[batch] Meerdere apps starten lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:50
Hallo iedereen :)

Ik wil een snelkoppeling, die verschillende programma's (min of meer) tegelijk start. Na mijn zoektocht door het Land van Google en het Land van GoT kwam ik erachter dat het het makkelijkste is, om een zgn batch-file te maken.

code:
1
2
start "f:\program files\steam\steam.exe"
start "f:\program files\powerstrip\pstrip.exe"

Hier krijg ik 2 dosvensters, met in de balken de paths, voor de rest staat er F:\Documents and Settings\bla

Bij deze;
code:
1
2
f:\program files\steam\steam.exe
f:\program files\powerstrip\pstrip.exe

Krijg ik een dosschermpje dat binnen één seconde is verdwenen en die niks uitvoert...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
F:
cd..
cd..
cd..
cd..
cd program files\steam
steam.exe
cd..
cd powerstrip
pstrip.exe

Krijg ik een dosvenster die alleen het éérste programma wil uitvoeren, sluit ik dit dos venster en open ik het daarna nog een keer, opent hij wel de 2de app.

Ik heb snelkoppeling.bat en snelkoppeling.cmd geprobeerd, dat maakte niets uit. Ik moet quotes gebruiken want er zit een spatie in de path. Start of geen start maakte ook niks uit. Verschillende compatibiliteits moda maakte ook niks uit.

Ik heb ook al iets geprobeerd met VB in elkaar te zetten, dit lukte ook niet, maar ik zou het toch liever met een batch-file doen.
P.S. ik draai winXP

Help ? :'(

[ Voor 3% gewijzigd door w0w op 22-01-2004 19:57 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 12:23
Misschien iets van wait invoegen zodat ze na elkaar starten? Verder vallen batches onder WOS en niet onder P&W naar mijn weten.

[ Voor 36% gewijzigd door djluc op 22-01-2004 19:42 ]

• w0w
Misschien iets van wait invoegen zodat ze na elkaar starten? Verder vallen batches onder WOS en niet onder P&W naar mijn weten.
Die wait functie werkte niet goed;
code:
1
2
3
"f:\program files\steam\steam.exe"
wait 10
"f:\program files\powerstrip\pstrip.exe"

Want dan krijg ik dit;
code:
1
F:\Documents and Settings\Jordi\Bureaublad>"f:\program files\steam\steam.exe"

En daar blijft ie dan oneindig lang op staat
Maar toch bedankt :)
Maar nu zal ik allereerst een Topicmove aan vragen als het in WOS hoort :)

[ Voor 27% gewijzigd door w0w op 22-01-2004 19:46 ]

Verwijderd

Tegelijk uitvoeren? Zover ik weet met dos onmogelijk. Hij zal altijd wachten totdat het vorige programma is afgelopen of tenzij dat het 1e programma op de achtergrond gaat draaien (mousedriver b.v.).

• w0w
Tegelijk uitvoeren? Zover ik weet met dos onmogelijk. Hij zal altijd wachten totdat het vorige programma is afgelopen of tenzij dat het 1e programma op de achtergrond gaat draaien (mousedriver b.v.).
In dit topic ;Meerdere programma's
is het de TS wel gelukt volgens mij :?
Maar zou ik dan iets met de parameter /MIN kunnen als het wel werkt als ze op de achtergrond gaan draaien?
edit:
Na het zien van je naam, KingOfDos, denk ik dat je toch wel gelijk zult hebben :P

[ Voor 12% gewijzigd door w0w op 22-01-2004 19:50 ]

Verwijderd

Als je de batch file zo maakt moet het lukken:
code:
1
2
start /D"f:\program files\steam" steam.exe
start /D"f:\program files\powerstrip" pstrip.exe

Type start /? in een dos-box voor meer opties
Als je bijv. geminimaliseerd wilt starten voeg je de parameter /MIN toe.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 20:07 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hmmm... 8.3 anyone? :Y)
Met andere woorden, je kan maar 8 tekens en 3 extensie tekens doen in je DOS-batch
Dus Program Files word progra~1 en so on...

Maar Steam kan je automagisch op laten starten, met Windows hoor... Gewoon ff aanvinken, bij de opties...

En anders plaats je een snelkoppeling toch gewoon onder start -> Programma's -> Opstarten? En je kan het ook nog in je register zetten, weet daar alleen de key niet van

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 22-01-2004 20:11 ]

• w0w
Als je de batch file zo maakt moet het lukken:
code:
start /D"f:\program files\steam" steam.exe
start /D"f:\program files\powerstrip" pstrip.exe

Type start /? in een dos-box voor meer opties
Als je bijv. geminimaliseerd wilt starten voeg je de parameter /MIN toe.
Bij deze code krijg ik wederom een dosvenster die binnen een seconde is verdwenen en die niks uitvoert :(
Bij start /? krijg ik inderdaad een hele hoop output van mn pc, maar eigenlijk niks bruikbaars ?
Waar staat /D voor ?
Hmmm... 8.3 anyone?
Met andere woorden, je kan maar 8 tekens en 3 extensie tekens doen in je DOS-batch
Dus Program Files word progra~1 en so on...

Maar Steam kan je automagisch op laten starten, met Windows hoor... Gewoon ff aanvinken, bij de opties...

En anders plaats je een snelkoppeling toch gewoon onder start -> Programma's -> Opstarten? En je kan het ook nog in je register zetten, weet daar alleen de key niet van
Ehm.. Het is geen echte dos eigenlijk, maar cmd.exe, bij het nieuwe 'dos' van Windows Xp kun je wel degelijk meer dan 8 tekens gebruiken..
code:
1
"f:\program files\steam\steam.exe"

Werkt bijvoorbeeld wel.
Het probleem is dus, het blijft niet bij deze 2 programma's natuurlijk, die heb ik maar even voor de duidelijkheid gekozen. Ik weet dat je Steam gewoon met windows kunt laten uitvoeren, desnoods in je Opstarten map zetten, maar ik wil dus niet dat er meer dan 20 programma's tegelijk met Windows worden gestart, terwijl ik ze vaak niet eens nodig heb; bv, ik gebruik steam bijna nooit, en powerstrip heb ik ook nooit nodig, maar als ik dan wil steamen, wordt powerstrip gelijk gestart :) .

[ Voor 58% gewijzigd door w0w op 22-01-2004 20:26 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
yojordi schreef op 22 januari 2004 @ 20:14:
Bij deze code krijg ik wederom een dosvenster die binnen een seconde is verdwenen en die niks uitvoert :(
Elke keer als je dat krijgt, zet dan eens een PAUSE op het eind van je batch file, dan zie je tenminste wat er misgaat B)

• w0w
Elke keer als je dat krijgt, zet dan eens een PAUSE op het eind van je batch file, dan zie je tenminste wat er misgaat
Jij bent slim :) Thnx;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
F:\Documents and Settings\Jordi\Bureaublad>start /D"f:\program files\steam\steam
.exe"
De actieve map is ongeldig.

F:\Documents and Settings\Jordi\Bureaublad>start /D"f:\program files\powerstrip\
pstrip.exe"

F:\Documents and Settings\Jordi\Bureaublad>PAUSE
Druk op een toets om door te gaan. . .

De actieve map is ongeldig :?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 03:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PW -> WOS :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2025
yojordi schreef op 22 januari 2004 @ 20:20:
[...]

Jij bent slim :) Thnx;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
F:\Documents and Settings\Jordi\Bureaublad>start /D"f:\program files\steam\steam
.exe"

F:\Documents and Settings\Jordi\Bureaublad>start /D"f:\program files\powerstrip\
pstrip.exe"

De actieve map is ongeldig :?
en spatie tussen /D en "f:/progra...." ?

internix.be

• w0w
en spatie tussen /D en "f:/progra...." ?
;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
F:\Documents and Settings\Jordi\Bureaublad>start /D "f:\program files\steam\stea
m.exe"

F:\Documents and Settings\Jordi\Bureaublad>start /D "f:\program files\powerstrip
\pstrip.exe"

Geen verschil dus :(
dank je .oisyn :>

[ Voor 9% gewijzigd door w0w op 22-01-2004 20:30 ]

• Mike Jarod
  • Niet online
Maak van program files eens progra~1 en van powerstrip eens powers~1.

Verwijderd

Je leest m'n voorbeeld niet goed: Het path (/D = directory) moet tussen "" direct achter /D en de naam van het programma daarna met een spatie tussen het path en de programmanaam.

• w0w
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
F:\Documents and Settings\Jordi\Bureaublad>start /D f:\progra~1\steam\steam.exe

F:\Documents and Settings\Jordi\Bureaublad>start /D f:\progra~1\powers~1\pstrip.
exe

Alweer geen verschil :(
Zou het kunnen dat Steam en Powerstrip in 'hun eigen' map zoeken naar een config bestand, maar dat ze die niet kunnen vinden omdat ze niet vanuit program files\steam\ en vanuit program files\powerstrip\ worden uitgevoerd? Vanwege de actieve directorie?
Je leest m'n voorbeeld niet goed: Het path (/D = directory) moet tussen "" direct achter /D en de naam van het programma daarna met een spatie tussen het path en de programmanaam.
Je bent een schat :> Het werkt :)
dank je wel! :>
En iedereen die hier postte of die mijn topic heeft gelezen natuurlijk ook bedankt :)

[ Voor 25% gewijzigd door w0w op 22-01-2004 20:37 ]

• Mike Jarod
  • Niet online
Zie Remark

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mag ik vragen, waarom je het in een batch-file wil(de) doen, en niet gewoon in je Start -> Programma's -> Opstarten folder, of in de registry? Daar kan je dit veel mooier (en sneller) mee regelen...

• w0w
Mag ik vragen, waarom je het in een batch-file wil(de) doen, en niet gewoon in je Start -> Programma's -> Opstarten folder, of in de registry? Daar kan je dit veel mooier (en sneller) mee regelen...
Tuurlijk mag dat :)
1) Van de registry heb ik geen koek gegeten :( Dus dat ga ik nog niet proberen.
2) Ik wil dus niet dat er meer dan 20 programma's tegelijk met Windows worden gestart, terwijl ik ze vaak niet eens nodig heb; bv, ik gebruik steam bijna nooit, en powerstrip heb ik ook nooit nodig, maar als ik dan wil steamen, wordt powerstrip gelijk gestart :). Voor het dagelijkse Word/I-net werk, heb ik geen Steam of Powerstrip nodig, want steam en powerstrip en al die programma's vertragen het opstarten wel.

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
google ook eens naar programma 'batchrun'

en kijk ook eens hier
[rml][ XP] Startvertragertje, bestaat dat?[/rml]
daar staat link voor startdelay.exe

[ Voor 16% gewijzigd door ajouin op 22-01-2004 21:24 ]

Verwijderd

Mike Jarod schreef op 22 januari 2004 @ 20:30:
Wat is er mis met? Werkt gewoon hoor ;)
code:
1
program" "files

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 00:58:
Wat is er mis met? Werkt gewoon hoor ;)
code:
1
program" "files
Bedoel je niet "program files" :? :+ Had idd al zo'n idee, maar kon het niet laten toch even dat idee te opperen :)
Pagina: 1