Toon posts:

flash preloader koppelen aan html index

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey beste tweakers,

Ik heb een preloader van flash die heet index.htm. Die wil ik koppelen aan mijn hoofdpagina dus die heet index2.htm. Ik gebruik dreamweaver- , flash mx.
Met welke commandos moetik toevoegen om ze naar elkaar te linken, zodat als ik index.htm start dat daarna mijn index.htm op het beeld verschijnt?!

Ik heb al gesearched en gegoogled maar helaas nix gevonden. :'(

Iemand suggesties of reacties!!??
Alvast bedankt!!! :Y)

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-01 18:35

t-x-m

.NET Nerd

je wil dus in flash een preloader maken(index.htm die de html site(index2.htm) laad???

GC.Collect();

Verwijderd

Topicstarter
T-X-M schreef op 21 januari 2004 @ 12:48:
je wil dus in flash een preloader maken(index.htm die de html site(index2.htm) laad???
Hey,

Ja dat klopt.
Alleen ik heb de preloader al gemaakt, maar hoe laad ik index2!!?? :/

Alvast bedankt voor de reacties!!!! :Y)

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-01 18:35

t-x-m

.NET Nerd

kijk anders ff hier

ik ben niet goed in duits, maar mischien heb je wat aan de reply op deze post op dit duitse forum ?

GC.Collect();

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 10:48
en vraag het anders aan B-Top, hij is volgens mij een echte flash master... ;)

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Weerz schreef op 21 januari 2004 @ 13:16:
en vraag het anders aan B-Top, hij is volgens mij een echte flash master... ;)
Ik weet niet of TS daar nog zin in heeft als hij erachter komt wat het uur-tarief van B-Top is.

Daarnaast is dit een forum, waarop TS rustig kan uitleggen wat zijn probleem is, wat hij al geprobeerd heeft en waar hij tegenaan loopt...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

is dit niet gemakkelijker dan flash gebruiken?

http://javascript.interne...details/preload-page.html

Verwijderd

Topicstarter
hey beste tweakers,

ik zoek alleen de scriptcode die nodig is voor het koppelen van index(flash) naar index.htm(html). 8)
Ik heb al geprobeerd de url: geturl of loadurl toe te voegen in de header maar het lukte niet??!?! Of heb ik de urlnaam niet goed bijgewerkt?

Iemand nog goede suggesties !!!???

Alvast bedankt!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 13:43 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

* XangadiX wijst naar harlequin...

het klinkt trouwens een beetje als een scriptrequest :X

maar je kunt het beter niet met flash doen lijkt me

Stoer; Marduq

• stefanvverk
  • Niet online
Eens denken.... ik snap je niet 100%, sorry daarvoor...
Als ik het goed begrepen heb, heb je een flash filmpje gemaakt met een preloader. WAT ga je precies preloaden? Ga je "index2.htm" preloaden, of gewoon de rest van je flash filmpje ??
Als je "index2.htm" wilt preloaden: forget it... In flash kan dat niet.
Als je het andere bedoeld (filmpje spelen en dan naar index2.htm gaan) moet je dit doen:

Plaats op je laatste frame in je flash filmpje dit script:
code:
1
getURL("myurl.htm", "_self");

Verander "_self" door _blank of een frame-name.

Verwijderd

zoek en redirect script ofzo en laat dat jouw pagina oproepen na de laatse frame

• stefanvverk
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 22:41:
zoek en redirect script ofzo en laat dat jouw pagina oproepen na de laatse frame
Tip: lees mijn post, net boven de jouwe :+

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

stefanvverk schreef op 21 januari 2004 @ 22:46:
[...]

Tip: lees mijn post, net boven de jouwe :+
offtopic:

Net erboven? Er zit nota bene 12 minuten tussen :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
stefanvverk schreef op 21 januari 2004 @ 22:29:
Als je het andere bedoeld (filmpje spelen en dan naar index2.htm gaan) moet je dit doen:

Plaats op je laatste frame in je flash filmpje dit script:
code:
1
getURL("myurl.htm", "_self");

Verander "_self" door _blank of een frame-name.
Hey,

Ja, ik bedoel dus dat het filmpje eerst gaat spelen en als de pagina geladen is het naar index2.htm springt/koppelt. Ik heb die preloader vernoemt als index.htm, dit heb ik met dreamweaver mx gedaan. Ik heb dus gewoon met de flash functie in dreamweaver de swf geselecteerd en in de index.htm file gedropt.
-Moet die scriptcode in de body komen of in de head!!!????

Ik ben niet echt bekend met javascriptcodes of iets in die term :'(

Alvast bedankt voor de reacties! :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Hey beste tweakers,

heeft iemand nog suggesties of oplossingen van mijn pvorige post,alvast hartstikke bedankt jongens 8) _/-\o_

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

in actionscript op laatste frame van je flash - als je niet weet hoe dat moet: rt(f)m

Verwijderd

X-Lars schreef op 22 januari 2004 @ 11:03:
in actionscript op laatste frame van je flash - als je niet weet hoe dat moet: rt(f)m
Dat lijkt me zowieso een goed plan om die manual eens door te lezen die in die mooie doos zit van dit dure pakket. En neem eens wat tutorials van Flash cq HTML door, ik heb zo het gevoel dat je van tuten noch blazen weet wat je doet.

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:04

rik

Ik ben bang dat je toch met javascript zal moeten gaan werken, en dan eventueel een hidden frame. Of een divje met daarin de flash, die je laat verdwijnen zodra je pagina geladen is (ook weer met javascript). De vraag is alleen of dat je flashfilmpje dan wel snel genoeg laadt om te laten zien voordat de page is ingeladen.

Als je een pagina inlaad in Flash, en Flash dan naar die pagina redirect als ie klaar is, dan moet IE alsnog die pagina gaan inladen waarschijnlijk; volgens mij wordt de door Flash ingelade page namelijk niet in de IE cache geplaatst. Je preload dan dus eigenlijk voor Jan * :?

Verwijderd

Topicstarter
X-Lars schreef op 22 januari 2004 @ 11:03:
hey,

ik hen zojuist: getURL("index2.htm", "_self");
toegevoegd, maar de index.htm (swf) laadt nog steeds niet mijn index2.htm bestand :'(

Help muhhhhh :/

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

je hebt nu toch wel door dat het hier niet heel erg op prijs wordt gesteld dat je met iets bezig bent, terwijl je niet echt weet wat je aan het doen bent. dat kan gebeuren, maar zoek eerst zelf eens wat uit, laat zien wat je geprobeerd hebt enzo.. waar heb je dan die regel code neergezet, op je voorhoofd? :+

Verwijderd

Ik heb even het topic snel doorgenomen, maar je wilt dus een flash preloader maken voor een html bestand? Dan kan ik je meteen wel uit je droom helpen, dat gaat niet werken. Alle flash preloaders die jij tegenkomt zijn gemaakt om flash content te preloaden, en niet om HTML te preloaden. Dan kan je beter je toevlucht zoeken tot een javascript preloader.

als je een andere SWF wilt inladen dan gebruik je loadMovie, of MovieClipLoader, en preload je die. Hierover is genoeg te vinden op het web, ik dnek dat flash preloaders wwel het meest behandelde onderwerp is dat te vinden is.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 13:46 ]

Pagina: 1