Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MP3/HDD + Foto opslag en bekijken

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort op een lange reis. Ik wil een mp3 speler kopen zodat ik genoeg muziek heb voor onderweg. Tevens wil ik zonder tussenkomst van een PC mijn foto's van de digi cam mem flashcard kunnen opladen en bewaren. Het liefst wil ik deze foto's ook weer kunnen bekijken via de speler. Dus multifunctioneel en een goede audio kwaliteit.
Een aparaat waar ik een koptelefoon opzet en een overzichtelijk management nemu heb voor mijn MP3's en een aparaat waar ik direct mijn memory card in kan steken en foto's uitlezen, bekijken en opslaan/deleten etc.

Gmini 120 en Gmini 220 beschikbaar via www.archos.com lijkt de goede kant op te gaan. maar ik heb geen vergelijkings matariaal gevonden en geen ervaringen.
En er moet toch meer op de markt beschikbaar zijn.

Wie heeft ervaring?
Wie heeft een tip?

Paul
zie link, echt een vette gadget!
:) _/-\o_ :?
http://www.archos.com/products/prw_500450.html
Gmini(TM)220
MP3 & WMA Player & Recorder
[Main Page]      

Features & Specifications
ARCHOS offers music fans an ultra-small 20 GB MP3 player / recorder with a photo viewer. Featuring an icon-based interface for easy navigation, the Gmini 220 allows you to store 5000 songs and view photos on the grayscale, 2.5" LCD screen. The ultra-compact Gmini 220 (only weighs 6 ounces / 170 grams) is a flexible and affordable solution to have all your music with you all the time.

It boasts an entirely redesigned GUI (Graphic User Interface) with icons and a unique ARCLibrary system to organize and synchronize music files with your computer. You can either browse according to genre, album, artist, and year... or you can browse by folder. And you can delete, rename, copy and move files and even create folders directly in the Gmini(TM) without using a computer.

The MusicMatch(TM) Jukebox Plus Music Management software is included to convert your entire CD collection into MP3 format using the ultra-fast USB 2 interface and the massive 20 GB hard drive. Store up to 300 hours of MP3 music - that's 500 CDs in the palm of your hand! You can also listen to your MP3 tracks by connecting the Gmini(TM) directly to your stereo.

Optional add-ons : FM Remote Control Listen to FM stereo and record straight into MP3; Remote control and built-in microphone for voice recording

(1) 1GB = 1 bilion bytes, formatted capacity is less

Capacity:
20 GB(1) 1.8" Hard Drive (300 hours* MP3 at 128 kbps, 700 hours* of voice recording at 64 kbps,
200 000 photos* or 20 GB of data)
*on average

Internal buffer: 8 MB
Interfaces: USB 2.0 High-speed (USB 1.1 compatible). CompactFlash(TM) reader - compatible type I and II
Format supported: MP3 playback (30 to 320 kbps). WMA playback, WAV (PCM) playback. MP3 recording (selectable 30 to 128 kbps VBR - real-time encoding from any audio source). Copy JPEG images and all types of files through CompactFlash(TM) interface. Display JPEG pictures in gray-scale (excepted progressives)

Display: 2.5" 16 level gray-scale LCD with blue backlit 160x160 pixels - 11 lines of characters and an icon bar

Audio Specifications:
Stereo Analog Line-in and Line-out/Earphone Jack.
Buil-in microphone

Playback autonomy: Up to 10 hours
Firmware interface
User-friendly graphical interface with icons.
Delete, rename, copy and move files without computer

Power source:
Internal Power : Rechargeable Li-Ion Battery.
External Power: AC-DC Charger/Adapter

Dimensions: 2.66"x3.07"x0.9" - 67,5 x 78 x 23 mm
Weight: 6 oz - 170 g
System requirements: PC*: Windows 98 SE, ME, 2000 or XP. 32 MB RAM (64 MB recommended) with CD-ROM Drive and USB port. Mac*: 9.2 or X (10.2.4) USB Manager version 1.2 or higher with CD-ROM Drive and USB port.
Package includes: Gmini(TM) 220, USB cable (MiniB/A), AC-DC adapter, rechargeable Li-Ion battery (already installed in the Gmini(TM) 220), audio cable, stereo headphones, MusicMatch(TM) Jukebox software and driver on CD plus manual

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 00:14 . Reden: verdere dialoog specifieker maken ]

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
PDA :)

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 16:44
iPod + Belkin Media Reader

En anders de X-Drive Pro (verkrijgbaar op PiN), werkt ook als mp3speler en foto opslag apparaat, maar laat ze helaas alleen niet zien. Wel veruit de goedkoopste oplossing. (ow ja en batterijen gaan maar 3 uur mee)

[ Voor 53% gewijzigd door CeeDeeS op 28-01-2004 00:45 ]

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 07:48

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Een goed alles in-een apparaat is er nog niet, heb ik ook al lang naar gezocht, ik heb zelf gekozen voor een aparte hd mp3 player en eeen x-drive voor foto's, je kan ze alleen dan niet bekijken.

Je zou met een pda kunnen werken en dan een externe usb harddisk er op aan sluiten (alleen toshiba levert usb poorten voor hun pda's) je kan dan alles doen wat je wilt maar is niet echt portable, wel kan je gewoon je mp3's op een geheugen kaartje zetten vanaf de hd als je onderweg bent en heb je geen extra pc nodig. (voor de usb harddisk kan je het beste kiezen voor een x-drive, deze heeft een eigen accu en kan alle kaartjes lezen die je maar wilt, ik weet niet of je deze echter rechtstreeks met je pda kan uitlezen maar je kan ze iig naar de hd kopieren met de x-drive zelf en de hd moet volgens mij gewoon te benaderen zijn met de pda.

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0401/PMA/Nikon/coolwalker-front.gif
http://www.dpreview.com/n...012802nikoncoolwalker.asp

eigenlijk zoek je zoiets. mp3 is alleen niet helemaal duidelijk, er staat 'playback of audio and video clips (Motion JPEG).'
maar deze is iig nog niet leverbaar, net aangekondigd.

Deze is wel te koop
Afbeeldingslocatie: http://www.xs-drive.com/pics/vmp3hunit.jpg
http://www.xs-drive.com/vmp3h/

http://www.compgeeks.com/details.asp?invtid=V-MP3H (zonder hd)

is alleen niet duidelijk of je bestanden kan verwijderen, denk het wel

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips; jammer dat die v-mp3h geen interne hd heeft, heb ik toch echt wel nodig als ik een half jaar weg ben. Wat vind je van de specs t.o.v. de Gmini220 die ik heb toegevoegd aan de topic. Mooie gadget, heb je ervaring?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

wat een ondoordachte onzinpost |:(

Een PDA kan niet als opslag dienen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
athlonkmf schreef op 29 januari 2004 @ 00:29:
[...]

wat een ondoordachte onzinpost |:(

Een PDA kan niet als opslag dienen.
Bedankt voor die reactie, ik dacht het ook maar aan de andere kant dacht misschien mis ik iets. Wat hij bedoelde was volgens mij dat je je foto's zou kunnen opladen naar een PDA waardoor je ze kan bekijken. Maar een PDA heeft hooguit een 256mb stick, kun je niet een half jaar foto's op kwijt.

Ik heb echt een HDD nodig maar ook een waar je lekker en goede kwaliteit muziek/audio mee kan afspelen. Toch lijkt Ipod de beste keus en dan met een card reader voor de foto's ernaast. Maar ik ben nog niet overtuigd er moet toch een apparaat zijn zoals de Gmini220 zie www.archos.com maar dan met kleurenscherm.
Paul Movimentum

• draztic
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nou als je dat apparaat vindt mag je het tegen me zeggen, ben er ook al lang naar opzoek.
Een PDA met HDD zou echt ideaal zijn.. maar waar die blijven?

Verwijderd

Topicstarter
draztic schreef op 30 januari 2004 @ 16:00:
Nou als je dat apparaat vindt mag je het tegen me zeggen, ben er ook al lang naar opzoek.
Een PDA met HDD zou echt ideaal zijn.. maar waar die blijven?
Ja de techniek gaat hard en soms denk ik weer wij willen harder. Een alles in een aparaat is er gewoonweg nog niet. Ik zou wel een Treo 600 aparaat willen maar dan wel met de volgende toevoegingen: mp3/hdd 20gb/Photo view en nn we toch op dreef zijn een video camera/routeplanner etc. Kom maar op welke provider, organisatie gaat zo'n ding bouwen voor mij. En, natuurlijk mag het dan wat kosten... ha ha

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 07:48

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 00:19:
bedankt voor de tips; jammer dat die v-mp3h geen interne hd heeft, heb ik toch echt wel nodig als ik een half jaar weg ben. Wat vind je van de specs t.o.v. de Gmini220 die ik heb toegevoegd aan de topic. Mooie gadget, heb je ervaring?
bij compgeeks verkopen ze hem zonder hd zodat je er zelf een hd in kan doen die je over hebt of gewoon een kopen die groot genoeg is. hij is ook gewoon te koop met hd maar dan bij andere winkels

verder geen ervaring.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
ja, inderdaad hij is verkrijgbaar met hd, het lijkt de juiste oplossing te worden. Ik ben wel benieuwd hoe de afspeel kwaliteit is met name voor mp3. Overigens weegt het ding bijna een halve kilo dus hij zal wel wat lomper zijn dan zoals hij eruit ziet op het plaatje.

Is er nog een vergelijkingsmateriaal mensen?

movimentum

Verwijderd

Ik heb zojuist de archos gmini 220 besteld :)
http://www.archos.com/products/overview/gmini_220.html

• draztic
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Haha, ik zit hier ongeduldig op mn studiefinanciering te wachten, dan bestel ik hem ook :*) (bbsnederland?)

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 16:44
waar heb je 'm besteld en hoeveel heb je ervoor betaald?

Verwijderd

Besteld bij BBSnederland komt dan op 310 euri.

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

En? Hoe bevalt de 220?

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

Is er iemand hier die de Gmini220 heeft en mij kan vertellen of er een beperking is op de opnameduur bij WAV opname vanaf line-in ?
M.a.w. kan ik bijvoorbeeld 3 uur aan één stuk opnemen (als er natuurlijk genoeg schijfruimte vrij is) ?
Danke

(Een antwoord op deze vraag staat niet in de manual, staat niet in de FAQ bij Archos, en heb ik evenmin gekregen na e-mail naar Archos. )

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 21:30
Wat dacht je van een iRiver iHP-3x0? Heeft een kleurenbeeldschermpje, USB-on-the-go (dierect je camera erop aansluiten) en de bekende iriver kwaliteit...

Meer info en pics kan je vinden in [Ogg/MP3] iRiver iHP-serie, deel 3

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Voor wat ik zoek -geluid opnemen in WAV formaat zoveel als de schijfruimte toelaat- heb ik geen boodschap aan een kleurenscherm, USB OTG of camera-aansluiting. De bestaande iRiver oplossing zou de iHP-120 moeten zijn. Maar "de bekende iriver kwaliteit" laat het daar toch grondig afweten:
- geen mogelijkheid om het opnameniveau te regelen
- geen aanduiding van de opnamesterkte
- opnameduur beperkt tot 750 MB oid
- opnames schijnen hoorbare glitches te vertonen t.g.v. verloren samples
Niet erg bruikbaar dus.

De Gmini 220 daarentegen heeft
- opnameniveau regelbaar zowel voor als tijdens de opname
- opnamesterkte wordt duidelijk aangegeven op het scherm zowel voor als tijdens de opname.
- geen opnameduurbeperking voor zover ik weet, maar hiervan probeer ik bevestiging te krijgen van iemand die het toestel heeft, en getest heeft

Dat alles zou de Gmini 220 het (op dit ogenblik) meest (of enige) geschikte toestel maken voor bijvoorbeeld live-opnames.

Wie kan hierop commentaar geven?

Verwijderd

Het ziet er uit als een interessant apparaatje :9 . En zeker de prijs is ook niet onaardig. Ik zit er zelf ook over te denken om er 1 te gaan kopen, maar ben natuurlijk (net als anderen) benieuwd of er al mensen zijn die ervaringen hebben met dit apparaat.

Verwijderd

Weet er iemand hoeveel geld het kost om iets van amerika naar hier te laten versturen?
Kwil weten of het dan nog wel nut heeft om het te doen ;)

ben van plan om een archos gmini xs 200 te kopen : hij kostte daar maar 199 $ , kheb er ook dan nog maar een fm radio ding bijgedaan ==> zo kost het 230 $ = 175 euro (= spotprijs :*) 8)

Verwijderd

ik hoop in ieder geval dat het niet meer als 50 euro is :'( :D :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
importheffing, btw, en dat soort ongein komt er geloof ik nog overheen, dus het gaat je wel aardig wat kosten waarschijnlijk

Verwijderd

:( nu ja , dan wacht ik maar tot hij hier wat goedkoper wordt he :)
Pagina: 1