Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Steelpad = kouwe klauwuh

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 656 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sindskort de trotse eigenaar van een steelpad 4S.
Dit is voor degenen die hem niet kennen een aluminium muispad met een extreem glad oppervlak.
Ik zou niet meer zonder willen want dit is echt heerlijk gamen op zo'n ding.
Er kleeft alleen 1 nadeel aan zo'n pad, want omdat hij van metaal is wordt hij nogal snel koud, zeker als ik net mn pc aanzet word ik er niet vrolijk van hou koud dat ding is.
Nu ben ik dus aan het zoeken geweest naar een oplossing voor dit probleem.
Hier was ik tot zover opgekomen.
De muismat even onder de warme kraan houden werkt perfect, maar je moet wel naar de kraan toe lopen en na een poosje koelt hij weer af, dus geen ideale oplossing.
Ik heb gedacht om hem gewoon op mn verwarming te bewaren zodat ik altijd begin met een warme pad, maar ook in dit geval zal de pad weer afkoelen en heb ik na een tijdje weer een kouwe poot :D
Ik zit dus nu eigenlijk te kijken hoe ik permanente verwarming onder die pad kan knallen.
Ik heb het idee al gehad om er van dat neon glow-wire onder te stoppen, maar volgens mij geeft dat totaal geen hitte af en is het ook vrij dik.
Onder de pad heb ik niet veel meer ruimte dan een millimeter dus ik zoek iets wat erg plat is maar wat wel mn pad lekker warm houd.

Ik vroeg me af of hier iemand is die mij van ideen kan voorzien want ik kom er niet uit, en ook de search werpt weinig/geen licht op dit onderwerp.
Het maakt me trouwens niks uit of er een losse voeding moet worden aangesloten, als het mn steelpad maar warm maakt :D

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 18:59
Als je zoiets kunt vinden:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1032610571.jpg

Dit zou namelijk perfect passen en is super dun.
Hier de orriginele link van afkomst: reviews: De nieuwe VapoChill kast getest

Verwijderd

Nadelen steelpad: je hoort hem vrij duidelijk, er is kans op condens door de kou, en het geeft je koude pootjes...

Wat wil nou? Klinkt raar, maar er is een PLASTIC versie van de steelpad :D
De steelpad 4D
Steelpad 4D
To fullfill your expectations: Light, slim, great size, stick to the table, two different surfaces. Description: Length 290 mm - Width 257 mm - made from plastic - Thickness 2 mm (base included)
Price: DKK 149.00 (EUR 20.05/ USD 25.04) + shipping
Op een lan heb ik ze beiden getest, deze maakt geen herrie en is niet koud, hij gleed als een zonnetje...

Als je denkt de voordelen van de stalen steelpad int e zien, post ze dan even, ik koop er binnenkort ook een :)

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
De Steelpad 3S en 4S zijn niet van staal maar van aluminium. :) Ik heb een 3S gekocht en ze maken wel een schuivend/schrapend geluid, maar dit wordt 10x zachter als je de Padsurfers (stukje van een teflonstrip) onder de 'voetjes' van je muis plakt. Die Padsurfers zijn sowieso aan te raden op elk oppervlak omdat de muis gewoon veel beter glijdt.

Dat het koud aanvoelt aan je hand vind ik overigens minder erg dan het feit dat zweet kan condenseren op je Steelpad. Sommige mensen hebben hier meer last van dan anderen. Je moet bovendien een recente muis hebben om een Steelpad te kunnen gebruiken; mijn Logitech Wheelmouse is niet nauwkeurig genoeg (slechte tracking), de Steelpad is te glad. Ik moet nu dus wel een Logitech MX500 kopen...

Het voordeel van een Steelpad 4S t.o.v. een 4D is dat de 4S er veel 1337er uitziet ;) , uit één gedeelte bestaat en ook iets gladder is dan de 4D. In alle reviews die ik gelezen heb wordt de 4S beter gevonden. De 4D heeft naast het voordeel van het niet koud aanvoelen alleen een prijsvoordeel. De 4D heeft wel ook nog een stroeve zijde die de 4S niet heeft, maar die schijnt niet zo lekker te werken.

Als je van die Padsurfers wilt gebruiken, schijnen die van Steelpad wel het beste te zijn (ze slijten het minst snel). Als je een Steelpad 4S of 3S koopt, moet je ook zeker Padsurfers erbij kopen want anders kun je eigenlijk niks met je pad. Je krijgt er overigens een stripje van 10 cm bij, maar los kosten ze iets van 3,75 voor twee van zulke strips, en je moet ze om de zoveel tijd vervangen (de stukjes die je onder je muis plakt).

Een Steelpad kun je het beste kopen bij: http://www.padz.nl of http://www.ncthestore.nl.

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 23:19
@Aham brahmasmi
Even off-topic: ik zag in je sig dat je een optical mouse hebt. Werkt dat een beetje met die Steelpad?? Ik ben al langer op zoek naar een goeie mat voor mijn MX500 maar lees vrij vaak over die Steelpad en ook dat Ice-geval dat ze niet altijd even o.k. werken met opticals.......

thnx

@Death996
Dan koop je toch van die gamers-handschoenen.....Mischien is er ook nog wel een bontgevoerde editie >:)

[ Voor 17% gewijzigd door b-gone op 22-01-2004 01:49 ]

• Aham brahmasmi
Nou, in mijn post hierboven zeg ik dus dat je een recente muis hebben om een Steelpad te kunnen gebruiken, maar ik bedoelde een recente optische muis. :) Mijn Logitech Pilot Wheelmouse Optical (Optical had ik weggelaten) is niet nauwkeurig genoeg (slechte tracking) voor de Steelpad, en daarom wou ik een Logitech MX500 kopen. Als je op de site van Steelpad kijkt zie je ook dat de Steelpads alleen geschikt zijn voor de Logitech MX serie optische muizen, maar recente Microsoft muizen werken er ook op. Ik heb ook reviews gelezen waarbij de muis die ik zelf heb ook goed op de Steelpad werkt, maar ik heb helaas andere ervaringen.

Met een MX500 moet absoluut goed werken dus. Die muismatten zijn juist gemaakt voor

Op Extensiontech zijn goeie reviews van allerlei muismatten te vinden: http://www.extensiontech..../mousepads/steelpad.shtml .

Als je een extra dunne(!) muismat wilt die speciaal voor optische muizen is gemaakt moet je een kijken naar de Xtrac muismatten. De Xtrac Zoom vind ik persoonlijk het interessantst en ik koop er waarschijnlijk nog 1 als reservemat.

[ Voor 28% gewijzigd door Aham brahmasmi op 22-01-2004 04:06 ]

Verwijderd

Tjonge jonge ........ een verwarming onder je steelpad ..... moet niet gekker worden ..... ik dacht dat tweakers echte kerels waren :)

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 23:19
Die review is i.d.d. wel ok (ff de laatste . achter de url van extensiontech weghalen, anders pakt ie em niet).

Waar ik alleen tegenaan loop is dat je voor de meeste matten van die teflon-dopjes moet kopen. Die kan je dan om de zoveel tijd vervangen?

Toch lees ik over dit soort matten ook behoorlijk wat kritiek....moeilijk moeilijk moeilijk

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 10:12

Flexx

This side up

Wij hebben thuis hagendissen en in het terrarium zit een rode lamp die niet veel licht straalt maar wel veel warmte, misschien is dit iets voor jou? Dat je die boven je muismat zet ofzo ?

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-11 12:41
Ik heb een IceMat, deze is van glas en is ook koud soms. Onder warm water houde zoals TS zegt, werkt, maar slechts voor korte tijd.

Zo'n ding als op het plaatje van Tundreq(bovenaan in dit topic, post2) is een oplossing. Ik meen dat men voor badkamerspiegels dit soort dingen ook verkoopt om te zorgen dat ze warm blijven en daardoor niet aanslaan. Daarom worden die stickergevallen ook op je moederbord geplakt, om condens te voorkomen. Maaruh, als verwarming is het een aardige oplossing... Nu nog zo'n matje op muismat formaat.

@Flexx: Nee natuurlijk is dat geen optie, dan komt zijn hand onder die lamp zogauw hij gaat computeren. Dat wil je ook weer niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Gody op 22-01-2004 04:15 . Reden: toevoeging: @Flexx ]

• Aham brahmasmi
b-gone schreef op 22 januari 2004 @ 03:36:
Die review is i.d.d. wel ok (ff de laatste . achter de url van extensiontech weghalen, anders pakt ie em niet).

Waar ik alleen tegenaan loop is dat je voor de meeste matten van die teflon-dopjes moet kopen. Die kan je dan om de zoveel tijd vervangen?

Toch lees ik over dit soort matten ook behoorlijk wat kritiek....moeilijk moeilijk moeilijk
Dat zijn geen dopjes, maar het is gewoon een strip of een stuk tape, net als een stuk plakband. Alleen dan steviger. Onder je muis zitten normaalgesproken een stuk of vier 'voetjes' en daar plak je dan een op maat geknipt stukje teflon op. Dat teflonspul is veel gladder dan de normale muisvoetjes en daarom glijdt het veel beter. Na een aantal weken slijten die stukjes teflon alleen, vooral als je zand of kruimels van het eoa op je mat hebt liggen, dan gaat het in het teflon zitten of je trekt er een gaatje in. Als je je mat schoon houdt, dan kunnen die padsurfers echt wel een tijdje mee en kun je wel een aardig tijdje met 2 van die strips doen denk ik.

Ik hoor (lees) wel aardig wat mensen zeggen dat het heerlijk gamed met zo'n Steelpad, maar ik moet eerst een MX500 kopen voor ik mn 3S kan gebruiken dus ik kan er weinig over zeggen.

Met zo'n Xtrac pad kun je denk ik nauwelijks een miskoop doen, want ze zijn een stuk goedkoper dan de Steelpads: de Xtrac Zoom kost maar 15 euro. Koop anders zo'n ding, dan heb je zeker een goeie ondergrond voor je muis en kun je later eventueel nog een Steelpad kopen (en als je niet tevreden bent weer verkopen, zal vast lukken op de t.net V&A). Plus ik ben benieuwd hoe fijn die Xtrac pads zijn. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 22-01-2004 04:16 ]

• Aham brahmasmi
Gody schreef op 22 januari 2004 @ 04:14:@Flexx: Nee natuurlijk is dat geen optie, dan komt zijn hand onder die lamp zogauw hij gaat computeren. Dat wil je ook weer niet.
Oplossing: glasplaat in bureau maken, de Steelpad erop en van onderen beschijnen met zo'n lamp. :+

Verwijderd

Als je er "handschoenen" of "'wanten" bij aantrekt dan heb je er geen last meer van :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 04:28 ]

• Gody
  • Laatst online: 06-11 12:41
@Aham brahmasmi: Er zijn maar weinig mensen die dat er voor over hebben, buiten het feit dat het onpraktisch is wil je je bureau ooit veranderen van indeling, of je tafel waarop je computert ergens anders voor inzetten. Dit is dus geen oplossing.

• Aham brahmasmi
LoL, zag je die smiley er niet achter staan? Ik maak maar een grapje man. :D Zo weet ik er nog wel eentje: zet een overheadprojector op je bureau en leg je Steelpad daarop. Na een tijdje zal deze aangenaam warm zijn. ;) Of: maak een heatpipe van je processor naar je Steelpad. 8)

Natuurlijk is zo'n lamp geen oplossing. Een verwarmingselement dat goed geïsoleerd is of iig op een veilige spanning werkt moet wel kunnen, maar je moet het weten te vinden he.

Trouwens, als je zo'n last van koude handen hebt tijdens het gamen dan ben je óf een n00b die de muis niet beweegt, óf je zit veel te vaak met je hand op die Steelpad en kun je beter zorgen dat je wat meer beweging krijgt voor de nodige warmteontwikkeling. :P
Ik zit zelf overigens vaak juist te zweten tijdens het gamen (voornamelijk zweethanden).

[ Voor 67% gewijzigd door Aham brahmasmi op 22-01-2004 04:54 ]

Verwijderd

Da's allemaal leuk en aardig, maar de goede man vroeg om een oplossing. In plaats van 'm (en elkaar) te stangen zouden jullie beter een beetje creatief meedenken! ;)

Hier de oplossing voor de echte tweaker:
- Koop op de dump of vlooienmarkt een oude bij voorkeur defecte broodrooster. Tegenwoordig noemen ze dat een 'toaster', geloof ik, maar enfin, je snapt wat ik bedoel.
- Met een schroevendraaier, of in het uiterste geval een hamer, sloop je dat ding uit elkaar, en je houdt -al naar gelang het type- 2 tot 4 hyperplatte verwarmingselementen over.
- Plak een laagje dubbelzijdige tape (1 tot 2 mm) onder je metalen plaat
- Plak daar 1 of meer verwarmingselement onder.
- Plak daar een ouderwetse muismat onder.

Al naar gelang de kou kan je nu 2 dingen doen:
- Als het erg koud is, maar je toch een echte vent wil zijn, hang je de boel aan de 230. >:) Goede aarding is aanbevolen, en een brand/levensverzekering ook! (Don't try this at home, kids!)
- In alle andere gevallen kan je 'm uit de 5 of 12 V van je PC voeden. Het vermogen is dan 30 resp 60W.

Totale investering: ca 5 euro.
Zo houden we tenminste nog wat geld over voor nieuwe computerzooi!

Verwijderd

Nog een tip ........ boor een gat onder in je bureau (ongeveer 10cm doorsnee) precies onder je steelpad.
Vervolgens haal je de "verfstripper" uit de kelder en monteer je die onder je bureau... :)

Er zitten meestal 2 standen op een verstripper ( makkelijk voor als het gaat vriezen .....zet je hem gewoon op stand 2.

Verwijderd

Iemand enig idee of een steelpad 4S met een ms intellimouse explorer 3.0 lekker werkt?

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 15:47
Over die 'toaster' verwarming, kan dat niet kortgaansluiten. die verwarmingselementjes zijn toch van een metaal, ik weet niet of dat zou gaan geleiden.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 10:37
Misschien ook een optie:

Neem een peltier element van 40 watt, en monteer die samen met een temperatuursensor onder je steelpad. Hang er een termostaat schakeling aan die het peltier steeds in- en uitschakelt om een aangename temperatuur te behouden.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 17:54

McFizban

Hackito ergo sum.

Loop eens binnen bij de auto onderdelen handel (merk maakt niet uit) en vraag naar buitenspiegel verwarmings folie.
Plak het onder je pad en en sluit het aan op 12 V. Het is niet nodig dat hij je hele pad bedekt, dat warmt wel op door warmte geleiding.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

of een snoer van zijn isolatie ontdoen, enkele draadjes ervan zig-zaggend over de onderzijde maken (met tape) en er dan spanning op zetten. Als je t budget wilt doen :)

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29

Cheezus

Luiaard

Het ding is toch van aluminium? .. Waarom dan zo moeilijk doen en er iets geleidends onder plakken en daar stroom op zetten zodat het warm wordt.. sluit een + aan de bovenkant en een - aan de onderkant van je muispad aan en laat er een sluit er een (stroombegrenste) voeding op aan (geen 12V uit je PC voeding he ;)) dan word ie ook wel warm.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

primusz schreef op 22 januari 2004 @ 12:12:
Het ding is toch van aluminium? .. Waarom dan zo moeilijk doen en er iets geleidends onder plakken en daar stroom op zetten zodat het warm wordt.. sluit een + aan de bovenkant en een - aan de onderkant van je muispad aan en laat er een sluit er een (stroombegrenste) voeding op aan (geen 12V uit je PC voeding he ;)) dan word ie ook wel warm.
denk je? dat draadje zoals ik bedoelde zal een weerstand hebben van meerdere ohm's , een alu plaat met zon grote diameter, gaan vele amperes doorheen.

• Benadski
  • Laatst online: 11-11 13:59
Ja, klopt, het kan wel, maar dan moet je bijvoorbeeld een 0,1V voeding @ 100A hebben. Die zijn niet echt makkelijk verkrijgbaar en zeker niet efficient!

Je kan 'm eventueel wel zelf maken door een trafo te wikkelen, da's nog redelijk efficient ook, maar dat brengt weer gevaren met zich mee (electrocutie door beschadigde trafo wikkelingen e.d.)

Bij Conrad hebben ze trouwens ook van die verwarmingsplaatjes meen ik.

Verwijderd

Je moet een TEC kopen. Deze wordt aan de ene kant heet en aan de andere kant koud. Ze werken op meestal gewoon op 12 V, dus je kunt er een adaptor aan solderen. Even wat 'cooling adhesive' op de TEC, plakken op die Steelpad, klaar.
Verkrijgbaar bij de betere electroboer/conrad.

edit:

Ook even een variabele weerstand ertussen, voor je je klauwen brandt...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 13:23 ]

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Benadski schreef op 22 januari 2004 @ 13:19:

Bij Conrad hebben ze trouwens ook van die verwarmingsplaatjes meen ik.
Bestelnummers verwarmingsfolie:
532878-02 voor 110x77mm €5,88 12V/12W
532886-02 voor 320x137mm €10.02 12V/35W

Staan op pagina 771 van de gids van 2004 :)

You're welcome :P
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 13:22:
Je moet een TEC kopen. Deze wordt aan de ene kant heet en aan de andere kant koud. Ze werken op meestal gewoon op 12 V, dus je kunt er een adaptor aan solderen. Even wat 'cooling adhesive' op de TEC, plakken op die Steelpad, klaar.
Verkrijgbaar bij de betere electroboer/conrad.

edit:
Ook even een variabele weerstand ertussen, voor je je klauwen brandt...
Dat heet toch gewoon een Peltier? B)

[ Voor 43% gewijzigd door brinkdinges op 22-01-2004 15:39 ]

Casemod: Cubeleon

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

brinkdinges schreef op 22 januari 2004 @ 15:36:
[...]

[...]

Dat heet toch gewoon een Peltier? B)
TEC (Thermo Electric Component) of Peltier is het zelfde.

Ik neem aan dat je de steelpad hebt gekocht omdat hij (onder andere) zo lekker plat is (denk ik), dus die folie is de makkelijkste oplossing, je hoeft niet de hele mat te bekleden, alleen het gedeelte waar je pols op ligt is genoeg.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Ik heb een Logitech MouseMan Dual Optical en wil ook een betere muismat hebben, maar niet nog ergere kouwe tengels dan dat ik nu al soms heb, dus de stalen versie zie je mij echt niet kopen.
Is die Steelpad 4d dan iets voor mij, want die schijnt van plastic te zijn, maar is deze wel geschikt voor optical mouse??? Ik wil geen andere muis kopen enzo.
En als deze niet goed is voor mijn muis, welke dan wel?

• M14
  • Laatst online: 21-11 00:11

M14

Je kunt waterkoeling in je pc bouwen, en die steelpad gebruiken als rad :)

Wat natuurlijk ook kan: je pakt een zware 12V voeding en enkele 4 Ohm 40W weerstanden. Je sluit de weerstanden allemaal parallel op de voeding aan. Elke weerstand moet nu 5W kwijt. Dat wordt omgezet in warmte. En daarmee verwarm jij je mousepad :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Aham brahmasmi
brinkdinges schreef op 22 januari 2004 @ 15:36:
[...]

Cool! Ik bedoel, hot! ;) De folie van het 110x77 moet al voldoende zijn lijkt mij (iig voor de Steelpad 3S :) ).

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/5000_5999/5300/5320/5328/532878_BB_02_FB.EPS.jpg

Ik hoop alleen dat die dotjes hars waar de aansluitingsdraden aan de folie gelijmd zijn te dik zijn om onder de mat de passen. De plastic voetjes die onder de mat zitten zijn ongeveer 2 mm hoog.

@M14: ik denk dat de warmtefolie van Conrad wel stukken efficiënter is dan jouw methode met 40 W weerstanden. Vooral door het grote contactoppervlak van de folie.

[ Voor 12% gewijzigd door Aham brahmasmi op 22-01-2004 17:05 ]

• bbbrumbrum
  • Niet online
En een peltier-elementje? :*)

Verwijderd

haal je oude electrisch fornuis van zolder en leg je mat daarop :P

Verwijderd

Hm.. Het zou natuurlijk gaaf zijn als je de warmte van je processor kunt gebruiken om je muismat mee te verwarmen:).... Jammer dat dit moeilijk gaat omdat je dan je muismat op je CPU moet plakken:).

• Aham brahmasmi
Gewoon een lange heatpipe van je cpu naar je muismat maken (had ik al gezegd). :)

Maar met die warmtefolie lukt het het beste denk ik. Peltier-elementen zijn sowieso duurder en ook dikker (passen dus niet onder de Steelpad).

Verwijderd

Ik heb een Logitech MouseMan Dual Optical
Is die Steelpad 4d dan iets voor mij,
want die schijnt van plastic te zijn,
maar is deze wel geschikt voor optical mouse???
Ik wil geen andere muis kopen enzo.
En als deze niet goed is voor mijn muis, welke dan wel?

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
je kan er beter peltier, elemetje aanhangen, dan kan je hem in de zomer laten koelen :P

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 19:08

DinX

Motormuis

DiLDoG schreef op 23 januari 2004 @ 08:54:
je kan er beter peltier, elemetje aanhangen, dan kan je hem in de zomer laten koelen :P
Ik denk dat het de bedoeling is dat hij warme handen krijgt, en niet half doorbakken :p

Je gaat dan een W of 70 op een kleine oppervlakte zetten, dus dat wordt daar vrij warm. (mijn handvatverwarming op de motor is bvb 70W op maximum, verdeeld over 2 handvaten, en dan nog zijn m'n handen snikheet tijdens het rijden, gevoelstemperatuur onder het vriespunt).

Dan kan je beter van die folie kopen die iets minder warm wordt, en z'n warmte over een groot oppervlak verdeelt

[ Voor 42% gewijzigd door DinX op 23-01-2004 09:03 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik zou gewoon een stukje spoel pakken, afrollen, dan heb je een lekker lang draadje, daar maak je een mooi zigzag patroontje van, zet je vast op de onderkant van je steelpad, en je laat de twee uiteinden uitsteken :)

Dan doe je er een batterijtje aan, of gewoon een voedingsdraadje uit je pc, eventueel nog een regelbaar weerstandje erbij (wel aan te raden ;)), en je hebt een lekker warme Steelpad :)

Ipv van een patroon maken met dunne koperdraadjes, kan je ook gewoon een velletje alufolie nemen, dat zou ook moeten lukken :)

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:37
ga eens naar de sloop en vraag daar na het verwarmings element voor een buiten spiegel.

dit is een dun rubberen plaatje wat lekker warm wordt maar je verbrand je handen er niet aan en het werkt op 12 v

Verwijderd

Kopop gewoon een goedkoop verwarmingskussentje van inventum bij de blokker leg die eronder en klaar is kees !

Verwijderd

Volgens mij is TS allang Death... Hij heeft helemaal niet gereageerd... maar nu kunnen jullie allemaal natuurlijk wel leuk doorgaan om rare dingen te verzinnen :-)

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met een steelpad 4S en die nieuwe logitech set ?
Of mx 700 serie mag ook , wil namelijk weten of je daarmee makkelijk mee kan werken ?

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 03:02:
ik dacht dat tweakers echte kerels waren :)
grapje cker ?

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:36
Wat is nou het verschil tussen de Steelpad 3s en 4s, behalve de afmeting? Of is dat het enigste verschil?

• N00bDaan
  • Laatst online: 12-10 17:52

N00bDaan

De N00b.

Is het niet zo dat een optische muis niet goed werkt op reflecterende ondergronden (aluminium o.a.?)

Mzl

I cna tpye 300 worsd pre minute

Verwijderd

Nouw op de site van steelpad staat zelf , dat de mx serie goed werkt met hun muismatjes. Ik heb er nou 1 besteld , verschijnlijk morgen DiNovo Media Desktop halen. Dat vormt samen een mooi geheel :9

• Aham brahmasmi
N00bDaan schreef op 25 januari 2004 @ 11:11:
Is het niet zo dat een optische muis niet goed werkt op reflecterende ondergronden (aluminium o.a.?)
Inderdaad. Als je alleen even had gekeken hoe zo'n Steelpad er nou eigenlijk uitziet, wist je dat ze van speciaal behandeld aluminium gemaakt zijn (o.a. mat geanodiseerd). Het is dus geen glimmende aluminium plaat; als er water (zweet) op je Steelpad komt, moet je dit trouwens wegvegen want anders raakt je cursor de kluts kwijt (als je er overheen gaat met de muis). De tracking van de muis verdwijnt idd op spiegelende oppervlakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 27-01-2004 04:59 ]

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Aham brahmasmi schreef op 22 januari 2004 @ 17:03:
[...]

Ik hoop alleen dat die dotjes hars waar de aansluitingsdraden aan de folie gelijmd zijn te dik zijn om onder de mat de passen. De plastic voetjes die onder de mat zitten zijn ongeveer 2 mm hoog.
Volgens mij kun je er dan dikkere voetjes eronder plakken. Te koop bij elke bouwmarkt. Merk je niets van, geloof ik.

Misschien dat een halogeen bureaulamp ook nog zou werken.

Voor de fun:

Eerst een ICEMAT kopen en dan klagen dat hij koud is.

Die mat aansluiten op 220V, zorgt er weliswaar niet voor dat hij warm wordt, maar voorkomt wel dat je hem aanraakt. Ook meteen een goede computermisbruik-preventie.

Is het ook mogelijk eentje te kopen met een teflon-laag? Kan je meteen een omelet erop bakken tijdens het gamen. Hoef je niet steeds naar de keuken te lopen.

Je muismat koppelen aan je pc. Hoe heter de mat, hoe hoger de temperatuur in je kast.

P.S. bedankt nog voor de link van PADZ.NL. was hem kwijt. Meteen effe een Icemat voor mijn Boomslang kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mahena op 27-01-2004 15:45 ]

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

Verwijderd

koop een aquarium / terrarium verwarmingsplaat!!

Kan je wel in de dierenwinkels vinden (die speciale vissen en reptielen verkopen)

Verwijderd

Voor de tweakers met veel geld

Afbeeldingslocatie: http://www.padz.nl/images/Steelpad/Steel_Gaming_Glove_GG3.jpg

het is de bedoeling dat het extra grip geeft, maar ik denk dat je handen ook wat minder koud worden. ;)

• SeatRider
  • Laatst online: 23-11 08:26

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 01:02:
Onder de pad heb ik niet veel meer ruimte dan een millimeter dus ik zoek iets wat erg plat is maar wat wel mn pad lekker warm houd.

Ik vroeg me af of hier iemand is die mij van ideen kan voorzien want ik kom er niet uit, en ook de search werpt weinig/geen licht op dit onderwerp.
Het maakt me trouwens niks uit of er een losse voeding moet worden aangesloten, als het mn steelpad maar warm maakt :D
Deze week in de aanbieding bij Karwei, vloerverwarming voor onder plavuizenvloeren, met thermostaat, 1m2 voor EUR 175! Ideetje voor een inkoopaktie? (en wie krijgt dan de thermostaat?).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• SeatRider
  • Laatst online: 23-11 08:26

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 19:14:

[afbeelding]

het is de bedoeling dat het extra grip geeft, maar ik denk dat je handen ook wat minder koud worden. ;)
Volgens mij is dit meer voor de tweakers met veel RSI...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

VisaRider schreef op 28 januari 2004 @ 19:32:
[...]

Volgens mij is dit meer voor de tweakers met veel RSI...
Het is eigenlijk voor een "pro-gamer"
Deze handschoen is namelijk ook van steelpad

maar wie weet helpt het ook nog tegen RSI :)

• Aham brahmasmi
Voor mensen met een Steelpad, Icemat, fUNC of andere muismat: er zijn verschillende soorten nieuwe Padsurfers. Betere en ook duurzamere Padsurfers die bovendien ook in 'bulk' te verkrijgen zijn (25, 50 en 100 cm ipv 2x 10 cm). http://www.padz.nl/index.php?main_page=index&cPath=9

Edit: ik had hier een Steelpad 3S te koop aangeboden, maar die post is kennelijk getrashed door een mod. Had ik wel kunnen bedenken dat het hier geen marktplaats.nl is. ;) Geïnteresseerden kunnen kijken in de t.net v&a. Hopelijk is dit wel subtiel genoeg voor de onverbiddelijke mods hier...

[ Voor 37% gewijzigd door Aham brahmasmi op 28-01-2004 23:14 ]

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

[afbeelding]

Wat kostda, en zijn ze er ook voor links? Ik vind ze al stoer om gewoon aan te hebben! :+ _/-\o_

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Aham brahmasmi
Als je gewoon kijkt naar de link achter het plaatje zie je dat het van padz.nl komt. Daar kun je de Steelpad/Icemat/enz producten kopen.

Verwijderd

Ik heb ook de Steelpad S4 en de MX500, echt een heerlijke combi.
Van zweet handen heb ik nooit last, en ik vind em altijd wel lekker fris aanvoelen, en dat terwijl het hier op me kamer in de winter altijd maar 14 a 15 graden is 8)
Moet er niet aan denken dat de zomer weer begint met die hitte.

• Epsilon
  • Laatst online: 22:29

Epsilon

b-gone schreef op 22 januari 2004 @ 01:45:
@Aham brahmasmi
Even off-topic: ik zag in je sig dat je een optical mouse hebt. Werkt dat een beetje met die Steelpad?? Ik ben al langer op zoek naar een goeie mat voor mijn MX500 maar lees vrij vaak over die Steelpad en ook dat Ice-geval dat ze niet altijd even o.k. werken met opticals.......

thnx

@Death996
Dan koop je toch van die gamers-handschoenen.....Mischien is er ook nog wel een bontgevoerde editie >:)
Kom ik dan als gamert kijken :)

Ik heb werkelijk alles geprobeert kwa muismatten.

Ik heb momenteel een Icemat liggen en een func 1030.

De steelpad (alu versie dan!!) is naar mijn smaak de beste. Het surface is goed en hij heeft een groot oppervlak. Iets wat ik bij de func 1030 die ik nu gebruik wel eens makkelijk zou vinden. Deze is nl een stuk kleiner.

Dan heb je nog de icemat, evengroot als de func, glijd goed maar is wat aan de hoge kant. Als je nl een zwaai met je muis maakt (low-sens, dus gamers die een stuk langer spelen), en je gaat er af met je muis, kom je er niet zo gemakkelijk meer op. Verder ligt je pols OF op het randje, OF op de muismat en dan wordt de mat wel erg klein.

Everglide --> naja, glijd niet erg geod. Maar die uitsparing voor je hand is nou ook neit echt ideaal.

Over je probleem:
Koop een verwarmings element op 12v voor printplaten of autospiegels. Gewoon bij www.conrad.nl

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:24

aKra

Intentionally left blank.

Dat handschoentje is dat je beter glijd op je Steelpad 4S...

Tot nu toe ben ik een beetje teleurgesteld... Ik frag nog steeds beter op me snowpad... :X

Dat handschoentje heb ik ook gekocht en ik vind hem alleen vervelend zitten, niks met RSI ofzo, je glijdt alleen maar beter (minder frictie) omdat normaal je huid die vochtig is veel frictie geeft etc.

Intentionally left blank.

Verwijderd

ik weet dat het een beetje offtopic is, maar ik kan voor opticals iedereen van harte de speedpad aanraden, ik heb hem vergeleken met de steelpad, en ik vond hem persoonlijk fijner..
hij is van plastic met heel fijn relief en ook nog 1000en kleine spikkeltjes op verschillende hoogtes in de pad, hij is goedkoper, je klauw word niet koud, hij is stiller :P
maar het ligt er maar net aan wat je relaxt vind natuurlijk, maar hij bevalt mij uitstekend

Verwijderd

Ik heb hem net binnen gekregen :D, wat een heerlijk ding zeg.
Met padsurfers er onder is hij een stuk stiller :P.
Ik heb tot nu toe nog geen 1 moment kouwe handen gehad , maybe komt dat nog wel !

Verwijderd

[afbeelding]

Ik ben van plan die te kopen, en de steelpad, moet ff zien wanneer :)

Btw:
Always have a smooth gliding sensation. Less friction between hand and mousepad. Better grip on mouse. Full wrist assist. One size - for right hand only.
Wel degelijk ook tegen RSI dus...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 15:31 ]

Verwijderd

Oei oei, help me out. Wie heeft er al een gaming glove en wat vind je er van?
Ik heb grote handen (nog nooit iemand tegen gekomen met grotere) gaat me dat passen?
Help me out, hijs nu 2 euro goedkoper, en das toch weer 2 euro :P

3S tijdelijk: 22,50
4S tijdelijk: 31,95
31,95-22,50=9,45
9,45/22,50*100=42% -> de 4S is 42% duurder dan de 3S

Opp 3S: 250mmx235mm=58750mm (Uitgaande van een recht vlak)
Opp 4S: 290mmx267mm=77430mm (Uitgaande van een recht vlak)
77430-58750=18680
18680/58750*100=32% -> de 4S is 32% groter in oppervlakte dan de 3S

Mgoed, iemand die zegt dat het grotere oppervlak wel degelijk fijn is? Ik hoor het graag :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 16:20 ]

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-11 23:41

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

thnx :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 15:55:
Oei oei, help me out. Wie heeft er al een gaming glove en wat vind je er van?
Ik heb grote handen (nog nooit iemand tegen gekomen met grotere) gaat me dat passen?
Help me out, hijs nu 2 euro goedkoper, en das toch weer 2 euro :P

3S tijdelijk: 22,50
4S tijdelijk: 31,95
31,95-22,50=9,45
9,45/22,50*100=42% -> de 4S is 42% duurder dan de 3S

Opp 3S: 250mmx235mm=58750mm (Uitgaande van een recht vlak)
Opp 4S: 290mmx267mm=77430mm (Uitgaande van een recht vlak)
77430-58750=18680
18680/58750*100=32% -> de 4S is 32% groter in oppervlakte dan de 3S

Mgoed, iemand die zegt dat het grotere oppervlak wel degelijk fijn is? Ik hoor het graag :)
ik neem aan dat deze handschoen van een soort elastiek is.. en dat hij daarom wel zal passen, je kunt hem altijd nog uitrekken :Y)

voor de rest, ik denk dat groter oppervlak zeker fijner is, je kunt je muis op low sens zetten waardoor je beter kunt mikken

Verwijderd

Steelpad 4S, Geming Glove, 2x teflon skates zijn besteld!
Kzet hier binnenkort wel neer wat ik er van vind...

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
k vraag me echt af wat je nou met zo'n handschoen moet...lijkt me echt níet fijn eigenlijk.

Verwijderd

BvR-HyPeRiOn schreef op 01 februari 2004 @ 17:22:
k vraag me echt af wat je nou met zo'n handschoen moet...lijkt me echt níet fijn eigenlijk.
Ik d8 het volgende:
een verwarmingelement kopen + laten verzenden kost geld, daarna moet je hem er op bouwen, en dan moetut nog werken ook...

Dan kan ik toch net zo goed die glove kopen? Hand heeft dan ook geen ocntact meer met de steelpad, en je hebt de handschoen, mjah, zo dan maar :)
Ik post binnenkort wat ik er van vind :)

• Aham brahmasmi
aKra schreef op 29 januari 2004 @ 12:44:
Dat handschoentje is dat je beter glijd op je Steelpad 4S...

Tot nu toe ben ik een beetje teleurgesteld... Ik frag nog steeds beter op me snowpad... :X

Dat handschoentje heb ik ook gekocht en ik vind hem alleen vervelend zitten, niks met RSI ofzo, je glijdt alleen maar beter (minder frictie) omdat normaal je huid die vochtig is veel frictie geeft etc.
Snowpad is plastic? Ik heb de 3S onlangs gekocht en vind het ook een beetje tegenvallen helaas. Een mooie mat maar het glijdt niet echt lekker, ondanks de Padsurfers. Niemand die de Steelpad heerlijk vindt glijden heeft waarschijnlijk waarschijnlijk zo'n lekkere gladgesleten plastic mat als ik (jij waarschijnlijk wel). Zelfs op de plekken waar het niet versleten hebt glijdt het lekkerder (lichte textuur/relief). Ik ga nog eens zo'n superdunne plastic Xtrac mat proberen denk ik... :)
offtopic:
Hoeveel moet zo'n snowpad kosten trouwens?

[ Voor 7% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-02-2004 05:48 ]

• Mahena

Mahena

Doh !!!!

Ik heb nu die Icemat onder mijn Boomslang (bal) liggen en het surft fijn. Ook met de nieuwe padsurfers.

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:55
[offtopic]
Over die zweet handen. Ik ben van plan een nyko airflow opticalmouse te halen.
Nyko optical mouse
Lijkt mij echt een relaxed ding.
Ik zit zelf overigens vaak juist te zweten tijdens het gamen (voornamelijk zweethanden).
[\offtopic]

En verder denk k dat je je gewoon niet te veel aan moet trekken van die kouwe handen en dus gewoon veel bewegen ofzo.

• Aham brahmasmi
offtopic:
Ziet er wel flex uit ja, die Nyko muis. :) Ik zou alleen wel eerst willen voelen of het een beetje degelijk een degelijk ding is. Ik krijg de indruk van wel, maar bij goedkope muizen van merken zoals trust (die er tegenwoordig nog best goed uitzien ook) voelen belangrijke onderdelen zoals de knoppen meestal nogal gammel aan...

Verwijderd

Wielrenhandschoentjes werken ook goed, en ik spreek uit ervaring. Kosten niet noodzakelijk heel veel geld, en je kan ze bij iedere respectabele fietsenzaak aanschaffen. T mooie is dat die niet alleen extra grip bieden, maar ook zweet redelijk absorberen, en we weten hoe irritant zweet op een icemat / steelpad kan zijn.

En t staat wel bikkel :) Handschoentje modden met t logo van de clan en je bent t mannetje!

• Vermicellisoep
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Wietman!!! schreef op 04 februari 2004 @ 20:15:
[offtopic]
Over die zweet handen. Ik ben van plan een nyko airflow opticalmouse te halen.
Nyko optical mouse
Lijkt mij echt een relaxed ding.

[...]
[\offtopic]

En verder denk k dat je je gewoon niet te veel aan moet trekken van die kouwe handen en dus gewoon veel bewegen ofzo.
Beetje offtopic maartoch, ben je nou een tweaker of niet? Ik vind het wel een leuk idee en ga straks ff m'n boormachine ga zetten in m'n muisje :9
gewoon een 50 mm fan erachter op 5 volt uit de muis :*)

Edit: Zit er eigelijk wel ergens een 5 volt aansluiting op m'n muis of moet ik er een meer-aderige kabel aan knopen? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Vermicellisoep op 05-02-2004 13:49 ]

Nooooh! Stahp!

Verwijderd

Kheb de steelpad + gaming glove nu binnen.

Steelpad = heerlijk, frictie is idd erg afgenomen, de muis blijft bij zachtjes bewegen niet haken, het is wennen, maar voelt heerlijk.

De gaming glove: lijkt een raar ding, issut misschien ook. Is het fijn? : JA!
Het helpt idd erg bij het aimen, je kan veel beter over je pad heen glijden, zonder glove blijf je simpelweg vastplakken.
Nadeel van de glove, zoals ik al voorspelde: hij is voor mij eigenlijk te klein. Ik heb een grote hand, en grote vingers. Het gat waas de pink doorheen moet zit veel te laag, en het snijdt dus aardig. Ik rek het wel wat uit ofzo...

• Mahena

Mahena

Doh !!!!

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 11:21:

En t staat wel bikkel :) Handschoentje modden met t logo van de clan en je bent t mannetje!
Volgens mij is dat een goede voor shop.tweakers.net. Een handschoen met het tweakers logo erop. Verkrijgbaar in verschillende kleuren (Past bij je desk of pc!) en met of zonder vingertoppen (For that "extra feeling"!).

Verkrijgbaar in linkse of rechtse uitvoering. Tijdelijk aanbieding: Koop nu de rechtse en krijg de linkse gratis!

;)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Maar weer ff on-topic :

Zou je geen grote weerstand (van een 20-30 watt; die op een blok steen lijken ;) ) kunnen gebruiken om het metaal van de mousepad wat op te warmen? :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Hmm, 'condens', hmmm....
Alsik nu m'n hand optil liggen er gewoon kleine plasjes, je ziet echt water...
Met handschoentje is er trouwens niets aan de hand.
Verwarmingsblokken zijn zowieso niet mogelijk, de pad is superlaag...

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

Je kan met een bovenfrees de bovenste paar milimeters uit je bureau halen, blijft je pad ook goed liggen en gene last van opstaande randjes... :9 Oke, miscshien is het wat overdreven, maar het werkt wel lekker denk ik... 8)

Om maar ff ontopic te komen, ik heb ooit van mijn oom een paar keramische vliegtuigvoedselverwarmingselementen (dsjeez wat een woord :/) gekregen, witte plaatjes van 1x12cm en 2 mm dik, 12 volt erop en werkte perfect...
Helaas heb ik ze met m'n stomme kop allemaal gebroken 8)7
Maar als je aan zoiets zou kunnen komen kan je ze heel makkelijk onder je pad plakken :)

[ Voor 46% gewijzigd door Vermicellisoep op 06-02-2004 18:20 ]

Nooooh! Stahp!

Verwijderd

2 mm onder een steelpad = te dik :)
Wordt ie nog hoger van dus... :)

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 18:34:
2 mm onder een steelpad = te dik :)
Wordt ie nog hoger van dus... :)
:/ 2mm is te dik... :/

Misschien kan je dan van die rubber dingen die aan 1 kant plakken kopen... Maargoed die dingen zijn toch nergens te krijgen, ik denk dat de broodroosteroplossing nog de beste is. :)

Leeft de TS trouwens nog?

offtopic:
Ik ben trouwns achterlijk (duh!), heb ik heel mooi gaatjes zitten maken in m'n muis (zie mijn post bovenaan deze pagina) ben ik m'n fan kwijt... 8)7 denk je: is toch niet zo'n probleem, 50mm fans zijn er genoeg. Maar het was een 62 mm ofzo, heel lijp 486 ding maar wel lekker stil :)

[ Voor 35% gewijzigd door Vermicellisoep op 06-02-2004 21:40 ]

Nooooh! Stahp!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Je moet ( zoals anderen volgens mij ook al zeiden ) gewoon een Peltier eronder plakken >:)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Als jullie nu eens zo'n verwarm ding uitvinden kant en klaar dan kunnen ze die ook op www.PadZ.nl verkopen :D

Gebruik zelf dees: Afbeeldingslocatie: http://www.padz.nl/images/Steelpad/Steel_Gaming_Glove_GG3.jpg

Linkie: Hiero

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 00:29:
Als jullie nu eens zo'n verwarm ding uitvinden kant en klaar dan kunnen ze die ook op www.PadZ.nl verkopen :D

Gebruik zelf dees: [afbeelding]

Linkie: Hiero
ja dat ding is al eerder genoemd..bovenaan pagina 3.
maar niemand heeft kunnen vertellen of het nou eigenlijk fijn is of niet? wat vind jij ervan?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:57
bij conrad had ik van die verwarmingsdingen gezien voor 8er een autospiegel, kun je die er niet onder plakken ??

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

BvR-HyPeRiOn schreef op 13 februari 2004 @ 10:15:
[...]

ja dat ding is al eerder genoemd..bovenaan pagina 3.
maar niemand heeft kunnen vertellen of het nou eigenlijk fijn is of niet? wat vind jij ervan?
Ik gebruik hem al een paar weekies en ben er ZEER tevreden over. Tuurlijk was mijn eerste reactie LOLLLLL een glove moet niet gekker worden, maar _/-\o_ .

Geen geplak meer en geen koude handjes ^^

Verwijderd

Idd, geen geplak, geen koude handen. Naja, de pink geeft nog voldoende warmte af om water op de pad te maken, maar mijn microsoft intellimouse explorer heeft nergens last van, op water of niet: ding werkt perfect.
Het glijd heerlijk met die glove...

Verwijderd

Ja af en toe ook last van water op me steelpad.
Maar vind het eigenlijk wel een fijne eigenschap , dat hij zo koud is.
Hou wel van koud , dus ja voor mij is het de ideale uitkomst.
En werkt echt super met mijn Bluetooth MX900

Verwijderd

Koud is niet fijn :(

Verwijderd

Topicstarter
Sorry alvast dat ik met dit topic misschien ouwe koeien uit de sloot haal maar ik ben er zelf eigenlijk nooit op terug gekomen in dit topic dus ik wil toch nog ff laten weten wat ik nou uiteindelijk heb gedaan als oplossing.

Het ging erover dat ik voor mn steelpad in de winter wat wou vinden tegen de kou.
Iedere keer als je 's ochtends wil gaan gamen of als je uit je werk/van school komt is je steelpad 4s eerst een half uur ijskoud, pas daarna warmt hij wat op, en dan is er nog het punt van klamme handen en zweet op je steelpad waardoor je muis niet meer pakt.

Ik heb het inmiddels allemaal opgelost, en wel als volgt.
Onder mn steelpad heb ik een stukje verwarmingsfolie geplakt.
Kost rond de 5 euro bij de conrad dus das niks.
http://image01.conrad.com...8/532878_BB_02_FB.EPS.jpg

Met IETS hogere rubberen voetjes past dit prima onder de pad zonder dat hij heel hoog komt te liggen.
Het stukje verwarmingsfolie zorgt er op 9v voor dat je steelpad aangenaam warm wordt. (op 12v wordt hij nogal warm en is het niet echt chill meer)

Verder heb ik voor de zweethandjes een gaming glove gehaald, en door een handig persoon heb ik er een pink aan laten fiksen, want zonder de pink eraan is dat ding brak.

Werkt PERFECT zoals ik het nu heb liggen.
Velen zullen waarschijnlijk denken "wat een mietje die gast met zn gejank over koude handjes en dan weer zweethandjes"
Daarop wil ik alleen zeggen dat het zeker makkelijker en sneller aimt met games en dat je er zeker je voordeel uit kunt halen, dus trek je eigen conclusies :D

Verwijderd

whaha, 'kom we gaan gamen', 'wacht even, even mijn muismat verwarming aanzetten, en mn handschoen aantrekken' :|

je kunt ook overdrijven

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 23:58
Haha idd, ik vind het ook beetje té.. wat je ook gewoon kunt doen is de 4D nemen die van plastic is, en nog es platter ook.... en ik denk niet dat je het verschil gaat merken. Mouse scates er onder en hijs nog helemaal stil ook en geen gekloot met hele CV`s die d´r bij komen...

Verwijderd

Bij dierenwinkels die ook terrariumspul verkopen kun je warmtematjes krijgen. De kleinste maat zou best eens kunnen passen (maar sla me er niet op dood, alsjeblieft). Je kunt ze met een rheostaat vaak ook nog zo afstellen dat je je handen niet verschroeit :)

• Sine
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 16:35:
[knip]
Je kunt ze met een rheostaat potmeter! vaak ook nog zo afstellen dat je je handen niet verschroeit :)

[ Voor 11% gewijzigd door Sine op 26-08-2004 18:14 ]

Repareren doe je zo.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:13
Heb de Steelpad 3s in combinatie met de MX1000. Glijdt perfect. En koude handen... net als iemand hierboven vind ik dat juist wel fijn. Heb meer problemen met het feit dat de rest van mijn kamer koud is ;)
Heb nu onder mijn MX1000 die meegeleverde stripje geplakt en werkt prima, maar welke padsurfers zijn nu echt de 'beste' en zou ik moeten bestellen als deze zijn versleten?

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-11 20:24
mijn oplossing tegen het kouweklauwe probleem;
Afbeeldingslocatie: http://groenelimonade.nl/eekthecat.groenelimonade.nl/DSCF0663.JPG
een gloeilamp boven je klauw, lekker warm :D

[ Voor 17% gewijzigd door EEKthecat op 16-02-2005 16:23 ]

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

waarom geen zweetbandje gebruiken die je om je pols heen doet.
heb ik zelf ook en werkt als een tierelier :) :>

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Nielson
  • Laatst online: 00:30
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2004 @ 02:52:
Sorry alvast dat ik met dit topic misschien ouwe koeien uit de sloot haal maar ik ben er zelf eigenlijk nooit op terug gekomen in dit topic dus ik wil toch nog ff laten weten wat ik nou uiteindelijk heb gedaan als oplossing.

Het ging erover dat ik voor mn steelpad in de winter wat wou vinden tegen de kou.
Iedere keer als je 's ochtends wil gaan gamen of als je uit je werk/van school komt is je steelpad 4s eerst een half uur ijskoud, pas daarna warmt hij wat op, en dan is er nog het punt van klamme handen en zweet op je steelpad waardoor je muis niet meer pakt.

Ik heb het inmiddels allemaal opgelost, en wel als volgt.
Onder mn steelpad heb ik een stukje verwarmingsfolie geplakt.
Kost rond de 5 euro bij de conrad dus das niks.
http://image01.conrad.com...8/532878_BB_02_FB.EPS.jpg

Met IETS hogere rubberen voetjes past dit prima onder de pad zonder dat hij heel hoog komt te liggen.
Het stukje verwarmingsfolie zorgt er op 9v voor dat je steelpad aangenaam warm wordt. (op 12v wordt hij nogal warm en is het niet echt chill meer)

Verder heb ik voor de zweethandjes een gaming glove gehaald, en door een handig persoon heb ik er een pink aan laten fiksen, want zonder de pink eraan is dat ding brak.

Werkt PERFECT zoals ik het nu heb liggen.
Velen zullen waarschijnlijk denken "wat een mietje die gast met zn gejank over koude handjes en dan weer zweethandjes"
Daarop wil ik alleen zeggen dat het zeker makkelijker en sneller aimt met games en dat je er zeker je voordeel uit kunt halen, dus trek je eigen conclusies :D
Je hebt al een oplossing gevonden, dus is dit een beetje te laat, maar was het niet handiger om er een tweede steelpad bij te halen, zodat je ze om en om op de verwarming kunt leggen ?
Pagina: 1 2 Laatste