Toon posts:

[flash 5] "snelle text" effect?>newbie alert

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik had ff een vraagje over een text effect wat ik wil maken, en mij natuurlijk weer niet lukt, ook al leek het zo simpel..

het txt effect wat ik moet hebben laat bv een woord supersnel invoegen in een filmpje.. eeh.. beetje lastig uit te leggen merk ik..

2advanced(http://www.01-la.com en dan flashsite is een redelijk voorbeeld) gebruikt dit effect in bijna elk ding wat ze maken.. dan schiet de text in een film, blijft het ff hangen, en schiet het er weer uit..

het lijkt erop alsof de text, als ie "erinschiet" geblurred of uitgerekt is ofzo??er is vast wel iemand die precies weet hoe dit gaat.. (search leverde nix op en ik kan ook geen tutorial vinden... toch zie ik het best vaak op sites e.d... raar...)

in ieder geval, ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.
alvast bedankt.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je vraag is wel duidelijk. Maar dit is vrij lastig om te maken. Ikzelf ben er wel 's mee bezig geweest, maar ik heb de nare gewoonte om iets nooit af te maken :D

Om dit soort effecten te kunnen maken moet je sowieso bekend zijn met Flash en er veel mee klooien. Daarna moet je je creativiteit loslaten en veel experimenteren. En logisch nadenken natuurlijk. Volg evt. wat tutorials (www.flashkit.com vind je ook leuke tutorials, of kijk 's op http://flash.pagina.nl) om evt. inspiratie op te doen.

Je zegt zelf:
het lijkt erop alsof de text, als ie "erinschiet" geblurred of uitgerekt is ofzo??
Probeer dat dan 's na te maken.. En geef iig niet te snel op ;)

Succes!!

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024

CdRwin

Ik weet toevallig dat je met http://www.swishzone.com/
snel en makkelijk een hoop effecten aan je flash kan toevoegen zonder daar heelveel mee hoeven te kloten.
Je kan het eens proberen

www.Qbox.nl

Verwijderd

Topicstarter
thnx allebei..

ik ga het proberen.. swish had ik al geprobeerd, maar das allemaal niet echt wat ik zoek.. ik zoek verder, en ik ga idd meer experimenteren... dan hoop ik dat ik er zo achter kom.. is misschien wel beter ook.. maar ja, als iemand het toevallig al weet en mij het ff stiekum voor kan zeggen, graag ;)

greetz en bedankt!!!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Op dinsdag 27 november 2001 12:39 schreef CdRwin het volgende:
Ik weet toevallig dat je met http://www.swishzone.com/
snel en makkelijk een hoop effecten aan je flash kan toevoegen zonder daar heelveel mee hoeven te kloten.
Je kan het eens proberen
Swish is naar, swish is voor mensen met haast of voor mensen die niet kunnen flashen. Swish is geen flash, swish is nep. Als je swish gebruikt ziet iedereen dat je swish gebruikt en swish is naar, dus jij bent ook naar als je swish gebruikt en dan ziet iedereen ook nog dat je naar bent, dus dan vind iedereen je ook naar als je swish gebruikt. De mensen die swish gemaakt hebben moeten chemisch gecastreerd worden, want ze zijn naar en werken waarschijnlijk op een macintosh. Swish mag niet. Swish kan niet. Gebruik nooit swish.

* XangadiX huilt...

NEway dat effect waar je het over hebt kan op een heleboel manieren gemaakt worden. Zaak is alleen dat je het heel snel gebruikt, je moet die letters dus niet eerst rustig je beeld in laten scrollen want dan werkt het niet meer.

Het mooiste is om een movieclip te maken die iets gestretched is en geblurred als ie je beelt in schiet en die dan "normaal" is op het moment dat ie op zijn plek staat. Het is even vogelen maar het kan wel.
Een blur kun je trouwens niet met flash maken, het makkelijkste is om met photoshop het filter wind over je letters te gooien en een blur en die onder je movieclip te plakken.

Succes

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
lol, beetje problemen met swish?? :P

iig ontzettend bedankt voor die photoshop tip... das precies wat ik zocht..

thnx!!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:34
Op dinsdag 27 november 2001 13:05 schreef XangadiX het volgende:

[..]
Een blur kun je trouwens niet met flash maken, het makkelijkste is om met photoshop het filter wind over je letters te gooien en een blur en die onder je movieclip te plakken.
Toevallig zag ik laatst in een design magazine van de Mac (voor MacUsers) dat een blur wel in flash kan... maargoed. Hier heb ik niet genoeg info over dus vergeet die comment.

in ieder geval, voor een tutorial hoe je dit met photoshop kan doen:

hier een link voor je:
LINK

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

[..]

Swish is naar, swish is voor mensen met haast of voor mensen die niet kunnen flashen. Swish is geen flash, swish is nep. Als je swish gebruikt ziet iedereen dat je swish gebruikt en swish is naar, dus jij bent ook naar als je swish gebruikt en dan ziet iedereen ook nog dat je naar bent, dus dan vind iedereen je ook naar als je swish gebruikt. De mensen die swish gemaakt hebben moeten chemisch gecastreerd worden, want ze zijn naar en werken waarschijnlijk op een macintosh. Swish mag niet. Swish kan niet. Gebruik nooit swish.
Ah, de bekende passage uit de heilige Flash bijbel ;(:)....

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 14:30

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op dinsdag 27 november 2001 13:05 proclameerde XangadiX het volgende:

[..]

Amen.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Verwijderd

[..]

Dat noem ik pas een mooi stukje heldere redeneer kunst!

Anyway ;) Het kan inderdaad wel met flash, maar dit wil je niet doen omdat dat erg zwaar is voor je computertje. Je kunt namelijk je movieclip laten duplicaten en daarna weg laten faden, maar dat heb ik is geprobeerd, en bij de iets grotere clips gaat het nogal verschrikkelijk schokkerig ;)

Heb het daarna niet meer geprobeerd, ga zometeen maaris flash opstarten en iets proberen met photoshop *D

Verwijderd

Gezeik rond Swish...

Ik gebruik ook Swish omdat het gewoon vet snel te maken is, ik neem daar de moeite niet voor om Flash te starten !
Je krijgt er idd niet de mooiste designs mee, maar als je dat ook niet nodig hebt, boeien........

Oh jah, groeten aan OzBoz, Xagandix, B-Top, Seraph en de rest van de Flashers die ik vergeten ben :P

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A denkt dat dit de laatste keer is dat ie' de symptonen van waanzin negeert

|{ brrr }] |

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 23:06 schreef Tizzwat het volgende:
Gezeik rond Swish...

Ik gebruik ook Swish omdat het gewoon vet snel te maken is, ik neem daar de moeite niet voor om Flash te starten !
Je krijgt er idd niet de mooiste designs mee, maar als je dat ook niet nodig hebt, boeien........

Oh jah, groeten aan OzBoz, Xagandix, B-Top, Seraph en de rest van de Flashers die ik vergeten ben :P
Ja idd.
Waarom geen Swish eigenlijk?
Swish is ideaal voor mensen die geen Flash hebben/kunnen, maar toch wel (vrij) snel een leuk Flash-effectje op hun site willen hebben.
Maar voor de die-hard Flashers is Swish idd :r (Zie ook reply van XangadiX)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor die aanvliegende en wegvliegende objecten zou ik iig easing gebruiken. Dan krijg je een soort van acceleratie in je objecten.
Mooi effect; ben ik ook pas achter gekomen dmv het got-forum! :)

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 14:30

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op woensdag 28 november 2001 00:12 schreef Yellow het volgende:

[..]

* Yellow|A denkt dat dit de laatste keer is dat ie' de symptonen van waanzin negeert
Dan kent * Yellow|A xangadix nog niet :P

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A denkt dat dhr Waxle gelijk heeft

"run away" :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 11:33 schreef Yellow het volgende:
* Yellow|A denkt dat dhr Waxle gelijk heeft

"run away" :)
je bedoelt....run..for....your...life :)
Pagina: 1