Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Piepende Mobo / Voeding ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

i.v.m. een cable mesh van mijn PSU heb ik de betreffende PSU opengemaakt om de cable mesh netjes tot in de voeding door te laten lopen.

Echter nadat ik alle mesh-werkzaamheden gedaan had en de voeding weer installeerde in de pc, kwam ik tot het volgende probleem:

* Wanneer ik spanning op de voeding zet (zonder iets aan de voeding te hangen) gebeurd er niks.

* Wanneer ik de ATX + P4 connectoren aan de voeding hang, vervolgens de stekker in de voeding steek + de aan/uit knop op de voeding op AAN zet, volgt er een non-stop piepend geluid.

Ik heb al een aantal topics doorgenomen over piepende geluiden uit voedingen, maar ik kwam mijn probleem niet echt tegen.
In de topics werden piepende geluiden behandeld bij losstaande voedingen etc (niet aangesloten dus)
Echter is bij mij het geval dat een losstaande voeding geen piepend geluid produceerd.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn ?

Bij voorbaad dank

Verwijderd

Heb je een duidelijkere omschrijving van de soort piep, en doet je systeem heb voor de rest wel?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 00:14:
Heb je een duidelijkere omschrijving van de soort piep, en doet je systeem heb voor de rest wel?
Omschrijving:

Hoge (niet al te harde) aanhoudende pieptoon. (Hz zou ik zo niet kunnen noemen)

Mijn systeem heb ik verder niet meer getest, omdat ik eerst uit wil zoeken wat er aan de hand is voordat ik verder ga.
Dit ivm eventueel beschadigen van de overige onderdelen.

edit:
Verder bedraagt het een:

Antec ATX voeding
Model No: PP-412 XF 400 W
Switching Power Supply

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 00:24 ]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
heb je de bekabeling naar je ATX connector los gehad bij het meshen ?

zo ja zou ik die eens dubbel checken.

Als je de groene draad van je psu met een zwarte draad doorverbind gaat je voeding dan wel aan ?

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Sine schreef op 25 januari 2004 @ 00:24:
heb je de bekabeling naar je ATX connector los gehad bij het meshen ?

zo ja zou ik die eens dubbel checken.

Als je de groene draad van je psu met een zwarte draad doorverbind gaat je voeding dan wel aan ?
De bekabeling naar de ATX connector is idd losgeweest bij het meshen.
Echter heb ik tijdens het loshalen van de bekabeling alle kabels genummerd (met een tapeje eromheen geplakt)
Na het meshen alle kabels weer op de oorspronkelijke positie teruggeplaatst.

Ik ben niet zo thuis in alle kleuren @ ATX kabels, maar ik neem aan dat de groene draad de "starter" is van de voeding ?

Het doorverbinding ga ik direct proberen ....

edit:

Indien ik de groene draad met een willekeurige zwarte draad doorverbindt + voedingstekker erin steek + switch op AAN, gebeurd er niks.
Zou het wel erg raar vinden als plotseling de voeding dood is (want dan zou ie ook geen stroom meer door mogen geven --> geen stroom, geen pieptoon (denk ik zo))

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 00:42 ]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
da's niet goed. je voeding zou zo moeten starten.

het zou kunnen dat je voeding zonder load niet wilt werken, hang er eens een oude hd aan en kijk dan eens wat ie doet. start ie dan nog niet zit je met een kapotte voeding.

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Sine schreef op 25 januari 2004 @ 00:42:
da's niet goed. je voeding zou zo moeten starten.

het zou kunnen dat je voeding zonder load niet wilt werken, hang er eens een oude hd aan en kijk dan eens wat ie doet. start ie dan nog niet zit je met een kapotte voeding.
Met load doet ie 't idd gewoon. (heb idd ff oude 200 Mb schijfie eraan gehangen)

Verwijderd

Dan heb je vermoedelijk de pinnen wellicht helemaal omgekeerd (als de nummers 1-10 en 11-20 nog wel op rij zitten). Dat zou ook het meest logisch zijn omdat het probleem pas begonnen is ná het meshen.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/atx-dummyload-tester.gif

Vergelijk jouw stekker eens met de stekker hierboven links? (alternatief overzichtje)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 07:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niks van --> ik heb voordat ik de plugjes uit de ATX-connector gehaald heb, alle plugjes genummerd + een overzicht gemaakt van HOE ik de nummering gemaakt heb + vanaf WELKE kant ik de ATX-connector bekeken heb.

Als ik nu naar de nummering kijk die zich al op de ATX-connector bevindt, zie ik dat alle plugjes gespiegeld zitten :? :? :?

+ Als ik naar die schema's kijk die EUSS gepost heeft (@ link), zie ik dat @ site de stekkers van de 3.5" device connector de gele + rode draad omgewisseld zijn.
En ik weet 100% zeker dat ik bij mijn voeding de gele draad @ 1 zit, en de rode @ 4

(Ik wordt gek ...)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 13:03 ]

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Kijk dan even naar de vierkante pin.. weet je meteen of je goed kijkt

Verwijderd

Topicstarter
insan1ty schreef op 25 januari 2004 @ 14:04:
Kijk dan even naar de vierkante pin.. weet je meteen of je goed kijkt
De situatie zoals ik nu heb, heb ik ff opnieuw in kaart gebracht.
Nu gaak ff proberen om, mbv mijn mobo-manual, om de stekker opnieuw aan te sluiten.

Ik neem hierbij aan dat de pluggen van dezelfde kleur, identiek zijn.

edit:

Mijn "oude" aansluiting van de ATX-connector -->
Afbeeldingslocatie: http://80.56.33.90/temp/atx-xaza.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 15:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
K, voeding is weer in werking gebracht.
Blijkt dat 2 draadjes @ ATX-connector omgedraaid zaten.
Pagina: 1