Is het wat? Recom Coolriver

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Krijg net een leuk emailtje watercoolingkitje voor 100 EUR!
van het merk Recom Coolriver (??)

Hier een fototje, en natuurlijk wat informatie wat erop staat, via de email verkregen dus..

Ik ben totaal newbie, is dit wat voor een beginner ?:-)

Afbeeldingslocatie: http://www.camcorner.nl/temp/waterkit.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 16:12

amd187

Ondertitel

ik vraag me dit ook al een tijd af...
iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ziet er opzich best uit... staat voor de rest geen info bij van welk de blokje's enzo zijn... iemand die dat kan vinden misschien?

Overigens staat er hier iemand die best tevreden is over het setje...

Hier staat een revieuw en met google is er ook nog wat te vinden ;)

Dus genoeg info...

[ Voor 70% gewijzigd door Apen-nootjes op 20-01-2004 18:10 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:09

Exigence

dnkroz

Het zal niet een super-presterend setje zijn. Het cpu blok is redelijk dun. Het ziet er op het eerste gezicht wel leuk uit, maar mocht je ooit gaan uitbreiden moet je zowiezo andere slangen en een nieuwe pomp kopen.

Deze slangen zien er erg dun uit. En de pomp heeft maar een capaciteit van 72 liter per uur :r Op zicht voor deze blokjes genoeg, maar meer zou ik er niet aan durven hangen. (Dus grotere blokken en een grotere radiator, met een grotere stromingsweerstand, want dan staat het water bijna stil :P )

Uiteindelijk zul je toch zelf moeten beslissen of je hem neemt. Je zult moeten overwegen of de kosten en het gemak opwegen tegen een zelf uitgezocht setje. Waarschijnlijk gaat een zelf uitgezocht setje wel wat beter presteren. En het hoeft ook niet duur te zijn hoor.

Eigenlijk meer iets voor het waterkoelingstopic.

[ Voor 9% gewijzigd door Exigence op 20-01-2004 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Vernieuwde waterkoelingset voor AMD en Intel P4 procs.
Deze set is compleet. Dus vloeistof = afgevuld. Direct te installeren in (bijna) elke midi tower behuizing (en groter).

Wordt geleverd met:

- koperen radiator en (12cm superstille) fan,
- koperen koelblok voor CPU,
- koperen koelblok voor VGA kaart. Let op: ook geschikt voor alle huidige snelle vga kaarten!
- Alu koelblok voor de Northbridge.
- pomp in reservoir.
Incl. engelstalige handleiding (eenvoudige montage).
Bron

Ziet er wel leuk uit ja voor dat geld 8)

edit:
72 liter per uur?? moet dat geen 720 zijn :?

[ Voor 7% gewijzigd door Swop1200 op 20-01-2004 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51
Hier is wat meer info van de reseller (distributeur), op de site van recom (hier) staat nog niets over dit setje :?

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Ik heb net ff wat reacties gevonden over dit setje, misschien heb je er wat aan in het maken van je keuze :)
Gepost door Skull_One dinsdag 23 september 2003 - 09:02 Score: 2 (Interessant)
Even reageren op hardwareaddict;
Zoals met alles ligt het er maar aan waar je je koeling op inricht maar een ding is zeker, waterkoeling -kan- vreselijk stil zijn. Mijn eigen brouwsel kun je dus NIET horen, tenzij je je oor voor de outtake houdt (erg dichtbij). Het component wat je wel (een klein beetje) hoort is de harddrive en dat is denk ik de stilste SATA die je kan krijgen (Barracuda 7200.7). Ik heb nadat ik mijn waterkoeling in de kast had gezet dus mijn WD harddisc moeten vervangen omdat opeens bleek hoeveel lawaai die dingen maken (no offence, die WD is een snelle schijf, maar maakt dus relatief veel herrie). De kast heeft slechts twee fans van 12 cm die maar op zo'n 1500 toeren/min draaien. De ene fan zit in de (AOpen) voeding, de andere voor de radiator van de waterkoeling. Verder worden de northbridge en GPU ook met waterkoeling gekoeld. Mijn machine is dus stil. En qua overklokken, tja een 2.4 GHz P4 (HT) die zeer stabiel op 3.44GHz functioneerd... best een aardige overklok... en dat voor een cheap-ass RECOM Coolriver-setje van niet eens 125 Euro... Het enige wat ik verder heb gedaan is de 12cm-fan die daarbij zit downvolten...

De setup functioneerd nu al een maand of 4 onafgebroken met een bijna permanente 100% CPU-belasting...

Dit is dus mijn eigen ervaring met waterkoeling, en voorlopig wil ik niet meer zonder, tenzij ze met wat anders komen dat net zo presteerd voor zo'n prijs!

Dus, take my word for it, of niet... moet je zelf maar weten wat je mist.
Gepost door Red devil dinsdag 23 september 2003 - 09:21 Score: 1 (Interessant)
Skull_One

Toevallig, ik heb ook zo'n cheap-ass RECOM coolriver setje op mijn Athlon 2500+ @ 3000+ gemonteerd en hij werkt perfect.
Toegegeven, je kunt niet met extreem hoge voltages werken maar dat was ik toch al niet van plan, ik wilde perse deze keer een stil systeem.

Nu heb ik alle fans uit mijn systeem gehaald (behalve de fan op de radiator natuurlijk) en de pc is erggg stil. Nu pas valt op dat mijn WD HD een beetje veel herrie maakt, ik heb deze speciaal gekozen omdat WD er nog 3 jaar garantie op gaf.

Ik ben iig erg tevreden.
Bron (Tweakers.net natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eerder ook naar die set gekeken, maar kwam tot de conclusie dat ik wat zwaarders wilde voor OC. Voor een stille PC met standaard snelheden, dus niet OC-ed, voldoet deze set prima, zoals je ook in de reviews kunt zien. Er zijn altijd mensen die het niks vinden maar kunnen dat niet op harde feiten baseren. Ik kreeg in een topic onlangs ook te horen dat een aantal componenten niet zou voldoen, omdat mijn temperaturen aan de hoge kant waren. Dit bleek later aan de mengverhouding van SuperCoolant te liggen, dus niet aan de onderdelen van m'n setje!
Je zou 'm eens kunnen vergelijken met een ThermalTake AquariusII, welke in dezelfde prijsklasse zit. Hier en hier vind je daar meer info over.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 18:29:
Ik heb eerder ook naar die set gekeken, maar kwam tot de conclusie dat ik wat zwaarders wilde voor OC. Voor een stille PC met standaard snelheden, dus niet OC-ed, voldoet deze set prima, zoals je ook in de reviews kunt zien. Er zijn altijd mensen die het niks vinden maar kunnen dat niet op harde feiten baseren. Ik kreeg in een topic onlangs ook te horen dat een aantal componenten niet zou voldoen, omdat mijn temperaturen aan de hoge kant waren. Dit bleek later aan de mengverhouding van SuperCoolant te liggen, dus niet aan de onderdelen van m'n setje!
Je zou 'm eens kunnen vergelijken met een ThermalTake AquariusII, welke in dezelfde prijsklasse zit. Hier en hier vind je daar meer info over.
setje ziet op opzich erg leuk uit, zeker die 120mm fan is een voordeel. Maar bij die pomp heb ik wel vraagtekens.. die pomp pompt nog minder water door je systeem, bij de AT2 is de pomp eigenlijk al te zwak. Dus met nog meer koelblokken weet ik niet of je zo het maximalen gaat halen uit deze set.

Voor de rest ziet het er leuk uit, is het bij deze set ook mogelijk om het koelblok met schroeven vast te zetten? dit scheelt vaak een hoop in temperatuur.

(natuurlijk kan je zelf een H beugel maken en deze gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lekker dus, ik heb maar een AMDXP 2100, misschien overclocken naar wat hoger, meer ook niet ;-)

Maar ja zoek wat stils..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik heb zelf ook ooit zo'n setje gehad en binnen 3 dagen was ie al de deur uit en vervangen door iets beters. Als het om overklokken gaat presteert het setje absoluut helemaal niet, met een goede luchtkoeler kun je nog betere prestaties halen dan met dat ding, maar als het om stilte gaat dan zou je er wel eens wat aan kunnen hebben.

Behalve dat het setje gewoon niet krachtig genoeg is om massa's hitte te verplaatsen heeft 't ook nog een paar andere nadelen. Er wordt alleen een klem meegeleverd om het cpu blok op je cpu vast te maken, aan de andere 2 blokken is verder niet gedacht om een soort bevestigingsmechanisme te maken. Deze zul je dus vast moeten lijmen met bijvoorbeeld zalman of artic prut wil je gebruik kunnen maken van het nb en gpu blok.
het pompje levert veel te weinig vermogen en de slangen zijn wel erg dun.
Over die radiator ben ik al helemaal niet te spreken eigenlijk. Er staan zo weinig koelribben op dat je er gewoon doorheen kan kijken en alles gewoon goed ziet.

Een pluspunt van deze set is wel dat ie met een 12v molex plug wordt geleverd, zodat je pompje automatisch aangaat wanneer je de prik op je pc zet. Verder is het lekker gemakkelijk, omdat je alles alleen maar vast hoeft te maken en niet met water hoeft te knoeien, al doe ik het liever zelf. Op deze manier is er geen lol aan en daar gaat 't mij tenslotte om. Ook het prompje is heerlijk stil, en die fan zou je nog wel op 7V kunnen laten draaien

Al met al is dit ding dus niets voor degene die lekker hard wil gaan, maar voor stilte zou je 't nog wel kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop gewoon een TTA 2, ik heb er ook 1 temps idle 36 @ full load na een paar uur cpu stability test 47. En we spreken hier wel over een amd 2100+(1733mhz) die Oc'ed is naar 3000+ (2400mhz) @ een Vcore van 1.9, en hij houdt em ook gewoon koel op 2500 mhz maar ik oc em niet naar 2500 mhz vanwege levensduur proc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjonge jonge jonges........ Jensje, Jensje toch...... nu krijg je een mailtje van je distri en je vraag niet ff aan mij of het wat is......
Wat dacht je ...ik zal Jeroen maar niet lastig vallen....die weet toch niets van waterkoeling.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
Ja ik heb dat setje, op een p IV 3.06 @ 3.30. temps: idle 40 stressed 65. Dus helemaal niet goed, maakt bijna geen geluid dat wel, vga en northbridge blokjes heb ik ertussenuit gehaald, wat trouwens een riskante operatie is, de aansluitingen zijn gelijmd en hebben niks van ribbels ze zijn ook te dun om slangklemmen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:21
Ik vindt het setje errug goed uit zien voor de prijs. 125 eurootjes voor een compleet setje met blokjes erbij voor gpu en chipset.
Als ik dit setje eerder had gezien dan mijn thermaltake aquarius 2, dan had ik zeker de recom cooldriver gekocht.
Ten opzichte van de thermaltake aquarius 2 heeft de recom een aantal voordelen:
- northbridge en gpu blokje
- (grotere) radiator met 12cm fan
Voor een beginnend waterkoelset lijkt het me helemaal geen verkeerd setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 21 januari 2004 @ 09:07:
Ik vindt het setje errug goed uit zien voor de prijs. 125 eurootjes voor een compleet setje met blokjes erbij voor gpu en chipset.
Als ik dit setje eerder had gezien dan mijn thermaltake aquarius 2, dan had ik zeker de recom cooldriver gekocht.
Ten opzichte van de thermaltake aquarius 2 heeft de recom een aantal voordelen:
- northbridge en gpu blokje zonder klemmen, dus lekker brak
- (grotere) radiator met 12cm faneffectieve koeloppervlakte is minder dan bij de AT2
Voor een beginnend waterkoelset lijkt het me helemaal geen verkeerd setje.
de pomp is ook een stuk minder, slangbevestigingen aan nb+gpu zijn gelijmd :X Pomp is minder sterk.. dus zou niet 1,2,3 zeggen dat dit setje beter is zonder dat je het kan aantonen met prestaties. Voor de prijs van 125 euro, heb je namelijk ook een AT2 + vga blokje (set <100euro+ vga +/-25 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Ik heb hem ook, welliswaar gekocht voor m'n NB, SB en VGA, maar ik heb hem nu ff draaien p CPU en NB.
De prestaties zijn niet fantastisch, maar het functioneert wel.
Met een 2500+ @ 2400MHz(2V.) trek ik een temp van 58Graden.
Da's hoog, dat ben ik met iedereen eens, maar ach,.... voor een setje van <100 Euro vind ik het niet extreem slecht.

Dat de slangverbindingen op NB & VGA gelijmd zitten, is bij mij niet waar. ze zitten gewoon geklemd, omdat de aansluiting even groot is als de buiten diameter van de slang.
De slangen zijn ongeveer 10mm.

De klemkracht van het bevestigingssyteem voor de CPU is ook niet fantastisch, maar dat heb ik opgelost door simpelweg iets tussen de klem en het blokkie te schuiven, daardoor is de klemkracht iets groter geworden.

Verder is (voor mij) het grootste nadeel dat de slangen snel en gemakkelijk knikken, waardoor er dus weer meer weerstand ontstaat voor het pompje om het water rond te pompen. Zeker aangezien dit pompje toch al niet zo heel veel water rond pompt, is dit een belangrijk nadeel.

Er zat bij mij een soort van knijper idee bij om het VGA blokje op m'n kaart te bevestigen, daar heb ik zelf wat op verzonnen, omdat dit niet goed genoeg klemde.

Extra blokkies zou ik idd niet doen, dat gaat het pompje niet trekken ben ik bang.

Anything else? (inpakken of hier op eten?)

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Zou deze in een Shuttle passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Judaz schreef op 21 januari 2004 @ 10:06:
Zou deze in een Shuttle passen?
rad is denk iets te groot, weet wel dat er mensen zijn die een TA 2 in een shutle hebben zitten.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 10:46 . Reden: op verzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 09:12:
[...]

de pomp is ook een stuk minder, slangbevestigingen aan nb+gpu zijn gelijmd :X Pomp is minder sterk.. dus zou niet 1,2,3 zeggen dat dit setje beter is zonder dat je het kan aantonen met prestaties. Voor de prijs van 125 euro, heb je namelijk ook een AT2 + vga blokje (set <100euro+ vga +/-25 euro)
Dat klopt, die pomp is naar mijn mening een vrij groot nadeel, ben benieuwd hoe het setje zou presteren met een betere pomp. Slangbevestigingen aan nb en gpu gelijmd? mmmm.... dat zuigt nogal ja.
Ik bedoelde ook niet te zeggen dat het setje beter dan bijvoorbeeld een thermaltake setje, maar ik bedoelde dat voor de prijs meer krijgt dan bij een thermaltake setje.
Waar heb je trouwens een vga-blokje gezien voor 25 eurootjes? (ben nog steeds op zoek voor mijn geforce4 @ 54 graden :X )

o ja, kaassie, verander in bovenstaande post ff at2 in ta2 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door pyro83 op 21-01-2004 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 21 januari 2004 @ 10:34:
[...]

Dat klopt, die pomp is naar mijn mening een vrij groot nadeel, ben benieuwd hoe het setje zou presteren met een betere pomp. Slangbevestigingen aan nb en gpu gelijmd? mmmm.... dat zuigt nogal ja.
Ik bedoelde ook niet te zeggen dat het setje beter dan bijvoorbeeld een thermaltake setje, maar ik bedoelde dat voor de prijs meer krijgt dan bij een thermaltake setje.
Waar heb je trouwens een vga-blokje gezien voor 25 eurootjes? (ben nog steeds op zoek voor mijn geforce4 @ 54 graden :X )

o ja, kaassie, verander in bovenstaande post ff at2 in ta2 ;)
changed :)

Je hebt verschillende blokjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.sharkacorp.com/images/koolance/chc/a09-tp-sm.gif
The Koolance CHC-A09 kost rond de 25/30 euro

en binnenkort in nederland Thermaltake met:
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/waterBlock/waterblock.jpg
deze zal ook rond de 25 euro gaan kosten, meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
_/-\o_ Bedankt voor de info. Ik heb 1 slechte ervaring met koolance, dus dat thermaltake blokje is voor mij zekers interessant. Als de prijs ook nog rond de 25 euro gaat liggen, ga ik em zeker halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 21 januari 2004 @ 11:05:
_/-\o_ Bedankt voor de info. Ik heb 1 slechte ervaring met koolance, dus dat thermaltake blokje is voor mij zekers interessant. Als de prijs ook nog rond de 25 euro gaat liggen, ga ik em zeker halen.
ik ben hem ook van plan te halen, het is nu even wachten op de eerste nederlandse winkel die hem heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 11:44:
[...]

ik ben hem ook van plan te halen, het is nu even wachten op de eerste nederlandse winkel die hem heeft :)
Ik heb net een vriend gebeld, die werkt bij funprice. Hij gaat ff kijken over daar nog animo is om het waterblok op te nemen in het assortiment.
(keeping finger crossed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 21 januari 2004 @ 12:06:
[...]

Ik heb net een vriend gebeld, die werkt bij funprice. Hij gaat ff kijken over daar nog animo is om het waterblok op te nemen in het assortiment.
(keeping finger crossed)
zou zeggen hou ons op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 10:18:
[...]
rad is denk iets te groot, weet wel dat er mensen zijn die een TA 2 in een shutle hebben zitten.
TA 2? Ik krijg daar te veel hits op. Welk merk is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Judaz schreef op 21 januari 2004 @ 13:11:
[...]

TA 2? Ik krijg daar te veel hits op. Welk merk is het?
Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 13-09 21:08

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

het ziet er allemaal niet zo erg strak uit enzo, maar dat maakt niet uit, Ik vind de radiator er best chunky uitzien, en kan volgens mij best wat warmte afvoeren, als de blokjes nou mooi vlak zijn, dan heb je een prima setje, want die flow enz maakt allemaal niet uit, als je water maar stroomt.

maar het haalt uiteraard de lol uit het waterkoelen want je hoeft et maar aan te sluiten :P
of misschien worden daardoor de mensen die het zelf maken wel weer 1337er :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtomicShockwave schreef op 21 januari 2004 @ 14:07:
het ziet er allemaal niet zo erg strak uit enzo, maar dat maakt niet uit, Ik vind de radiator er best chunky uitzien, en kan volgens mij best wat warmte afvoeren, als de blokjes nou mooi vlak zijn, dan heb je een prima setje, want die flow enz maakt allemaal niet uit, als je water maar stroomt.

maar het haalt uiteraard de lol uit het waterkoelen want je hoeft et maar aan te sluiten :P
of misschien worden daardoor de mensen die het zelf maken wel weer 1337er :7
wat is zelf maken tegenwoordig?? los alle onderdelen bestellen? ;)

Er zijn maar weinig mensen die zelf een koelblokje frezen en een rad op de sloop halen. De meeste mensen kiezen toch gewoon voor de kant en klare onderdelen, en of dit nou in een set zit of niet dat maakt natuurlijk niets uit.
Aansluiten moet je altijd zelf :)

heeft iemand misschien wat meer pics van het rad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 17:52

nwagenaar

God, root. What's the differen

Zelf heb ik ook zo'n setje gebruikt en ondanks een aantal kleine dingetjes vond ik hem goed presteren. Klik even op deze link over mijn ervaringen met deze set. Je moet echter niet verwachten dat je extreem kan overclocken met deze set, maar voor stilte is het ideaal en niet duur.

De radiator is overigens een Maxxxpert Raditor met Titan 120MM fan en is zeker geen slechte radiator, hij doet zijn werk goed.

Overigens, ik ben nu overgestapt op een AMD Athlon 64 3200+ en kan deze set niet meer gebruiken (en ligt dus in mijn kast), eventueel zou je hem van mij kunnen overkopen (compleet en met aankoopbon).

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 13-09 21:08

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 14:13:
[...]

wat is zelf maken tegenwoordig?? los alle onderdelen bestellen? ;)

Er zijn maar weinig mensen die zelf een koelblokje frezen en een rad op de sloop halen. De meeste mensen kiezen toch gewoon voor de kant en klare onderdelen, en of dit nou in een set zit of niet dat maakt natuurlijk niets uit.
Aansluiten moet je altijd zelf :)

heeft iemand misschien wat meer pics van het rad?
ja heb ik wel gedaan :P en een hoop mensen trouwens op dit forum. zo zeldzaam is dat nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwagenaar schreef op 21 januari 2004 @ 14:31:
Zelf heb ik ook zo'n setje gebruikt en ondanks een aantal kleine dingetjes vond ik hem goed presteren. Klik even op deze link over mijn ervaringen met deze set. Je moet echter niet verwachten dat je extreem kan overclocken met deze set, maar voor stilte is het ideaal en niet duur.

De radiator is overigens een Maxxxpert Raditor met Titan 120MM fan en is zeker geen slechte radiator, hij doet zijn werk goed.

Overigens, ik ben nu overgestapt op een AMD Athlon 64 3200+ en kan deze set niet meer gebruiken (en ligt dus in mijn kast), eventueel zou je hem van mij kunnen overkopen (compleet en met aankoopbon).
Mmhz. Heb wel interesse. Kun je me mailen op mike_lul [at] hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is het wel een leuk setje, alleen die pomp van 72l/u is veel te weinig voor 3 koelbokken, maar als je er voor 30 euro nog een hydor 700l/u pomp bijkoopt denk ik dat je een aardige set hebt voor 130 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 02:52:
Tjonge jonge jonges........ Jensje, Jensje toch...... nu krijg je een mailtje van je distri en je vraag niet ff aan mij of het wat is......
Wat dacht je ...ik zal Jeroen maar niet lastig vallen....die weet toch niets van waterkoeling.... ;)
Wheheheh, jeroen heeft het druk ;)
Jeroen was niet online ;), Ik zal je gelijk advies vragen de volgende keer, golf gter ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Ik heb hem zelf ook, maar ben er absoluut niet niet tevreden over :r

Ik ga weer gewoon terug op lucht, heb inmiddels zo'n zalman 7000 nogwat besteld, dus mail maar als je nog interesse hebt.....

Afbeeldingslocatie: http://www.d0rk.nl/case/mod6.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Math2k op 21-01-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:03
Math2k schreef op 21 januari 2004 @ 16:41:
Ik heb hem zelf ook, maar ben er absoluut niet niet tevreden over :r

Ik ga weer gewoon terug op lucht, heb inmiddels zo'n zalman 7000 nogwat besteld, dus mail maar als je interesse hebt.

[afbeelding]
Kan je ook vertellen waarom je er niet tevreden over bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
bram1234 schreef op 21 januari 2004 @ 16:43:
[...]

Kan je ook vertellen waarom je er niet tevreden over bent?
Zwaar zuigende koelprestaties, heb de nb er tussenuit gehaald in de hoop dat mn cpu dan weer wat koeler werd. Verder maakt die radiateur nog best wel veel lawaai en die pomp/reservior combinatie is lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Math2k schreef op 21 januari 2004 @ 16:48:
[...]

Zwaar zuigende koelprestaties, heb de nb er tussenuit gehaald in de hoop dat mn cpu dan weer wat koeler werd. Verder maakt die radiateur nog best wel veel lawaai en die pomp/reservior combinatie is lomp.
wat waren je temps/specs van het systeem? Die slangen zien er trouwens wel erg eng dun/slap uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 17:00:
[...]

wat waren je temps/specs van het systeem? Die slangen zien er trouwens wel erg eng dun/slap uit
Mn amd 1900 @ 1787 (palomino core :( ) stressed 56 graden.
En die slangen zijn idd erg slap :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ja even de punten samengevat?

1 - Kan ik hier mee 200 mhz hoger klokken?
2 - Is het lekker stil?
3 - Ik ga me pc lekker isoleren, en dus nieuwe kast aanschaffen etc!, maakt het dus stiller, maar wordt het effect niet warmer?
4 - Kunnen de slangen ook uit de kast worden gebracht, ik kan de cooler radiater vlak bij me raam zetten, waar echt hele koude lucht geen vocht uit komt, zal dit helpen me de koeling?
Slangen iets van 2 meter? of heb ik een nieuwe pomp nodig
Of kan ik beter beginnen met een zelfbouw systeem?
5 - En wil graag vga,nb,cpu coolen, dit kan met dit setje!

Is dit setje dus wat voor mij met mijn vragen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zo graag waterkoeling wilt zo ik (met jou budget) de Thermaltake Aquarius 2 kopen. Bekender merk, betere resultaten, haast dezelfde prijs. Wat heb je te verliezen met de Thermaltake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 17:48:
Maar ja even de punten samengevat?

1 - Kan ik hier mee 200 mhz hoger klokken? een 2500+ zal wel als 3200+ ja
2 - Is het lekker stil? hij zal aardig stil zijn
3 - Ik ga me pc lekker isoleren, en dus nieuwe kast aanschaffen etc!, maakt het dus stiller, maar wordt het effect niet warmer? meer isolatie, warmere case
4 - Kunnen de slangen ook uit de kast worden gebracht, ik kan de cooler radiater vlak bij me raam zetten, waar echt hele koude lucht geen vocht uit komt, zal dit helpen me de koeling? uit je case scheelt wel temps, maar de pomp is zwak dus hoe langer des te slechter de koeling
Slangen iets van 2 meter? of heb ik een nieuwe pomp nodig andere pomp dus
Of kan ik beter beginnen met een zelfbouw systeem?
5 - En wil graag vga,nb,cpu coolen, dit kan met dit setje!

Is dit setje dus wat voor mij met mijn vragen?
zou voor TA 2 gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, als die goed kan pompen, hij moet 2,00 kunnen pompen, de slangen lompen onder de kachel ;-)

Temp bij het raam is zon 5 graden, geen vocht, lekker coole lucht, waait het wat, of gaat het raam open is het zo de buiten temp, hier wil ik dus de radiator neer zetten, onder het raam, achter de tv :-), alles verlengen de kabels, en pompen toch?;-)

Dan denk ik dat het dan zon 5 graden is het water, misschien lager...
En bij zomers jammer dan :(

Is dit mogelijk??

En is het setje uitbreid baar, met nog een blokje voor me nb, vga?
Wat valt aanteraden , ik wil het stil hebben!, de radiator is bij het raam, dus ik denk dat ik daar geen last van hem, en als je in je pc waterkoeling heb, hoor je zowieso niks behalve je voeding..
Dus dat zijn de laaste vragen..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 12:16:
[...]

zou zeggen hou ons op de hoogte :)
Die maat van mij die bij funprice werkt, was er vandaag niet, dus ik heb zelf maar even naar funprice gemaild. Ik heb gevraagd of je nog van plan het waterblokje op te nemen in het assortiment. De reactie was:

geachte heer,

Dit product komt helaas niet in ons assortiment.

Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Maar dat was geen antwoord op mijn vraag, dus nog een keer gemaild. In deze mail heb ik na drukkelijk vermeld dat het ging om de vraag of het in het assortiment werd opgenomen, niet of het er al in zat. De reactie:

geachte heer,

daar heb ik geen antwoord op.

Met vriendelijke groet,

Dat zijn echt van die reacties van je hebt er geen f*ck aan. Anyway, ik ben nu nog niets wijzer geworden. Ik zal het aan die vriend van me vragen, zodra ik em weer spreek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 02:52:
hahaha :D Die noob van Tweakstore die laten we maar :+ Die gast weet echt niks man!! Sjeezzz :+ :P

Magoed, setje is wel leuk enzo, maar niet echt speciaal. Een beetje voor de beginnende waterkoelert zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 21 januari 2004 @ 18:46:
[...]

geachte heer,

daar heb ik geen antwoord op.

Met vriendelijke groet,
duidelijk een (ex)-scholiertje die ze een pc met emailaccount (+msn :+ ) hebben gegeven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit setje nu ongeveer een half jaar draaien en heb nog geen probleem gehad.
De blokken en rad zijn volledig van koper.
Ik koel er de proc(barton2500+) en nordbridge(nforce2) mee.
Temps niet overclockt idle:cpu 35°/30° en casetemp:22°
stress:cpu 42°/35° en casetemp:25°
Heb nog 2 casefans op 5v meedraaien. O-)
Als ik de cpu overclock naar 2200mhz(3200+) zit ik op een stresstemp van 47°/40° en casetemp 28°.
Dus niet zo slecht denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Probeer het eens bij Alternate aan te vragen, ik had zelf een Sapphire 9800pro ultimate nodig, gemaild, en ze hebben hem speciaal voor mij besteld (en zit inmiddels in het assortiment). Misschien dat zij er aan willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
I.R. Butcher schreef op 21 januari 2004 @ 20:42:
Probeer het eens bij Alternate aan te vragen, ik had zelf een Sapphire 9800pro ultimate nodig, gemaild, en ze hebben hem speciaal voor mij besteld (en zit inmiddels in het assortiment). Misschien dat zij er aan willen?
Ik neem aan dat je het over het thermaltake waterblokje hebt?
Ik kan em namelijk niet vinden in het assortiment, de website daarentegen is ook niet super overzichtelijk. Of staat ie nog niet op de website?
Zou erg tof zijn als alternate dit opneemt in hun assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Als het goed is werkt deze link, en kun je een productgroep kiezen, waarna je een mailtje maakt met het product wat je graag zou willen hebben. Misschien nemen ze het op in het assortiment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Ik heb ervaring met de Recom Coolriver die kost slechts Euro 100,-.

Pro's:

- Zeer goedkoop en toch compleet (Zie hieronder)
- Zeer niet hoorbare waterpomp (stiller dan welk ander duur merk dan ook)
- Wordt afgesloten en afgevuld geleverd dus geen geknoei met koelvloeistof
- Goeie koeleigenschappen blijkt uit tests en ook een van de stilste
- Makkelijk te monteren

Neg's:
-Ventialator kan stiller maar dat is een probleem van Euro 7,50 of zoiets
- Bevestiging van het Koelgedeelte op de Grafiche kaart ronduit slecht (IJzeren beugel die mijn Grafische kaart bijna liet wegsmelten door kortsluiting ergens op het bord te maken) maar na zelf wat knutselen met tie-reps kwam alles weer goed maar pas op wat je doet.

SPECZ:

Recom Coolriver Liquid Cooling Kit for P4 and AMD (S462) cpu/n-b

Coolriver Liquid Cooling Kit for P4 and AMD (S462) cpu/n-bridge/vga READY TO USE

Deze set is compleet dus vloeistof = afgevuld.
Direct te installeren in (bijna) elke midi tower behuizing (en groter).

Wordt geleverd met:

- koperen radiator en (12cm superstille) fan
- koperen koelblok voor CPU
- koperen koelblok voor VGA kaart ook geschikt voor alle huidige snelle vga kaarten
- Alu koelblok voor de Northbridge
- pomp in reservoir
Incl. engelstalige handleiding (eenvoudige montage).

P.S. Mijn volgende Waterkoelsysteem wordt er eentje met een Autoradiateur als gigantische Cooltower (Passief Fanless duz).

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Een uitgebreide Test heeft gestaan in de HARDWARE.INFO magazine #5/2004

http://www.hardware.info/images/artikelen/000118-00.jpg

Wat de prestaties van koeling betreft mijn eiegen ervaring: Zeer goed

Met de ventilator 2/3 max. komt mijn overgeklokte P 4 2,8 op 3,2 niet boven de 50 Graden Celsius en ook dat na hevige Enemy Territory Gaming op een ATI 9600 SE.

Uit de test van de hardware.info komen de prestaties bijna overeen met de Zalman Reserator.
Niet qua geluid want de reserator heeft een (Dure) Passiefe Cooltower.

Nummer 1: Asetek Waterchill KT12A-L30
Nummer 2: Cooler Master Aquagate
Nummer 3: Jawel de Recom Coolriver
Nummer 4: Zalman reserator
Nummer 5: Titan TWC -A04
Nummer 6: Xice External Cool
Nummer 7: Spire Atlantic Wave

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:50

blaatschaaap

schaap

sorry voor de bump. ik heb een paar vraagjes over deze waterkoeling set:
1: koelt deze goed op een amd athlon xp 3000+, ati radeon 9800 pro en de nforce 2 northbridge?
2: het koelblokje voor de vga kaart koelt alleen de core? hoe moet ik de andere chips dan koelen?
3: hoeveel liter water gaat er ongeveer in zo een waterkoeling setje?

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja blaatschaaap :) het topic is wel erg oud, en de vraagjes die je stelt kunnen beter in het grote waterkoelingstopic: [rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel XIII[/rml]

Vandaar dat deze op slot gaat

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.