Toon posts:

club3d geforce 5900 xt problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag de Club3D Geforce 5900 XT gehaald maar loop tegen wat problemen aan...

Voorheen had ik een radeon 9100... eerst de drivers daarvan eraf gehaald.. toen systeem afgesloten, kaart gewisseld.. aangezet.. en de laatste 53.03 drivers van nvidia erop gezet...

Toen ik 3dmark03 draaide zag ik direct allerlei artifacts... voor de zekerheid directx9 nogmaals geinstalleerd, maar mocht niet baten...

de kaart is gewoon origineel nieuw in doos en niet overclocked...
Toen ik bij de info van 3dmark03 over de kaart ging kijken kwam ik ook wat vaags tegen...

Display Device 1/1 NVIDIA GeForce FX 5900 Driver 5.3.0.3
Description NVIDIA GeForce FX 5900
Manufacturer NVIDIA
Total Local Video Memory 128 MB
Total Local Texture Memory 128 MB
Total AGP Memory 128 MB
Driver File nv4_disp.dll
Driver Version 5.3.0.3
Driver Date 11-17-2003
Driver WHQL Certified true
Max Texture Width 4096 px
Max Texture Height 4096 px
Max User Clipping Planes 6
Max Active Hardware Lights 8
Max Texture Blending Stages 8
Fixed Function Textures In Single Pass 8
Vertex Shader Version 2.0
Pixel Shader Version 2.0
Max Vertex Blend Matrices 0
Max Texture Coordinates 8
VGA Memory Clock 702.0 MHz
VGA Core Clock 300.9 MHz

Check the Core clock?!?! hoort die niet op 390 te staan?!

Anyway.. verder info over m'n bakkie.. tis een athlon TB 1100 mhz op een abit kt7a raid boardje... niet optimaal voor zo'n kaart, maar de p4 2,8 met nieuw asus boardje komt er binnenkort aan...

Ik heb powerstrip op m'n radeon 9100 geprobeerd, maar die had ik gister al uninstalled.. eerst de settings van de radeon 9100 weer op 250/250 gezet (default) alvorens ik powerstrip uninstallde... maar wellicht dat dat er toch nog iets mee te maken heeft ofzo?

Anyway.. ik weet niet waarom ik bij een nieuwe kaart waar ik niet aan heb lopen kloten artifacts krijg...

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:03

w0w

Heb je nog andere spellen waarmee je artifacts kunt checken?
En over die core clock; misschien een foutje :? In welke winkel heb je um gekocht? als er daar bij die specs bij die winkel staat dat ie 390Mhz hoort te zijn, dan pas kun je gaan miepen bij hun :P
En als je een betrouwbaarder programma'tje gebruikt om je clock uit te lezen?

[ Voor 15% gewijzigd door w0w op 21-01-2004 20:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb em bij Yorcom gekocht.. maar goed.. gewoon een nieuwe doos van club3d met plastic en al er nog omheen, dus dan zou je er toch van uit moeten kunnen gaan dat het ok zit...

bij enemy territory heb ik niet zo veel last van artifacts, maar heel soms ook wel iets

Zeker bij de trolls lair test van 3dmark03 wordt die kaart echt gek...

Welk betrouwbaarder proggie raad je me aan om de waarden uit te lezen en/of in te stellen naar de juiste instellingen?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:09
Volgens mij heb ik net een review gelezen van dat ding waarin ze vertellen dat ie in 2D op 300 MHz draait en in 3D op 390 MHz...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
dat zag ik net ook idd... lekker vaag dan dat een 3d benchmarking tool als 3dmark03 je de waardes geeft van hoe de kaart in 2d mode draaid ;)

Anyway... snap er nog steeds geen zak van van die artifacts.. NIKS aan het kaartje gedaan en toch artifacts.. bizar

Verwijderd

Heb je m wel goed aangesloten? Draait je fan? Hoe warm is ie? (kan je zien in je geavanceerde beeldscherminstellingen)

Verwijderd

hoe is je airflow in je kast?>niet goed probeer een casefan in de buurt van de vga te zetten en achter in de kast eentje schilt al een hoop.>>het ziet erna uit dat het een hitte probleem is namelijk. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 21:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
gpu = 50 graden

Kast is sinds dat ik de kaart erin heb zitten gewoon open en er hangen twee afzuigende fans vlakbij de videokaart...

Verwijderd

is dit idle of stressed?>>ik zou terug gaan naar de winkel en ruilen voor een andere kaart desnoods een ATI Radeon 9600 pro of 9700 is nog sneller ook nog >:)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
50 graden is idle...

idd lekker vaag...

Heb m'n netwerk kaart een paar slotjes lager gezet.. die zat direct onder de geforce en blockte min of meer de fan van de videokaart.... es kijken of dit enigzins gaat helpen

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 22:01 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:03

w0w

Rivatuner of powerstrip zijn naar mijn idee goede progjes om clocks uit te lezen.
En als je de eerdere tests overslaat en gelijk troll's lair doet? evenveel artifacts?

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08 23:08
Heb je de extra stroomkabel aangesloten?
Hoeveel watt is je voeding? Op de club3d doos staat namelijk dat een 350watt voeding minimaal is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de regfix gedaan waarmee je in de nvidia control panel zelf de frequencies kunt lezen en aanpassen.... de 300/700 was dus de 2D waardes... 3D staat wel op 390/700... dus hij was origineel wel goed...

Maar de artifacts zijn er nog steeds wel....

Wat zijn ongeveer normale IDLE temperaturen voor een dergelijke kaart?

En ja.. de stroom kabel is aangesloten en heb een 350 watt voeding...

Ik ga zo effe XP erop zetten.. staat nu win2k op waar inmiddels al 3 videokaarten overheen gegaan zijn.. wellicht is de installatie zelf een beetje verrot geworden in de loop der tijd.. effe fresh install, kijken of dat wat uithaalt...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gozer simpel : De nVidia drivers vinden de oude ATI drivers niet lief :/

Dit had ik ook en veeelen anderen hier op GoT ;) Ik ging dan van een GF2 TI naar 9600 Pro :) (die toevallig ook bij Yorcom is gekocht!!!)

Ik zou zeggen doe is een Format moest ik ook doen best logisch :Y)

Verder was er kort geleden een Topic over die 2D/3D clock dispaly in 3DMark03 en dat ligt aan het progamma niet aan je kaart ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
ah joh... ik haal nu toch niet het maximale uit m'n geforcefx dus morgen ga ik maar een 800mhz asus bordje halen met een p4 2.8 of 3.0 en wat corsair twinx cas2 geheugen ;) dan moet ik sowieso alles opnieuw installen.. zal dan es kijken of ie nog steeds problemen geeft :)

3dmark03 results post ik nog wel hehe

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-07 22:05

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

En al gelukt???? Bij crashed 3dmark namelijk en heb sterk het vermoeden dat we iets gemeen hebben.....

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Verwijderd

Topicstarter
hehehee.. ja gelukt...

heb nu een p4 3hgz met 1gig corsair twinx cas 2 matched pair geheugen, 480 watt antec voeding en er een 36 gig 10k sata wd driveje bij genomen... op een asus p4c-800-e deluxe mobo...

alles loopt PERFECT nu....

3dmark03 score was zonder te overclocken 5496 :D

I'm a happy man!
Nou die bak nog effe tweaken en OC-en en gaan met die banaan!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.. de eerste OC op de vga kaart is leuk ;)

gpu 450.. mem 720.... temp is 45 idle.. en zo'n 52 stressed...

3dmark03 score is dan 5953 :)

kijken of we dat nog beter kunnen maken, maar hier ben ik al een very happy man mee ... w0000t!!

Verwijderd

Hellep,

Ik weet niet precies als ik in het goede topic zit maar we hebben al een tijdje een probleem met onze videokaart Geforce 5900 is volgens mij niet meer goed. Want elke keer als we een spel willen spelen zoals need for speed most wanted dan klapt hij terug en komt er een blauw fout scherm. De foutcode weet ik niet zo aangezien ik nu nog niet terug ben.Ik heb er niet zoveel verstand van wat er nou precies aan de hand is maar ik denk met het geheugen van de videokaart?

Wie kan mij ermee helpen want ik heb er totaal geen verstand van

Specs windows xp pk2, nvidia geforce FX5900, 1024 geheugen, 250 gig, direct x 9.0c

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 10:42 ]

Pagina: 1