Toon posts:

Radeon 9800SE of Geforce 5900XT

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoTters,

Ik heb de gelegenheid om een nieuwe videokaart aan te schaffen rond de € 200,-
Mijn oog was gevallen op de Club3D ATI Radeon 9800SE of de Club3D Nvidia Geforce 5900XT.

Van beide kaarten weet ik dat ze te modden zijn en vind ze daarom ook zo intressant. Het punt is dat de Geforce ongemod sneller is dan de ongemodde radeon, maar de Radeon is gemod weer sneller dan de gemodde Geforce.

Dus als ik de Radeon niet kan modden zit ik dus beter met de geforce maar kan ik hem wel modden is de Radeon beter!

Mijn vraag is dus welke van de twee kan ik het beste nemen?
Hoe groot is de kans dat ik de Radeon niet kan modden?
Hoe groot is het verschil in performance tussen de beide kaarten (gemod en ongemod)?
Of zeggen jullie van koop gewoon een 9600XT en ga geen risico's nemen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Persoonlijk zou ik voor de Radeon gaan (vanwege zijn performance in de spellen die ík speel) en ook vanwege de beeldkwaliteit en mijn (gegroeid door ervaring) hekel aan alles wat begint met Geforce.

Ga eens uit van hetvolgende: welke zou je kiezen als de performance exact hetzelfde zou zijn ?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 19:46:
Persoonlijk zou ik voor de Radeon gaan (vanwege zijn performance in de spellen die ík speel) en ook vanwege de beeldkwaliteit en mijn (gegroeid door ervaring) hekel aan alles wat begint met Geforce.

Ga eens uit van hetvolgende: welke zou je kiezen als de performance exact hetzelfde zou zijn ?
Ik ervaar echter met mijn 9700 pro wel meer problemen m.b.t. spellen, voor véél spellen moet je eerst ''of een patch installeren óf wachten op nieuwe drivers, das wel balen.

Toch zou ik, vanwege mijn ervaringen m.b.t. kwaliteit van de filters en dergelijke, voor de radeon gaan.

Verwijderd

Pak de GeForce. Prima en snel kaartje.

Die 9800SE heeft maar 4 pipelines; het is niet zeker dat je 8 kunt enabelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 19:46:

Hoezo troll?!?!

Hoezo dubbelpost? Niet echt relevante opmerking (post van euss is toch vrij aardig onderbouwd en geeft heel duidelijk zijn eigen voorkeur weer..)

[ Voor 18% gewijzigd door Pollewob op 23-01-2004 19:52 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit komt toch echt neer op 'Welke videokaart moet ik kopen?'. Kwestie van reviews lezen, zoek ook ff op GoT rond, dan kan je het slagingspercentage van de mods een beetje inschatten. En ga idd ook na bij jezelf wat je zelf belangrijk vind aan een videokaart :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.