help mee met mijn nieuwe pc!

Pagina: 1
Acties:

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Zoals het hoort tegenwoordig hebben wij hier binnenkort een pc prive project ( 2 januari bestellen). En ik zou daar graag jullie hulp bij hebben. Situatie: 5000 piekies van de baas (liefst bij 1 leverancier) en nog een klein beetje van mijzelf (max 1500).

Nodig: monitor, moederbord, processor, geheugen, videokaart, harddisk, geluidskaart, brander.

Ik neem van mijn oude pc mee:
logitech optical mouseman
jbl subwoofer speakersetje en cambridge set
wacom graphire
modem
tv-kaart
en misschien mijn geluidskaart (mx 300 :) ), en de mpeg2 kaart + dvd speler.

Mijn keus tot nu toe:
Monitor: iiyama vision master pro 451 19# (staat vast!)
moederbord: abit kt7 of kt7-raid
processor: amd thunderbird 1 ghz
hard disk: ibm deskstar 30 gb 7200 rpm
geheugen: 2x 128 mb 133 mhz ( of 1x 256)
brander: plextor 12 speed burnproof
video: asus v7700 deluxe +tv-out of een ati radeon 64 mb ddr + tv-out
geluid als het nodig is: soundblaster live player 5.1
en maybe een andere dvd speler....

Nou genoeg om mee te spelen denk ik.
Laatste paar opmerkingen:
ik vind beeldkwaliteit belangrijk (getuige de monitor).
Niet alle goedkoopste prijsjes uit de pricewatch opschrijven aangezien bijna alles van 1 leverancier afkomt.
wat is een goede leverancier MET service (a la informatique, niet graphi-call).

Ik hoop dat jullie nog wat waardevolle info hebben

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

het is een mooie samenstelling

als ik jou was zou ik wel voor een abit kt7 RAID gaan en dan een 30gb maxtor 7200 rpm 100ATA (heb ik ook ben ik zeer tevreden over)

suc6 met samenstellen

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Euhmmz... 2 schijfjes in RAID ? Wel IBM geen maxtor

brander + dvd &evt cdrom SCSI

21" monitor als je nie zoveel hoef krijg je die 6500,- nooit op :)

Verwijderd

Neem een Eiso ipv een IIYAMA :), als je het beeld zo belangrijk vind...

• pasajo
kast weet ik trouwens denk ik ook al, wel een beetje standaard, a-open biggie alleen dan in het aquamarine. Maar die mag mijn broertje kopen want die krijgt mijn oude pc.

HD word denk ik ibm, maxtor is wel snel alleen iets te luid.

Waar ik voornamelijk over twijfel is de videokaart, de radeon is wel best wel prijzig maar wel zeer snel en een goede beeldkwaliteit. De asus v7700 is snel, uitgebreid ,maar je zit hier net zoals met de ati met de driver support ( geen detonators want dan ben je de helft van de functies kwijt).

• pasajo
21# monitor of een Eizo?

Zo heeel veel is het niet hoor 6500 en liever iets minder als meer.

prijzen:
iiyama 1400
plextor 650
thunderbird 700
geheugen 400-500
hard disk 450-900
video 650-1000
moederbord 400-500
sound 220

minimaal ben ik dus 4870 piekies en maximaal 5870 piekies kwijt. Dit zijn een beetje gemiddelde prijzen ( niet de goedkoopste maar ook niet te duur). En laten we niet de verzendkosten vergeten.

Kijk die 5000 piek kost me uiteindelijk maar 2000 piek netto ( >:) ), alles wat ik er zelf bij moet leggen mag minder zijn.

edit:
tja 500 en dan 2000 betalen is wel een beetje erg onvoordelig :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Kijk die 500 piek kost me uiteindelijk maar 2000 piek netto
Lijkt me een beetje veel :)

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Als je beeldkwaliteit zo belangrijk vindt, dan zou ik voor de Ati Radeon gaan. Nvidia is minder van kwaliteit.
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• pasajo
Die radeon lijkt me ook wel wat ja, alleen er zijn toch wel wat problemen mee hoor ik, en het is een ati heh, klinkt niet zo. Denk wel dat het er eentje word hoor. Lekker even snel met fsaa dan de g-force 2 ultra :)

NV 20 word denk ik wel een beetje te duur

• pasajo
ik weet dat het een gemiddelde tweakers pc word maar is er niemand met goede suggesties?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Op http://www.hardwareinfo.net hebben ze altijd een aantal systemen staan. Van budget tot 'high-end'. Misschien staat daar iets bij voor jou.

• pasajo
He wel een goede link, grappig, ik heb bijna precies het high end systeem in gedachten.

Maar laat de suggesties gewoon maar komen hoor, van de standaard afwijken kan geen kwaad

• Meuk
  • Laatst online: 11-07 13:08
Beeldkwaliteit he... oke ik heb laatst een mooi systeempje samengesteld.
* Philips 150P 2e versie met snellere DVI ingang
* ASUS V7100 DVI
* Dual DVI Cable
* ASUS CUSL2-C
* IBM GXP75 45Gb
* 256 Mb PC133 Dane-Elec
* Sblive Platinum
* Pioneer 10x40 DVD speler TRAY
* Plextor 12x10x32 burnproof :)
* Miro DV500

Oke het was wel duur, maar videoediting gaat prima en de beeldkwaliteit kan niet beter... DVI roeleert zwaar!
Je kunt in plaats een asus v7100 dvi met miro dv500 een ati all-in-wonder radeon 32 mb nemen, is iets goedkoper en ook dvi!
als je intel kunt betalen, neem dan intel!

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

• pasajo
beeldkwaliteit is belangrijk maar ook weer niet zo belangrijk dat ik een g400 ga kopen. Snelheid maakt ook wat uit.

De beeldkwaliteit van de ati radeon 64mb ddr is goed , en de kaart is ook snel (tenminste alles gelezen), alleen wie heeft er in de praktijk ook ervaring mee?

Dvi.... tjah nooit echt mee beziggehouden, wat is het verschil met een normale vga aansluiting?(een mens kan niet alles volgen heh)

Video-editing doe ik niet aan, kheb een kodak dc240 en dat vind ik leuk genoeg.

Keep them coming!! :)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
En snel en mooie beeldkwaliteit?
De 3D Prophet II GTS Pro, die heeft moie beeldkwaliteit! Die wel duur, maar dan heb je wel 2 in 1 ;)

• pasajo
en das dus een g-force 2 met zijn befaamde mindere beeldkwaliteit, voorkeur ligt nog steeds bij een radeon.
en ik koop geen videokaart van 1600 piek, geld groeit me niet op de rug.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 22:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Monitor: iiyama vision master pro 451 19# (staat vast!)
moederbord: abit kt7 of kt7-raid
processor: amd thunderbird 1 ghz
hard disk: ibm deskstar 30 gb 7200 rpm
geheugen: 2x 128 mb 133 mhz ( of 1x 256)
brander: plextor 12 speed burnproof
video: asus v7700 deluxe +tv-out of een ati radeon 64 mb ddr + tv-out
geluid als het nodig is: soundblaster live player 5.1
Ik ben niet gecharmeerd van Iiyama, een vriend van me heeft ook zo'n monitor en die is niet scherp. Ik zou liever een 19" Eizo kopen (F730 is maar 1800 piek) voor dat geld. Een 21" Eizo is wat duur (>4500 piek). Ipv een KT7 zou ik voor de MSI K7TPro2a gaan (zeker niet voor de KT7 RAID, je wilt echt geen RAID-0 gebruiken, te gevaarlijk), die is een heel stuk stabieler dan de KT7 van Abit. Harddisk zit wel ok, al is 30 GB wel wat weinig :). Geheugen zou ik CAS222 (bv. crucial) aanbevelen, makkelijker te overklokken maar wel wat duurder. Videokaart, moeilijk. De ATI heeft beter 2D beeld (belangrijk voor die Eizo :)), maar volgens die review van gisteren heeft ie niet zo'n beste spelletjes ondersteuning. De Geforce2 heeft weer minder goed 2D, hoewel de kaarten van Hercules beter zouden zijn dan de rest. Dus scratch die Asus V7700 en kijk richting de Hercules Prophet-II :) (het liefst natuurlijk de Ultra, of Pro)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 22:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

als je intel kunt betalen, neem dan intel
Zeg Meuk, wat bedoel je hiermee? Je gaat toch geen meuk de wereld inhelpen he? Als je een Intel koopt tegenwoordig, ben je niet slim bezig. Een Athlon TB is a) sneller, b) goedkoper en c) net zo stabiel. Waarom nog Intel kopen? Om het (ping-ping-ping-ping) intel deuntje????

Oh en over die beeldkwaliteit van Geforce kaarten: dat ligt aan de kaarten bakker, niet aan NVidia, vandaar dat de Geforce kaarten van Hercules (Prophet-II) een betere beeldkwaliteit hebben dan die van Creative en Asus (om maar een paar te noemen). Ik heb het zelf echter nog niet kunnen vergelijken. Mijn Creative CLAP is best scherp op m'n Eizo 17" bij 1024x768x100Hz. Helaas kan m'n monitor niet hoger zonder dat ik het aantal Hz moet verlagen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
en das dus een g-force 2 met zijn befaamde mindere beeldkwaliteit
Het is lang niet zo erg met die beeldkwaliteit als men op tweakers zegt, ik heb zelf diverse nvidia kaarten gezien, naast de matrox g400 en het verschil is klein.
De 3d kwaliteit van nvdia is zeer goed (zonder FSAA) in een recente test van de 3d kwaliteit kwamen ati en nvidia er beide het beste uit.
alhoewel een hele boel mensen het verschil tussen 2d en 3d niet zien en dus ook denken dat 3d bij nvidia slecht is.
Speel maar eens q3 in 1600x1200@32bit met een geforce 2,echt supervet...
als je intel kunt betalen, neem dan intel!
Niet echt een slimme opmerking....iets kopen vanwege het merkje is dom |:(

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• pasajo
ff omhoog, ben nog niet tevreden.

wat ik eigenlijk wil weten, wat zouden jullie tweakers kopen van dit geld, welke onderdelen.
het kan ook een heel andere configuratie zijn.....

Verwijderd

22" Iiyama A201HT Vision Master 510 Pro
Abit KT7-100 RAID
AMD Duron-750 socket A
128Mb Dimm PC133 (2x)
IBM 45GB (DTLA-307045, 7200rpm, 2MB) (2x)
MSI Starforce 816 Geforce 2MX +tv
DVD Pioneer slot-in 16x40
Plextor 12x10x32A Burn-Proof
Soundblaster Live! Player 5.1 Retail
Pagina: 1