Toon posts:

Duron Morgan vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraag, heb al een beetje zitten zoeken en beetje nagebeld, maar niemand dieme nu echt een duidelijk antwoord kan geven hierop, en aangezien de processor die ik wil halen alleen bij een aantal winkels te halen is waar je niets terug mag brengen, zoek ik toch een beetje zekerheid.

vraag is de volgende:

Ik heb nu een MSI K7T Turbo2, om de internet site staat dattie alleen tot duron 1300 met de morgan core ondersteunt, maar nu zie ik ook dat er een 1600 met morgan core(266) in omloop is.

in hoeverre is de kans dat die 1600 duron het misschien toch wel doet? in ieder geval is wel duidelijk dat er een xp Thoroughbred (0.13u) 133/266MHz FSB tot 2600 op kan, dus aan de multiplier zal het niet aan liggen, en ook aan de frontside bus niet.

probleem is zo opgelost natuurlijk ander bordje halen, maar heb niet zo zin om 1500MB aan 133 dimm weg te doen.

en hoe zit het met de applebred core? ik weet wel wat die core inhoudt, maar wat maakt m zo verschillend dattie niet zou werken op dit bord? of is er verschil in voltages en dergelijke... 1800 duron zou leuk zijn, maar goed... niemand schijnt me hiermee verder te kunnen helpen.

alvast bedankt

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 17:37

makje

Professioneel prutser

Allereerst, er bestaan geen Duron 1600 processoren op Morgan core. Alles tot 1300 is Morgan, alles daarboven is de applebred core. De site van MSI vermeld zo duidelijk dat het niet werkt met een applebred dat ík het er niet op zou wagen.

Wat ik zou proberen is om een Palomino of een Thoroughbredded AMD XP te kopen. Een 1700+ is volgens deze test van Anandtech meestal sneller als de Duron 1600, de 1900+ loopt op 1600Mhz en zal dus altíjd sneller zijn dan de Duron 1600. De prijzen van deze lagere XP processoren zijn niet veel hoger dan de durons en dan heb je wel de zekerheid dat het werkt zolang je er dan voor zorgt dat je er niet een neemt met Thorton core
(1700+ t/m 1900+ is in ieder geval nooit een Thorton volgens BalusC' site)

[ Voor 3% gewijzigd door makje op 25-01-2004 22:36 ]

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dacht ik dus ook dat er geen duron1600 bestonden met morgan core, maar blijkbaar zijn er wel 2 winkels die ze echt verkopen, waaronder alternate er 1 van is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 22:48:
Ja dat dacht ik dus ook dat er geen duron1600 bestonden met morgan core, maar blijkbaar zijn er wel 2 winkels die ze echt verkopen, waaronder alternate er 1 van is.
Dan hebben die winkels gewoon verkeerde info. Morgans gaan maar tot 1300 en niet verder....

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het trouwens met die laatste serie Thoroughbred's zijn die op dit moment ook massaal gelocked net als de bartons? of valt dat mee?

Verwijderd

De meeste Duron Apllebreds hebben een Thoroughbred core en zijn zeer geschikt om te overklokken en met de L2 mod maak je er een XP Thoroughbred van.
Ik heb mijn Duron 1600 al op 2300 lopen en er een XP van gemaakt,je moet wel een beetje geluk hebben met de core het liefst één van voor week 39,MIXHB of een MIXIB.

Verwijderd

Topicstarter
hmm als de applebred's hetzelfde zijn als de oude Thoroughbred's, tenminste de cores dan, wat zou er dan anders aan zijn waardoor die het op het MSI bord niet zou doen? wat hebben ze dan veranderd? of werkt het wel, maar wordt er geen garantie gegeven?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:52

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik denk dat laatste ja.... :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 17:37

makje

Professioneel prutser

Je kunt proberen of het werkt natuurlijk, nee heb je....

Ik kan via de search geen topics vinden van mensen met ditzelfde mobo die het al geprobeerd hebben. Echter in dit topic van iemand met een K7T Turbo (dus niet de Turbo2) werkt het NIET.
edit:
hmmm, volgens de MSI site ondersteund de K7T Tubo limited Edition nog niet eens de snelste Palomino's en ook geen Thoroughbredded procs. Dat is dus een duidelij verschil met jouw mobo

Als je het gaat proberen dan wens ik je veel succes en post het resultaat dan ook hier even wil je? Misschien hebben andere mensen er ook wat aan :)

[ Voor 18% gewijzigd door makje op 26-01-2004 17:39 ]

9800x3d

Verwijderd

er zijn ook duron 1400tjes met een morgan core ik weet niet meer of ze nu nog te koop zijn maar er waren in het begin nog aardig wat 1400tjes
Pagina: 1