[XP]IE toegang weigeren

Pagina: 1
Acties:

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42
Ik heb sinds kort een useraccountje opgezet voor m'n broer, heel leuk, zwaar restricted. Echter wil ik m dwingen Mozilla Firebird te gebruiken, om het probleem van spyware minimaal te houden. Zelf gebruik ik ook MF, maar ik kan mezelf wel van IE houden. Het probleem:
Ik kan hem de toegang ontzeggen tot c:\program files\Internet explorer\iexplorer.exe, dan kan ie niet gewoon Internet Explorer gebruiken. Maar helaas, MS kon z'n poten niet van het 'intergreren' afhouden, dus kan hij gewoon 'Deze Computer' openen, en hey, hij kan surfen met IE toegang. Kan ik m deze toegang ontzeggen(dus dat hij niet meer met Windows Explorer kan surfen), ZONDER m de toegang tot Windows Explorer te ontzeggen(hij moet wel (al dan niet beperkt) over de HD kunnen vliegen)?

Schaadt het niet, dan baat het niet

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En wat heb je zelf al gezocht en gevonden?

Kijk bijvoorbeeld hier eens: Computer beveiligen tegen onheil en (kinderen) voor ideeen. Een ander idee is gewoon om een proxyserver in te stellen voor internet explorer als 'localhost' - IE kan dan niet meer het internet op :)

Nog even een move naar Software Algemeen btw :P

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

[ Voor 11% gewijzigd door elevator op 20-01-2004 20:12 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:19
En mocht je een Windows 2000/2003 domein gebruiken (waar ik niet duidelijk uit wordt) dan kun je de proxy, die elevator noemt, verplicht instellen (onveranderbaar).

• RSpliet
Nee, t gaat niet om een domein. Ik heb gewoon een user-account voor m'n broer gemaakt, onder Windows XP dus. Hij's 17 en redelijk bekend met PC's (noem t average, niet Tweaker-like ;)), dus zal wel niet in dat proxyserver-geintje trappen, tenzij ik dus iets mag afschermen voor m.

[ Voor 8% gewijzigd door RSpliet op 20-01-2004 20:29 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je moet je afvragen waarom je broer toch per se met IE wil surfen en niet met Mozilla ;)

In ieder geval - je kan deze settings in de registry locken - kijk bv. even hier http://www.winguides.com/registry/display.php/537/ - je zou zelfs ACL's op de registry keys kunnen zetten :)

Verwijderd

Wat ook een oplossing is, is met wachtwoordbeveiligde software firewall IE en explorer blocken.(Of alleen FB toegang verlenen).

Niet zo heel netjes, maar dat zou ook moeten werken.

• RSpliet
Tnx elevator, ik ga eens wat in het registry rommelen, en hem vervolgens de toegang tot regedit weigeren. Nu alleen nog kijken hoe'k prevent dat ie .reg-files opent om dit op te heffen, maar dat zal wel wat paranoia zijn ;)

Edit: ik heb met die registry edits IE dusdanig kunnen verminken, dat me broer t wel kan gebruiken. Tnx :)

[ Voor 19% gewijzigd door RSpliet op 20-01-2004 22:03 ]

Pagina: 1