Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Verbouwing

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo liefe kindertjes :*)

Ik heb mijn pc een beetje van binnen verbouwt en wil graag weten of hij zo beter is of niet, ik denk zelf van wel. maar mischien zie ik iets niet dat belangrijk is ofzo...

het volgende heb ik gedaan:

1. een doekje (van pearl voor bril, andere had ik niet) op de bodem van pc gelegd
2. mijn maxtor 160gb 7200rpm HD erop gezet, op z'n kop.
3. een cooler bovenop de HD gezet en die met elastikjes aan elkaar gemaakt (schroefjes ben ik kwijt |:( )
4. mijn 56k modem en 2e ethernet kaart eruit gegooid
5. Vkaart overgeclocked, maar goed dat hoort niet bij deze topic dus hou ik het hierbij. :X

de HD maakt nu wel ietsjes minder geluid (omdat ik die doekje heb gelegd zodat er geen contact is met de bodem vanwege de geleiding en de irritante geluid die dan zou komen als ik niks onder had gelegd) en is zelf veel koeler vanwege de cooling maar die HD cooler lijkt wel een helicopter 8)7 maar dat doet er niet toe
verder is er meer plaats enz.. maar is het wel slim om die HD zo te plaatsen op die plek en op z'n kop ook nog? wie kan mij helpen :?

hier is foto van hoe het eruit ziet, http://www.freewebs.com/nejko/HD.JPG

tHx he O-)

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Waarom leg je in hemelsnaam je hd los in je kast ? En ondersteboven ? Wisselen van stand van je hd als die al een tijdje gebruikt is kan hem snel om zeep helpen. Omdat de armpjes van je hd gaan staan naar de stand van de hd, net zoals een vulpen neer je hand gaat staan op den duur.

Ethernet kaart deruit gaat niet veel uitmaken behalve dat ie er nu uit is en je dus niet makkelijk een extra netwerkkaart of dinges kan aansluiten... (Voorbeeld vriendje neemt laptop mee wil interpret... waar laat je die kabel :o )

Over de temp van je HD word gespeculeerd, ze kunnen nogal wat hebben aan temp en erg kritisch is het ook weer niet.

Maarja je hebt iig je lol deraan zo, lekker verder kutten en uitvogelen wat jij het fijnste stilste vind

[ Voor 18% gewijzigd door Interstice op 24-01-2004 00:49 ]

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Of je pc nu beter is? In welk opzicht? Sneller wordt hij iig niet met doekjes van Pearl en of hij minder geluid maakt dat hoor jij beter dan wij. Ik kan hem vanaf hier in ieder geval niet horen ;)

Verder denk ik niet dat het slim is om een harddisk die je al in gebruik hebt opeens anders weg te hangen, tenzij je zeker wilt weten dat hij snel kapot gaat. Die harddisk hoor je gewoon vast te schroeven en die koeler ook, dat iritantie getik komt gewoon doordat hij zo te zien los in je kast ligt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die hd nu al een uurtje ofzo op z'n kop staan, is het nog te laat om terug te doen? in normale stand, het is best wel nieuwe HD eerlijk gezegd, en de temp was 42°+ en nu is hij max 18°

thx

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01 15:43
Het is een beetje makkelijk misschien, maar lees je de GoT faq's en richtlijnen nog even door? Welkom op Tweakers trouwens... (korte samenvatting: groeten enzo is nie nodig en een topictitel mag iets uitgebreider)

Maar wat betreft je pc... Iedereen hier heeft wel eens een potje lopen tweaken aan zijn (of haar, vooruit dames) pc, al dan niet met het gewenste resultaat. Wat wou je bereiken met je post? Informatie over het stiller en koeler maken van je kast is met de search snel te vinden en ook het topic "kan ik mijn hardeschijf op de kop hangen" is vaker vertoont. Met specifieke, min of meer nieuwe, vragen kun je vervolgens natuurlijk op de fora terecht... Succes met je verbouwing!

Edit: je kunt een HD ook prima aan de andere kant koelen, mijn twee hardeschijven liggen gewoon rechtop en ik heb een 8cm fan die er lucht tussendoor blaast en nu zijn ze allebei prima op temperatuur. Of je hd nu nog terug kan: ik denk het wel, vooral op lange termijn is het schadelijk denk ik. Maar bij 7200rpm is het natuurlijk al vrij snel "lange termijn"

[ Voor 22% gewijzigd door cwppol op 24-01-2004 01:00 ]

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 23:06

Paulus0013

pom pom

harddisk op zijn kop??

zitten toch van die 'gaatjes' op die je niet mag afdekkken.....

Verwijderd

Ik zou zeggen hang die schijf lekker terug. Het is er zeker nog niet te laat voor. En die schroefjes zijn niet zo moeilijk te krijgen hoor. Ga desnoods naar de plaatselijke pcboer en vraag er wat. Die gasten hebben er zat op voorraad

Verwijderd

je kan je HD gewoon terug doen. geen probleem. Ik heb 2 jaar gewerkt in dat soort werk. wacht wel totdat je hd beetje cooler is. Ik heb ervaring dat als je hd teveel beweegt dat er iets mis kan gaan.

zet je hd lekker terug in z'n hokje ;)
waar die hoort.

peace

Verwijderd

Topicstarter
danken jullie velen, weer heb ik iets geleerd :D
kga 'm ff snel terug gooien :Y)

Verwijderd

Topicstarter
ok alles is weer zoals het oude.. het leven gaat door, maar loop ik nu kans op schade omdat ik een tijdje op z'n kop heb gezet? :?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 01:16:
ok alles is weer zoals het oude.. het leven gaat door, maar loop ik nu kans op schade omdat ik een tijdje op z'n kop heb gezet? :?
Het zal wel meevallen. Het is niet dat hij meteen kapot gaat, maar je koppen zijn er aan gewend dat je schijf in een bepaalde richting hangt en als je die opeens veranderd is dat nadelig voor de levensduur.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• tweakduke
  • Laatst online: 20:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
HD heeft geen schade opgelopen hoor ;)

Welkom in Casemodding & Electronica (Policy)
Frequently Asked Questions CME

Bekijk die eens door :)

Ik denk dat je dan nog wel eens wat leuke ideetjes kan op doen ..

Tweakers Discord

Verwijderd

Welkom op Gathering of Tweakers :)

Wat betreft harddisken op zijn kop monteren:
- Op zijn kop of toch maar niet
- Harde schijf "op de kop" ???
- [rml][ CM] Harddisks op z'n kop??[/rml]
- Werkt een hdd onderste boven?!?
- HD's verticaal gemonteerd, kan het kwaad?
- harde schijf ondersteboven?
- Harde schijf "onderste-boven" installeren?
- HD op de kop ??

Moraal van het verhaal: of je ze recht, haaks of ondersteboven monteerd maakt niet uit. Wat wel uitmaakt is of je ze wel vast genoeg monteerd zodat ze geen bewegingsvrijheid meer hebben. Wat wel slecht is, is een schijf die langere duur ondersteboven heeft gewerkt ineens andersom gaat gebruiken. Dat zorgt ervoor dat de lagers op de lange duur (sneller) inslijten, met als gevolg leeserrors, performanceverlies en bijgeluiden.

Harddisken stiller maken (of tenminste het geluid minder naar buiten laten komen) kan oa:
- HDD stiller maken
- harde schijf moet stiller
- [rml][ HD] Stille harddisks behuizing?[/rml]
- harddisk stiller maken
- Geluid harddisk indammen.

Of van de recente topics:
- [rml][ HD] Stiller maken Part II[/rml] (staat notabene in topiclist)
- [rml][ Harddisk] Ultra Stil Maken![/rml] (10 dagen oud)

Je harddisk ventilator kun je langzamer laten draaien op velerlei manieren:
- Weerstand
- Zelfbouw Baybusje met schakelaars
- traploze ventilator regeling
- etc.

Kortom, kijk eens eerst om je heen in het subforum en de search alvorens een topic te openen. Zo vind je een makkelijke handleiding voor topicstarts in de CME Policy.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.