Toon posts:

(Adobe Premiere)Exporteren naar microsoft avi duurt erg lang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,
Ik gebruik Adobe Primerie 6.0, waneer ik me fimpje (1uur) wilt exporteren naar DV video formaat dan duurt het maar 21min alleen het probleem is dat dan 20min al 4gb is. Dus ik wou me filmpje expoteren naar het avi formaat en ik gebruik bijv de xvid codec die ik op het snelst instel dan duurt het opeens meer dan 2 uur :-(.

Ik vind dat wel erg lang, of komt het doordat primiere erg slecht in is om video te comprimieren waardoor ik het beter met virtualdub kan doen ?

Mijn systeem spec is P3 Tulatin 1,26GH 512MB Sdram en 2*120GB WD 8mb. + primiere 6.2 update.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:31

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bij het wegschrijven in DV formaat is alleen de harddisk de bottleneck. Maar als je Xvid compressie toepast, moet de CPU flink werken om de video te comprimeren. Omdat je een nogal trage CPU hebt, duurt dit dus langer dan wegschrijven naar DV.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Topicstarter
Dat snap ik, maar in virtualdub haal ik al gauw meer dan 12,5 frames waneer ik de kwaliteit bij xvid op medium heb staan. Als ik dat doe bij premiere dan duurt dit 5 uur voor 60min film |:(.

Waneer ik x-vid op op het snelste zet dan krijg ik wl erg slecht resoltaat en dan is het niet om aan te zien. Maar de enegiste manieer is om het snel om te zetten is om eesrt expoteren naar dv video en het dan om te zetten met virtualdub ?
Of is er mischien een insteling in premiere waarmee ik kan zorgen dat het exporteren sneller gaat ?

Verwijderd

Topicstarter
Met de lsx mpg encoder gaat het wel wat beter, duurt ook twee uur maar de kwaliteit is wel wat beter. Mischien dat ik anders even premiere 6,5 eens moet gaan proberen. Mischen heeft die een snellere export.