Toon posts:

Hoe in de bios???? Compaq 4131T

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wie o woe weet hoe ik in die prachtig compraq bios kom? :)

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euhm... Del? F2? F10?

Ram gewoon zoveel toetsen tegelijk in dat je een keyboard error krijgt, dan zal het vast wel ergens aangegeven staan :P

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm
ok
ik try ff
f2 / f1 en del werkte ni....vandaar ;)

Verwijderd

Bij de meeste compaqs is het F10 toch? Al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
jep werkt ook ni!
hmmmmmmmmm ;(

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:01
Ik heb hier een Toshiba 4100 XCDT en daar kun je niet in de Bios, Misschien bij die van jouw ook...
Ik heb een progje van Toshiba dat software matig de instellingen verandert..

Zoek eens op de Compaq site? Misschien dat zij iets hebben?

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-12 07:27
ctrl-esc en ctrl-alt-esc komen ook nog zeldzaam voor.. of shift-del.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm
stiffener : er zijn wel diagnostics proggies enzo op compraksite....
bedoel je dat?

Verwijderd

Staat er bij die compaqs niet iets op de HD in een kleine partitie wat je nodig hebt voor dat BIOS? Misschien heb je die schijf al 's opnieuw gepartitioneerd? Volgens mij kun je die software van de compag download site plukken.....

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12 23:23
Ik heb al een paar keer met een Compaq moeten werken, voor een klant.
Als allerbelangrijkste tip kan ik je inderdaad geven om eerst op de compaq site de service-disks te downloaden.
Met sommige van die disks kun je ook gelijk je BIOS instellen (geen menu zonder diskettes dan dus:()
Bij een aantal machines staat het BIOS op de harde schijf (je verzint het niet) en ik heb al een paar keer (met suc6) de harde schijf kunnen vervangen (ook een aantal keer niet :() dmv die diskettes.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmz
ok
keb al wat lopen klooie met die proggies..
maar het grootste probleem : sound doet het niet..
er zit zoon ess kaartje in....
en hij staat er netjes tusse....en hij speelt wel af....maar ik hoor nix :(
heel ver weg hoor ik gekraak..
stuk? of?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Zal wel stuk zijn dan. Dan is 'ie opgeblazen via de line-in, door een aardlus of iets dergelijks. Heb 't zelf ook wel eens gehad, maar dat was toch met 'n el-cheapo PC-Chips M571 bordje (on-board "SoundPro"). Had 't niet achter Compaq gezocht dat die chip zo slecht beveiligd zou zijn.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:13

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Staat er uberhaupt wel een stukje bios op de HDD ??
Als je dat dus nooit gedaan hebt (of er afgeflikkert hebt) kom je er dus ook niet.

Suc6
Koffie

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Het zit zo:
Compaq heeft een andre bios dan anderen.
Het is een kleine non-dos partitie tussen de 1 en 9 mb.

Normaliter te benaderen met F10! Werkt dat niet, dan is hetvolgende aan de hand!

De non-dos partitie is verwijderd (of onwaarschijnlijk corrupt geraakt), en daarom kom je ook niet meer in.
De bios kun je opnieuw downloaded en installeren vanaf:
http://www5.compaq.com/support/files/notebooks/us/download/8966.html
Wel eerst lezen wat je aan het doen bent.
Voor deze 4131T heb je een zogenaamde pc diagnostics die de F10 partitie weer herstellen.
Let wel:
Het installeert de Bios op het eerste gedeelte van de HDD, dus alles wat daar op staat is er af.
Dus eerst helemaal opnieuw van scratch instaleren is het beste, en anders kun je altijd alleen een floppy daarvoor gebruiken.

Groet!
Pagina: 1