PS/2 XCEL 2000 mobo werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik moet een PS/2 muis van logitech aansluiten (bal muis) op een XCEL 2000 mobo.

Ik heb het op de mobo aan gesloten en vervolgens krijg ik met het opstarten kan geen PS/2 muis vinden.

IK heb een usb muis geprobeerd werkt perfect en een serieele muis werkt ook perfect. Maar de PS/2 muis wil maar niet werken.

Iemand een idee.

(Geen opmerkingen van gebruik die usb of seriele muis).

Moet ik wat in het bios omzetten (leg dat even uit omdat ik geen idee heb wat ik er moet veranderen).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit plankje heeft toch geen PS/2 onboard maar een PS/2 header op het moederbord of niet?
zit deze ook met de juiste pinout aangesloten? Kijk eens hoe deze nu zit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin maar eens met te zeggen welk moederbord je hebt- het is sowieso een PC Chips (die heeft de onhebbelijke neiging elk chip wat ze gebruiken te hernoemen), allicht met SiS 620 of ALi Aladdin ProII chipset. Er zijn vaak known issues met die borden maar daar kunnen we alleen naar zoeken als we weten welke je hebt.

Gebruik voor de identificatie de link naar de PC Chips lottery in de FAQ. Dan kun je ook gelijk zelf kijken wat ze over jouw bord zeggen.

Oslik blyat! Oslik!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb het 1 keer gehad dat ik dus die "header" op de Infra Rood pinnetjes had aangesloten in plaats van de PS/2 pinnetjes ;) De kabels lijken ook op elkaar ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||