[WinXP]event 1054

Pagina: 1
Acties:

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Deze melding krijg ik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Type gebeurtenis:   Fout
Bron van gebeurtenis:   Userenv
Categorie van gebeurtenis:  Geen
Gebeurtenis-ID: 1054
Datum:      19-1-2004
Tijd:       22:49:09
Gebruiker:      NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer:   PIM
Beschrijving:
Kan de domeincontrollernaam voor het computernetwerk niet verkrijgen. 
Er is een onverwachte netwerkfout opgetreden.
Het verwerken van het groepsbeleid wordt afgebroken.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp 
voor meer informatie.

Ik heb al geprobeerd op EventID en toen via Technet dat MediaSense uit te schakelen, maar helaas de melding blijft komen... Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn?

Verwijderd

Je mist een bestand in je Register wat waarschijnlijk het gevolg is van een spykiller wat erover heen is gegaan.
Ik heb het zelf ook meegemaakt.
Ten einde raad windows XP opnieuw geinstalleerd.
Alle lange tijd deze melding niet meer ontvangen.
Happy me...
Of misschien Norton Systemworks eroverheen scannen? helpt ook in de meeste gevallen.

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Het leuke is dat ik de melding een vorige keer ook heb gehad, en toen heb ik het wel opgelost, weet alleen niet meer of het met mediasense disable was gelukt of nieuwe drivers, maar ja nieuwe drivers heb ik al en media sense heb ik ook uitgezet...
Spykiller heb ik niet, want ik heb me pc net vers geinstalleerd.

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:38

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

technet

^^ had je dus al gedaan

Heb hetzelfde gehad, andere NIC en probleem opgelost, chipset switch en nic gingen niet samen
Heb je al een andere nic geprobeerd ?

[ Voor 51% gewijzigd door Zuig op 19-01-2004 23:53 ]

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Nog niet geprobeerd, was het ook eigenlijk niet van plan maar ja... moet dan maar misschien :?

ff tussendoor, normaal met regedt32 start de andere regedit toch op? ik krijg alleen maar die oude zegmaar, niet de nieuwe :'(

[ Voor 42% gewijzigd door SuB-Gold op 20-01-2004 00:34 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
SuB-Gold schreef op 19 januari 2004 @ 23:58:
Nog niet geprobeerd, was het ook eigenlijk niet van plan maar ja... moet dan maar misschien :?
Via 'zoeken bij Eventid.net naar 1054 + Userenv' levert een aantal mogelijke oorzaken op.

Als eerste mis ik in je topicstart relevante info :
Welk OS heb je (Home of Pro) in dit geval. Heb je alle updates geinstalleerd inclusief Service Pack 1 en daaropvolgende updates ? Hangt de pc rechtstreeks aan modem of zit er een router tussen pc/internet. Misschien ook nog een server ergens in het netwerk staan, draaiend op Windows 2000 of Server 2003 ?

Heb je het systeem ondanks dat je het op nieuw hebt geinstalleerd, al eens gescand met een virusscanner en spywarescanner ?

Als k zelf de melding vrij interpreteer kan de pc geen domeincontroller vinden om de GPO vanaf te laden.

Als de pc de domeincontroller niet kan vinden heeft dit meestal met dns te maken. Kan het zijn dat de pc in een domein zit, waar deze bijvoorbeeld via een vpn verbinding aan toegevoegd is ? Als je dit doet 'cached' de pc normaliter de aanmeldingscredentials en zal je wel op het domein aan laten loggen ook al is er geen verbinding.

Lijkt me heel sterk dat dit aan je netwerkkaart ligt ....
SuB-Gold schreef op 19 januari 2004 @ 23:58:

ff tussendoor, normaal met regedt32 start de andere regedit toch op? ik krijg alleen maar die oude zegmaar, niet de nieuwe :'(
Met regedt32 ziet 'ie er idd iets anders uit als met regedit :) Nl. in aparte windowtjes.

[ Voor 16% gewijzigd door sanfranjake op 20-01-2004 00:37 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
@sanfranjake

Opstelling is hier als volgt:
-Server (Windows 2000 AS) hangt aan een switch die weer verbonden is aan router en die weer aan het @home modem hangt.
-Werkstation 1 (Windows XP Pro) hangt ook aan die switch en ook aan de router, enz. (dit werkstation meldt zich aan op het domein)
-Werkstation 2 en 3 hetzelfde, alleen hangen die aan een andere switch (samen met een xbox en ps2)
-Laptop 1 en 2 zijn beide wireless verbonden met de router (en kunnen ook op het domein, melden zich er alleen niet aan, omdat ze meestal voor buitenshuis gebruikt worden)

Het probleem was dus Event nr. 1005, 1030 en 1054 (link naar oud topic) en ik heb op EventID.net gezocht en gevonden, maar helaas werktte deze oplossing niet (zoals ik al eerder zei). De oplossing in het oud topic werktte ook niet. Andere NIC ook niet, maar het uitzetten van ZoneAlarm hielp wel, dus daar ergens moet het zitten.
Pagina: 1