Meerdere versies van Internet Explorer tegelijk gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54
Joe Maddalone - Multiple IE's in Windows

Hier wordt beschreven hoe je meerdere versies van Internet Explorer draaiende kunt krijgen. Samengevat: download de browser bij Evolt, unzip één en ander, verplaats een aantal bestanden naar een andere locatie en maak een dummyfile 'iexplore.exe.local' aan.

[ Voor 200% gewijzigd door creative8500 op 07-11-2003 12:33 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topic is weer open :?

In ieder geval: in het artikel wordt ook de omzeiling van die component-foutmelding genoemd. Ik was daar dus ook al achter gekomen, maar kon me eigenlijk niet voorstellen dat je op zo'n simpele manier dat kan omzeilen...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-03 20:44

Bosmonster

*zucht*

Eens proberen.. hij heeft het wel over XP.. hoop dat het ook onder 2K werkt, want dat draaien we hier op het werk.

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-04 22:34

BetuweKees

Flipje uit Tiel

draai al lange tijd 4.0 en 5.01 naast elkaar voor design werk..
wel interessant als daar 5.5 bij zou kunnen, jammer alleen dat er niet uitgelegd staat of en hoe deze truck is toe te passen voor 6.0..
zal vanavond eens proberen of het lukt 5.5 erbij te zetten..

5.5 draait er nu bij, methode werkt lijkt wel, maar leek me slimmer voor me win98 pctje ie_s?.cab te gebruiken ipv ient_s?.cab (vrij obvious)

in help|info staat 5.01, maar HTTP_USER_AGENT geeft idd aan dat ik 5.5 draai. wat css geprobeerd, maar niet helemaal overtuigd; sommige 5.5 bugs zijn idd aanwezig, andere weer niet..

[ Voor 39% gewijzigd door BetuweKees op 06-11-2003 19:45 ]

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Onder win98 is 4.x en 5+ vrij simpel in compatibility modus, maar developen onder Win98 is niet zo fijn en IE4 support doen we anno 2003/4 sowieso al niet meer aan :P

Het systeem gaat er wel vanuit dat je IE6 hebt draaien en daar 5.0 en 5.5 naast zet ipv andersom :)

Verwijderd

IE 2 maal op je pc?
Nou dat geeft vast nog mee blauwe schermen! :?
Je kan ook een site check progje gebruiken!!! :+

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Als je niks zinnigs te melden hebt BartDog, zeg dan niks.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hmm.. je IE5.0 ZIP is corrupt :(

edit: En je IE5.5 ook :)

Krijg bij beide CRC errors tijdens het unzippen

edit: ow je hebt nieuwe links neergezet :) Die ff proberen.

WOOTT!! Het werkt! :D

Echt geniaal :)

[ Voor 92% gewijzigd door Bosmonster op 07-11-2003 12:40 ]

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-04 22:34

BetuweKees

Flipje uit Tiel

bosmonster> heb nu ie 4.0, 5.0 en 5.5 staan, dat je 4.0 niet meer support kan ik begrijpen; doe ik eigenlijk ook niet meer, maak me pages op met css en zorg dmv een kleine hack dat 4.0 deze niet inleest, dus dan wordt het mooi plaintext.. maar dan moet ik nog steeds even kijken of die hack het doet, dus toch weer ie 4 nodig.. :)

snap ook dat het artikel van downward installatie uitgaat, maar waarom zou het anderom ook niet gaan? ie5.5 erbij werkt dus, ie6.0 start, maar crasht, maar zou zeker mogelijk moeten zijn die ook werkzaam te krijgen lijkt me..
(trouwens, in het artikel wordt toch ook gezegd dat hij idee kreeg van demo install voor gepatchte ie6.0.. dus dat moet toch wel kunnen..)

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Dit is erg gaaf en ga ik ook zeker nog ff uitproberen. Meerdere mensen (bijvoorbeeld: Mijnkopthee, met screenshot) hebben het al draaiende, dus zo heel er ingewikkeld kan het allemaal niet zijn...

Wellicht heeft iemand nog interesse om het één en ander in een Installatiebestandje te gooien, bijvoorbeeld met behulp van Innosetup of met andere installatie software, dan zou het helemaal gemakkelijk zijn :)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Tis retesimpel met die kant-en-klare zips hierboven. Gewoon downloaden uitpakken en runnen maar. Niks ingewikkelds nodig. Je houdt verder alleen wel je standaard venster enzo, maar als je een browsercheckje draait zie je dat het klopt.

Ik had persoonlijk ook geen problemen met crashende favorites onder Win2K.. misschien is dat een WinXP-only probleempje.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

BetuweKees schreef op 06 november 2003 @ 18:56:
wat css geprobeerd, maar niet helemaal overtuigd; sommige 5.5 bugs zijn idd aanwezig, andere weer niet..
Lijkt erop alsof het niet helemaal lekker loopt naast elkaar?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

BtM909 schreef op 07 november 2003 @ 15:48:
Lijkt erop alsof het niet helemaal lekker loopt naast elkaar?
Moet je even hier kijken en naar de comments kijken. Meerdere mensen schijnen al gemeld te hebben dat het 1 en ander niet helemaal lekker werkt.

Je kan overigens hier:

http://www.cyscape.com/showbrow.asp

kijken en zien hoe deze uitgebreide browser checker zegt wat van browser je hebt, wat wel/niet ondersteund word, etc..

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Weet niet of het ermee te maken heeft, maar het zijn wel 5.01 SP2 en 5.5 SP2 natuurlijk.. niet de originele eerste versies.. Mogelijk zijn een aantal bugs in deze nieuwere service releases verholpen.

Eigenlijk zouden we de packages van de originele 5.0 en 5.5 moeten zien te vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 07-11-2003 16:49 ]

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
browsers.evolt.org :>

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Bosmonster schreef op 07 november 2003 @ 16:49:
Weet niet of het ermee te maken heeft, maar het zijn wel 5.01 SP2 en 5.5 SP2 natuurlijk.. niet de originele eerste versies.. Mogelijk zijn een aantal bugs in deze nieuwere service releases verholpen.

Eigenlijk zouden we de packages van de originele 5.0 en 5.5 moeten zien te vinden.
Zou helemaal ideaal zijn, ontwikkel je immers voor de versie's die een iedere noob thuis heeft naar een versie instal en geen updates.

Zal eens gaan zoeken.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• creative8500
Microsoft die verbeterde CSS-support levert in een Service-Pack? :z

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Daar zit wat in :P

Maar goed, ik zou er een fijn gevoel bij hebben, dus daar voor allleen zouden jullie het ook kunnen zoeken ;)

edit:

5.01: http://www.citadel.edu/co...explorer/explorerpage.htm

Is wel een volledige versie, maar neem aan dat het daarmee ook kan.

[ Voor 41% gewijzigd door CrashOne op 08-11-2003 15:49 ]

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Euh... :?

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:14
Ik test mijn site op verschillende browsers door Virtual PC's te draaien. Op dit manier heb je een echte vergelijking met bijvoorbeeld een "out-of-the-box" Windows 2000 met IE 5.0. Dit alles natuurlijk bij gebrek aan een echte separate testmachine.

Hoe knap het ook is van Evolt om blijkbaar meerdere versies naast elkaar te kunnen draaien, het blijft een gekunstelde oplossing en je bent dan ook nooit 100% zeker dat je site er op een "echte" IE 5 net zo uit ziet.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

mjax schreef op 08 november 2003 @ 16:47:
Ik test mijn site op verschillende browsers door Virtual PC's te draaien. Op dit manier heb je een echte vergelijking met bijvoorbeeld een "out-of-the-box" Windows 2000 met IE 5.0. Dit alles natuurlijk bij gebrek aan een echte separate testmachine.

Hoe knap het ook is van Evolt om blijkbaar meerdere versies naast elkaar te kunnen draaien, het blijft een gekunstelde oplossing en je bent dan ook nooit 100% zeker dat je site er op een "echte" IE 5 net zo uit ziet.
Ach, dit bied een mooie oplossing die door een ieder makkelijk te realiseren is.

test je site ook eens in mozilla ;)

• creative8500
mjax schreef op 08 november 2003 @ 16:47:
Hoe knap het ook is van Evolt1 om blijkbaar meerdere versies naast elkaar te kunnen draaien, het blijft een gekunstelde oplossing en je bent dan ook nooit 100% zeker dat je site er op een "echte" IE 5 net zo uit ziet.2
1) Het was Joe Maddalone, van Insert Title Web Design, die het ontdekte. De oplossing zelf komt van Microsoft. (Maar waarom hebben dit niet verteld?)
2) De filters van Tantek werken perfect; dus zeg zoiets pas wanneer iemand een situatie heeft ontdekt waarin IE5 zich niet gedraagt zoals deze dat 'normaal' zou doen.

[ Voor 18% gewijzigd door creative8500 op 08-11-2003 17:50 . Reden: irrelevant gedeelte in quote verwijderd ]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Zolang ik compleet verschillende dingen zie (HTML/CSS) in IE 5.0/5.5/6.0 naast elkaar geloof ik dat het ook echt verschillende browsers zijn :)

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

voor nog meer informatie kunnen jullie ook kijken op de site van Peter Paul Koch, hij heeft een goed artikel geschreven over het gebruik maken van meerdere versie's van Internet Explorer. Ziet er erg goed uit:

http://www.quirksmode.org/browsers/multipleie.html

• creative8500
Woudloper: PPK (...) heeft een goed artikel (...)
Waarom is dit goed? Omdat hij zichzelf tot de wereldtop rekent? :? :D
Hij herhaalt wat elders is gezegd, niks meer, niks minder.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

creative8500 schreef op 10 november 2003 @ 19:26:
[...]
Waarom is dit goed? Omdat hij zichzelf tot de wereldtop rekent? :? :D
Hij herhaalt wat elders is gezegd, niks meer, niks minder.
Je neemt me de woorden uit de mond :P
Mijn sterkste punt is JavaScript, ik doe zelfstandig onderzoek en behoor daarin tot de wereldtop. Ik heb de JavaScript-hoofdstukken geschreven van Peter Kentie's "Webdesign in de praktijk"...
Laat ik Peter Kentie nu ook een van de grootste lachertjes van webdesign-land vinden :X

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bosmonster schreef op 11 november 2003 @ 09:29:
[
Mijn sterkste punt is JavaScript, ik doe zelfstandig onderzoek en behoor daarin tot de wereldtop. Ik heb de JavaScript-hoofdstukken geschreven van Peter Kentie's "Webdesign in de praktijk"...
[]
PPK mag wel goed zijn, maar nadat ik hem erop attendeerde dat zijn weeknummer berekening aan alle kanten rammelde en hem een werkende oplossing gaf, heeft hij het voor de zekerheid maar even van zijn site afgehaald :/

En als hij tot de wereldtop behoort, waar moeten een aantal /13 devvers dan wel niet horen. Universum-top ? :D

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als we het het bekijken in de zin waarom /me ik het een goed artikel vond, was dat omdat alles goed was samengevat. Hoewel de informatie van diverse websites is gekomen e.d. Met een zin als 'ik doe zelfstandig onderzoek en behoor daarin tot de wereldtop' vind ik ook zeker niet dat hij zich populair maakt.

Als we het strikt over PPK hebben vind ik dat zo'n zin niet kan. Het lijkt erop dat sinds de lancering van zijn nieuwe website hij denkt dat hij de über javascript guru is, hoewel hij zich in zijn artikelen steeds minder druk is aan het maken over javascript e.d. Nu wil hij dat iedereen alles maar weer zo minimalistisch maakt als mogelijk is...

Maar weer back on topic, ik heb gisteren nog ff lopen spelen en had zoals ook op de site staat vermeld) ook IE3 aan de praat gekregen. Je hebt er niets aan, maar het was gewoon ff grappig om het uit te testen...
Pagina: 1