Toon posts:

E-Tech Router: WAN werkt niet (meer) op @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hola ;)

Ik heb dit:

@home breedband
2 PC's met een Realtek 8039 100 Mbit NIC
E-Tech Router v2

Het ding lijkt hier heel erg op:

Afbeeldingslocatie: http://www.e-tech.nu/producten/1000.jpg

Even ter visualisatie.

Het probleem is dit:

Wanneer ik de stekker van de router in het stopcontact doe, branden de lichtjes van 'WAN'. Hij heeft dan internetverbinding dus. Wanneer ik echter 1 of meerdere PC's inplug, valt het weg. De PC's kunnen onderling wel verbinding maken, het is puur het internet wat niet werkt. Plug ik beide PC's weer uit, dan branden pardoes de WAN lampjes weer.

Ik heb al van alles geprobeerd, DHCP en handmatig, resetten, factory defaults, maar het probleem blijft bestaan. Het gekke is ook dat ik de modem al een jaar heb en het speelt pas sinds een paar maanden. Ik heb het ding in het begin een keer ingesteld (paar poorten geforward) en sindsdien niets meer gewijzigd!

Kan het zijn dat @home iets heeft gedaan waardoor deze router niet meer compatible is? Ik heb een witte Motorola modem, die schijnt met een ander protocol te werken (docsis o.i.d., echt klok/klepel verhaal dit) dan de oudere Com21's. Mijn ouders hebben die, samen met een witte E-Tech router (wat zelfs een voorloper is van de mijne!), en die hebben nergens last van.

Ik heb de nieuwste firmware erop gezet (had de op 1 na nieuwste al) maar dit hielp niet.

Waar ligt dit aan?

Edit: E-tech router ziet modem niet *

Deze persoon heeft hetzelfde probleem, alleen nooit opgelost.

Verwijderd in "E-tech router verliest verbinding"
Ik heb net met een support engeneer van etech gesproken en hij vertelde dat er providers zijn zoals Chello en @home die methodes hebben om routers te detecteren en dat dit waarschijnlijk de oorzaak van het probleem is. Hij vertelde mij dat als andere mensen dit zelfde probleem ervaren, het beste een email kan versturen naar support@e-tech.nu, zodat de fabrikant dit probleem snel kan oplossen en een nieuwe firmware update kan maken.
Wat is het waarheidsgehalte hiervan?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 16:27 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

Mwoh, je mag tegenwoordig routertjes draaien bij @Home. En dit was inderdaad Juni 2002 nog niet het geval.
Daar zit waarschijnlijk het probleem dus niet.

Hoe staat het met de lampjes op het Motorola modem? En werkt het 'direct aangesloten' nog wel?