Gisteravond zette ik mijn computer aan en zat wat papieren op te ruimen op mijn buro
Door een geluid (opstartpiepje)werd mijn aandacht naar het beeld van de monitor getrokken
Het bleek dat de computer zelf opnieuw op startte
Ik natuurlijk kijken of hij dit nog een keer zou doen
en jawel
na het scherm van bezig met opstarten van windows 2000 (als het inlogscherm hoort te verschijnen)zie ik even een BSOD en daarna start hij zelf op
Natuurlijk probeerde ik de computer op te starten in de veilige modus maar ook dan start de computer opnieuw op
ook niet in vga-modus,foutopsporinsmodus en laast bekende configuratie
Ik geprobeerd om via een andere w2k installatie deze installatie te bereiken maar zodra ik de "foute" installatie als slave in mijn computer heb en de reserve schijf met w2k installatie als master heb gebeurt precies hetzelfde
Hij laat het inlogscherm niet zien en start opnieuw op
maar als ik mijn reserve schijf aan de ide-kabel heb zonder andere ide-apperaten start hij wel op (de reserve w2k-installatie)
Ik kan wel zover komen dat ik via de herstelconsole in de command-prompt kan komen maar welke richting ik dan moet zoeken weet ik niet
ik heb zelfs de voedig omgewisseld maar dat hielp ook niet
wel heb ik even in de search gekeken maar het enigste wat ik kan vinden staat hier:
[rml][ W2K] Opstarten tot inlogscherm >> reboot...[/rml]
maar het probleem bij hem is oplosbaar via de veilige modus (waar ik dus niet in kom)
wie heeft er enig idee hoe ik verder moet
Mijn computer gegevens:
1200mhz ahtlon thunderbird
pcchips 810lmr moederbord (vga,lan,sound en 56k modem onboard)
19" sony monitor
maxtor 80gb harde schijf
Door een geluid (opstartpiepje)werd mijn aandacht naar het beeld van de monitor getrokken
Het bleek dat de computer zelf opnieuw op startte
Ik natuurlijk kijken of hij dit nog een keer zou doen
en jawel
na het scherm van bezig met opstarten van windows 2000 (als het inlogscherm hoort te verschijnen)zie ik even een BSOD en daarna start hij zelf op
Natuurlijk probeerde ik de computer op te starten in de veilige modus maar ook dan start de computer opnieuw op
ook niet in vga-modus,foutopsporinsmodus en laast bekende configuratie
Ik geprobeerd om via een andere w2k installatie deze installatie te bereiken maar zodra ik de "foute" installatie als slave in mijn computer heb en de reserve schijf met w2k installatie als master heb gebeurt precies hetzelfde
Hij laat het inlogscherm niet zien en start opnieuw op
maar als ik mijn reserve schijf aan de ide-kabel heb zonder andere ide-apperaten start hij wel op (de reserve w2k-installatie)
Ik kan wel zover komen dat ik via de herstelconsole in de command-prompt kan komen maar welke richting ik dan moet zoeken weet ik niet
ik heb zelfs de voedig omgewisseld maar dat hielp ook niet
wel heb ik even in de search gekeken maar het enigste wat ik kan vinden staat hier:
[rml][ W2K] Opstarten tot inlogscherm >> reboot...[/rml]
maar het probleem bij hem is oplosbaar via de veilige modus (waar ik dus niet in kom)
wie heeft er enig idee hoe ik verder moet
Mijn computer gegevens:
1200mhz ahtlon thunderbird
pcchips 810lmr moederbord (vga,lan,sound en 56k modem onboard)
19" sony monitor
maxtor 80gb harde schijf
I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.