb ik ook, ik luister met een simpele Sennheiser HD 477, en heb ook het gevoel dat alles naar achter geplaatst is. Klinkt wel leuk iig!Atgast schreef op 26 januari 2004 @ 09:20:
Ik zit hier te luisteren met in-ear oordopjes (EX70) en ik moet zeggen dat ik wel steeds het idee heb dat de geluiden wat verder naar achteren zijn geplaatst dan in het echt. Alsof de auto achter je voorbij rijd, of half door je heen, in plaats van een meter voor je.
Volgens mij komt dat doordat ze geen rekening gehouden hebben met de oorschelp ofzo?
Anoniem: 4479
Wat ik alleen jammer vond was dat het geluid op het begin zacht was, dus ik mijn geluid wat harder zetten, tot aan de grote knal (over dynamiek (en een beroerd ruisende geluidskaart
Ik ga nu de mp3tjes proberen. Volgens mij was er ook een THX demo van een helicopter die het zelfde effect had. Ik weet niet of hij auteursrechterlijk beschermd is echter.
Anoniem: 101530
dit hadden ze met de film 'Blair Witch Project' moeten gebruiken!?
dan zat je er helemaaaaal in,
heeel realistisch.
de thx helicopter die ik ooit heb gehoord was gewoon surround dus dat heeft hier niets mee te makenAnoniem: 4479 schreef op 26 januari 2004 @ 19:15:
Ik ga nu de mp3tjes proberen. Volgens mij was er ook een THX demo van een helicopter die het zelfde effect had. Ik weet niet of hij auteursrechterlijk beschermd is echter.
zo kan ik ook nog wel wat films opnoemen die redelijk ruimtelijk klinken
ja, tenzij je met zn allen in de bioscoop zat he.. dan hebben ze opeens 30 speakers voor niks hangen daarAnoniem: 101530 schreef op 26 januari 2004 @ 19:22:
tering mooi gek!?
dit hadden ze met de film 'Blair Witch Project' moeten gebruiken!?
dan zat je er helemaaaaal in,
heeel realistisch.![]()
[ Voor 29% gewijzigd door Pixal op 26-01-2004 19:24 ]
Anoniem: 101569
wat... heb je hem passief gekoeld ofzo?Anoniem: 101569 schreef op 26 januari 2004 @ 20:19:
morgen ff luisteren als mijn pc weer stabieler is en ik een nieuwe fan heb(zonder kan hij echt niet. hij is nu 80 graden na 5 minuten en anders altijd 30 graden na 4 uur
In het begin dan, maar na even ben je eraan gewend en klinkt het gewoon super.
Wat nou 5.1 is het echte surround
Qsound is idd ook een aardig effect, maar ik vind dit toch wel anders hoor. Qsound blijft een effect (dat idd wel goed werkt), dit is op sommige stukken gewoon bijna echt.Xanandu schreef op 26 januari 2004 @ 17:32:
Als je dit mooi vindt, luister maar eens naar wat cd's met Qsound. Bij een (lees) goede stereo opstelling haal je dit effect ook prima. Nadeel is de kleine sweetspot, daarom voor HT niet echt interessant denk ik.
Nee, je hebt gelijk. Je krijgt idd natuurlijk een soort dubbel oorschelp effect. Maar het is wel anders, met een koptelefoon gooi je het geluid vrij direct de gehoorgang in, ik denk dat het niet heel zwaar gekleurd zal worden.Helox-in-a-box schreef op 26 januari 2004 @ 17:39:
krijg je hiermee niet een "dubbele oorschelp-geluid" van als je het niet met in-ear dopjes beluisterd? het geluid wordt "vervormd" opgenomen en dit vervormt nog een keer als je het met speakers of koptelefoon afluisterd omdat het nog een keer langs je oorschelp gaat, ipc zal je het met oordopjes moeten beluisteren dus...
of mis ik iets hier
Ik denk dat je dat sterker hebt met speakers, dan heb je echt het dubbele oorschelp effect. En bovendien ook nog eens ontzettende "crosstalk" tussen linker en rechter oor.
Wat is trouwens jullie favoriete file op die "my binaural recordings" site die ik linkte?
Ga morgen mn oordopjes eens op mijn pc aansluiten, misschien dat ik ze dan over mijn tenen hoor rijden
Old lady feeding the ducks vind ik erg leuk om te horen, en de winderige en drukke weg is ook erg goed.
[ Voor 24% gewijzigd door Powermage op 26-01-2004 23:55 ]
AgreeAnoniem: 4479 schreef op 26 januari 2004 @ 19:15:
Wat ik alleen jammer vond was dat het geluid op het begin zacht was, dus ik mijn geluid wat harder zetten, tot aan de grote knal
[ Voor 57% gewijzigd door domi235 op 27-01-2004 00:03 ]
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Omdat alle geluiden / dialogen / effecten op deze manier dan moeten worden opgenomen, wat de verstaanbaarheid, lang niet altijd ten goede komt (sommige dingen kun je eenmaal niet opnemen) en het budget een eind de lucht in schiet-DomiNator- schreef op 27 januari 2004 @ 00:01:
jezus dit is echt wel mooi...... en dan vraag ik me toch af waarom dit niet gebruikt word in plaats van dolby....
Maar het zou natuurlijk fantastisch zijn als er een (korte) film zou komen met het geluid gebaseerd op dit principe, waarbij iedereen ook met koptelefoon moet kijken. Je kunt er mee experimenteren met (3d) animatie, op basis van opnames (ipv geluidopnames bij of op basis van het beeld).
Fat smile, er gaaf inderdaad ja, het is dat hier geen zandpad loopt maar andersAtgast schreef op 26 januari 2004 @ 00:25:
http://www.quietamerican....ces-vietnam/Questions.mp3 die is misschien nog mooier dan rowing, echt heel erg vet
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Als je de CD "Amused to Death" van Roger Waters beluisterd dan zou ik Q-sound toch niet alleen een "aardig effect" willen noemen. Ik denk alleen dat de kwaliteit van Q-sound nogal afhankelijk is van de kwaliteit van je set.Jag schreef op 26 januari 2004 @ 23:43:
[...]
Qsound is idd ook een aardig effect, maar ik vind dit toch wel anders hoor. Qsound blijft een effect (dat idd wel goed werkt), dit is op sommige stukken gewoon bijna echt.

Great minds think alike!
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Ik ken hem, heb hem zelf ook staan. Het is idd heel erg afhankelijk van de set, ik heb hem een tijdje gebruikt om naar luidsprekers te luisteren toen ik nog op zoek was naar een setje pre fab speakers. Ik heb idd wel een keer gehad dat ik de cd op pauze moest zetten om zeker te weten dat er niets iets aan het tikken was naast me (of zoiets). Het werkt idd heel goed, maar het is nog steeds zo dat je heel goed door hebt dat je naar een opname aan het luisteren bent. Dat tikje (en wel meer stukjes) misschien niet, maar bij dat vuurwerk verdwijnt in sommige stukken compleet even je koptelefoon. Na ja, moeilijk uit te leggenVerbal Kint schreef op 27 januari 2004 @ 11:35:
[...]
Als je de CD "Amused to Death" van Roger Waters beluisterd dan zou ik Q-sound toch niet alleen een "aardig effect" willen noemen. Ik denk alleen dat de kwaliteit van Q-sound nogal afhankelijk is van de kwaliteit van je set.
[afbeelding]
deze:
04_-_finale_at_a_t-junction.mpc
02_-_out_for_a_stroll_in_a_battlefield.mpc
Heb ik al.
Er staan in dit topic veel links die niet werken wel jammer.
Dat werkte ook zeer mooi.
Met dit krijg ik echter niet echt een gevoel van ruimte. Het is mooi ruimtelijk stereo, maar niet meer dan dat (winamp met mpc-plugin). Doe ik het niet goed?
[ Voor 27% gewijzigd door Stefke op 08-03-2004 19:13 ]
bij mij werkt het iig zeer mooi
Vind het namelijk super, wil nog wat meer horen
http://www.quietamerican.orgWestereen schreef op 08 maart 2004 @ 19:19:
Heeft iemand ook nog wat meer van zulk soort .mpc files?
Vind het namelijk super, wil nog wat meer horen
Hier kan je nog wel een aantal van die bestanden vinden. Verder nog mensen met wat goede bronnen?
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
/edit dit is echt vet
[ Voor 17% gewijzigd door niwreG op 08-03-2004 20:31 ]
^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld
Maakt niet uit... Is met de zelfde techniek (microfoontjes) opgenomen...Westereen schreef op 08 maart 2004 @ 20:26:
Daar staan .mp3 files geen .mpc files
[edit]
Maar ik zie nu dat quietamerican ook al een keer eerder genoemd was.
[ Voor 33% gewijzigd door Animal_X op 08-03-2004 20:44 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."