Toon posts:

Nieuwe processor is dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben een systeem voor mijn ouders aan het opknappen. De processor die er op zat was doorgefikt (AMD Athlon 1133, t-bird). Heb de goedkoopste processor die op het moederbord paste opgezocht. Bleek een AMD Duron 1400 (Morgan core) te zijn.

Het moederbord is een MSI K7T Turbo limited edition. (Socket A, KT133a chipset)

uit de handleiding:

CPU
* Support Socket A for AMD® Athlon™ / Duron™ / Athlon™ XP
Processors
* Supports 600MHz~1.4GHz / Athlon™ XP 1800+ (Palomino only)
* Note: (Thoroughbred not Supported)

Ik ga er dus van uit dat Duron op de Morgan core op dit moederbord werkt. De van de Thoroughbred afgeleide Applbred Durons zullen waarschijnlijk niet werken.

Probleem is nu dat ik twee van die Duron 1400s geprobeerd heb, en allebei geven ze 4x rood licht op de D-LED bij het booten, wat zoveel betekent als "processor dood / fout geinstalleerd". Ik weet dat het makkelijk is om AMD processoren te beschadigen bij het installeren van de koeler, maar dat heb ik gewoon netjes gedaan. Geen pasta gemorst o.i.d.

Je zet het systeem aan, hij begint te booten, je hoort de gebruikelijke piepjes en tikjes, maar het beeld blijft zwart, en de D-LED blijft 4x rood geven.

Het is natuurlijk mogelijk dat ik nu twee van die Morgans doodgeknuppeld heb, maar het lijkt me wat sterk. Iemand enig idee waar het nog meer aan zou kunnen liggen, en of die aanname ergens op slaat?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien is t mobo niet kapot maar de CPU (de oude dus).

Heb je de bios ook geupdate?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Hmm, loze vraag waarschijnlijk, maar heb je je BIOS wel gereset?

Verwijderd

BIOS al gerest??

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er niet bij opt moment. Maar nee, is nog nooit geflasht . Zit dus de stock op.

Laat ik er maar van uit gaan dat mijn ouders niet op het idee zijn gekomen om het ding te flashen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ook niet gereset. Duh me .... ga ik proberen!

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

hij ondersteund tot 1,2 ghz vvan duron zie link

http://www.msi.com.tw/pro...spt_cpu_detail.php?UID=25

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat zelf net de MSI site door te spitten .. en when you're right you're right. Die dingen passen dus gewoon niet

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Oew, foutje bedankt.

Misschien proc. omwisselen voor een 1,2 Ghz duron dan maar. Want dit gaat niet werken. SUckt

• dijkp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

its_me schreef op 21 October 2003 @ 16:27:
Misschien is t mobo niet kapot maar de CPU (de oude dus).
Quote van vanderHuf:

Ben een systeem voor mijn ouders aan het opknappen. De processor die er op zat was doorgefikt (AMD Athlon 1133, t-bird).

Die was dus inderdaad kapot.......

Tandem rulez.... IBM s*cks

Verwijderd

Als de CPU is doorgebrand kan het ook heel goed zijn dat er met het Moederbord ook beschadiging heeft opgelopen. De kans bestaat zelfs dat je je nieuwe CPUs nu ook omzeep hebt geholpen door ze in het bord te gebruiken.

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 13:56
De duron 1400 is trouwens geen Morgan geloof ik. Ik dacht dat deze gebaseerd was op de tbred-core

Verwijderd

Topicstarter
Hmm naja dan ben ik in elk geval het probleem in de juiste hoek aan het zoeken ;)

Wel shittes dat die MSI K7T turbo limited edition niet even 200mhz meer duron aan kan. Processoren ruilen -zucht- wish me luck

Verwijderd

Topicstarter
http://www.msi.com.tw/htm...upport/cpu_htm/amdcpu.htm

Daar pik ik ze zo uit als zijnde Morgan. Dat zal dus wel kloppen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 16:35:
Als de CPU is doorgebrand kan het ook heel goed zijn dat er met het Moederbord ook beschadiging heeft opgelopen. De kans bestaat zelfs dat je je nieuwe CPUs nu ook omzeep hebt geholpen door ze in het bord te gebruiken.
ik zit er over te denken om ook maar eens een el cheapo nieuw socket A moederbord te halen, eigenlijk. Contingency planning
Pagina: 1