Toon posts:

GA-6VXE+F2 bios update deel 2

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gigabyte GA-6VXE+F2 bios update

Ja, lekker makkelijk. Maar ok, zoals ik dus had beschreven wilde dat mobo mn vga kaarten/drivers niet herkennen. Iemand ooit wel eens meegemaakt ("Code 10: dit apparaat start niet")? En zou zo'n probleem te verhelpen zijn met een Bios update?

Ik heb dus ook geprobeerd wat in die faq stond (DrDos), maar als je bios naar de knoppen is, dan heb je toch wel gewoon beeld? Als ik dus die flop erin doe, geeftie een piep en gaat de flop lezen, en stopt dan. Kheb zowiezo geen beeld, zou ik dat wel moeten hebben op dat moment? Ik kan dus geen autoexe.bat aanmaken.

PLZ HELP

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 20:32:
... Maar ok, zoals ik dus had beschreven wilde dat mobo mn vga kaarten/drivers niet herkennen. Iemand ooit wel eens meegemaakt ("Code 10: dit apparaat start niet")? En zou zo'n probleem te verhelpen zijn met een Bios update?
Mwa, dat bord zou de TNT2 zo wel moeten draaien.

Wat je eigenlijk had moeten proberen is VGA IRQ aanzetten in de BIOS, dat is vaak de reden voor deze foutmelding :P

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op 24 januari 2004 @ 20:35:
[...]

Mwa, dat bord zou de TNT2 zo wel moeten draaien.

Wat je eigenlijk had moeten proberen is VGA IRQ aanzetten in de BIOS, dat is vaak de reden voor deze foutmelding :P
Aha, iig bedankt (voor de volgende keer ;))

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik weet niet wat jij met je bios uitgevreten hebt, maar als jij boot, zonder disk ofzo, boot het ding dan nog of niet?
zonee, dan is de kans groot dat je bios gaar is en hem desnoods moet hotflashen
zoja dan zou ik even duidelijk de FAQ en readmes lezen over hoe een bios te flashen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 24 januari 2004 @ 20:41:
Ik weet niet wat jij met je bios uitgevreten hebt, maar als jij boot, zonder disk ofzo, boot het ding dan nog of niet?
zonee, dan is de kans groot dat je bios gaar is en hem desnoods moet hotflashen
zoja dan zou ik even duidelijk de FAQ en readmes lezen over hoe een bios te flashen.
Dat mn bios gaar is is zeker, maar met zo'n DrDos diskette lukt t ook nie...dus jah dan blijft er niet veel over, of wel?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 20:52:
Dat mn bios gaar is is zeker, maar met zo'n DrDos diskette lukt t ook nie...dus jah dan blijft er niet veel over, of wel?
Als hij nu al totaal niet meer wil booten dan kun je hem proberen of te hotflashen of het is einde oefening voor je plank.
zo te zien is deze bios makkelijk los te maken, dus dat moet wel lukken denk ik :P

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 24 januari 2004 @ 20:58:
[...]

Als hij nu al totaal niet meer wil booten dan kun je hem proberen of te hotflashen of het is einde oefening voor je plank.
zo te zien is deze bios makkelijk los te maken, dus dat moet wel lukken denk ik :P
Ah, thnx! Dasmooi...:)

Verwijderd

Gigabyte geeft voor 3 jaar support op hun mainboarden.
Wanneer jij je bios verkeerd hebt geflashed en de termijn van 3 jaaris verstreken heb je zo gezegd gewoon pech!
Contact op nemen met gbt hierover heeft geen zin!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 21:01:
Gigabyte geeft voor 3 jaar support op hun mainboarden.
Wanneer jij je bios verkeerd hebt geflashed en de termijn van 3 jaaris verstreken heb je zo gezegd gewoon pech!
Contact op nemen met gbt hierover heeft geen zin!
Tjah, kweetniet hoe oud dit bord is, want kheb t pas van iemand gehad incl PIII 550....duzzz. Maar ik denk dat t te laat is.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoor ik nu beeld te hebben, of niet?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 21:23:
Maar hoor ik nu beeld te hebben, of niet?
als jij je bios gesloopt hebt dan zal hij vast geen beeld meer te geven. Wellicht verstandig om hem gewoon even te laten hotflashen. (ik zou het niet zelf doen, gezien je deze ook al min of meer gesloopt hebt).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
GA-6VXE+F2 bios update deel 2

Nou, na veel moeite is t dan toch eindelijk gelukt! Een simpele oplossing om weer beeld te krijgen was gewoon een pci vga kaartje gebruiken ipv een agp. Hierna opstarten met een bootflop en de flop met awdflash + nieuw bios erin. Ff awdflash runnen en de dir van het nieuwe bios geven, opnieuw opstarten...en mn bakkie deed t weer! Gelukkig is hotflashen niet nodig geweest. Ik bedank iedereeen voor zn tips! _/-\o_

En mod, sorry voor de 2 voorgaande threads, maar hierdoor ben ik wel geholpen (alsmede door de faq die je me aanraadde)! Ik dacht ik zeg t ff... ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.