[Desktop Theater 5.1] Niet alle boxen werken

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Goedenmorgen !!

Ik heb een Desktop Theather 5.1 setje. Dus 5.1 live.
Nu heb ik al mijn boxen mooi aangesloten op de subwoofer en als EAX start hoor je mooi uit alle boxen geluid (stereo).

Maar als ik een nummer wil afspelen doen maar 2 boxen t :'(

Heb alles qua software al geprobeerd maar kom r niet echt uit.

Iemand id-en hoe dit op te lossen valt ??

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
je hebt et over een Creative DTT ?
En je speelt een MP3 af ?

MP3 = meestal stereo, dus gaat niet in 5.1
D'r is geloof ik wel een manier voor, maar dan meot je je mp3's om gaan zetten naar ac3 ofzo (weet niet precies, is LANG geleden dat ik het gelezen heb)
Je kan wel ff kijken of je je mp3's over 4 speakers kan afspelen, dat moet niet zo'n probleem zijn.

Suc6

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Nee, als ik de pc opstart en EAX start op hoor je mooi 3D geluid maar als ik een mp3tje afspeel in WinAmp dan doen maar 2 boxen t ;(

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05

voodooless

Sound is no voodoo!

pfff... daat gaan we weer... gebruik de search, er zijn al 100'en topic over!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
What you need is Matrixmixer , zoek maar met google .

How do you save a random generator ?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:28
Kijk even in onze zoekmachine via deze link: KLIK

Dit is namelijk vrij normaal. De mp3 is stereo en winamp kan standaard 2 kanalen sturen, dus gewoon links en rechts. Je kunt in winamp onder preferences -> output -> directsound gebruiken. Stel je speakerconfiguratie in windows in als 5.1 of quadrofonisch ofzo (onder configuratiescherm -> 'sounds & audio devices' of de nederlandse versie daarvan -> en dan onder speakers). Of kijk even onder de instellingen van creative zelf. Daar kun je misschien iets van movie mode instellen, of wat andere dingen proberen.
Het klopt dus dat je niet standaard geluid over alles speakers krijgt. Het klopt ook dat de center speaker dan niet werkt, anders krijg je zowel links als rechts over die speaker heen en dat verkloot je stereobeeld (meer speakers is niet altijd beter dus).
Maar kijk even op die searchlink, dergelijke topics komen namelijk erg vaak voor.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.