Toon posts:

Trage USB

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een externe hardeschijf op mijn usb poort aansluit. (MOBO = asus P4P800)
Krijg ik van windows de melding dat er op een trage usb poort een snel apparaat is aangesloten.

Maar volgens mij zitten er toch echt usb 2.0 poorten op het moederbord.

Winxp prof
512 mb

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-03 08:37

HellFish

Hang The DJ

Ik heb ook USB 2.0 op mijn mobo, dit wil echter niet zeggend at alle USB poorten 2.0 zijn.
Bij mij zijn er 4 van de 8 die 2.0 zijn.
Probeer ze dus eens aan te sluiten op een andere USB poort van je mobo.

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:38

PD2JK

ouwe meuk is leuk

In de BIOS staat je USB snelheid goed? Alle drivers netjes geinstalleerd?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Als er al een ander usbdevice met een lage usbsnelheid is aangesloten dan zul je deze eerst aan moeten sluiten op een usb 1.1 poort want deze bepaald dan de snelheid van je USB 2.0 poort.
Dus even alles eruit.

[ Voor 12% gewijzigd door tstrik op 24-01-2004 09:58 ]

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Verwijderd

Topicstarter
-In de bios staat 2.0 fullspeed.
-Ik heb windows upgedated.
Ik kan alleen geen drivers vinden. op www.asus.com zie ik alleen drivers voor de bios en de onboard lan.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Op welke USB connector sluit je die HDD aan? Bij mobo's worden namelijk vaak brackets meegeleverd met USB poorten (aangesloten op mobo via kabeltje); die printjes ondersteunen soms alleen USB1.1 hoewel het mobo USB2.0 ondersteunt. Je kan het beste zo'n apparaat eens proberen aan te sluiten op een 'echte' onboard USB aansluiting (vlakbij de PS/2 connectors enzo).

Verwijderd

Topicstarter
Daar sluit ik ze ook aan. In de usb poort vlakbij de printerpoort. Moet ik misschien toch ergens een driver vandaan halen?

• koraks
  • Niet online
Onder XP met SP1 moet de Intel USB2.0 controller zondermeer juist herkend worden en goed werken. Dit is geen driverprobleem, IMO.

Verwijderd

Topicstarter
waar kan het probleem dan liggen. Ondersteunt het MOBO dan misschien geen 2.0??

• koraks
  • Niet online
De P4P800 ondersteunt zeer zeker USB2.0 (zoals je zelf ook kan opzoeken). Ik zou proberen een andere schijf in het systeem te hangen en daarop een frisse Windows Install uitvoeren, zodat je iig weet of het een hardware- of softwareprobleem is.

Ik neem overigens aan dat de USB disk die je probeert aan te sluiten USB2.0 ondersteunt...je kan ook ff testen met een USB2.0 apparaat waarvan je weet dat het bij een ander wel (op USB2.0) werkt. Als dat apparaat bij jou op USB1.1 gaat draaien weet je dat je het probleem in je PC moet zoeken en niet in je USB disk.

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-03 21:22

EgoPro

Time is an illusion.

Ik had ook dit probleem en ik heb dit inderdaad opgelost met USB2.0 drivers van Asus, kan helaas niet op de download page van Asus komen om eens te kijken

Verwijderd

Topicstarter
De HD is oke. Hij werkt correct op een andere pc. Dus daar ligt het niet aan. Ik ben nu bezig om een driver te zoeken bij asus. Ik weet alleen niet precies waar ik hem daar moet zoeken

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:05

makje

Professioneel prutser

Ik had laatst precies hetzelfde als jij. Ik snapte er niets van, had WinXP + SP1 en had ook alle mobo drivers geinstallerd en alles. De USB poorten werkten ook wel verder op USB 1.1 snelheid. Echter bij Apparaatbeheer stond er een uitroepteken bij mijn USB apparaten. Even stuurprogramma opnieuw installeren en daarna zag hij hem als USB 2.0 (of highspeed of hoe dat dan nu ook maar mag heten...)

Moraal van het verhaal, controleer even in apparaatbeheer of je USB poorten goed geinstalleerd zijn :)

daarnaast is het idd op sommige moedeerborden zo dat slechts een paar van de USB poorten USB 2.0 zijn en de anderen alleen 1.1 Je kunt in het boekje van je mobo wel vinden welke dat dan zijn.

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Er staat nog 1 ding met usb bij overige apparaten. Maar windows heeft geen stuurprogramma's daarvoor.
Oja nog iets. Ik krijg 1 update niet geinstalleerd van het sp1. het is er 1tje van 1.9 mb groot en die wil niet installeren.

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-01 11:38
Er schijnt ook nog een verschil te zijn tussen 'Fullspeed' en 'High speed'. De ene (ik dacht full speed, let op weet niet zeker :P ) is eigenlijk gewoon usb1.1, maar ze hebben de naam veranderd zodat ze meer zouden verkopen. Een erg handige zet, wat het allemaal erg overzichtelijk maakt :X

edit: Ik heb et ff opgezocht, en de site van WeetHet zegt dat Hi Speed veel sneller is dan Full speed. Lees maar ff na :P

quotes:
"USB 1.1 kent eigenlijk twee snelheden: LowSpeed (1.5 Mbps, ongeveer 192 Kilobyte/sec) en het zogenaamde FullSpeed (12 Mbps, ongeveer 1,5 Megabyte/sec). Met deze laatste variant krijg ik altijd een beetje het gevoel dat je opgelicht wordt omdat het de indruk geeft een lekker rappe USB te hebben. Maar het is en blijft de oude USB snelheid.

LowSpeed wordt vooral gebruikt voor toetsenbord en muis.
FullSpeed vaak voor printers, scanners, harddisks en webcam's."

"Hier in het logo zie je de verwarring: "Hi-Speed".... is dat nou sneller als FullSpeed of niet? Hi-Speed is wel degelijk veel sneller: 480 Mbps (ongeveer 61 Megabyte/seconde)"

Hopelijk heb je hier iets aan

[ Voor 72% gewijzigd door brinkdinges op 25-01-2004 10:30 ]

Casemod: Cubeleon

• koraks
  • Niet online
Op het mobo van TS zit gewoon USB2.0 (komt met de chipset die op dat bord zit), dus het verhaal over hi/full-speed is weliswaar interessant, maar niet relevant, vrees ik.
Ik krijg 1 update niet geinstalleerd van het sp1. het is er 1tje van 1.9 mb groot en die wil niet installeren.
Welke update is dat dan? Dit is nogal abstract he ;)

• brinkdinges
koraks schreef op 25 januari 2004 @ 10:33:
Op het mobo van TS zit gewoon USB2.0 (komt met de chipset die op dat bord zit), dus het verhaal over hi/full-speed is weliswaar interessant, maar niet relevant, vrees ik.
Ik zie dat zn mobo gewoon 480mb/s aankan, maar hij zei zelf dat in zn Bios 'fullspeed' stond, dus ik dacht, ik zeg het ff :P

Verwijderd

Topicstarter
Update die ik niet geinstalleerd krijg:

Windows XP Service Pack 1 (Express)*

Downloadgrootte: 1,9 MB, < 1 minuut
Windows XP Service Pack 1 (SP1) bevat de meest recente updates ter verbetering van de beveiliging, betrouwbaarheid en prestaties van besturingssystemen in de Windows XP-familie. Windows XP SP1 zorgt dat de nieuwste software en hardware compatibel is met het Windows XP-platform en bevat updates voor het oplossen van problemen die zijn ontdekt door gebruikers of het interne testteam van Microsoft. De maximale downloadgrootte is ongeveer 30 MB. Voor computers waarop eerdere updates zijn geïnstalleerd, is de downloadgrootte mogelijk kleiner en de downloadtijd korter. Tijdens de installatie worden alleen die bestanden gedownload die nodig zijn om de computer bij te werken. Zodoende wordt de downloadtijd tot een minimum beperkt. Windows XP SP1 bevat Internet Explorer 6 SP1. Sommige antivirusprogramma's kunnen de installatie van Windows XP SP1 verstoren. Schakel eventuele antivirussoftware uit tijdens de installatie van het Service Pack. Microsoft raadt u aan SP1 te installeren, omdat dit Service Pack vele beveiligingsupdates voor uw computer bevat. Bezoek, nadat u het Service Pack hebt geïnstalleerd, de pagina regelmatig om te zien of er nieuwe updates beschikbaar zijn. Meer informatie... (Deze site is wellicht in het Engels.)

* Moet afzonderlijk van andere updates worden geïnstalleerd

• tstrik
Dan heb je geen legale versie van xp draaien, dit verklaard waarom het niet werkt.
Dus eerst even naar de winkel om een licentie te kopen.

Verwijderd

En zonder SP1 werkt USB2 ook niet :)
IIG niet standaard...

• koraks
  • Niet online
Windows XP Service Pack 1 (Express)
Tsja, SP1 ga je nodig hebben, want XP ondersteunt pas USB2.0 vanaf SP1 (hoewel er drivers geweest zijn die USB2.0 ondersteuning voor initiële releases toevoegden, maar het zou me niet verbazen als daar wat problemen mee zijn).

De enige situatie die ik tot nu toe heb meegemaakt waarin SP1 niet wilde installeren was bij een illegale WinXP. Maar wat voor melding krijg je precies als je SP1 probeert te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
oh dan zal ik mijn legale maar eens erover heen gooien.

• brinkdinges
Hee dat verklaart waarom mijn pendrive zooo sloom is, ik heb ook XP zonder SP1 :P

[ Voor 10% gewijzigd door brinkdinges op 26-01-2004 15:53 . Reden: ff mijn xp legaal laten lijken :P ]

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-03 20:56
Moet je vooral hard roepen :X ;) :P

Maar das is heel vreemd want ik hebn zelf XP Home (OFFICIEEL :P ), en heb daar ook een backup van gemaakt, en op beide kan ik SP1 installen.

• tstrik
De illegale is de corporateversie en daarvan staat de cdkey op de zwarte lijst.

Dit is ook een van de redenen waarom je geen illegaal programma moet gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door tstrik op 26-01-2004 15:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet zeker of het daar wel aan ligt. De fout die ik krijg is als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~optie007/sp1.JPG
Pagina: 1