Lite-On firmware flash 451S@851S, 851S@812S en 812S@832S

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 968 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Hoewel er in dit [rml]draadje[/rml] wel eens na gevraagd is, is er geen apart topic voor het overclocken van de lite-on 451S, zoals die er voor de 401 / 411 en de NEC 1000/1100A er wel is.

Omdat ik er al veel over gelezen heb, dacht ik er over om ook hier een draadje over te beginnen om ervaring uit te wisselen. Ik zet hier geen links naar de gehackte firmware of het lite-on programmatje toe, omdat ik niet weet of dat door de modjes gewaardeerd wordt. Echter een probleem zou het niet moeten zijn omdat de gehackte firmware van de nec 1300 ook mag.

De informatie over het overclocken van een lite-on 451S:

BACKUP je eeprom en orginele firmware. Dan is het terugflashen een fluitje van een cent

-> I.t.t. de 401 en de 411 lite-on drives, heeft de 451 de calibratiedata voor het branden op 8 speed wel in zijn EEPROM zitten en hoeft die dus NIET gemodificeerd te worden. Je kunt (nee moet) de EEPROM dus met rust laten. (dit maakt het terugflashen van de drive gemakkelijker)

-> Het LDW851FP programma modificeerd het de standaard lite-on update programma. Het verwijderd de checksum routine die de EEPROM controleerd op de versie van de drive. Door deze check te verwijderen kun je dus gewoon de .bin van de nieuwe firmware in de drive flashen. Ik heb gelezen dat mensen het via andere flash programma's ook gelukt is. (MKTflash dacht ik).

-> Het is dus niet mogelijk om na de upgrade weer de volgende upgrade erin te flashen. Je moet echt een gepatched firmware hebben. Immers de EEPROM is niet veranderd en wordt gezien als een 451S

-> De GS08 firmware kun je downloaden van de Lite-on pagina. Deze moet je dus wel patchen. Echter deze schijnt problemen te hebben met NERO en kan GEEN book-type-setting.

-> De GS0A firmware is nog niet beschikbaar via Lite-on, maar wel her en der op het net gesignaleerd. Deze schijnt goed te werken in een 451S en heeft Book-type-setting.

Ik neem geen enkele verantwoordelijkhied voor het omflashen van je drive. Dat is volledig op eigen risico. Stuur ook geen drive retour als je hem kapot geflashed hebt, dat je je eigen schuld en geen garantie kwestie!

En dan nu de tutorial over het flashen van je drive...

Backup je oude firmware (en eventueel eeprom hoewel die niet gewijzigd word)
En dan download dit bestandje (de gehackte firmware GS0A) wat een gewijzigde firmware is. Het is de standard firmware met de versie-routine verwijderd. Draai het progje en je hebt een 815S..

** new, new, new nu ook de GS0C voor de 451. Klik op het linkje om te downloaden **

NOGMAAL GEEN GARANTIE VAN MIJ EN NA DEZE FLASH OOK NIET MEER VAN LITE-ON

En dan nu de resultaten die ik bereikt heb tot op heden. Ik zal deze proberen aan te blijven vullen omdat je moeilijk van 1 disk uit kunt gaan.

Als eerste een schijf (Ritek G04) gebrand op 451S en gescand met de 451S
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/XI9VZ56P95

Dan dezelfde schijf met k-probe uitlezen, maar dan met de geflashde GS0A firmware van de 851 erin. Zowel Nero als Record Max Now zien hem als 851S. Ook de BIOS rapporteerd een 851S.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/B90WMJ6093/picserver.jpeg

Ook hier zie je, wat in het media draadje al vaker geconstateerd is dat na een firmware upgrade de uitslagen van K-probe veranderen. Toch in beide gevallen een redelijk resultaat.

Maar ja, de echte test is natuurlijk een gebrande schijf op de 451S@851S. Dat resultaat zie je hier
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/FQ27CU0IA1/picserver.jpeg

Wat blijkt: Ook een hele goede score, afgezien van een paar kieken. Maar piekjes doen er niet zo veel toe. bron De gemiddelde scores zijn heel laag en er zijn geen rotte secties op de drives te vinden. Nero speedtest en DVDinfo read test gingen dan ook voorbeeldig.

Verschillende mensen in andere flora hadden gerapporteerd dat hun brandkwaliteit verbeterde na het omflashen van de 451. Dat lijkt hier wat bevestigd te worden. De pieken kunnen media afhankelijk zijn. Dus meerdere schijven testen. Tevens waren geen van deze schijven tot aan het randje volgebrand. (vandaar de piek helemaal op het einde)
Ik heb nog niet op een standalone kunnen testen.
Testen van de Bit-setting moet ik ook nog doen.

Mijn zoektocht en veel van mijn antwoorden (en sommige stukjes van deze post) komen vooral van www.cdfreaks.com forum af. Vooral veel dank aan het "team Zebra", dat veel baanbrekend werk verricht heeft. _/-\o_

Vul je ervaringen hier aan... Ben zeer benieuwd of ander mensen hem durven te omflashen en wat hun resultaten zijn.

Ook een 2de schijf brand hij heel netje. Speelt ook goed en zonder haperingen af in mijn standalone (pioneer)

K-probe score...
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/FJ1A0UX1CE/picserver.jpeg

Maar ook deze was niet volle bak.

Nu ook naar Dual - Layer te flashen

Dankzij hars73 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ blijkt dat je je 451 en 851 ook kunt flashen naar een dual-layer burner. Het woord is aan Hars73:

Ik heb mijn 451S ge-update en met Nero Infotool laat ie inderdaad zien dat het een Dual Layer brander is. Ik heb zelf geen dual layer schijfjes dus nog niet geprobeerd. Hieronder het topic bij CDFreaks...

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=100956

De firmware en andere tools voor Lite-on branders staan hier:

http://codeguys.rpc1.org/
[/quote]

[ Voor 28% gewijzigd door Cyberpope op 20-07-2004 12:53 . Reden: disk toegevoegd........ ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week gaat mijn 451 er aan geloven. Het prettige is dat er niks veranderd aan de eeprom en dat je hem dus gewoon weer kan terug flashen naar de orginele firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Ik heb nu al meerder DVD's gebrand en hij doet het gewoon goed bij mij. Ook doen ze het goed in mijn stand alone DVD speler. Zodra ik tijd heb zal ik nog wel een volle DVD scannen voor hier. De booktype setting heb ik nog niet geprobeerd omdat mijn Stand-alone alles afspeelt. Maar ook die wil ik eens proberen (tja als het kan, dan zal het ook... Je bent een tweaker of niet :) )

Heb alleen geen 8 speed media om te testen, maar dat komt wel.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06

Harrie

NederVlaming

Ik heb het ook gedaan. Met de GS08 wilde mijn brander nix meer doen, ging heftig staan knipperen, maar brandde wel.... Achteraf bedenk ik me nu dat dat wel eens een DMA issue geweest zou kunnen zijn... Maar goed, nu de GS0A en die doet het vooralsnog goed.... Nog geen 8x media getest, maar 4speed doet ie nog steeds prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:40
Is er iemand die een duidelijke tutorial hiervoor heeft of wilt maken?

Dus voor het omtweaken van 451S naar 851S, en dus ook met dat eeprom ensow?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Burning_Tyre schreef op 27 januari 2004 @ 15:02:

Het mooie is, dat in de eeprom van de 451S al wel de calibratiedata zit voor branden op 8 speed. Deze laat je dus onveranderd. Enigste wat je doet is downloaden van de firmware van de site van LiteOn, en deze hacken zodat ie ook op een niet 851S flasht, je haalt dus de drivecheck eruit. Let wel even op dat de
GS0A firmware nog niet op de site van LiteOn staat, alleen de GS08... Met deze had ik echter wat problemen...

Net ook even een Pioneer 4x DVD+R op 8x beschreven, en lijkt het prima te doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Burning_Tyre schreef op 27 januari 2004 @ 15:02:

Doe gewoon even deze file downloaden... Als ik meer tijd heb zal ik de startpost aanpassen en daar de files in opnemen.

http://www.elysiumsx.net/LDW851FP.rar

Startpost aangepast, staat bestandje nu in.

Badankt balusC voor toestemming voor linkje.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyberpope op 27-01-2004 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
philippi14 schreef op 27 januari 2004 @ 17:47:

Net ook even een Pioneer 4x DVD+R op 8x beschreven, en lijkt het prima te doen _/-\o_
Kun je de K-probe score hier neerzetten????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Cyberpope schreef op 27 januari 2004 @ 20:11:
[...]

Kun je de K-probe score hier neerzetten????
Als jij mij ff uitlegt hoe Krpobe werkt.... Ik was er net meebezig, maar die test duurt freakin lang, dus ik ging tussendoor ff eten, maar toen was ie gecrashed.... Scores die ik tot dan toe had gezien vielen mij wat tegen... PI rond de 100 hele tijd, en PO heel laag, 2 ofzo.... Ik zal nog eens proberen een run te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Dit heb ik gejat uit de topicstart van [rml][ Media compatibiliteit] Lite-On LDW-4xxS/8xxS [ deel 2][/rml]

Daar staat veel meer info.

De uitleg van k-probe: http://cutebrit.crewserver.com/dvd/kprobe_uitleg.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Ah oke, die test die ik deed was niet goed, was een compleet andere test.... Dus die getallen zijn onzin... Ben nu bezig met een run.. Plaatje dadelijk in deze post ;)

edit: Daar is ie dan eindelijk... Vorige run was met foute settings, maar nu is ie goed... Best goede score volgens mij ;)
Afbeeldingslocatie: http://philippi.mine.nu/kprobe.JPG

[ Voor 136% gewijzigd door Harrie op 27-01-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Writer gefl met de gehackte GSOA firmware. Mijn eerste DVD+RW 4x (schijfje zat bij de writer) gebakken op mijn 451@851 en het ging voorbeeldig. Nu nog op zoek naar 8x media. Ben nu met nero CD-DVD Speed wat testjes aan het draaien. Nog even uitzoeken hoe Krpobe werkt. :*)

Wordt vervolgd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
philippi14 schreef op 27 januari 2004 @ 20:43:
edit: Daar is ie dan eindelijk... Vorige run was met foute settings, maar nu is ie goed... Best goede score volgens mij ;)
Hele mooie score... Met welk programma heb je hem gebrand? En kon je daar standaard al 8x instellen? Heb alleen dvd-r... dus kan die niet op 8x branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Cyberpope schreef op 28 januari 2004 @ 16:52:
[...]

Hele mooie score... Met welk programma heb je hem gebrand? En kon je daar standaard al 8x instellen? Heb alleen dvd-r... dus kan die niet op 8x branden.
gebrand met dvd decrypter... Je kan alle snelheden instellen, zelfs 16x dan schakelt de brander gewoon terug naar 8x.... Op het eind zie je dan ook het gemiddelde. Bij een bijna volle DVD kwam dit op 6,9x. (Hij begint namelijk eerst op lagere snelheid) Toch netjes als je eerst een 4x brander had. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 07:47

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Misschien hoort het hier niet echt, maar euh gezien al die upgrades hiero. Misschien is het ook mogelijk om een 811s naar iets om te toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lawaai schreef op 28 januari 2004 @ 18:16:
Misschien hoort het hier niet echt, maar euh gezien al die upgrades hiero. Misschien is het ook mogelijk om een 811s naar iets om te toveren?
Het is mogelijk, maar als ik de verschillende topics er op na lees kom ik tot de conclusie dat het niet verstandig is. Kijk ook is op club.cdfreaks in het lite-on forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/072321OOE4/picserver.jpeg

Ook niet verkeerd dacht ik. Heb het gebrand met Nero 6 op een Philips 4x DVD+RW (DVDtje zat bij een Benq Writer)

Edit:

Heeft iemand een linkje voor me met duidelijke uitleg over Bit Type Settings. Snap er nog niet veel van. :?

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Vreemd, ik heb deze driver dus ook geflashed(alleen de gepatchte firmware dus), maar ik kan niet kiezen om op 8 speed te branden in nero 6(Philips DVD +R, CMC man.) Op 4 speed branden doet ie het goed, maar ik had gedacht dat ik zelf de snelheid in kon stellen ofzo... Ik kan nu in ieder geval wel het bittype setting tooltje gebruiken.....

oh ja, downgraden naar een gepatchte 451 firmware kan ook trouwens.

heb ik het nu goed gedaan, of heb ik helemaal fout.....
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 18:39:
[afbeelding]

Heeft iemand een linkje voor me met duidelijke uitleg over Bit Type Settings. Snap er nog niet veel van. :?
Met dit tooltje kun je een DVD+R branden, zodat een DVD speler denkt dat het een "normale" DVD is.
Ik heb dus een aopen DVD speler die geen DVD+R kan lezen, nadat ik dat tooltje heb gebruikt kan deze dat wel(hij denkt dat het een DVD-R is(want die kan ie wel lezen)).

[ Voor 38% gewijzigd door punica op 28-01-2004 22:29 . Reden: antwoord op de vraag van testED ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Het schijnt dat in nero je alleen op de snelhied kunt branden die de cd aangeeft. Daarom vroeg ik ook welke programma hij gebruikt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Het is mogelijk, maar als ik de verschillende topics er op na lees kom ik tot de conclusie dat het niet verstandig is. Kijk ook is op club.cdfreaks in het lite-on forum.
Het lite-on forum is waar? kan niet zoveel vinden op www.lite-on.com (ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Kuch... Misschien in het lite-on forum van www.cdfreaks.com...

Namelijk: http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?s=&forumid=44

Maar waarom zou je een 811 willen flashen in een wat??

8x is al het snelste wat er is(op dit momen). Dual layer branden is op dit moment nog een optie dus er zijn geen media voor. De 811 kan bitsetting.

Dus 811 flashen na 4XX is nutteloos dat is downgraden
811 flashen naar een 851 is onmogelijk. 851=811 met een andere laserhead.

Dus waar wil je naar toe flashen?

[ Voor 60% gewijzigd door Cyberpope op 28-01-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

naar zo'n dual layer natuurlijk. Niet dat het nu al van toepassing is, maar kijk graag in de toekomst :) Maar euh ik begrijp dus dat het absoluut niet mogelijk is dat de enkele branders naar dual brandertjes geflashed kunnen worden? Want ik heb toch echt enkele fabrikanten (op het web) gezien die dat mogelijk gemaakt hebben. Waarom lite-on niet... desnoods wil ik wel terug naar een 451 ;) Maar dat zou dan alleen voor even zijn.
Thx voor de link, ik kende die site niet sorry voor me noob gehalte vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Wellicht dat naar een dual brander flashen in de toekomst een mogelijkhied word, maar lite-on heeft nog geen dual-brander zover ik weet. Dus dan kun je op dit moment ook nog niet flashen om dat niemand de drivers heeft kunnen vergelijk.

Dat wordt dus afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
Hey kan je nou met 451 al booktype veranderen ofsow, en bitsetting wat is dat precies?

Kan ik nou met me 451 ook branden zodat dvd spelers denken dat er een normale dvd inzit, heb een paar dvd's die die heel moeilijk of niet af wilt lezen in me dvd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
nee, met de huidige officiele firmware van lite-on kan dat nog niet. Het kan pas met de volgende firmware die uitkomt en die nu al wel her en der op het net te vinden is.

Bitsetting of boottype is een extra programmatje dat de indentificatie bits van DVD+r en DVD+rw veranderd zodat hij gezien word als een DVD-rom. Met DVD-r(w) kan dit niet omdat die vast in de disk zitten. Meer info op:

http://club.cdfreaks.com/...ead.php?s=&threadid=83105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
Is dat booktype trouwens alleen voor + of ook voor - dvd's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Zoals je in mijn bovenstaande post kunt lezen, kun je alleen de booksetting van +dvd veranderen omdat die van -dvd's in de dvd geperst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
Jammer ik heb tot nog toe alleen met - dvd's gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramdB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:58
Hoi mede liteon gebruikers! :*)
Na jaren diverse branders van Liteon heb ik me zelf nu een LDW451 aangeschaft.
Deze bevalt me prima. Ik heb hem nog niet gehackt naar een 851 dit eigenlijk omdat ik wacht op de volgende (oficiele) firmware. De firmware van de 411 en de 811 is nu net aangepast. Deze kan nu ook booktypesettings met met een special programatje. Liteon heeft trouwens de hele site van hun aangepast zag ik zo juist.
Ik zag ook dat er nu een liteon SOHW 812 uit is deze kan ook DVD-r op 8 en dvd-rw op 4 speed branden.
Zou dit misschien voor de 451 kunnen betekenen dat er een hack komt die ook dvd-r op volle snelheid brand en natuurlijk de booktype kan veranderen?

Bram.d.B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
De GS0C firmware is een orginele firmware van Lite-on. Hij is alleen geript van een nieuw verscheepte drive i.p.v. op de website. Je kunt hem ondermeer hier: http://dhc014.rpc1.org/ vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Laatst online: 07-09 02:49
Ik heb mijn 451S ook even geflashed naar de 851S met de GS0A firmware, en hij lijkt goed te doen. Zonet even een DVD gebrandt voor een vriend @ 8 speed, Arita (oficieel 4x) om precies te zijn:
W 18:27:14 [1:0:0] LITE-ON DVDRW LDW-851S GS0A (E:) - Selected Write Speed: 11,080 KB/s (8x)
W 18:27:14 [1:0:0] LITE-ON DVDRW LDW-851S GS0A (E:) - Actual Write Speed: 4,432 KB/s (3.2x)
I 18:27:14 Filling Buffer...
I 18:27:14 Writing LeadIn...
I 18:27:32 Writing Image...
I 18:35:09 Synchronising Cache...
I 18:35:09 Closing Track...
I 18:35:13 Finalising Disc...
I 18:35:37 Operation Successfully Completed! - Duration: 00:08:23
I 18:35:37 Average Write Rate: 9,617 KB/s (6.9x) - Maximum Write Rate: 11,245 KB/s (8.1x)
Ik zal binnenkort eens even met mijn eigen Samsung schijfjes Kprobe laten draaien met DVD's op 4x en 8x gebrandt.

De booktype verandering lijkt ook te werken, althans, hij geeft aan dat het werkt. Ik weet zo niet hoe ik dit daadwerkelijk kan controleren.

EDIT:

Misschien was het al gezegt, maar 4x DVD's kan je in Nero (6) niet branden op 8x. Met DVD-Decrypter (link) kan dit wél.

[ Voor 14% gewijzigd door Milenco op 16-02-2004 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
DVDinfopro draaien. Daar kun je het in zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Laatst online: 07-09 02:49
Cyberpope schreef op 16 februari 2004 @ 18:43:
DVDinfopro draaien. Daar kun je het in zien.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
                   Media Information                            
Disc Regions are                                          1,2,3,4,5,6,7,8
Media code/Manufacturer ID                                    YUDEN000T01
Format Type                                                      UDF 1.02
Volume Name                                              AmericanHistoryX
Application id                                                           
Implementation id                                        DVD Producer 1.0
Recording Date/Time (mm/dd/yyyy)                       2/ 7/2036  6:28:15
Format Capacity                                            4.18GB(4.49GB)
Book Type                                                         DVD-ROM
Media Type                                                          DVD+R
Media Id Code Speed                                         4.0x 5540KBps
Data area starting sector                                          30000h
Data area end sector                                              21753Fh
Linear Density                                                0.267um/bit
Track Density                                                0.74um/track
Number of Layers                                                        1

Hij lijkt het dus gewoon te doen, de booktype setting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe werkt dat booktype precies?

ik heb die pdf file gelezen die op liteonit.com staat, maar het is me nog niet echt helemaal duidelijk

edit> volgens mij snap ik het al :)
je doet een lege dvd+r erin, het programmatje ster op je doet query dan verander je de +r naar -Rom als je dan ok ziet kan je het programmatje afsluiten en gaan branden met bijvoorbeeld nero

heeft het programmatje nou de booktype in de dvd gebrand dan of gebeurt dat pas als nero begint te branden?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramdB
Een vraagje, hoe kan je zien en met welk programma of een firmware gehacked is of niet?
Ik zie hier besproken al twee nieuwere firmware versies dan op de orginele download site van Lite on De firmware GS0A en ook al de GS0C van deze is booktype settings mogenlijk las ik al. De C versie is de laatste, deze heb ik al wel binnengehaald maar weet dus niet of dit een gehacked is of niet. Van de a versie heb ik wel de gehackte versie gevonden.
De booktype settings is voor mij wel belangrijk om homemade dvd op een wat oudere dvd speler te kunnen spelen.
Wel raar dat LiteOn wel al dvd branders met nieuwere firmeware levert maar deze firmware nog niet op hun site zetten voor gebruikers van het eerste uur.
Groet Bram

Bram.d.B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je niet met een 451S met firmware GSB6 Bitsetting gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:15

Croga

The Unreasonable Man

Hier nog een trotse 451 bezitter....

Na de flash naar 851 te hebben uitgevoerd zoals hierboven beschreven, heb ik DVDShrink gebruikt om een aantal DVDs te gebruiken.
Ondanks dat de booktype setting beschikbaar is (wat volgens de handleiding aangeeft dat het mogelijk is) werkt hij niet vanuit DVD shrink. Ik heb vervolgens het Booktype programma van Liteon-IT gedownload (staat bij de 811) en geactiveerd. Wonder boven wonder werkt dit programmatje wel!

Ik brand nu op mijn 415@851 dus netjes DVD-ROMs die op alle DVD spelers (inclusief de XBox, die normaal alleen DVD- speelt) af te spelen zijn.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramdB
( kan je niet met een 451S met firmware GSB6 Bitsetting gebruiken? )

Wat ik zo ver gelezen heb niet en is dat alleen in de nieuwe (orginele) firmware van liteon voor de 4 en 811 serie bij de de versies die niet op site van liteon staan kan het wel wat ik lees. Er is voor de 451s ook al een andere versie uit zag ik de GSB7 (meen ik)

Croga?, mag ik vragen met welke versie jij je brander geflashed hebt met de GS0A of al met de GS0C ??

Bram.d.B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 07:15

Croga

The Unreasonable Man

BramdB schreef op 18 februari 2004 @ 15:55:

Croga?, mag ik vragen met welke versie jij je brander geflashed hebt met de GS0A of al met de GS0C ??
Met de versie die in dit topic staat. Als ik me niet vergis is dat de GS0A.

• BramdB
Hoi allemaal weer
Vandaag (19 feb '04) heeft Liteon eindelijk de nieuwefirmware voor de 451s en de 851s vrijgegeven zag ik op hun nieuwe site

http://www.liteonit.com/O...s/e_firmware_dvd%20rw.asp

ik zag ook dat bij de 851 niet de de GS0A maar de GSOC :*) de volgende is ze hebben dus de A versie overgeslagen. Voor de 451s is het dus firmware versie GSB7 :*) geworden.

liteon zegt:
>>>Most DVD players that can't read DVD+RW or DVD+R discs are the older models. This version firmware allows users to modify the BookType setting of a DVD recordable media, thus enhancing the media read compatibility in older DVD playback devices. ( For relevant information, please visit the " Utility " section of this website. ) <<<<

Bram.d.B

Verwijderd

Ik heb net als velen mijn Ldw-451S Geflasht Met GS0A en hij doet het perfect,
booktype veranderen doet het lekker , Al wat dvd's gekopieerd.
En Regio vrij gemaakt met het rpc progje http://dhc014.rpc1.org/LtnRPC

Maar ik heb nog wat vragen

-is het mogelijk om nu gelijk met de frimware GS0C the updaten?
-moet ik mijn regio instellingen weer op standaard zetten?

Dvd's zijn gebrand met philips dvd+rw en deden het goed. O-)

Verwijderd

ook ff vraagje:

als je een 8 speed 451S wil hebben moet je de GSOC firmware installeeren en als je alleen de booktype wil kunnen veranderen de GSB7 firmware?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Nee, met de GSOC in de 451s heb je een volledig functionele 851s inclusief booktype. Maar dan moet je wel even GS0C patchen zodat je hem kunt flashen. Zodra ik tijd heb zal ik deze hier neerzetten.

En nee je kunt niet de GS0C erin flashen, die moet eerst gepatched zijn. Ook als je reeds de GS0A erin hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wij wachten met smart...
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 16:12
Milenco schreef op 16 februari 2004 @ 18:40:Misschien was het al gezegt, maar 4x DVD's kan je in Nero (6) niet branden op 8x. Met DVD-Decrypter
Grappig, ik heb gisteren toch ECHT een Traxdata 4x op 8x gefikt in een 401@811 ... was namelijk even aan het testen nadien ik die FW/EEPROM hack had gedaan. En ik gebruik toch Nero 6. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mijn 451 gaat nero ook naar 8x... met 4x traxdata schijfjes..
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebrand met dvd decrypter... Je kan alle snelheden instellen, zelfs 16x dan schakelt de brander gewoon terug naar 8x.... Op het eind zie je dan ook het gemiddelde. Bij een bijna volle DVD kwam dit op 6,9x. (Hij begint namelijk eerst op lagere snelheid) Toch netjes als je eerst een 4x brander had. >:)[/quote]

gebrand met dvd decrypter?
kan iemand me ff uitleggen hoe dan, heb de nieuwe gedownd maar ik zie geen burnfunctie. [quote]philippi14 schreef op 28 januari 2004 @ 17:55:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet eerst een image maken, daarna kan je branden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Uw wachten is beloond... Zie de startpost staat hij in.

Mirror zou welkom zijn... (of hints waar ik dergelijke bestanden kan hosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mirror zou welkom zijn... (of hints waar ik dergelijke bestanden kan hosten)[/quote]

Hallo,

Ik heb mijn 451s gepatched, zowel met de gs0a als met de gsoc firmware maar kan bij geen van bijde kan ik mijn 4x schijfje op 8x branden. :? zowel in dvddecrypter niet als in nero 6.3.0.3. De snelheid heb ik aangepast in dvd decrypter naar 8x maar mocht niet baten. Hij bouwd de snelheid wel op maar blijft steken bij 4x. Volgens mij hoefde ik toch niets met de epromm te doen

Ik gebruik Platinum 4x schijven

Please Help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
gebruikje plus of min schijven?

8x geld namelijk alleen voor +r schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKI
  • Laatst online: 30-07 10:12

AKI

Ik heb het nu ook bij vriendin gedaan en het is echt zo makkelijk!!
Een groot dankjewel voor de maker van het topic die het zo duidelijk heeft opgeschreven en samengevat.
Nu wordt het wel een erg goede brander voor weinig geld.
Nu alleen nog 4x +R media gaan kopen om te testen of ie daadwerkelijk op 8 speed kan.
Ik zal zo ff zoeken, maar iemand ff tips over welke goedkope 4x media op 8x kan?

Schiet mij maar neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op 21 februari 2004 @ 06:53:
gebruikje plus of min schijven?

8x geld namelijk alleen voor +r schijven.
Hoi,

Ik gebruik Platinum4x +R. Ik heb het sterke vermoeden dat deze schijven dit niet aan kunnen eeft iemand hier al mee getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 21:21:
[...]

Hoi,

Ik gebruik Platinum4x +R. Ik heb het sterke vermoeden dat deze schijven dit niet aan kunnen eeft iemand hier al mee getest?
Ligt sowieso aan de Dye, Platinum gebruikt Ricoh, maar ook Ritek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op 21 februari 2004 @ 21:25:
[...]

Ligt sowieso aan de Dye, Platinum gebruikt Ricoh, maar ook Ritek :)
Wat is (Dye)??

Maar je opmerking klopt, de schijven hebben een Ritek R02. Kan het hieraan liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet ergoed uit!
:)
ik heb gisteren GS0A vervangen met GS0C op mijn 451 en be nu een dvd +r aan het branden op 6x (nero schakelde terug van 8x naar 6x omdat 'can only write 6x in stead of 7.9x to current disk'
boeit niet zoveel, belangrijkste is dat ik een 851 heb! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu de GSB6 firmware en wil de GS0C erin hebben, kan ik die dan zo erin zetten met de exe file in de openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Als het goed is wel ja.

Kijk wel goed dat je de juiste drive flashed omdat de beveliging eruit is! Je kunt dus de waarschuwing (dit is alleen voor de lite-on 851s) negeren.

P.s. ik vrees dat ik die EXE binnenkort offline moet halen omdat ik mijn datalimit begin te breiken. Iemand nog een mirror?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Cyberpope schreef op 20 februari 2004 @ 21:16:
[...]

ben nieuw hier en weet niet hoe ik bij startpost kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Euuuh, pagina 1 van deze topic?? Helemaal het eerste bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oké, bedankt. zoals ik al zei newbie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Hier ook geflashed met de nieuwste .exe. Werkt prima.

Ik kan mijn Platinums 4X ook op 8X schrijven. Maar hoewel de kprobe-grafiekjes er prima uit zien, kan ik de DVD's NIET in m'n xbox lezen, wanneer ik op 8X fik. Op 4X lukt het wel gewoon.

-edit: Zijn er trouwens XBOX'ers in tha house hier? Welke schijven gebruiken jullie voor de xbox? Ik heb altijd die platinums gebruikt maar mischien is DVD-R wel een betere optie? Ik heb een Philips-drive in m'n xbox overigens.

[ Voor 34% gewijzigd door FaceDown op 23-02-2004 13:28 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op 23 februari 2004 @ 13:02:
Hier ook geflashed met de nieuwste .exe. Werkt prima.

Ik kan mijn Platinums 4X ook op 8X schrijven. Maar hoewel de kprobe-grafiekjes er prima uit zien, kan ik de DVD's NIET in m'n xbox lezen, wanneer ik op 8X fik. Op 4X lukt het wel gewoon.

-edit: Zijn er trouwens XBOX'ers in tha house hier? Welke schijven gebruiken jullie voor de xbox? Ik heb altijd die platinums gebruikt maar mischien is DVD-R wel een betere optie? Ik heb een Philips-drive in m'n xbox overigens.
Ik heb ook platinums4x +r maar kan ze niet op 8x branden, ondanks dat ik ook een gemodificeerde 451s heb. Het is nu een 851s met gs0c firmware. wat moet ik doen om het goed te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 21:31:
[...]

Ik heb ook platinums4x +r maar kan ze niet op 8x branden, ondanks dat ik ook een gemodificeerde 451s heb. Het is nu een 851s met gs0c firmware. wat moet ik doen om het goed te krijgen??
Heb je de Platinums met de Ritek of Ricoh-dye? Ik zelf heb de Ricoh-variant. Misschien dat dat wat uitmaakt? Gebruik overigens dezelfde firmware als jij.

En welk programma gebruik je om te branden? Ik Nero 6.3.0.0.

[ Voor 7% gewijzigd door FaceDown op 23-02-2004 21:45 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op 23 februari 2004 @ 21:44:
[...]

Heb je de Platinums met de Ritek of Ricoh-dye? Ik zelf heb de Ricoh-variant. Misschien dat dat wat uitmaakt? Gebruik overigens dezelfde firmware als jij.

En welk programma gebruik je om te branden? Ik Nero 6.3.0.0.
Jep heb de Ritek code, dat zal het wel zijn. Ik gebruik nero 6.3.0.3
Denk dat ik maar andee schijven moet gaan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
mirrortje. Kan nog ongeveer 2.5gb datalimiet aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Ik heb mijn brander 451S z'n firmware gefasht naar GSB7 dus hij zou nu booktype aan moeten kunnen

dus ik heb een DVD+R gebrand

wat ik heb gedaan is bootypetool geopend +R in de drive op Query gedrukt
toen op Change gedrukt en -ROM aangeklikt -> ok -> en toen booktype afgesloten
toen weer booktype geopend en hij stond op -ROM toen weer afgesloten en toen heb ik een .iso gebrand met dvd decrypter

als ik die dvd er in doe dan staat er: Current disk type +R en +R disk is not empty

moet je nu booktypetool aan laten staan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is nu een 851s geworden maar ik zie in neroinfotool alleen dat tie 40x fikt en leest.
wat tie doet op dvd zie ik niet. kan iemand me ff helpen hiermee. vraag 2, stel ik wil weer terug naar een 451, hoe doe ik dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn nog 2 vragen onbeantwoord

volgens mij zijn ze niet zo moeilijk dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 00:14
Misschien offtopic maar ik wil men LDW-451S flashen van GSB6 naar de nieuwe GSB7.
Wanneer ik de flashtool start krijg ik een error met de melding dat hij de drive niet vind. De drive is nog niet naar 8x geflashed maar hij hangt wel samen met een liteon cdrw, zou deze problemen kunnen geven dan ?

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.jorisvan.easynet.be/tmp/error451s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
The_wave schreef op 01 maart 2004 @ 16:05:
Misschien offtopic maar ik wil men LDW-451S flashen van GSB6 naar de nieuwe GSB7.
Wanneer ik de flashtool start krijg ik een error met de melding dat hij de drive niet vind. De drive is nog niet naar 8x geflashed maar hij hangt wel samen met een liteon cdrw, zou deze problemen kunnen geven dan ?

Screenshot:
[afbeelding]
Gooi eerst eens even die viruele cd-roms eruit. Dan nog eens proberen.
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 00:34:
is nu een 851s geworden maar ik zie in neroinfotool alleen dat tie 40x fikt en leest.
wat tie doet op dvd zie ik niet. kan iemand me ff helpen hiermee. vraag 2, stel ik wil weer terug naar een 451, hoe doe ik dat dan?
Nero ken ik niet goed genoeg.. en volgens mij kun je gewoon een firmware upgrade van lite-on erin flashen. Zoniet even met ltnflash even je backup terug zetten.

[ Voor 109% gewijzigd door Cyberpope op 01-03-2004 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:55
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 15:29:
Vraagje:
wat ik heb gedaan is bootypetool geopend +R in de drive op Query gedrukt
toen op Change gedrukt en -ROM aangeklikt -> ok -> en toen booktype afgesloten
toen weer booktype geopend en hij stond op -ROM toen weer afgesloten en toen heb ik een .iso gebrand met dvd decrypter

als ik die dvd er in doe dan staat er: Current disk type +R en +R disk is not empty

moet je nu booktypetool aan laten staan ofzo?
Ik heb precies hetzelfde probleem, weet iemand hier een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xiri4ever schreef op 02 maart 2004 @ 11:00:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem, weet iemand hier een antwoord op?
Ja, dat weet ik, jullie hebben geen probleem. Alleen moet je dvdinfo pro gebruiken om het resultaat te bekijken, dat kan niet in die booktype tool. progamma staat in de topic aan het begin volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVD Identifier zegt:

Disc Type: [DVD+R]

dus moet je dan het booktype tooltje aan laten staan? of ondersteunt dvd decrypter geen booktype en nero wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
Kan iemand nog ff een postje maken met wat er op dit moment het meest uptodate is van firmware/cracks/etc. en wat het mij opleverd?? Dus graag een overzichtje van alles wat je nodig hebt(+laatste versie), uitgaand van een 451S naar 851S

tnx alvast _/-\o_ (ik houd nl. wel van overzicht, daar ontbreekt het op dit soort fora nog wel eens aan O-) )

[ Voor 17% gewijzigd door StickyPoundeZ op 03-03-2004 20:11 ]

Everything is possible, until it's not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan beter van 451S naar een 851S gaan ;)

edit> ik kijk ff 10 sec in de openings post en het lijk mij wel aardig duidelijk dat je de GS0C firmware moet installeren voor een 851S :Y)
Backup je oude firmware (en eventueel eeprom hoewel die niet gewijzigd word)
En dan download dit bestandje (de gehackte firmware GS0A) wat een gewijzigde firmware is. Het is de standard firmware met de versie-routine verwijderd. Draai het progje en je hebt een 815S..

** new, new, new nu ook de GS0C voor de 451. Klik op het linkje om te downloaden **

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickyPoundeZ
zo goed? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb de drive ook geflashed naar 851S.
Heb hier Taiyo Yuden media liggen (Verbatim), maar die kan ik dus niet op 8x branden. Nero vertikt het, Record Now idem en in DVDDecrypter kan ik het wel instellen, maar brandt hij uiteindelijk toch maar op 4x

Welke media (4x) zijn nu geschikt om op 8x te fikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Jongens ik heb super nieuws.

Aangezien ik het niet fijn vond dat de eeprom gewoon 451s aangaf, ging ik zoeken naar iemand die zijn eeprom wel had aangepast, of beter nog een patcher.

Lees en huiver:

451S@812S!

SOHW - 812S 8x 4x / 8x 4x + 40x 24x 40x E-IDE DVD-Dual, SMART-BURN, SMART-X, VAS® mechanism.

Site waar ik las: http://www.dvdrhelp.com/forum/viewtopic.php?t=204770

Site waar ik vond: http://www.liteon401s.prv.pl/

ps. doe eerst de 451s@851s mod.

[ Voor 4% gewijzigd door XthinkZ op 05-03-2004 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XthinkZ schreef op 05 maart 2004 @ 03:23:
Jongens ik heb super nieuws.

Aangezien ik het niet fijn vond dat de eeprom gewoon 451s aangaf, ging ik zoeken naar iemand die zijn eeprom wel had aangepast, of beter nog een patcher.

Lees en huiver:

451S@812S!

SOHW - 812S 8x 4x / 8x 4x + 40x 24x 40x E-IDE DVD-Dual, SMART-BURN, SMART-X, VAS® mechanism.

Site waar ik las: http://www.dvdrhelp.com/forum/viewtopic.php?t=204770

Site waar ik vond: http://www.liteon401s.prv.pl/

ps. doe eerst de 451s@851s mod.
Dat's inderdaad goed nieuws:
451s-851s@812s.exe - (390 KB) - flash US05-crack do przeróbki 451S i 851s => 812s
Betekent dat je van een 451s naar een 812s kan converteren:
http://www.liteonit.com/ODD/English/e_product/e_sohw812s.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 16:12
Oeps vergetenmijn ervaringen te posten :Y)

In iedergeval is het mij ook gelukt de drive 401 the flashen naar de 811. Naar 851 heb ik nog niet geprobeerd. Ik gebruik al tijden de Traxdata 4X +R media, en die branden probleemloos op 8x, zowel data, video en audio _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

@mrleeais,

Ik denk dat je in het verkeerde topic zit. De 411S en de 451S zijn verschillende branders.
De 411S is dus ook niet te flashen naar de 851S.

hier het topic voor de 411S@811S:
LDW-401S flashen naar LDW-411S/811S/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 22:01:
[...]

Dat's inderdaad goed nieuws:
451s-851s@812s.exe - (390 KB) - flash US05-crack do przeróbki 451S i 851s => 812s
Betekent dat je van een 451s naar een 812s kan converteren:
http://www.liteonit.com/ODD/English/e_product/e_sohw812s.asp
Op cdFreaks wordt dit afgeraden omdat het nog niet goed schijnt te werken:

http://club.cdfreaks.com/...8fa06b9a6e&threadid=89587

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 15:36:
[...]

Op cdFreaks wordt dit afgeraden omdat het nog niet goed schijnt te werken:

http://club.cdfreaks.com/...8fa06b9a6e&threadid=89587
Dat klopt.
Je kan namelijk alle snelheden kiezen bij alle media.
2,4x DVD+RW schijfjes van Philips heb ik geprobeerd op 8x maar breekt hem vroegtijdig af.
Op 4x brand hij hem af, maar de schijfjes zijn niet te lezen.
Op 2,4 speed brandt hij perfect.
Allerhoogste waarde die ik met Kprobe kon vinden was lager dan 30.

Je bent dus vrij om de snelheden te kiezen, met de nodige risico's op mislukte schijfjes.
Maar ik blijf voorlopig metmijn 812S werken (voorlopig omdat ik met RW schijfjes werk).
Terugtweaken kan altijd nog.

[ Voor 13% gewijzigd door XthinkZ op 06-03-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Nog meer mensen die de 451S naar 812S hebben geflashed? Ik zelf nog niet, heb net weer een stel 8x platinums besteld, DVD+R, dus voor mij is het nu nog niet nuttig... Misschien wachten tot er meer over deze mod te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpiffyClaptrap schreef op 03 maart 2004 @ 19:20:
Kan iemand nog ff een postje maken met wat er op dit moment het meest uptodate is van firmware/cracks/etc. en wat het mij opleverd?? Dus graag een overzichtje van alles wat je nodig hebt(+laatste versie), uitgaand van een 451S naar 851S

tnx alvast _/-\o_ (ik houd nl. wel van overzicht, daar ontbreekt het op dit soort fora nog wel eens aan O-) )
Ja, er is een nieuwe firmware (GS0F) uit voor de 851s. Ik heb een 451s@851s en dus kan ik deze niet zondermeer gebruiken. Heeft iemand al de gehackte versie,of de tool want die kan ik ook nergens meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meloenie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05-2024
Hallo ik heb ook een 451@851 maar ik kan helemaal geen -R branden, ik heb princo geprobeerd en datalead. Beide geven aan het einde van de disk bij de leadout een foutmelding dat ze de disk niet af kunnen sluiten.
Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meloenie schreef op 17 maart 2004 @ 10:22:
Hallo ik heb ook een 451@851 maar ik kan helemaal geen -R branden, ik heb princo geprobeerd en datalead. Beide geven aan het einde van de disk bij de leadout een foutmelding dat ze de disk niet af kunnen sluiten.
Heeft iemand hiervoor een oplossing?
Welke versie gebruik je en op hoeveel speed brand je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meloenie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05-2024
Hoi
Ik heb gebrand op 4x en 2x op -R ik heb met +R helemaal geen problemen.
Welke versie? bedoel je de firmware versie? ik heb GS0C.
Ik brand met nero
Hopelijk kan iemand me helpen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meloenie schreef op 18 maart 2004 @ 14:52:
Hoi
Ik heb gebrand op 4x en 2x op -R ik heb met +R helemaal geen problemen.
Welke versie? bedoel je de firmware versie? ik heb GS0C.
Ik brand met nero
Hopelijk kan iemand me helpen ;-)
Er is een nieuwe firmware met meer media ondersteuning.
http://www.liteonit.com/ODD/WebFW/LDW-851S/DR8GS0F.zip
Misschien lost dit jou probleem op! (ik zelf gebruik geen princo en nashua)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 10:02:
[...]
Ja, er is een nieuwe firmware (GS0F) uit voor de 851s. Ik heb een 451s@851s en dus kan ik deze niet zondermeer gebruiken. Heeft iemand al de gehackte versie,of de tool want die kan ik ook nergens meer vinden.
De tool is hier te vinden:
www.liteon.neostrada.pl/451s@851s.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickyPoundeZ
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen op het 812 gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

SpiffyClaptrap schreef op 21 maart 2004 @ 00:11:
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen op het 812 gebied?
Op de bovengenoemde site staan nu ook flashtooltjes om maar 812 te flashen. Ik heb het zelf nog niet gedaan, ik brand alleen DVD+R..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus ook aan het proberen geweest mijn LITeon 451S te flashen maar de foutmelding die ik elke keer krijg is:

Unable to flash Firmware. Please contact with your vendor

dit begint behoorlijk irritant te worden. Kheb alles doorgelezen maar kan niet tot een oplossing komen. Ben ik misschien wat vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Ik lees net dat de SOW-812S te flashen is naar een 832S, welke dual layer support heeft. Maar dit zou niet werken op een 451/851? Terwijl die wel naar 812S te flashen waren. Heeft iemand hier meer info over? Ik heb nergens gelezen waarom het niet zou werken op de 451/851, maar ik vermoed dat de flashrom niet groot genoeg is in deze drives... o.id.

edit: Hmm, de 451/851 waren wel te flashen naar een 812, maar ging als nog fout als je een 8x DVD-R probeerde te branden, begrijp ik na wat lezen.... Dan zal het er niet in zitten denk ik...

[ Voor 22% gewijzigd door Harrie op 23-05-2004 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cansu
  • Laatst online: 30-05 21:10

Cansu

Cirus the Virus

Heb net mijn 812s geflashed naar een Sony DRU A700. Lijkt het goed te doen.
Eerst van de sony firmware de eeprom check verwijderen en dan geflashed. Jammer geen DL media beschikbaar om nu te testen. In Nero laat ie in ieder geval De Sony zien (tevens optie om tot 8,5 gig data te branden) en ook in Device Manager laat de Sony zien.
PowerDVD speelt DVD films nog af. Zal later nog proberen te branden.
Lijkt allemaal ok tot nu toe.

Viva la Netherlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik had net een nieuw topic geopend dat de Lite-on 451S en 851S een 832S kunnen worden... dus dual layer!!! Toen werd mijn topic op slot gegooid omdat dit al maanden bekend zou zijn en werd ik doorverwezen naar DIT topic.... maar ik zie hier alleen maar dingen staan over het updaten van 451S naar de 851S, maar niks over de 832S.... en volgens mij is dit topic op CD-freaks ook nog maar 5 dagen oud!!! :?

Ik heb mijn 451S ge-update en met Nero Infotool laat ie inderdaad zien dat het een Dual Layer brander is. Ik heb zelf geen dual layer schijfjes dus nog niet geprobeerd. Hieronder het topic bij CDFreaks...

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=100956

De firmware en andere tools voor Lite-on branders staan hier:

http://codeguys.rpc1.org/

Als ik nou wel ergens over het hoofd heb gezien dat dit echt oud nieuws is... sorry.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Nou Hars73, dit is voor mij nieuw in elk geval.

Maar ik wacht even tot er meer dual-media beschikbaar is.

Informatie in topic-start geupdate!

[ Voor 16% gewijzigd door Cyberpope op 20-07-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Graag gedaan!!! ;) Die duallayer schijfjes zijn nu ook nog niet te betalen vind ik, maar ja da's een kwestie van tijd... Resultaten ziet er in ieder geval positief uit op het cdfreaks forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Omdat je dit poste gelijk maar de 851s gekocht, omdat ik liever lite-on boven nec stem, omdat deze wat hogere snelheden heeft voor de normale cd-rtjes. Off course direct maar geflashed :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/updating.PNG

Misschien handig om een topictitel change aan te vragen in schop een modje ?

edit:
Als je gaat flashen kom je waarschijnlijk ook het woord omnipatcher tegen. Ik heb dit even gedownload, en dit zijn de mogelijkheden.

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/omnipatcher.PNG

Is het nou aan te raden om bijvoorbeeld autobitsetting aan te vinken ? Of zijn de ervaringen hier slecht mee ?
Ik zou zeggen dat alles aanvinken het beste is, sneller branden/lezen etc :)

[ Voor 54% gewijzigd door Tutti-frutti op 21-07-2004 10:54 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1 2 Laatste