MP3 tag's in Clarion autoradio

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 11:00

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ben sinds afgelopen vrijdag de gelukkige eigenaar van een Clarion MP3/WMA auto radio. Namelijk de DXZ738RMP

Nou heb ik al twee CD's gebrand met 4 mappen waar ik mp3 in gedaan heb.

Het probleem is dat de radio wel aangeeft hoe ik de map genoemd heb maar niet de title van het liedje wat die op dat moment afspeelt.
Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik het wel degelijk kunnen zien.

Ik heb de namen van elk liedje niet zelf vernoemd.

Hoe kan ik er voor zorgen dat dit wel te zien is :?

iRacing Profile Flickr

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

Heb je er een handleiding bijgekregen? Zo ja kijk daar eerst eens in ;)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Ships ik lees dit nu pas |:(

Heb dezelfde radio en ook een probleem met het maken van de MP3 CD's

zie >>>

Playlist maken voor MP3 CD in Calrion Autoradio

Sorry voor repost Admins/mods

• MM
  • Niet online

MM

Je mag dan wel wat later zijn Rockadelsol, je startpost was wel wat informatiever, daarom quote ik 'em wel even voor je, een modje zal het andere topic straks wel dicht doen gok ik.
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 22:03:
Hallo sinds kort ben ik in het bezit van een MP3 radio van Clarion en deze heeft ook de mogelijkheid om een playlist weer te geven in het display alleen kom ik er niet uit hoe ik dit precies moet doen.

De handleiding brengt mij ook niet echt verder en ik heb vandaag een mailtje naar Clarion Nederland gestuurd om te vragen naar een ietwat uitgebreidde werkwijze.
Tevens wil ik uiteraart op dit geweldige forum even kijken of er mensen met hetzelfde 'probleem' zijn.

De MP3 CD heb ik als data CD gebrand met NERO en de playlist heb ik gesaved met WinAmp. Heb al geprobeerd om het M3U (dat van de playlist) file in de root en ookal in de map (hoofddir) te plaatsen maar bij allebei de manieren krijg ik alleen de hoofdmap (zeg maar CD titel 1) en dan kan ik wel door, via menu van de radio naar de songs die erop staan. Deze komen dan wel in beeld op het display.

Maar zodra ik op de playlist druk dan komt er in het display te staan NO PLAYLIST

Beetje lang verhaal (sorry) maar misschien heeft iemand ervaring met het maken van een voor de Clarion bestemde MP3 CD met playlist.

De link hieronder is de link van de handleiding (pdf) van de radio DXZ738RMP

http://www.clarion.nl/han...RMP-pdf/DXZ738RMP_Ned.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door MM op 25-01-2004 22:21 ]

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Door MaCe1337 - Sunday 25 January 2004 22:42

probeer anders eens een PLS playlist, misschien pakt hij die ????? en heb je in de playlist de paden relatief opgeslagen? Dus als je een playlist in een directory er boven wilt zetten dat er zeg maar in plaats van normaal staat: liedje.mp3 /liedjes/liedje.mp3 staat, en ook dat er dus niet c:\mp3\liedjes\liedje.mp3 staat.
Effe een reply meegenomen uit het gelockte topic.

De playlist die ik nu heb gemaakt heb ik met winamp gemaakt - hoe maak ik de PLS playlist ?

En 'de paden relatief opgeslagen' daar zou het misschien ook wel eens fout kunne gaan. In de M3U file staat nu bjvoorbeeld >>>
#EXTM3U
#EXTINF:374,Encarta - Anima In Corpse
01 - Anima In Corpse.mp3
#EXTINF:477,Chemistry - We Are One! (Club Mix)
02 - We Are One! (Club Mix).mp3
#EXTINF:388,4Strings - Diving
03 - Diving.mp3
#EXTINF:594,Three Kings - Tokyo (Russenmafia Mix)
04 - Tokyo (Russenmafia Mix).mp3
#EXTINF:461,Mauro Picotto - Back To Cali (Megamind Mix)
05 - Back To Cali (Megamind Mix).mp3
#EXTINF:609,Oceanlab feat. Justine Suissa - Sky Falls Down
06 - Sky Falls Down.mp3
#EXTINF:341,Starshine - Feels Alright
07 - Feels Alright.mp3
#EXTINF:231,Dito - Sky (Club Mix)
08 - Sky (Club Mix).mp3
#EXTINF:456,The Mackenzie v.s. Kelly - So Far Away (Trance Mix)
09 - So Far Away (Trance Mix).mp3
#EXTINF:356,Darksucker - Call Me (Original Mix)
10 - Call Me (Original Mix).mp3
#EXTINF:291,The Trancecore Project - Jump! (Clubmix)
11 - Jump! (Clubmix).mp3
#EXTINF:202,Joy Kitikonti - Joy Don't Stop (Asteroids Mix)
12 - Joy Don't Stop (Asteroids Mix).mp3
Zonder enige verwijzijng ? m.i.

• MM
  • Niet online

MM

Probeer het volgende eens:
Maak een map aan, een soort virtuele cd zeg maar. Maak in deze map submappen op de manier zoals je ze ook op je cd wilt hebben. Open een nieuwe playlist in winamp en sla deze meteen op in de rootmap van de viruele cd (gewoon in de map en niet in een submap) voeg nu de liedjes toe die je toe wilt voegen vanuit de submappen en sla nogmaals je playlist op. Ik denk dat het dan wel werkt.

Verwijderd

m.m schreef op 26 januari 2004 @ 19:54:
Probeer het volgende eens:
Maak een map aan, een soort virtuele cd zeg maar. Maak in deze map submappen op de manier zoals je ze ook op je cd wilt hebben. Open een nieuwe playlist in winamp en sla deze meteen op in de rootmap van de viruele cd (gewoon in de map en niet in een submap) voeg nu de liedjes toe die je toe wilt voegen vanuit de submappen en sla nogmaals je playlist op. Ik denk dat het dan wel werkt.
Helaas ook dat werkt niet, we blijven proberen en zoeken.

Ben jij inmiddels al verder seninha ?

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Nou, ik heb gisteravond even m'n muziek map even met ID3 Tag bewerkt.

Heb alleen nog geen tijd gehad om te proberen of dit mijn probleem opgelost heeft.

Aangezien vanacht de voeding van m'n desktop opgebrand is :( kan ik morgen pas een CD,tje branden.

Dus meer info volgt morgen.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

En ? :D

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Nou, m'n voeding heeft uiteindelijk 2 van m'n 3 schijven (in totaal 120g) naar z'n moer geholpen :(

Systeem draait eigenlijk sinds gisteravond 11 uur weer (120GB S-ATA schijf :9~ )

Dus ik zal weer op zoek moeten naar mp3's , als ik weer wat heb post ik wel wat mijn bevindingen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door seninha op 30-01-2004 13:14 ]

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Oke ben benieuwd want ook met een asx file (wmp) kom ik er niet uit.
Pagina: 1