Thermaltake aquarius vga waterblock

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo

Ik zit met het volgende prob ik heb op de site van thermaltake een waterblock gezien.

http://www.thermaltake.com/coolers/aquarius/a1983.htm

maar ik kan hem niet vinden waar ie te koop is ook staat ie niet bij de pricewatch en met google vindt ik er ook niks over geen review of prijs.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen met waar ik hem eventueel kan bestellen, heb zelf namelijk aquarius 2 en zo'n vga waterblock past er wel mooi bij ik hoef in ieder geval geen danger den ofzo gaat mij namelijk niet echt om high performace.

(pompje van aquarius 2 draait 1785 rpm volgens de site van thermaltake kan ie 2500 rpm dus pomp heeft volgens mij wel genoeg kracht over voor vga waterblock)

Weet niet of deze topic hier echt bij past maar het is het proberen waard toch ? _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Hoi

Op zich hoort het topic wel hier, maar hij had hier misschien niet eens hoeven te staan :)

Kijk maar eens in het assortiment van de winkels in deze post: AcouSE in "Frequently Asked Questions CME"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou eens na kunnen vragen bij de winkel waar je je huidige aquarius set gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:20

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Dat blokje moet ik dus ook hebben !
Ik heb juist een e-mail verstuurd naar een winkel in de buurt die wel veel van die dingen kunnen bestellen, normaal heb ik morgen een antwoord van hun. Ik zal het eventueel hier posten.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bredend schreef op 29 december 2003 @ 00:47:
Hoi

Op zich hoort het topic wel hier, maar hij had hier misschien niet eens hoeven te staan :)

Kijk maar eens in het assortiment van de winkels in deze post: AcouSE in "Frequently Asked Questions CME"
MMm heb veel gezocht daar maar te vergeefs kan er niks over vinden
Ik heb eigenlijk zelf het idee dat het nog niet te koop is kan ook niet vinden wanneer thermaltake het uitgebracht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jellabie schreef op 29 december 2003 @ 01:02:
Dat blokje moet ik dus ook hebben !
Ik heb juist een e-mail verstuurd naar een winkel in de buurt die wel veel van die dingen kunnen bestellen, normaal heb ik morgen een antwoord van hun. Ik zal het eventueel hier posten.
OKe thanks dan hoor ik het nog wel van je in iedergeval zal ik ook nog wel blijven zoeken naar een winkel, moet tenslotte toch ergens te koop zijn
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 09:26
Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar Thermaltake of dit element ook werkt met de aqua II en of het ook geschikt is voor de northbridge, zosnel ik hierop antwoord heb post ik dat hier :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bachhimself schreef op 29 december 2003 @ 10:42:
Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar Thermaltake of dit element ook werkt met de aqua II en of het ook geschikt is voor de northbridge, zosnel ik hierop antwoord heb post ik dat hier :*)
oke alvast bedankt voor de hulp, maar ik denk dat ie wel werkt met de aquarius 2
Verder heb ik nog steeds niks gevonden over waar ie eventueel te koop is.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 17:46:
[...]

oke alvast bedankt voor de hulp, maar ik denk dat ie wel werkt met de aquarius 2
Verder heb ik nog steeds niks gevonden over waar ie eventueel te koop is.

P.s Voor de north bridge is ie in iedergeval niet geschikt denk wel kan maar dan zal je denk wel ff zelf moeten tweaken aan het ding omdat ie echt ontworpen is voor ati of nvidia kaarten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 18:23
bachhimself schreef op 29 december 2003 @ 10:42:
Precies! Als dat zou kunnen...meesterlijk! Dan wil ik hem ook!

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

*kickje*

Ik heb juist een e-mail ontvangen:
Geachte,

Ik heb toch bij mijn leverancier vga waterblokjes gevonden. Deze komt op 31.00€ en is van het type Thermaltake A1983.
Nu kan ik ook specifieke modellen leveren van het merk Twinplex voor nVidia, ATI, ...
Dus ze zijn leverbaar.... ik zal zometeen deze winkel in de pricewatch zetten...

[ Voor 3% gewijzigd door Jellabie op 17-01-2004 16:02 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jellabie schreef op 17 januari 2004 @ 16:01:
*kickje*

Ik heb juist een e-mail ontvangen:

[...]

Dus ze zijn leverbaar.... ik zal zometeen deze winkel in de pricewatch zetten...
goed nieuws want ik zoek hem namelijk ook al een tijdje, die krengen zijn bijna nergens te bestellen/te krijgen.

Heb je een linkje naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 16:06:
[...]

goed nieuws want ik zoek hem namelijk ook al een tijdje, die krengen zijn bijna nergens te bestellen/te krijgen.

Heb je een linkje naar de winkel?
jup, www.sysar.be het blokje staat nog wel niet op de webiste...

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jellabie schreef op 17 januari 2004 @ 16:11:
[...]

jup, www.sysar.be het blokje staat nog wel niet op de webiste...
belgië :/ nou hopen dat ze het ook even naar nederland kunnen sturen voor een zacht prijsje

staat niks over online shoppen op die site.. minder.. Weet niet iemand toevallig een online shop in Nederland liefst in de buurt van rotterdam als het kan?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 16:13:
[...]

belgië :/ nou hopen dat ze het ook even naar nederland kunnen sturen voor een zacht prijsje

staat niks over online shoppen op die site.. minder.. Weet niet iemand toevallig een online shop in Nederland liefst in de buurt van rotterdam als het kan?
na ja ik wacht ook wel ff tot ze in nederland zijn duurt denk niet al te lang meer ik heb wel ff gedult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb zelf een post order bedrijfje en ik kan hem binnenkort leveren... Hebben jullie er belang bij als ik het hier even post wanneer ik hem kan leveren en voor hoeveel dat dan is?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 18 januari 2004 @ 15:34:
Ik heb zelf een post order bedrijfje en ik kan hem binnenkort leveren... Hebben jullie er belang bij als ik het hier even post wanneer ik hem kan leveren en voor hoeveel dat dan is?
ja ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rpm slaat op het toerental van d FAN niet de pomp, de pomp van een Aquirius II set is 90l per uur, en dat is niet genoeg om er een blok bij te zetten, dus moet je ook een nieuwe pomp kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 07:20:
rpm slaat op het toerental van d FAN niet de pomp, de pomp van een Aquirius II set is 90l per uur, en dat is niet genoeg om er een blok bij te zetten, dus moet je ook een nieuwe pomp kopen.
ja hoor kan gewoon een blok bij, je hoeft geen extra/betere pomp te nemen. Natuurlijk worden de temps wel iets hoger maar een betere pomp is niet nodig.
De pomp heeft ook een uitleesbare rpm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik vraag mij al een tijdje af wat nou een goede pomp is voor dit setje ter vervanging van de oude... de oude pomp bij mij is bezig kapot te gaan dus ik ben eigenlijk wel haastig opzoek naar een vervanger... Gewoon een Eheim 1048 pakken met 8 mm of 6mm pilaren? en in combi met welk reservoir is dat het beste?

Ik heb wel gezien hier op GoT dat een het setje een andere pomp gegeven heeft maar dit was gelijk ook met andere slagen ed... nu is dat niet zo'n probleem natuurlijk maar ik wil graag even weten wat er mogelijk is

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 19 januari 2004 @ 09:33:
ik vraag mij al een tijdje af wat nou een goede pomp is voor dit setje ter vervanging van de oude... de oude pomp bij mij is bezig kapot te gaan dus ik ben eigenlijk wel haastig opzoek naar een vervanger... Gewoon een Eheim 1048 pakken met 8 mm of 6mm pilaren? en in combi met welk reservoir is dat het beste?

Ik heb wel gezien hier op GoT dat een het setje een andere pomp gegeven heeft maar dit was gelijk ook met andere slagen ed... nu is dat niet zo'n probleem natuurlijk maar ik wil graag even weten wat er mogelijk is
het makkelijkste is natuurlijk een pomp met dezelfde aansluitingen want dan hoef je geen slangen te vervangen. Je zou dan voor de 6mm aansluiting moeten gaan.

vaak krijgt men last van extra geluid/herrie als men grotere aansluitingen combineert met de kleine slangen. Je zou trouwens je backup reservoir als nieuwe reservoir kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

dat backup ding is zo lek als een mandje... ik ga opzoek naar een eheim pomp en daar gooi ik dan wel 6mm pilaren op. beetje teflon tape er tussen en dan moet et wel lukken denk ik...

Ik laat het wel even weten en ik post wel even wat fotos... bedankt voor het advies! eind januari kan ik de waterblokjes uitleveren voor de videokaart... we wachten het nog even af, ik kan helaas nog geen prijs noemen... Maar jullie zijn de eersten die het weten! :)

wat me nu ook te binnenschiet, we kunnen ook proberen om dat waterblock op een chipset te monteren? zou dat gaan werken? ik zoek het wel even uit :)

[ Voor 15% gewijzigd door DAMAGE op 19-01-2004 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 19 januari 2004 @ 11:29:
dat backup ding is zo lek als een mandje...

wat me nu ook te binnenschiet, we kunnen ook proberen om dat waterblock op een chipset te monteren? zou dat gaan werken? ik zoek het wel even uit :)
ja is niet echt van hoge kwaliteit :)

Maar als chipset zou het misschien wel gaan lukken, de klem die er bij zit is vrij universeel. Dus het zou wel moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Wat ik ga bestellen is het volgende :

2x 1/4 6mm pilaren voor de eheim 1046
een reservoir voor de eheim 1046
en natuurlijk de eheim 1046.

bij freezinghardware... Die plexiglazen reservoir... met dat gele doppie :)
Er is ook nog een van kunstof, maar die is volgens mij niet zo stevig... is wel wat goedkoper.

Volgens mij heeft het reservoir 8mm aansluitingen, kan ik daar mijn huidige slangetjes zonder pardon op aansluiten?

totaal komt het ong op 100 euro dus ik wil wel zekerheid hebben dat het goedkomt... heeft een van jullie nog ideetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 20 januari 2004 @ 13:36:
Wat ik ga bestellen is het volgende :

2x 1/4 6mm pilaren voor de eheim 1046
een reservoir voor de eheim 1046
en natuurlijk de eheim 1046.

bij freezinghardware... Die plexiglazen reservoir... met dat gele doppie :)
Er is ook nog een van kunstof, maar die is volgens mij niet zo stevig... is wel wat goedkoper.

Volgens mij heeft het reservoir 8mm aansluitingen, kan ik daar mijn huidige slangetjes zonder pardon op aansluiten?

totaal komt het ong op 100 euro dus ik wil wel zekerheid hebben dat het goedkomt... heeft een van jullie nog ideetjes?
die 8mm aansluiting op je reservoir mag geen probleem zijn, dat lukt wel met je huidige slangen, maar ik vind 100 euro wel erg veel. Ik zou dan eerder voor een 2e TAII set gaan en die voor je vga gebruiken, ben je goedkoper uit. En waarschijnlijk heb je betere prestaties

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 13:40 . Reden: typo rules ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

ik denk dat ik een ander koelblokje ga kopen voor men geforce fx, ik betwijfel of deze genoeg warmte kan vervoeren...

De prijs van dat blokje is ongeveer eveduur dan een "professioneler" blokje,

offtopic:
gvd, 7 draadjes in men lip, ben wel thuis vant school... geluk bij een ongeluk :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

anderzeids als ik de eheim haal kan ik ook nog eens een ander setje samenstellen... :)

Ben ik niks vergeten?

Pagina: 1