Toon posts:

Help! Mijn AMD XP2400 is opeens XP1800 geworden!

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb 2 dagen een nieuwe PC gekocht nl. een AMD XP2400.
Gister liep de PC vast en bij het opnieuw opstarten zag ik tot mijn grote verbazing dat mijn processor snelheid was veranderd naar 1800. Ook het programaatje Sndra vermeld dit zo ook de systeemeigenschappen.. Ik heb begrepen dat dit iets te maken heeft met FSB, maar hoe kun je die precies instellen?

Wie o wie kan mij hier aan helpen???

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Allereerst welkom op GoT!!

Als je in de FAQ kijkt, en dat PMG FAQ neemt, dan zie je ergens een knopje genaamd:
Wat is de FSB en hoe verander ik die?

Daar kan je vast een antwoord vinden denk ik
Van de FAQ:
Het veranderen van de FSB kun je gewoonlijk via het moederbord doen. Over het algemeen hoef je hiertoe slechts de BIOS in te duiken en dan de FSB goed te zetten, heel zelden kun je dat alleen middels dipswitches of jumpers doen, zoals bij veel oudere moederborden het geval is.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 24-01-2004 14:16 ]

• Tcq
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 13:48

Tcq

Als je pc crashed zet je bios soms je FSB op 100, en met de multiplier van je 2400+ (15x) maakt dat 1500 mhz (1800+).
Om dit te fixen moet je in je bios je FSB weer op 133 zetten zodat je processor weer op 2000 Mhz draait

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

Verwijderd

zet je FSB Bus frequency op 133 . bij CPU control settings

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Pak voor de grap eens de handleiding van je Moederbord er bij. Door dat je computer onverwacht vast is gelopen is het moederbord in een soort van veilige modus gesprongen, (ik denk zo een asus moederbord) in deze modus haalt het moederbord de fsb omlaag naar 100. Deze zul je dus zelf weer even moeten veranderen in je BIOS.

telangzaam gepost 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Tweak-Freak op 24-01-2004 14:15 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:18
Manual verhaal dit, echt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.