Toon posts:

[SWiSH] Hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met de website van mijn vaders bedrijf..
Maar nu kan je bij SWiSH geen gebieden opvullen (helaas) ..

Dus heb ik allemaal lijntjes en blokjes gebruikt om het op te vullen.. nu steekt dat nogal uit.. hoe kan je dat wegkrijgen in het programma? Met een gum-metje ofzo?

)Hier een screenshot; http://members.lycos.nl/jpwebdesign0741/naamloos.JPG (
(geen SPAM!)
Alvast bedankt! :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

offtopic:
Ik kan het niet laten je te waarschuwen om niet de gehele site in Flash op te bouwen. Dit komt meestal de kwaliteit/duidelijkheid van het design niet ten goede. Maak in ieder geval een alternatief voor mensen die geen flash hebben

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:37
waarom neem je niet gewoon een blauwe achtergrond en plak je er 2 grijze stroken en het middelstuk in?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Wat jij moet doen is beginnen inderdaadmet een donkerblauwe achtergrond. Daarop zet je een wit vierkant vlak, en een witte ellips.

Ik ben het eens met de opmerking over ook een alternatieve html pagina... en daarbij: als het zo'n wereldwijd bedrijf is... ben jij als 'zoontje van de baas, dus goedkope oplossing voor website' wel de juiste persoon om dit te ontwikkelen?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• DNi-Cow
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-03-2024
Euhm, wat je nu hebt zo laten en gewoon langs de randen van de scene (boven op de rest van de layers natuurlijk) gewoon een paar vierkanten maken in dezelfde kleur als de achtergrond (de buitenkant van de scene, grijs).

Bijv:
voor: http://dni.nedlinux.nl/1.JPG
daarna: http://dni.nedlinux.nl/3.JPG

Of bedoel je iets anders? Want zover ik weet kan je het niet weggummen of een stuk selecteren en dan verwijderen (wat wel in flash zelf kan als ik me niet vergis)

Verwijderd

Dark Blue schreef op 24 januari 2004 @ 20:28:
Ik ben het eens met de opmerking over ook een alternatieve html pagina... en daarbij: als het zo'n wereldwijd bedrijf is... ben jij als 'zoontje van de baas, dus goedkope oplossing voor website' wel de juiste persoon om dit te ontwikkelen?
.. en dan ook nog in Swish ipv Flash :X

tip: koop gewoon Flash dus, als je een Flashsite wil bouwen, Swish is alleen
leuk voor "pre-defined" text effectjes ed, niet echt een serieus pakket om een corporate site mee te bouwen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue schreef op 24 januari 2004 @ 20:28:
Wat jij moet doen is beginnen inderdaadmet een donkerblauwe achtergrond. Daarop zet je een wit vierkant vlak, en een witte ellips.

Goedkope oplossing ben ik niet.. (krijg er zeeer veel voor!).. en btw we hebben al eerder een proffesion bedrijf in handen genomen, maar dat werd totaal niks...
En ja ik heb al meerdere projecten op mijn naam staan
(btw wel een beetje off-topic maar oke!)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 23:07:
[...]

leuk voor "pre-defined" text effectjes ed, niet echt een serieus pakket om een corporate site mee te bouwen.
We hebben hier Studio MX gekocht, Flash, Dreamweaver en al dat gedoe! .. Alleen met SWiSH krijg je eerder iets voor elkaar dan met Flash, vandaar (officiele lecencie btw..)

maar weet niemand antwoord op mijn vraag dan alleen te zeggen van maak ook een optie voor HTML ect.

• marteltor
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 23:07:
[...]

en waarom zou dat nou niet kunnen? Ik zie het meer als een makkelijke flash. En teksten toevoegen gaat gewoon goed hoor...

en voor de oplossingen die aangedragen zijn: lees het topic (oa mijn en dark blue's reactie...)

Verwijderd

voor zover ik het zie, is het gewoon 1 achtergrondkleur met een witte rechthoek een een witte elips erbovenop.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb het al beter gekregen bedankt daarvoor :)

Maar het gaat me om die cirkel (site moet er het zelf komen uit te zien als het visite kaartje, kladblok ect. Dus strak één vaste lijn!

Ik kan de site ook in HTML bouwen, alleen hoe krijg ik dan de cirkel die de hele pagina vol maakt, op welke resultie dan ook?

• marteltor
je bedoeld dat de rand tussen de witte circel en het blauw scherp moet zijn? Exporteer hem eens naar swf en kijk eens hoe hij dan is...In het jpg bestand uit de startpost staat ie ingezoomd op 210%, dus misschien dat je daardoor geen scherpe lijn ziet? :?

ik heb dat plaatje nog eens gekeken, maar ik vind die lijn best scherp. Of snap ik je niet?

[ Voor 17% gewijzigd door marteltor op 25-01-2004 00:46 ]

Verwijderd

marteltor schreef op 25 januari 2004 @ 00:04:
[...]

en waarom zou dat nou niet kunnen? Ik zie het meer als een makkelijke flash. En teksten toevoegen gaat gewoon goed hoor...

en voor de oplossingen die aangedragen zijn: lees het topic (oa mijn en dark blue's reactie...)
Ik kan niets toevoegen aan de beroemde woorden van Xangadix in dit topic!
Xangadix schreef in November 2001:
Swish is naar, swish is voor mensen met haast of voor mensen die niet kunnen flashen. Swish is geen flash, swish is nep. Als je swish gebruikt ziet iedereen dat je swish gebruikt en swish is naar, dus jij bent ook naar als je swish gebruikt en dan ziet iedereen ook nog dat je naar bent, dus dan vind iedereen je ook naar als je swish gebruikt. De mensen die swish gemaakt hebben moeten chemisch gecastreerd worden, want ze zijn naar en werken waarschijnlijk op een macintosh. Swish mag niet. Swish kan niet. Gebruik nooit swish.
_/-\o_

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:35
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 00:47:
[...]

[...]

_/-\o_
Swish is wel wat veranderd sinds 2001 hoor ;)

Swish is nu gewoon een simpele versie van flash, met minder functionaliteit (volgens mij geen actionscript enzo) en veel pre-defined effectjes. Dat wil nog niet zeggen dat je er geen goede flash site mee kan bouwen :P

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Verwijderd

[beetje offtopic]
Ook ik kan niet anders adviseren dan de site door een professioneel iemand te laten ontwerpen. WebDESIGN wordt altijd afgedaan als makkelijk, immers de meestgebruikte onderdelen zoals html, css, flash, js etc zijn makkelijk. Toch valt het me op dat 99% van het www slecht vormgegeven en ontworpen is. Ik zie webdesign als tekenen (als je de software kent iig), je hebt er aanleg voor of niet. Uiteraard kun je je ontwerpen wel verbeteren, maar dat is een kwestie van veel oefening, praktijkervaring etc.

Zo dat moest er weer ff uit O-)
[/beetje offoptic]

Je kunt gewoon rechthoeken eroverheen tekenen en dan zou het allemaal moeten werken.

In html kun je het bovenste stuk en onderste stuk van de site in in tables zetten en deze dmv beetje scripting en bijv procentuele table indeling over elke reso laten resizen naar top & bottom. Je kunt ook de oldfashioned way pakken, door bijv. frames :X te gebruiken. (/me heeft iets tegen frames, waarom laat ik hier ff terzijde)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet gaan opscheppen, maar ik heb altijd met PHP ect gewerkt, Photoshop ect.. Nu voor het eerst met SWiSH vandaar.. Ik ben nu 15, op me 13 ben ik al gevraagd door een bedrijf (redelijk groot!) omdat ze dachten dat ik al in de 20 was, i.v.m design ect.. maar daar hebben we het nu ff niet over :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 01:55:
Je kunt gewoon rechthoeken eroverheen tekenen en dan zou het allemaal moeten werken.

In html kun je het bovenste stuk en onderste stuk van de site in in tables zetten en deze dmv beetje scripting en bijv procentuele table indeling over elke reso laten resizen naar top & bottom. Je kunt ook de oldfashioned way pakken, door bijv. frames :X te gebruiken. (/me heeft iets tegen frames, waarom laat ik hier ff terzijde)
Ik gebruik zelf ook never nooit frames, vind ze storent of dergelijk iets :+
Als ik een frame gebruik is dat alleen; iFrame..

• marteltor
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 00:47:
[...]

[...]

_/-\o_
jij denkt dat iedereen swish kent zeker? En alsnog vind ik die argumentatie nergens op slaan.

Verwijderd

@jornep: geweldig!!! maar op dat soort redenatie zit niemand te wachten. En als je nog maar 15 bent, waarom ga je je niet verdiepen in flash. Hoe eerder je begint ...

@marteltor: nee niet iedereen kent flash, maar iemand die professioneel bezig is kent de goedkope effecten van het pakket. Ik ben het helemaal met Seraph / XangadiX eens, hoe sterk Swish of Swift ook mag zijn verbeterd, het blijft 10x niks. En je mag je ook geen webdesigner noemen als je website maakt in Swift. Tuurlijk snap ik dat mensen niet de kennis hebben, of de tijd om Flash te gaan leren, maar noem jezelf dan ook geen webdesigner maar een hobbyist die voor bv. zijn buurtvereniging een leuke animatie in elkaar wil zetten

en frames?!?!?! niemand praat of discussieert de laatste jaren al niet meer over frames. Frames zijn evil, en tables zijn ook evil wanneer je ze gebruikt voor opmaak.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 11:54 ]

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 03:07:
Ik wil niet gaan opscheppen, maar ik heb altijd met PHP ect gewerkt, Photoshop ect.. Nu voor het eerst met SWiSH vandaar.. Ik ben nu 15, op me 13 ben ik al gevraagd door een bedrijf (redelijk groot!) omdat ze dachten dat ik al in de 20 was, i.v.m design ect.. maar daar hebben we het nu ff niet over :Y)
:O Schep dan ook niet op, je maakt je wel héél erg belachelijk nu. |:(

Je krijgt pas aanzien wanneer je iets gepresteerd hebt, niet omdat je vijftien bent of zegt dat je met PHP/Photoshop hebt gewerkt. ;) En Swish gebruiken is ook niet bepaald het slimste wat je kunt doen als je kunde wilt uitstralen. :D

• sealy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 22:05

sealy

bastards...

Als je met PHP enzo goed overweg kunt, wat let je dan om even wat te stoeien met flash?

Uitgaande van je programeer en webdesign kunsten moet dat voor jou niet al te moeilijk zijn. Daarbij hoef je niet het hele programma te kennen, maar alleen de Items die je nodig hebt. De rest komt later wel.

Als je dan toch echt persé onverwijld zonder twijfel met swish door wilt gaan: Maak de complete achtergrond in photoshop, maak er een gif/jpg van en gebruik dat als achtergrond in je swish site. Easy as that

nothing special

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 11:51:
en frames?!?!?! niemand praat of discussieert de laatste jaren al niet meer over frames. Frames zijn evil, en tables zijn ook evil wanneer je ze gebruikt voor opmaak.
Frames was ik al 100% met je eens :D maar met tables niet helemaal, ze werken gewoon goed in de ook wat oudere browsers en in principe als je goed sliced is alle opmaak erin te verwerken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 13:10:.... en in principe als je goed sliced is alle opmaak erin te verwerken.
:O en daar zijn tables nou niet voor bedoeld, maar okee dat herhalen we hier ook telkens weer, wordt het niet eens tijd dat dit in de FAQ komt?

offtopic:
ik reageer maar niet op onderstaand bericht,...pfff

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 15:48 . Reden: kijk naar je eigen post,.. ]

• marteltor
in de faq staat wel al dat je ontopic moet blijven en geen bullshit replies moet plaatsen... ;)

• Polle
  • Laatst online: 12-04-2021
Inderdaad.

Jornep, mail gerust als je hulp nodig hebt (wat ik wel vrees gezien je werkzijze in Swish )) , hier 1 van de weinige mensen die wel gelooft in Swish.

Vergeten moet namelijk niet dat dit progseltje voor 40 euro legaal gekocht kan worden. Niet zo gek dat er minder mee mogelijk is als Flash 2003. Bovendien kan je er gewoon makkelijk aan de slag, en volstaan simpele filmpjes voor simpele doeleinden.

Dat Swish lelijk en lomp is waar, maar zeker niet alles is meteen lelijk. Als voorbeeld enkele sites, waarbij alle Flash is Swish is gemaakt, bijvoorbeeld www.conversions.nl , www.tamisha.nl of www.populier.tk . Valt allemaal wel mee vindt ik :)

Verwijderd

maarja jornep je hebt ervaring met photoshop bouw dan ook de achtergrond ermee op en voeg alleen de swish in voor wat teksteffecten.
enne ik ben dan ook wel benieuwd hoe die andere (projecten) eruit zien.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Polle schreef op 25 januari 2004 @ 17:17:
Inderdaad.

Jornep, mail gerust als je hulp nodig hebt (wat ik wel vrees gezien je werkzijze in Swish )) , hier 1 van de weinige mensen die wel gelooft in Swish.
offtopic:
en daar gaat het nut van dit forum....
Vergeten moet namelijk niet dat dit progseltje voor 40 euro legaal gekocht kan worden. Niet zo gek dat er minder mee mogelijk is als Flash 2003. Bovendien kan je er gewoon makkelijk aan de slag, en volstaan simpele filmpjes voor simpele doeleinden.
Hier geef ik je gelijk in
Dat Swish lelijk en lomp is waar, maar zeker niet alles is meteen lelijk. Als voorbeeld enkele sites, waarbij alle Flash is Swish is gemaakt, bijvoorbeeld www.conversions.nl, www.tamisha.nl of www.populier.tk . Valt allemaal wel mee vindt ik :)
www.conversions.nl Gehele site in flash zonder alternatief. Geen toegevoegde waarde door het gebruik van Flash. Lelijke site, dus slecht voorbeeld :)

www.tamisha.nl Slecht voorbeeld; deze site is nog niet af. Ziet er aardig uit; maar was mooier geweest in HTML met Flash banner ofzo.

www.populier.tk Goed voorbeeld; dit ziet er leuk uit!

Overigens is wat mij betreft het enige probleem van de TS dat hij een hele site in Flash bouwt. Ik ben nog geen enkele site tegengekomen die volledig in Flash gebouwt is omdat er anders functionaliteit ontbreekt; tot nu toe alleen maar 'designbedrijven' die denken dat een hele site in Flash mooi is ofzo...

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
Spider.007 schreef op 25 januari 2004 @ 17:33:
Ik ben nog geen enkele site tegengekomen die volledig in Flash gebouwt is omdat er anders functionaliteit ontbreekt; tot nu toe alleen maar 'designbedrijven' die denken dat een hele site in Flash mooi is ofzo...
Nou Nou. Wij maken bijna uitsluitend Flash sites dezer dagen (op de index.html na ;). Niks van aan dus die minder functionaliteit(of hoe ga jij asynchroon werken in html?). Wel meer werk daar niet van.

En als iemand nou Program X wil gebruiken waarom laat je hem/haar dan niet? Niet iedereen moet in AS/2 werken he ;)
Pagina: 1