Toon posts:

Netwerkje bouwen (kleintje)

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga binnenkort (proberen) om met een tweede computer een soort netwerkje te gaan bouwen. Het is de bedoeling dat allebei de PC's kunnen internetten via de kabel (later mischien ADSL) Een computer heeft al kabel internet dus die andere moet natuurlijk van het zelfde abonnement gebruik maken ;)

Als ik een hub koop moet dat gaan lukken zeker? Alleen zijn er ook nog routers / switches. Klopt het dat een router veiliger is ivm een ingebrouwde firewall??

Wat zou een goede keuz zijn: een hub of een router.

Ik ben een beetje nieuw op dit gebied, dus ik weet geen verschillende merken ofzoiets. Als jullie me zouden kunnen helpen heeel graag :*)

Alvast bedankt!

Verwijderd

Neem voor de gein deze eens door: Hoe deel ik Internet ? :Y)

Verwijderd

Zucht... de FAQ zijn er voor iets...
FAQ: Hoe deel ik internet

Toch maar n kort antwoordje meegeven :)
Een router met firewall is idd meer secure. Moet je zelf weten of je er geld aan wil geven. Switch is voldoende, hub beter niet.

• scorenborgo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06-2025
Met een hub en een switch valt geen internet mee te delen. Dit kan alleen doormiddel van een router.

Jongens doe toch niet altijd zo moeilijk en help die jongen hij geeft zelf al aan dat hij niet goed het verschil weet dus geef gewoon een antwoord en verwijs niet zo snel

[ Voor 47% gewijzigd door scorenborgo op 22-01-2004 19:11 ]

Verwijderd

Er zijn hiervan al tientallen topics geweest, lees eerst eens de faq door hier op de site voordat je een post plaatst.
ik denk dat deze al heeeeel snel op slot is.

Verwijderd

Topicstarter
ok, toch bedankt voor deze snelle tips (4 in de min)

• LorD_GyproX
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02-2025
Je hebt daarvoor geen Hub of Router nodig hoor, je kan het ook gewoon met 1 netwerkkabel de pc's met elkaar verbinden en als je een CD van win XP hebt dan deel je het internet gewoon door:

1. steek de CD van win xp in, en w8 tot het autorun menu erop komt.
2. klik op "andere taken uitvoeren"
3. klik op "een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk uitvoeren"
4. volg de menu's en doe hetzelfde bij de andere pc
5. je hebt normaal nu een goedkoop netwerk :p

nadeel hieraan is dat wanneer je de pc afsluit waar de internet-lijn is op aangesloten de andere pc ook zonder internet komt te zitten.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:59
Een router is tegenwoordig zo duur niet meer, ik zou wel voor een router met printerserver gaan zodat je vanaf alletwee de peecee's kan printen (mocht je dat willen natuurlijk).
Instellen is een fluitje van een cent (is zelfs mij nog gelukt B) )

[ Voor 127% gewijzigd door Ad de Jong op 22-01-2004 19:16 ]

Mijn profiel op Discogs

• LorD_GyproX
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02-2025
printen kan ook met een router zonder printoptie ze, dat zit standaard in XP en ook wel 98 denk ik

Verwijderd

Hoewel ze wel gelijk hebben, kan ik de reacties die onvriendelijk naar een FAQ/guide verwijzen ook niet waarderen.

Anyway, hier zijn gelukkig tientallen guides voor, precies voor mensen als jij :) We hebben er een aantal vermeld in de FAQ Network Troubleshooting, waaronder deze twee:
Hoe deel ik Internet ?
reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide

Veel succes met netwerken :) :9
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.