[Ervaringen] NF7-S / AN7 Madness!! (Deel 4)

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 5.842 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
Is denk ik gewoon een "failsafe" standpunt van de fabrikant, als het niet werkt valt hen niks te verwijten, en als het wel werkt heeft de gebruiker een gevoel van "wow, dat doet die Abit weer super!".
En natuurlijk zou het ook zo kunnen zijn dat de Nforce2-chip het officieel niet ondersteunt.

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op 08 augustus 2004 @ 12:47:
Wat een bagger, ik heb nu DTM PC3200 (made in Germany) geheugen, 2x 512, clocken apart 250MHz @ 2.9V.

Als ik probeer te draaien met msn Abit NF7-s rev2.0 dan wil hij nieteens opstarten op 215MHz FSB en mem in sync. Heb ik gewoon pech met mijn NF7? De meesten halen toch wel 225MHz.
Je moet de L12 mod doen, je hebt namelijk een 133Mhz fsb processor. Je moet de L12 brug modden naar een 200Mhz fsb processor. Dan zul je zien dat je in een keer een stuk hoger komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb ook MDT, doet hier op mn NF7-S maar 225 mhz op 2,5-3-3-11 :/

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BusMastah schreef op 23 augustus 2004 @ 10:24:
Is denk ik gewoon een "failsafe" standpunt van de fabrikant, als het niet werkt valt hen niks te verwijten, en als het wel werkt heeft de gebruiker een gevoel van "wow, dat doet die Abit weer super!".
En natuurlijk zou het ook zo kunnen zijn dat de Nforce2-chip het officieel niet ondersteunt.
Nou ja,.. ik had het eigenlijk wel graag met zekerheid geweten of de NF7-S v2.0 dit kan draaien aan PC3200 DDR400 speed in Dual channel mode :?

Vraagje aan SileX en pisart;...
ik zie dat het bij jullie lukt met 3 stuks en toch zitten jullie memory-latten elk in een andere volgorde geplaatst,... werkt het op beide wijzen zo en aan PC3200 DDR400 speed :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nog nergens gelezen maar weet iemand ergens een modded bios by merlin te vinden voor een Abit NF7(geen S), wat ik allemaal vind is voor de nf7-s... en volgens mij kan je geen nf7-s bios in de nf7 flashen of heb ik dat fout?

• ChAoS Overlord
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-07 13:27
Ik geraak met mijn DLT3C JIUHB 1800+ (t-bred B ) niet boven de 217 MHz FSB. Eens ik hoger ga, krijg ik gewoon zwart scherm bij boot. Alles eronder gaat gewoon vlotjes. Zou een L12 mod soelaas kunnen brengen? Want ik weet van bordjes die zonder L12 mod toch de 230 halen? Ik heb een AN7 btw.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
ChAoS Overlord schreef op 23 september 2004 @ 12:09:
Ik geraak met mijn DLT3C JIUHB 1800+ (t-bred B ) niet boven de 217 MHz FSB. Eens ik hoger ga, krijg ik gewoon zwart scherm bij boot. Alles eronder gaat gewoon vlotjes. Zou een L12 mod soelaas kunnen brengen? Want ik weet van bordjes die zonder L12 mod toch de 230 halen? Ik heb een AN7 btw.
An7 gaat niet zo hard als nf7-s, en ja, een l12mod is echt een oplossing :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of een Abit NF7 piept als je cpu dood is? me pcboot nl. niet meer :X, ik heb wel met meetlat(va plastic en aan de uiteindes metaal) de weerstandjes naast mn nb blok geraakt(moest ff dikte van waterblok opmeten). kan ie daardoor overleden zijn? als ik mn geheugen eruit haal dan piept ie ook niet :/. check sig voor specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 17:43:
Weet iemand of een Abit NF7 piept als je cpu dood is? me pcboot nl. niet meer :X, ik heb wel met meetlat(va plastic en aan de uiteindes metaal) de weerstandjes naast mn nb blok geraakt(moest ff dikte van waterblok opmeten). kan ie daardoor overleden zijn? als ik mn geheugen eruit haal dan piept ie ook niet :/. check sig voor specs.
Als je dat gedaan hebt toen ie aanstond kan dat jah, anders lijkt het me sterk, maar ik denk dat je bios of bordje gewoon RIP is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 17:43:
Ja dan kan hij piepen ja. Mijn mobile die ik verneukt heb deed ik ook in de NF7-S en toen ging hij piepen ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
Vreemd probleem hier met mijn NF7-S rev 2.0. Als ik de vcore boven de 1,875 volt instel klapt ie terug naar 1,45 volt..., als ik dan reboot dan staat er 2,15 volt op de cpu... ook niet echt de bedoeling. Wat zou het kunnen zijn?

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:29
Dr.Q schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:11:
Vreemd probleem hier met mijn NF7-S rev 2.0. Als ik de vcore boven de 1,875 volt instel klapt ie terug naar 1,45 volt..., als ik dan reboot dan staat er 2,15 volt op de cpu... ook niet echt de bedoeling. Wat zou het kunnen zijn?
Welk bios heb je?

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
D25 Merlin Ub3r (?) bios.

MOSFET's actief gekoeld, 480W tagan.

Als ik 8rdaVcore gebruik en de vcore op 1,95 zet dan klapt ie terug naar 1,41, 2.10 volt 8rdavcore geeft 1,600 volt op mijn NF7. Wat gaat hier mis ? 8)7
CPU kán hard alleen mijn vcore moet omhoog :P

Afbeeldingslocatie: http://www.dr-q.net/55_53_pifast.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Dr.Q op 14-12-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Dr.Q schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:49:
D25 Merlin Ub3r (?) bios.

MOSFET's actief gekoeld, 480W tagan.

Als ik 8rdaVcore gebruik en de vcore op 1,95 zet dan klapt ie terug naar 1,41, 2.10 volt 8rdavcore geeft 1,600 volt op mijn NF7. Wat gaat hier mis ? 8)7
CPU kán hard alleen mijn vcore moet omhoog :P

[afbeelding]
ACPI/APIC problemen? Swieso moet je booten met meer dan 1,85Vcore als je met 8rdavcore boven 1,85V wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
DaWaN schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:02:
[...]

ACPI/APIC problemen? Swieso moet je booten met meer dan 1,85Vcore als je met 8rdavcore boven 1,85V wil.
ACPI staat al disabled AFAIK, ik zal een dezer dagen nog es gaan prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 11:16
Laatst een Abit AN7 mobo gekocht om het laatste uit m'n anthlon xp 1700+ te halen.

Allemaal leuk en aardig vergeleken met een ECS K7S5A, maar de temps die ik aflees van Uguru of Mbm5 kloppen volgens mij voor geen meter. En met de oog op overclocken vind ik het wel leuk als ik die goed kan aflezen zodat me proc niet te snel overlijdt.

Ik heb de mobo naar de laatste bios geflasht en nieuwste uguru software geinstalleerd, maar temps blijven zo rond de 33 graden cpu en 30 graden NB.
Ik geloof dit niet omdat ik nu weer me oude slechte koeler erop heb i.p.v. me Zalman7000 (past nog niet, ff een keer zagen), met die Zalman zat ik meestal rond de 43 idle 48 load, nooit rond de 33.

Is dit te verhelpen? of heb ik gewoon een brakke sensor?

[ Voor 2% gewijzigd door Erik070 op 12-01-2005 15:28 . Reden: foutief nederlands ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuipman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 21:51
Ik heb een probleem. Als ik de FSB instel tussen de 133 en 200MHz dan slaat m'n PC vast! Ik heb een AN7 met een xp-m 2400+ processor en 1024MB PC3200 Geil goldendragon geheugen, voor de rest zijn de specs. Ik heb al verschillende biossen gebruikt oa underclock (T1&T2 en standaard). Het maakt niet uit op hoeveel de multiplyer staat, hij slaat altijd vast, zelfs in de bios als ik op on the fly overklok. Verhogen of verlagen van de voltages heeft ook geen zin...
Heeft iemand een idee hoe dit verholpen kan worden?

Pc gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu ik deze thread terug zie ff mijn ervaring met gemodde biossen posten:

Eerst had ik een bios van merlin (weet niet meer de welke.) Die ging wel goed, 232mhz fsb was wel het absolute max, maar toch, niet slecht voor een ongemod bord.
Daarna had ik een d26 blackmantaray bios van tictac geflashed (niet de XT.) Deze heeft me niets anders dan probs gegeven: ik kon niet eens meer de bios in :o

Daarna de d26 mantaray XT geflashed. Deze keer was de bios zelf wel in orde (ik kon er volledig in zonder probs) maar mijn max fsb was gezakt tot 223mhz ;(

Mijn huidige bios is de:
"D25 CPC-ON ver. 3.0.00 Fire Bpl 3.19 26.08.04 " van merlin
(cpc on omdat ik toch met 2x256 bh-5 zit)

Van deze bios ben ik eigenlijk wel nog het meest tevreden: 250mhz fsb heb ik tot nu toe getest. Hoger heb ik niet meer geprobeert maar veel zal er dan toch niet meer uitkomen ;)

Merk op dat die op een bord is ZONDER enige vmods ! (wel met booster, en alles gesinked)

Dus, voor mij is het wel duidelijk:

tictac: |:(
merlin: 8)7

Dit zijn natuurlijk MIJN ervaringen en zullen niet op alle bordjes van toepassing zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Mijn ervaringen met de abit nf7 (zonder s)

mijn specs:
Sempron 2200+ (9*166)
2* 256 mb pc3200 twinmos (mtec chippies)
gf 4

Luchtgekoeld (2 12*12 fans op de zijkant op 7 volt en op de proc een 8*8 coolermaster fan)

Mijn pc draaid altijd op 230 mhz fsb. dit is in ALLES stabiel behalve memtest... (boeie :P )

Nu heb ik laatst mijn pc'tje eens buiten gezet en daar haalde ik :
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/4668wmvBX20Z.JPG

(niet pifast stabiel :P dat was @ 245 mhz)

Dit met een ONGEMOD bordje en alleen op de sb een zallman passieve koeler.

best tevreden dus :)

Ik heb nog een vraagje:

Weet iemand wat die 2e temp op het lijstje van speedfan voor kan stellen? buiten (vriespunt) staat er 35 oid. ik denk dat ik dat ding (wat het ook moge zijn) maar beter moet gaan koelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/46685uuXPWJ0.JPG

Ow ja, laatste opmerking. Soms geeft mijn pc ineens zo'n 10/8 graden kouder aan (proc temp) en naar een rebootje is het weer normaal :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ws je northbridge

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

zou een passive zallman blokje beter werken? (met 12*12 fan er 15 cm vanaf @ 7 volt)

Ik dacht altijd dat dat die andere temp was...

Ik heb ff een prt scr gemaakt met wat speedfan er normaal van zegt.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/4668F9Wj6EsK.JPG

wat zou dan wat zijn?

[ Voor 145% gewijzigd door NO2 op 31-01-2005 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik zit nu eens te kijken voor een nieuw S-A Plankje voor me servertje na de goede oude NF7-S d8t ik eens te kijken naar de NF7-S2 en de NF7-S2G Maar volgens mij hebben deze een nieuwe sb en daardoor geen soundstorm.

Is er iemand die hier meer over weet ? want anderskoop ik wel een 2ehands nf7-s terrug die wel soundstorm heeft.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
Astennu schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:05:
Ik zit nu eens te kijken voor een nieuw S-A Plankje voor me servertje na de goede oude NF7-S d8t ik eens te kijken naar de NF7-S2 en de NF7-S2G Maar volgens mij hebben deze een nieuwe sb en daardoor geen soundstorm.

Is er iemand die hier meer over weet ? want anderskoop ik wel een 2ehands nf7-s terrug die wel soundstorm heeft.
Voor zover ik weet heeft deze inderdaad geen SoundStorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Laagvliegerke schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:45:
[...]

Voor zover ik weet heeft deze inderdaad geen SoundStorm.
Das wel ff bale. Kwas ook al aan het kijken naar de AN7 die hebben dat wel maar die oc'de volgens mij voor geen meter. De NF7-S was toen de tijd superieur aan de nieuwere AN7. die zag je geen 250 halen en de NF7-S haalde wel 270.

Of hebben jullie daar andere ervaringen mee ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Op de een of andere manier gaat mijn geheugen op dit bordje automatisch op 1T. Weet iemand waar ik er 2T van kan maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:07
Staat er ergens CPC in het bios? Dat staat dus bij nForce 2 borden voor T1 of T2. CPC aan is T1 en CPC uit is T2

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
waarom zou je T2 willen ? T1 is immers sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Astennu schreef op maandag 07 februari 2005 @ 14:51:
waarom zou je T2 willen ? T1 is immers sneller.
Hogere overclock? ;)

1T/2T heet op de NF7-S trouwens CPU Interface :)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Dxta schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:06:
[...]

Hogere overclock? ;)

Oke, enabled is 2T? en disabled 1T? Want volgens mij is disabled sneller :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
[...]

Hogere overclock? ;)

Owh ? nja die moest igg bij me nf7-s aan anders was de prestatie brak maar volgen mij was cpu interface dat de communicatie van cpu naar nb ook op fsb speed ging me draaien ipv zijn standaart 333 of 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hogere overclock? ;)

Onzin, cpu interface is helemaal iets anders. Waarom zijn er dan modded biossen met cpc on en off? Waarom zo'n biossen modden als je het gewoon in je bios kan afzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Misschien een topickick mja :o

Ik ben van plan de Abiut AN7 te kopen :) Maar ik vroeg me af wat de max cpu/mem voltage's zijn .

In de AN7 Tenvens een goede overclocker ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpele vraag:

Ik werk met een Abit NF7-S v2.0 samen met een XP-M2600+,. NB Zamanised.

Hoe hoog denken jullie dat mijn FSB kan gaan op mijn config. na het uitvoeren van de L12 hardware-mod :?
Ik ben nl. van plan binnen een maandje of 2 te upgraden naar keigoed geheugen,... die Twinmos moet er uit,.... geheugen iets in de zin van PC3200 ( misschien zelfs PC4000 ) Corsair XXL 2-2-2-5 of OCZ High Performance Gold Edition,.... geheugen dat makkelijk in een 2 x 512mB config. boven de 250 Mhz. uitkomt.

Gaat dat lukken,.. graag ervaringen please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:43:
Simpele vraag:

Hoe hoog denken jullie dat mijn FSB kan gaan op mijn config. na het uitvoeren van de L12 hardware-mod :?
Ik ben nl. van plan binnen een maandje of 2 te upgraden naar keigoed geheugen,... die Twinmos moet er uit,.... geheugen iets in de zin van PC3200 ( misschien zelfs PC4000 ) Corsair XXL 2-2-2-5 of OCZ High Performance Gold Edition,.... geheugen dat makkelijk in een 2 x 512mB config. boven de 250 Mhz. uitkomt.

Het is niet wenselijk om dubbel te posten ;) : [rml][ OC] Barton mobile overclock resultaten - Deel 5[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Seagate schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:10:
Misschien een topickick mja :o

Ik ben van plan de Abiut AN7 te kopen :) Maar ik vroeg me af wat de max cpu/mem voltage's zijn .

In de AN7 Tenvens een goede overclocker ?
NF7-S klokt beter over :)
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:43:
Simpele vraag:

Denk niet dat je zo 1,2,3 250mhz FSB haald, mijn bordje stopte zo'n beetje zonder mod's enz bij de 235, wil je dus hard gaan moet je dus voltmodden ander bios ACPI uitzetten enz

[ Voor 58% gewijzigd door DaWaN op 27-02-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Je hoort ook niet echt goede dingen over de abit NF7-S2..
is dit nou zo slechte klokker ? :/

Wat is nou een goed oc mobo die hoger doet als 230 fsb. Niet de NF7-S want die is niet meer te koop :/

[ Voor 37% gewijzigd door OcGuru op 27-02-2005 18:55 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Seagate schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:48:

Wat is nou een goed oc mobo die hoger doet als 230 fsb. Niet de NF7-S want die is niet meer te koop :/
DFI Intinity NF-II Ultra of DFI Lanparty NF-II Ultra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seagate schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:48:

offtopic:
Ik heb nog een NF7-S v2.0 liggen :) ; ofwel de goed oc'ende plank! Ik zelf wilde wel gaan OC'en maar mede door omstandigheden na het kopen van deze plank nooit echt geoc'ed, wel met de plankjes die in dat jaar heb gekocht :) .

Zoek je nog wat dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk niet dat je zo 1,2,3 250mhz FSB haald, mijn bordje stopte zo'n beetje zonder mod's enz bij de 235, wil je dus hard gaan moet je dus voltmodden ander bios ACPI uitzetten enz
ACPI uitzetten :?
In welke zin limiteerd dat dan een mogelijk hoge OC :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:06:
[...]

ACPI uitzetten :?
In welke zin limiteerd dat dan een mogelijk hoge OC :?
blij mij zorgde dat er oor dat mijn vcore niet boven de 2,1 uitkon komne. nu kan ie weer goed 2,3 (2,2V real)

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Op de site van salland staat het volgende over de abit An7,
Werkt niet samen met OEM en Twinmos geheugen.
Zou het dan echt zo zijn dat mijn Twinmos Speed Premium niet werkt op deze mobo :/ ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik heb ook TwinMOS (2x256 met TwinMOS chips) en dat werkt ook gewoon goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Seagate schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:57:
Op de site van salland staat het volgende over de abit An7,

[...]

Zou het dan echt zo zijn dat mijn Twinmos Speed Premium niet werkt op deze mobo :/ ?
Speed premium is CH-5 dat werkt wel, en ik had ook die gevreesde chips die niet zouden werken maar nooit problemen gehad (NF7-S dat wel maar daar zouden ze ook niet op werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
http://www.hardwareonline...opic.php?t=957&highlight=

Heeft een van jullie het vdimm verhoogd met deze mod? ik wil namelijk weten of het dan ook mogelijk is om lager dan 3,3v te zetten zoals 3,2 en 3,1.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Kijoki schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:37:

Heeft een van jullie het vdimm verhoogd met deze mod? ik wil namelijk weten of het dan ook mogelijk is om lager dan 3,3v te zetten zoals 3,2 en 3,1.......
Is niet mogelijk om lager te gaan, of je moet een schakelaar in de draad doen, die je dan kunt uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijoki schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:37:

En ik had graag geweten of je echt alle 3 die Vmods moet uitvoeren :?
Waarom,... ik denk mij binnenkort 2 x 512mB OCZ PC4000 VX Gold ram aan te schaffen voor op mijn NF7-S v2.0 ;)

Ik heb hier 3,26 Volt op mijn Antec 3,3 Voltrail staan,.. dat zit dus wel snor ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen heb ik een collega van mij zijn Corsair effe in leen om eens te zien hoe hard mijn bordje kan gaan.

Corsair XMS PC3200 2/2/2/5 memory. 2 x 512 mB.

Momenteel 10 x 240 op 2,5/3/3/10 ,.. memtest #5 (floppy) passed zonder errors,.. Vdimm op 2,8 volt in bios,... 2,86 volt in MBM5.
SuperPi 42 sec
Sandra memory benchmark 3365/3120
Chipset voltage op standaard --> 1,6 Volt

3DMark03 --> 6828 vreemd, ik had hoger verwacht,..... wel aan GPU-core 430 Mhz. i.p.v. 440,.... ik zal dus nog eens op 440 dus ook eens moeten benchen.

Prime95,... effe geen tijd voor want overmorgen geef ik zijn geheugen terug.

Alleen de L12 mod op mijn socket-A is uitgevoerd.

Vraagje :?

Ik heb wel mijne CPU interface in mijn bios moeten disablen,.... enabled raakte hij niet eens aan FSB 220,..... mijn cpu werd zelfs niet meer herkend :roll:
Iemand een idee hoe dit komt :?:

edit:

FSB 242 en 245 is er te veel aan |:(
Ofwel krijg ik massa's errors in memtest #5 , ofwel krijg ik blue-screens bij opbooten in windows,..... chipset voltage verhogen naar 1,7 helpt niet.
Toch al ferm tevreden ikke :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:39:
Ondertussen heb ik een collega van mij zijn Corsair effe in leen om eens te zien hoe hard mijn bordje kan gaan.

Corsair XMS PC3200 2/2/2/5 memory. 2 x 512 mB.

Momenteel 10 x 240 op 2,5/3/3/10 ,.. memtest #5 (floppy) passed zonder errors,.. Vdimm op 2,8 volt in bios,... 2,86 volt in MBM5.
SuperPi 42 sec
Sandra memory benchmark 3365/3120
Chipset voltage op standaard --> 1,6 Volt

3DMark03 --> 6828 vreemd, ik had hoger verwacht,..... wel aan GPU-core 430 Mhz. i.p.v. 440,.... ik zal dus nog eens op 440 dus ook eens moeten benchen.

Prime95,... effe geen tijd voor want overmorgen geef ik zijn geheugen terug.

Alleen de L12 mod op mijn socket-A is uitgevoerd.

Vraagje :?

Ik heb wel mijne CPU interface in mijn bios moeten disablen,.... enabled raakte hij niet eens aan FSB 220,..... mijn cpu werd zelfs niet meer herkend :roll:
Iemand een idee hoe dit komt :?:

edit:

FSB 242 en 245 is er te veel aan |:(
Ofwel krijg ik massa's errors in memtest #5 , ofwel krijg ik blue-screens bij opbooten in windows,..... chipset voltage verhogen naar 1,7 helpt niet.
Toch al ferm tevreden ikke :D
240 cpu interface disabled zal trager zijn dan 220 cpu interface enabled. Laat die altijd op enabled staan. Flash een bios met cpc off voor betere overclocks met 2x512MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aiaiaiai,... mijn Audigy soundcard 8)7
nu heb ik hier eens effe deftig geheugen in leen van mijn collega,... alles leek OK,.... prima opstart,.. geen errors in memtest #5 en dit aan 10 x 240 FSB op 2,5/3/3/7 timings, Corsair PC3200 XMS 2/2/2/5 geheugen.
Tot wanneer ik met die settings mij eens aan een gameke waagde !

BFVietnam crashte terug naar desktop,.. dat is nog nikske,... bij de 2de maal viel mijn geluid weg tijdens het laden van de map.
Uiteindelijk kwam er een Systeemherstel en het serieus terugschroeven van de FSB aan te pas om mijn geluid terug OK te krijgen.
Niks kwam er nog uit,.. geen noot meer :'(

Wat is daar in godsnaam de oorzaak van,.. dit vindt ik dus nl. een vreselijk irritant probleem ! Blijkbaar raken mijn Audigy drivers hier serieus messed-up.
Mijn mobo,.. die heeft toch een PCI-lock standaard,... AGP staat alleszins toch al vast op 66 Mhz.

Wat kan daar de oorzaak van zijn :?
Veel kan ik niet meer testen,... morgen geef ik zijn geheugen terug.
Een 2T bios inflashen zal dus voor een andere keer zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Ff tussendoor een heel ander vraagje:

De bios chip die gebruikt wordt in de AN7, is die identiek aan die van een ander Nforce2 boardje? Ik heb er namelijk nog 1 van mn andere mobo, de DFI NFII Infinity.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
aramdin schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 17:51:
Ff tussendoor een heel ander vraagje:

De bios chip die gebruikt wordt in de AN7, is die identiek aan die van een ander Nforce2 boardje? Ik heb er namelijk nog 1 van mn andere mobo, de DFI NFII Infinity.
Heb de vraag gisteravond voor mezelf weten te beantwoorden, door het simpelweg te proberen. Ik moest bij awdflash.exe alleen nog de /f flag gebruiken, anders wilde hij em niet (hot)flashen. Ik heb gebruik gemaakt van TicTac AN7_18DE8_2T.bin bios.

Voor : 11 x 222mHz
Na : 10x 240mHz

Snap alleen nog niet echt waarom mn Pifast tijden in de Voor-situatie lager liggen :? Ik heb zo toch veel meer geheugenbandbreedte?

Specs
Athlon XP-M 2600+
Corsair Twinx PC3200Pro @ 2.5-3-3-6
Abit AN7 (alleen sinks op mosfets, NB watercooled, SB aircooled)

[ Voor 9% gewijzigd door aramdin op 01-04-2005 12:59 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:58:

Snap alleen nog niet echt waarom mn Pifast tijden in de Voor-situatie lager liggen :? Ik heb zo toch veel meer geheugenbandbreedte?
De antwoord zit 'em in de naam van het BIOS: 2T :)

Dit is way veel lagere bandwith dan 1T. Is soort extra timing, dus moest je al je timings op 3-4-4-15 ofzo zetten, zo je ook gelijk een stuk hoger geraken, maar wel met lagere bandwith ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Hmm, op die fiets. Ik ga tonight of morgen dan de 1T versie proberen! Keeping ya posted.

Thx voor snelle reply!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand nog een addressje waar ik een NF7-S v2.0 kan vinden in NL, heb mun eigen 2 dagen geleden laten smoken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:42:
weet iemand nog een addressje waar ik een NF7-S v2.0 kan vinden in NL, heb mun eigen 2 dagen geleden laten smoken..
Salland heeft ze, niet op voraad maar met 4 a 5 dagen binnen.
Maar dit kon je ook gewoon vinden met de Pricewatch
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:08:
[...]

De antwoord zit 'em in de naam van het BIOS: 2T :)

Dit is way veel lagere bandwith dan 1T. Is soort extra timing, dus moest je al je timings op 3-4-4-15 ofzo zetten, zo je ook gelijk een stuk hoger geraken, maar wel met lagere bandwith ;)
Weet iemand waar ik zo'n 1T bios vandaan kan halen?

want ik zat op de abit site en daar kan je het niet echt zien of het 1T of 2T is...

Btw, het probleem met 2x256 TwinMOS en niet willen overclocken komt hij heel erg bekend voor!

//edit:
Kunnen de plaatjes uit de starttopic weer up? lijkt mij erg handig!

[ Voor 50% gewijzigd door stevenP op 25-05-2005 07:25 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de NF7-S2G ;)

waardeloos moederbord voor te clocken..

heb volgens mij 1 gevonden , weet alleen niet of het de v2.0 is

http://www.diamondcomputers.nl/productinfo.php?Id=687

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 08:56:
Dat is de NF7-S2G ;)

waardeloos moederbord voor te clocken..

heb volgens mij 1 gevonden , weet alleen niet of het de v2.0 is

http://www.diamondcomputers.nl/productinfo.php?Id=687
Hmm, ja idd. Dat is weer een andere versie... Maar wat is eigenlijk het verschil/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is de nf7-s maar dan (denk vanwege geldgebrek) hebben ze vanalles eraf gegooit etc..

Heb dit mobo gehad voor 2 dagen, en je kunt er niet mee clocken. Loopt continu vast argh..

Denk dat ie tog maar die ene nf7-s bestel, en dan hopen dan het een v2.0 is (op de foto bijna identiek aan de v2.0)

Heb die gasten al een mail gestuurd of het een v2.0 was, maar nog steeds nix trug gekregen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:23:
het is de nf7-s maar dan (denk vanwege geldgebrek) hebben ze vanalles eraf gegooit etc..

Heb dit mobo gehad voor 2 dagen, en je kunt er niet mee clocken. Loopt continu vast argh..

Denk dat ie tog maar die ene nf7-s bestel, en dan hopen dan het een v2.0 is (op de foto bijna identiek aan de v2.0)

Heb die gasten al een mail gestuurd of het een v2.0 was, maar nog steeds nix trug gekregen |:(
Je kan anders ook nog naar 2e hands kijken, zijn ook vaak nog een hoop te vinden (nf7 is een popiopie bordje!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2e hands vind ik een viez woord, en vooral bij zo'n soort moederborden. Ben van plan om te gaan overclocken en dan wil ik dus niet een boord hebben wat al helemaal 'verkracht' is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:23:

Wat jij bedoeld is de NF7, wat hetzelfde is als de NF7-S maar dan zonder IEEE1394 en SoundStorm ook dacht ik. Clockt _identiek_ hetzelfde als de NF7-S.

Wat hij bedoeld is de versie met ingebouwde beeldadapter.

Als ik me niet vergis, hebben die dingen een ander BIOS nodig, en verwonderd het me idd niet dat die niet goed oc'en.
Weet iemand waar ik zo'n 1T bios vandaan kan halen?
Kijk eens op Akiba. Dat is de site van macci, één vd pioneers der bios-modding _/-\o_

Trouwens, normaalgezien zijn alle stock biossen 1T hoor denk ik. Geen reden om 2T te gebruiken (het is geen A64 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ino, heb een ander bios toen gebruikt maar tevergeeft..

die gasten van diamond al 3 mails gestuurd nog steeds nix trug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:29
Hij zal wel de NF7-S2 en de NF7-S Rev2.0 bedoelen, de laatste clockt veel beter over namelijk.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb me een nieuwe nf7-s besteld hiero (http://www.diamondcomputers.nl/productinfo.php?Id=687)

nu maar hopen d _/-\o_ at het een v2.0 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Kijk eens op Akiba. Dat is de site van macci, één vd pioneers der bios-modding _/-\o_

Trouwens, normaalgezien zijn alle stock biossen 1T hoor denk ik. Geen reden om 2T te gebruiken (het is geen A64 ;) )
Ik wil niet lullig doen, maar OF dat is de verkeerde url OF ik kan dat taaltje niet :+ Want wat ik op kan maken uit dit taaltje is dat het een pc toko is, en geen gemodden-biosses :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm... de Rev1.2 is sinds als ik me niet vergis eind 2003 uit productie genomen. Dus ik denk niet dat je nu nog ergens Rev1.2 gaat vinden hoor :+

@stevenP: ik zit op smallband ATM (kut-telenet :( ) dus heb het zelf niet gecheckt :) Maar probeer dan eens Akiba-PC eens :)

And don't shoot me als die weer niet werkt :P

//EDIT/ heb het nu even zelf gechecked, en dezemaal werkt het wel degelijk :)

zoek daar maar eens op het forum naar nf7 bios ofzo :)

Er was trouwens nog een ander forum dat ik zocht, waar macci echt een gans eigen subforum had dedicated voor biosmodding, maar dat vind ik helaas niet meer.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:36:
Ehm... de Rev1.2 is sinds als ik me niet vergis eind 2003 uit productie genomen. Dus ik denk niet dat je nu nog ergens Rev1.2 gaat vinden hoor :+

@stevenP: ik zit op smallband ATM (kut-telenet :( ) dus heb het zelf niet gecheckt :) Maar probeer dan eens Akiba-PC eens :)

And don't shoot me als die weer niet werkt :P

//EDIT/ heb het nu even zelf gechecked, en dezemaal werkt het wel degelijk :)

zoek daar maar eens op het forum naar nf7 bios ofzo :)

Er was trouwens nog een ander forum dat ik zocht, waar macci echt een gans eigen subforum had dedicated voor biosmodding, maar dat vind ik helaas niet meer.
Hmm, ik krijg niks te pakker :r Ligt dit nou aan mij offe? Bij de search -> search in all categories -> "abit", "nf7", "nf7 bios" maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kent iemand diamondcomputers ?

daaro iets besteld.. maar na paar emails nog steeds nix trug gekregen. Volgens mij is het een dooie site ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I'm with stupid, was natuurlijk tictac dat ik bedoelde, niet macci... :X

Anyway: hier is de thread voor NF7-biossen in zijn subforum voor biosmodding :)

hier staan er ook nog eens héél veel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:24:
[...]

Wat jij bedoeld is de NF7, wat hetzelfde is als de NF7-S maar dan zonder IEEE1394 en SoundStorm ook dacht ik. Clockt _identiek_ hetzelfde als de NF7-S.
en de belangrijkste van allemaal.. hij mist sata... :o Dus harde schijf upgrade gaat niet echt lekker worden

[ Voor 8% gewijzigd door Race Eend op 26-05-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:07:
I'm with stupid, was natuurlijk tictac dat ik bedoelde, niet macci... :X

Anyway: hier is de thread voor NF7-biossen in zijn subforum voor biosmodding :)

hier staan er ook nog eens héél veel :Y)
woohoo! Ik draai nu de ABIT-NF7D23-3DFire-4247, om mee te beginnen (draaide eerst ook de originele d23 bios, ik ga vanmiddag ofzo wel eens de d26 proberen!)

Maargoed, geflashed en toen bootte hij in 1x op 180x12.5 en de ram op ddr426 ofzo, heerlijk :)

Btw, die nieuwe "overclockers" layout is ook echt heerlijk, veel overzichtelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand nog een plek waar ik een nf7-s v2.0 kan krijgen ?

Hoor helemaal nix meer van dat ene bedrijf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
stevenP schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 08:06:
[...]

woohoo! Ik draai nu de ABIT-NF7D23-3DFire-4247, om mee te beginnen (draaide eerst ook de originele d23 bios, ik ga vanmiddag ofzo wel eens de d26 proberen!)

Maargoed, geflashed en toen bootte hij in 1x op 180x12.5 en de ram op ddr426 ofzo, heerlijk :)

Btw, die nieuwe "overclockers" layout is ook echt heerlijk, veel overzichtelijker!
Even een kleine kanttekening. Zo te zien zet jij je geheugen hoger dan je processor FSB. Dit is in de praktijk langzamer dan als je je geheugen ook op 180 zet, 1:1. Helemaal als je ook nog eens lagere timings kan kiezen bij 180 Mhz.

1:1 is gewoon sneller dan 5:4 etc.. door de omvorming van de snelheid verlies je, ipv dat je snelheidswinst maakt. (zo te testen met bijv 3dmark2001).

Edit:
als dat alleen maar voor de boot was ofzo, heb ik nix gezegd, dan is het een tip voor iedereen in het algemeen :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Race Eend op 29-05-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Race Eend schreef op zondag 29 mei 2005 @ 10:39:
[...]

Even een kleine kanttekening. Zo te zien zet jij je geheugen hoger dan je processor FSB. Dit is in de praktijk langzamer dan als je je geheugen ook op 180 zet, 1:1. Helemaal als je ook nog eens lagere timings kan kiezen bij 180 Mhz.

1:1 is gewoon sneller dan 5:4 etc.. door de omvorming van de snelheid verlies je, ipv dat je snelheidswinst maakt. (zo te testen met bijv 3dmark2001).

Edit:
als dat alleen maar voor de boot was ofzo, heb ik nix gezegd, dan is het een tip voor iedereen in het algemeen :Y)
Ja hier kan je best gelijk in hebben ja :+

Maar als ik de standaard fsb draai (166mhz) dan kan ik toch beter ddr400 (200mhz mem dus) draaien?.. 8)7

Btw, het was puur voor mij een korte test want eerst als ik hem fsb van 170 liet lopen ging het al niet goed dus ik wilde het even testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
stevenP schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:46:
[...]

Ja hier kan je best gelijk in hebben ja :+

Maar als ik de standaard fsb draai (166mhz) dan kan ik toch beter ddr400 (200mhz mem dus) draaien?.. 8)7

Btw, het was puur voor mij een korte test want eerst als ik hem fsb van 170 liet lopen ging het al niet goed dus ik wilde het even testen!
Nee, dan moet je je geheugen ook gewoon op 166 (dus 333) laten draaien, dat is sneller. Dus altijd sync draaien 1:1 verhouding

Wat natuurlijk het snelste is, is je cpu MP te verlagen, en dan je FSB naar 200 te zetten (en dus je geheugen naar DDR400)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Race Eend schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:56:
[...]

Nee, dan moet je je geheugen ook gewoon op 166 (dus 333) laten draaien, dat is sneller. Dus altijd sync draaien 1:1 verhouding

Wat natuurlijk het snelste is, is je cpu MP te verlagen, en dan je FSB naar 200 te zetten (en dus je geheugen naar DDR400)
Ja, alleen het probleem is: Mijn MP is gelocked :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb mijn NF7-S ook maar weer geinstalleerd met mijn duron1600@throughbred @ 2600+

Verder niks gemod....maar denk er wel over na om hem weg te doen, kan er nog genoeg voor vangen :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
stevenP schreef op zondag 29 mei 2005 @ 20:49:
[...]

Ja, alleen het probleem is: Mijn MP is gelocked :r
Dan zou ik gewoon 166 gaan draaien met geheugen op 333, en zo laag mogelijke cas timings. (of proberen om over te klokken naar 200 Mhz FSB.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 09:56

Q-bone

Dusss...

Hey, inmiddels ben ik ook lekker aan het overlocken geslaagd met mij nf7-s rev 2.0 maar welke bios is nu de beste. Want de D10 is echt al heel oud. zijn er inmiddels al weer betere biossen?

http://www.pc-tweaker.ch/Downloads/Bios/Modded/Abit.php hier staan aardig wat. maar om ze nu allemaal uit te gaan proberen.

wat is de beste bios :) ik gebruik geen sata. En mem is 2 x 256mb infineon usa :)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Q-bone schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:24:
Hey, inmiddels ben ik ook lekker aan het overlocken geslaagd met mij nf7-s rev 2.0 maar welke bios is nu de beste. Want de D10 is echt al heel oud. zijn er inmiddels al weer betere biossen?

http://www.pc-tweaker.ch/Downloads/Bios/Modded/Abit.php hier staan aardig wat. maar om ze nu allemaal uit te gaan proberen.

wat is de beste bios :) ik gebruik geen sata. En mem is 2 x 256mb infineon usa :)
Ik draai momenteel "Abit NF7-Sv2 D23 3D-FIRE Reversion 2 SATA 4247 CPC-ON" van tictac, werkt erg lekker vind ik zelf maar misschien toch eens een D26 proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij draait de D26 MantaRay XT het beste :)

//was net iets beter dan die D23 Hellfire, dus je kan die inderdaad ook maar eens uitproberen stevenP ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij geen van tictacs biossen kon ik boven de 220 gaan. Nu heb ik een D26 merlin bios en ik geraak 240+ stabiel en max 255 mhz.

Testen is de boodschap, elk bord reageert anders op een bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die nieuwe D26 bios van merlin erin gedaan maar ik zie geen extra opties oid :S mijn ddr voltage kan ook nog steeds max tot 2.9V of hoort dit zo?

Mijn cpu heef nog steeds 1.9V nodig op 11x200, waar kan dit aan liggen?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 17:38:
Ik heb die nieuwe D26 bios van merlin erin gedaan maar ik zie geen extra opties oid :S mijn ddr voltage kan ook nog steeds max tot 2.9V of hoort dit zo?

Mijn cpu heef nog steeds 1.9V nodig op 11x200, waar kan dit aan liggen?
het max voltage van je ram, dat ligt vast op je moederbord (er loopt gewoon niet meer richting je ram) Wat je wel kan doen is een voltmod!

Dat ligt aan je CPU, niet aan je bios. Wat je wel kan doen is hem iets meer prik geven en dan gaan overklocken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik mijn soutbridge koel en nb een ander koelblok erop, schiet ik daar iets mee op?

ze worden wel best heet nu.

maar anders laat ik het wel zitten die kut cpu wilt toch niet meer dan 11x200 :S

had net zo goed oem cas3 geheugen kunnen kopen ipv die corsair twinx zooi want met die kut cpu heb ik daar toch nix aan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kickje

Ik heb nu sinds een paar uur mijn systeem in mekaar. Alleen wil hij maar niet goed booten.
Hij wil niet op de juiste speed booten, eigenlijk niet eens op 100mhz FSB. Het gaat hier wel om een mobile CPU en het NF7-M moederbord. Moet ik eerst de bios updaten zodat hij mobile cpu's ondersteund ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 19:47:
Kickje

Ik heb nu sinds een paar uur mijn systeem in mekaar. Alleen wil hij maar niet goed booten.
Hij wil niet op de juiste speed booten, eigenlijk niet eens op 100mhz FSB. Het gaat hier wel om een mobile CPU en het NF7-M moederbord. Moet ik eerst de bios updaten zodat hij mobile cpu's ondersteund ?
Dat is wel het minste wat je kan proberen ja, ik zou wel voor de originele gaan, weet je zeker dat het goed werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 20:55:
[...]

Dat is wel het minste wat je kan proberen ja, ik zou wel voor de originele gaan, weet je zeker dat het goed werkt ;)
Ok, ga ik dat doen :)
Ik heb nu weer een ander probleem, hij wil 1x booten per 3x opstarten(dus powerknop aan). En als ik windows installeer, is het klaar met dat blauwe scherm, en dan begint hij weer opnieuw ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Probeer met een andere pc (desnoods bij de buren) even een floppy vol te proppen met die goede Bios, als hij instabiel is moet je m maar even laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu wil hij niet eens meer met een floppy als eerste boot device doorgaan. Hij gaat ook direct windows installeren :( . Ik word het niet nu een beetje zat om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 21:44:
Nu wil hij niet eens meer met een floppy als eerste boot device doorgaan. Hij gaat ook direct windows installeren :( . Ik word het niet nu een beetje zat om eerlijk te zijn.
Om te beginnen, rustig denk aan je bloeddruk :+

Maar, probeer je cpu op zo laag mogelijke snelheid te draaien (dat hij beetje stabiel is), als hij dat eenmaal draaid bij de selfcheck (waar je ziet hoe hard je cpu draaid, hoeveel ram etc) daar op F10 (geloof ik, het staat linksonderin "Press F.. to update bios") en prop de flop erin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 21:54:
[...]

Om te beginnen, rustig denk aan je bloeddruk :+

Maar, probeer je cpu op zo laag mogelijke snelheid te draaien (dat hij beetje stabiel is), als hij dat eenmaal draaid bij de selfcheck (waar je ziet hoe hard je cpu draaid, hoeveel ram etc) daar op F10 (geloof ik, het staat linksonderin "Press F.. to update bios") en prop de flop erin!
Wat zou ik zonder jou moeten :P
Hij doet nou iig de stock speed :) Ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan met de bios diskette dus morgen maar ff nieuwe diskette maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 22:00:
[...]

Wat zou ik zonder jou moeten :P
Hij doet nou iig de stock speed :) Ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan met de bios diskette dus morgen maar ff nieuwe diskette maken :)
Ik wil niet patsen hoor, maar ik ben gewoon goed superieur :*) Heb je nog vragen, post het hier maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik probeer eigenlijk al zo lang als ik dit bord heb de max er uit te halen, maar eigenlijk gaat het me niet snel genoeg.
Ik heb de (volgens mij) zeer beruchte CPU:

AXDA1700DLT3C 9743287251515
JIUHB0308XPMW

Nou niet allemaal gaan kwijlen. ;) Ik geloof dat deze toen de shit was (x jaar geleden).

Momenteel loopt hij op 200x11, dus 2200 mhz. Voltage op 1.7v. Ik wee niet of dit lager kan.
Ik heb hem ook een tijdje met een andere bios op 210x10,5 gehad. dit omdat als ik 200 FSB koos, de klok veel sneller liep, dit heeft ook weer ergens mee te maken, maar goed, nu kan ik ook op 200 mhz FSB draaien.

Mijn geheugen is PC2700, dus 333 mhz, dat is jammer, maar toen een hele investering. Nu kun je natuurlijk beter PC3200 hebben om over te klokken. Toch loopt het nu op 400 mhz.

Ik heb een Club3D 5900XT, deze kan ik overklokken naar 450/800 mhz, en hoger, en dan werkt het allemaal wel. Maar nou is het zo dat als ik ga gamen, het spel ineens stopt, het geluid gaat gewoon door (loop), waarna na een tijdje (20 seconden ofzo), het spel weer verder gaat, maar vaak met hele rare textures. Als ik dan iets in de instelling verander (AA terugzetten bijvoorbeeld), is het beeld weer ok.

Weet iemand hoe dit komt? Zou dit nou aan de videokaart liggen, of aan het feit dat ik te hoog heb over geklokt?

Wie heeft nog tips, hoe ik mijn BIOS het beste in kan stellen?

Ik heb sinds vandaag de D26 MantaRay XT BIOS, deze werkt prima, maar merk geen verschil met de vorige die ik had.
Wie kan me vertellen wat die 3D Fire ingredients etc eigenlijk betekend?

Precieze specs:
Abit NF7S v2.0
1 GB DDR (2x256 MB TwinMOS, met TwinMOS chips, 1x512 MB van Apacer met Infineon chips, ook PC2700)
Club 3D GeforceFX 5900 XT

[ Voor 13% gewijzigd door eX0duS op 14-07-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
De beruchte cpu is van de MPMW batch. Ik had er ook één, die kon 11 x 200 op 1.4volt nog draaien. Helaas is deze gecrushed onder een vapo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of deze mod ook een goed idee is?:
http://www.hardwareonline...f4a0518718f76691c0caf3981

Ik wil die @ topicstart wel doen maar die plaatjes doen het helaas niet meer..

Ik kan nu max 2500mhz ofzo draaien :( op 1.95v maar die voltage zakt 0.1 in dus ik was van plan te modden :P
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste