E-tech router ziet modem niet *

Pagina: 1
Acties:

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:13
Hoi,

Ik heb hier een E-Tech router liggen. Als ik daar pc's opaansluit krijgen ze allemaal netjes een IP adres. Alleen de WAN aansluiting niet.

Ook gaat het lampje van WAN link niet branden. Dat lampje zou moeten branden als er verbinding is tussen de router en het kabelmodem.

Is de WAN poort misschien kapot? Hij is net nieuw dus dat zou wel een beetje raar zijn? toch?

Oh ja.... en het ledje is duidelijk niet kapot!

Iemand een idee?

Thx

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:54

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Paar mogelijkheden:
Heb je toevallig een cross-kabel gebruikt en uplink uit staan?
Of gebruik je een straight-kabel en heb je uplink ingeschakeld?
Als je uplink ingeschakeld hebt, moet je een cross-kabel gebruiken, anders een straight..

edit:

Correct me if I'm wrong

[ Voor 9% gewijzigd door FlipFluitketel op 23-08-2003 10:33 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Flappie
FlipFluitketel schreef op 23 August 2003 @ 10:32:
Paar mogelijkheden:
Heb je toevallig een cross-kabel gebruikt en uplink uit staan?
Of gebruik je een straight-kabel en heb je uplink ingeschakeld?
Als je uplink ingeschakeld hebt, moet je een cross-kabel gebruiken, anders een straight..

edit:

Correct me if I'm wrong
Dat kan ik niet instellen. Er is gewoon 1 WAN poort en als ik daar de UTP kabel van kabelinternet in doe gaat het lampje niet branden :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Staat je modem aan ? 8)7
Voor de zekerheid je MAC adres van de gebruikte NIC in de config van je nieuwe router geplaatst ?
Factory Rerset al uitgeprobeerd ?
Wat zegt de manual bij "Trouble Shooting" over deze symptonen ?

Titel edit

Braaikamer - Smoke&BBQ

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:58
Flappie schreef op 23 augustus 2003 @ 10:47:
[...]

Dat kan ik niet instellen. Er is gewoon 1 WAN poort en als ik daar de UTP kabel van kabelinternet in doe gaat het lampje niet branden :?
Ja, maar je kunt dus een straigt UTP-kabel hebben en een crossed UTP-kabel.

Gebruik je de verkeerde, dan gaat je verbinding niet werken.

Hoe zie je of het of het crossed is
- Zitten in beide stekkertjes de kleurtjes in de zelfde volgorde, dan is het een 'rechte' kabel.
- Zitten 1&3 en 2&6 omgewisseld dan is het crossed kabel.
- Zitten je aders op een nog andere manier, dan heb je een verkeerde kabel :+

[ Voor 30% gewijzigd door jurri@n op 23-08-2003 10:54 ]

Verwijderd

Je zegt dus je WAN gaat niet branden..
Als ik het goed lees dan heb je dus een kabel aansluiting (meeste kans is dus chello of @home)

Dan moet je een straight kabel gebruiken tussen het kabel modem en de router.
Brand het WAN lampje op je kabel modem wel?

Ook moet je bij een chello abo je mac adres clonen in de router, bij @home moet je geloof ik de netwerk namen juist invullen...

Ik zou ook even een andere UTP proberen tussen het modem en de router, neem er 1 die 100% zeker werkt.

Succes

• Flappie
Ben nog even aan het prutsen geweest:

1. Het is een @Home aansluiting.
2. LED op modem en op router brand niet.
3. Als ik hem aan me eigen server hang Switch --> Router (op wan poort) gaat er ook geen led branden.

Volgens mij is de router gewoon kapot?

Iemand anders nog een idee?

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik neem dus aan dat je de kabel gecontroleerd hebt (en evt met een andere kabel geprobeerd hebt).. Als dat zo is, lijkt het er inderdaad op dat je router defect is...

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Flappie
FlipFluitketel schreef op 23 August 2003 @ 19:25:
Ik neem dus aan dat je de kabel gecontroleerd hebt (en evt met een andere kabel geprobeerd hebt).. Als dat zo is, lijkt het er inderdaad op dat je router defect is...
Jeps heb andere kabels geprobeerd!! :) Hoe zit het met E-tech routers? kan je die in de winkel omruilen? Of moet je die zelf opsturen :?

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Lijkt me dat je die gewoon in de winkel kan omruilen dan (als je tenminste nog garantie hebt).. Misschien dat ze dat ding daar eerst ff testen en dat je dan te horen krijgt of ie defect is of dat jij toch iets verkeerd doet..

Verwijderd

Flappie schreef op 23 August 2003 @ 17:40:
Ben nog even aan het prutsen geweest:

1. Het is een @Home aansluiting.
2. LED op modem en op router brand niet.
3. Als ik hem aan me eigen server hang Switch --> Router (op wan poort) gaat er ook geen led branden.

Volgens mij is de router gewoon kapot?

Iemand anders nog een idee?
Eeeehmmm led op modem brand niet? Wellicht een MODEMprobleem? Nogal logisch dat je routertje dan geen link krijgt lijkt me. Test dat modem nou es standalone... Dus gewoon modem<>NIC in pc.

• Sjoerd Mulder
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-07 19:35
Ruik eens aan je router ;)
Mijnes had een verschrikkelijke brandgeur, en werkte half (Led 1 seconde aan 10 seconde uit, en dus zo ook het internet :?).

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hebt toch geen router met een ingebouwd modem hoop ik. zo ja dan zou ik je modem er even tussenuithalen
laat maar je hebt het expliciet over een wan .... zal wel goed wezen

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 25-08-2003 11:18 ]

Iperf

Pagina: 1