Pc wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• WOrange
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 11:28
Ik heb hier een pc die start niet op.
Hij gaat wel aan, je hoort de geheugentest en dan geen piep, monitor gaat ook niet aan.
Wat ik al geprobeerd heb:
- andere videokaart
- ander geheugen
- harde schijf, diskette en cd-rom losgekoppelt

Iemand een oplossing?
Alvast bedankt!

Oriëntatie warmtepomp woning 1980

Verwijderd

eens de voeding checken? misschien de cpu...

• WOrange
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 10:23:
eens de voeding checken? misschien de cpu...
Waarom zou het de voeding kunnen zijn?
't Is een oude pc, 4 jaar.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Graag wat meer info

Wat je hebt gedaan,
Wat voor type hardware.
En was het ineens of?

Kortom vertel wat meer, anders vrees ik voor een korte levens duur van dit topic. :)

[ Voor 22% gewijzigd door -Skyhawk- op 22-01-2004 10:33 ]

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 08:50
Je geeft zelf al aan dat de pc 4 jaar oud is, zou dat niet juist een reden zijn om alle factoren na te lopen?

Probeer alle onderdelen te testen of te vervangen, dan moet je de boosdoener tegenkomen :)

Verwijderd

Voeding: omdat de pc start, maar onvoldoende power kan leveren om te blijven lopen misschien (wild guess)
CPU: tja, omdat de pc gewoon niet verder boot. Nu ben ik wel niet meer zeker of een mobo eerst de cpu checkt en dan het geheugen of omgekeerd. Maar dat het bordje zelfs geen beepcodes geeft, is wel heel vreemd.

Verwijderd

lijkt misschien domme vraag ... maar heb je alle draden goed geconnecteerd... hdd en dergelijke ?

grtz

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-05 15:45
w_beens schreef op 22 januari 2004 @ 10:29:
[...]

Waarom zou het de voeding kunnen zijn?
't Is een oude pc, 4 jaar.
Als je nou meteen verteld wat voor een systeem helpt dat misschien. Wel erg weinig info zo om een goed beeld te krijgen.

Zonder HD hebben wel meer moboŽs opstartproblemen, dus die kun je er beter aan laten zitten. Geheugen en vid licht het blijkbaar niet aan. Wat je kunt proberen:
-bios reset (logisch)
-diagnostig leds oid?
-Alle pci eruit halen

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 10:32:
Voeding: omdat de pc start, maar onvoldoende power kan leveren om te blijven lopen misschien (wild guess)
CPU: tja, omdat de pc gewoon niet verder boot. Nu ben ik wel niet meer zeker of een mobo eerst de cpu checkt en dan het geheugen of omgekeerd. Maar dat het bordje zelfs geen beepcodes geeft, is wel heel vreemd.
Dat het mobo niet beept kan komen door een foute aansluiting van de systemspeaker. Daarnaast, als die wel goed aangesloten is en het mobo beept al niet eens, dan zou ik toch maar eens een ander mobo kopen, want dan ligt het hele probleem, imho, bij het mobo. Als de TS de kans heeft een ander mobo te testen, dan raad ik hem dat zeer aan.

Profile

• WOrange
De reden dat ik weinig info heb is dat hij niet van mij is.
Ik weet niet wat er mee is gebeurt.
Ze zeiden tegen mij normaal hoor je zo'n piep maar dat is nu niet meer zo, en hij geeft geen beeld, en eerder deed hij het soms wel en soms niet.

Alles moet goed zijn aangesloten, want hiervoor deed hij het.
Ik zal jullie adviezen eens opvolgen.

[ Voor 21% gewijzigd door WOrange op 22-01-2004 11:17 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:43

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Hoe weet je dat hij wel het geheugen test als je niks ziet???

Probeer eens een pci videokaart, wellicht dat je dan wel wat ziet (agp aansturing is namelijk kristischer dan PCI).

Hoor je de harddisk initialiseren??? (even ratelen)

Blijft de pc helemaal dood, dan is heel waarschijnlijk (90% zeker) de CPU dood. Deze genereerd ook de piepjes die je hoort (en voor de mensen die nog steeds denken dat dat door de bios gedaan wordt, lees de specs van je CPU eens, er zit een pin op, genaamt Beep, en deze gaat rechtstreeks naar je speaker).
Doet hij nog wel wat, maar gedeeltelijk, dan is waarschijnlijk het moederbord defect.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even goed door, want op deze manier kunnen we niets met dit topic. Je geeft zlefs geeneens informatie over het systeem..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.