Ach, op zich hoeft die discussie niet bij voorbaat monddood gemaakt te worden natuurlijk. Als iemand denkt dat hij een nieuw standpunt met meerwaarde kan aandragen, dan wordt iedereen daar beter van. Van alle visies kun je leren en dat oude draadje was bijvoorbeeld ook voor mij erg leerzaam toen. Ook tegengestelde standpunten kunnen je heel goed aan het denken zetten. Het jammere is bij dit onderwerp, dat het lijkt of de beide kampen elkaar niet kúnnen naderen, omdat ze het hoe dan ook niet met elkaar eens zijn. Het lijkt dus een onderwerp waar gewoon geen vooruitgang mee is te boeken, hoeveel topics er ook aan gewijd worden.
Dat er toch met zekere regelmaat mensen komen die denken een oplossing voor het vraagstuk te hebben gevonden, geeft toch aan dat het wel een 'levend' onderwerp is. Het zou dan niet passen om al die mensen af te serveren met een reactie als: "dat hebben we al besproken, kijk maar in dat oude draadje." Aan de andere kant heeft het dus blijkbaar pas zin om de discussie weer te hervatten als er daadwerkelijk iets nieuws naar voren gebracht wordt, anders worden de discussies klonen van elkaar en dat is zonde van de tijd.

Nu hoop ik natuurlijk (en velen in dit eerbiedwaardige subforum met mij) dat jij dan de persoon bent die een voor iedereen acceptabele oplossing weet.
Ik denk dat het opnemen van een voorbeeld als dat in het reactieformulier niet echt een oplossing in die zin is. Mensen moeten niet afgeschrikt worden om een bepaald onderwerp aan te roeren. TMF is een forum 'voor de geïnteresseerden' en 'door de geïnteresseerden'. Het bestaat bij de gratie van iedereen die steeds maar weer probeert om in discussievorm een oplossing te zoeken voor bepaalde probleempjes die het modereren nu eenmaal met zich meebrengt. Dat moet dus liever aangemoedigd dan voorkomen worden.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.