AGP 3,3 V op nieuw mobo? en andersom?

Pagina: 1
Acties:

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 14:58
Hoi

Ik heb net bergen topics doorgespit over dit onderwerp, evenals de FAQ, maar iedereen zegt iets anders en de meeste topics zijn redelijk gedateerd. Wat ik dus wilde weten:

Kan je een 3,3 Volts AGP (2x is t dan toch?) kaart laten draaien op een nieuw mobo (met ondersteuning tot AGP 8x?

Dit zou volgens mij moeten werken, want je kan vaak aangeven welke AGP snelheid je wil gebruiken, zodoende zou het AGP slot dan dus de juiste spanning moeten leveren..

En kan je een nieuwe videokaart (AGP 8x) laten draaien op een oud mobo (AGP2x)?

Dit gaat volgens mij niet werken, omdat je dan je videokaart opblaast? Of kan je je videokaartlangzamer laten werken?

Is t juist wat ik denk of sla ik de plank volledig mis?

edit:
En past dat eerste fysiek gezien wel?

[ Voor 5% gewijzigd door B-Force op 23-01-2004 20:27 ]

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 12:38

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

Nieuwe Mobo's ondersteunen meestal 2x niet meer (word wel vermeld in specs)
2x AGP videokaart moet je nooit in een minimaal 4x Mobo doen.
Past fysiek wel, maar dan blaas je de hele zaak op.
Asus bv: type bord weet ik niet meer precies, was 1 van de eerste P4 borden. Als je daar 2xAGP videokaart in deed, blies je de NB, SB en nog een MosFET op.

in de winter is het kouder als buiten

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat staat in de FAQ :/

Om precies te zijn:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/FAQ/VB/agp.jpg

edit:
Ook het feit dat je gewoon het boekje van je mobo moet lezen staat in de FAQ, net boven dit plaatje

[ Voor 118% gewijzigd door pagani op 23-01-2004 20:38 ]

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
nopez

Alle nieuwe mobo's van tegenwoordig, met AGP 3.0 ondersteuning ondersteunen GEEN 3.3v kaartjes........

AGP 2.0 doet het nog wel, maar daar heb je ook wat verschillende rangen soorten en maten in...... het beste is dus checken welke AGP versie je sjipset ondersteund..... en de AGP specs door nemen........... Ik moest ook een nieuw video kaartje halen omdat 3.3v niet werd ondersteund (M'n asus mobo had een beveiliging er op zitten, naja heeft.... als je er een verkeerd voltage kaart in stopt, ging het rode ledje bij het AGP slot branden en weigerde het moederbord te post'n).