Toon posts:

Javascript werkt niet meer in XHTML

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik mijn site omgschakeld naar XHTML. Alle tags zijn aangepast en de pagina is 100% correct XHTML Transitional. Er is alleen 1 probleem, ik heb een "Floating Layer" in javascript. Maar als ik gebruik maak van XHTML, dan beweegt die kader niet meer? Bij als er geen DTD is gaat het prima, en bij een DTD van HTML 3.2 gaat het ook prima!

Iemand een flauw idee waar het zit?

Links naar de pagina:

http://stefan.borremans.free.fr/beta/

Verwijderd

Ik zou eens beginnen met eenheden opgeven voor de waarde van style.top en dergelijke:
element.style.top = intVar + 'px';

Verder mag je even vertellen wat je nou zelf allemaal geprobeerd hebt.

Verwijderd

Als je in het bestand BewegendeMenuHeader.js overal document.body vervangt door document.documentElement zal het waarschijnlijk wel werken (althans in IE 6).

Meer hierover: http://www.quirksmode.org/js/doctypes.html

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 14:29:
Als je in het bestand BewegendeMenuHeader.js overal document.body vervangt door document.documentElement zal het waarschijnlijk wel werken (althans in IE 6).

Meer hierover: http://www.quirksmode.org/js/doctypes.html
Deze oplossing werkt bij mij met IE6.

Zijn er mensen die kunnen testen of het werkt onder andere versies(IE5 & IE5.5)?

http://stefan.borremans.f...roAlgemeenDTDXHTML10.html

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Wij gaan niet voor je testen, je installeer maar lekker zelf IE5 en 5.5 op je PC. :)

Meerdere versies van Internet Explorer tegelijk gebruiken

[ Voor 35% gewijzigd door creative8500 op 25-01-2004 14:57 ]

• terabyte
  • Laatst online: 06-07-2025

terabyte

kan denken als een computer

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 14:51:
[...]

Deze oplossing werkt bij mij met IE6.

Zijn er mensen die kunnen testen of het werkt onder andere versies(IE5 & IE5.5)?
Maak je je site alleen voor IE gebruikers?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:04

crisp

Devver

Pixelated

terabyte schreef op 25 januari 2004 @ 14:54:
[...]

Maak je je site alleen voor IE gebruikers?
Blijkbaar wel, want in Mozilla krijg ik geen menuutje maar wel een hele hoop strict JS warnings ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op 25 januari 2004 @ 14:57:
[...]

Blijkbaar wel, want in Mozilla krijg ik geen menuutje maar wel een hele hoop strict JS warnings ;)
Ik probeer de site met zoveel mogelijk browsers compatibel te maken, maar het grote doelpubliek is Internet Explorer, das dat breng ik eerst inorde, en dan volgen de andere browsers!

PS: Ik heb gisteren nog getest met mozilla 1.5 op debian, en dat ging prima

• terabyte

terabyte

crisp schreef op 25 januari 2004 @ 14:57:
[...]

In Konqueror doet ie het wel. In Mozilla Firebird 0.7 staat het menuutje helemaal onderaan de pagina.

---

Als de topic starter zich aan de standaard wil houden (XHTML) raad ik hem aan om CSS te gebruiken voor het menuutje, ipv JavaScript. Voor een webpagina die in zoveel mogelijk browsers werkt dient het gebruik van JavaScript indien mogelijk te worden beperkt. In dit geval is er een CSS alternatief, dus dient dat te worden gebruikt...

[ Voor 3% gewijzigd door terabyte op 25-01-2004 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
terabyte schreef op 25 januari 2004 @ 15:02:
[...]

In Konqueror doet ie het wel. In Mozilla Firebird 0.7 staat het menuutje helemaal onderaan de pagina.

---

Als de topic starter zich aan de standaard wil houden (XHTML) raad ik hem aan om CSS te gebruiken voor het menuutje, ipv JavaScript. Voor een webpagina die in zoveel mogelijk browsers werkt dient het gebruik van JavaScript indien mogelijk te worden beperkt. In dit geval is er een CSS alternatief, dus dient dat te worden gebruikt...
Volgens mij is javascript om het menutje te doen bewegen, niet om het menutje te maken. Bij mijn weten is het niet mogelijk om met css het menutje te doen bewegen?

• terabyte

terabyte

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 15:05:
[...]

Volgens mij is javascript om het menutje te doen bewegen, niet om het menutje te maken. Bij mijn weten is het niet mogelijk om met css het menutje te doen bewegen?
Google: Zoeken op CSS floating menu

[ Voor 170% gewijzigd door terabyte op 25-01-2004 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
terabyte schreef op 25 januari 2004 @ 15:09:
[...]

Google: Zoeken op CSS floating menu
GEWELDIG!
Ik ga het uitpluizen hoe ik die menu in men pagina kan implementeren!

• terabyte

terabyte

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 15:19:
[...]

GEWELDIG!
Ik ga het uitpluizen hoe ik die menu in men pagina kan implementeren!
Deze lijkt wel goed uit te leggen hoe het allemaal precies moet:
http://www.maxdesign.com.au/presentation/butterfly/index.htm

alleen:
Fixed positioning

Fixed positioned elements are moved out of the normal flow entirely - relative to the viewport. This means that they don't move if the page is scrolled. Win/IE5 and Win/IE6 do not support this positioning method at all.
...

[ Voor 31% gewijzigd door terabyte op 25-01-2004 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fixed positioning

Fixed positioned elements are moved out of the normal flow entirely - relative to the viewport. This means that they don't move if the page is scrolled. Win/IE5 and Win/IE6 do not support this positioning method at all.
Dan zal ik het maar bij javascript houden denk ik :)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 15:52 ]

Pagina: 1