[xp pro/2000 as]Userenv problem na Zone-Alarm install

Pagina: 1
Acties:

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik heb dus vandaag Zone-Alarm opnieuw moeten installeren (waren wat problemen die nu weg zijn dus), maar sindsdien krijg ik 3 foutmeldingen:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Userenv
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1054
Datum: 31-7-2003
Tijd: 13:39:38
Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer: PIM
Beschrijving:
Kan de domeincontrollernaam voor het computernetwerk niet verkrijgen. Er is een onverwachte netwerkfout opgetreden. . Het verwerken van het groepsbeleid wordt afgebroken.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

---

Gebeurtenis-ID: 1030
Tijd: 13:39:03
Beschrijving:
Kan niet zoeken naar de lijst met groepsbeleidsobjecten. Een beschrijving van de oorzaak voor deze fout is al eerder door dit beleidsprogramma in het logboek geregistreerd.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

---

Gebeurtenis-ID: 1005
Tijd: 13:39:03
Beschrijving:
Windows kan geen verbinding maken met het domein sub-gold.xp. Kan geen verbinding maken met LDAP-server. Verwerking van groepsbeleid afgebroken.

Ik heb al gezocht op EventID en Technet, de oplossing zou zijn Gigabit Ethernet en disable MediaSense, dat had ik al eerder gedaan en toen was het weg, maar nu dus na herinstallatie Zone-Alarm is het teruggekomen... Laatste nieuwe drivers heb ik, en al die andere oplossingen van EventID heb ik gecontroleerd!
Iemand nog een ander idee?

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:48

GreyGhost

Het is een spook

Heb je je lokale netwerk toegevoegd aan de trusted zone? Dan krijgt het wat meer rechten en ook toegang tot poort 445 (en 135,137,139, maar dat is meer voor oudere windows) belangerijk voor domeinzaken, shares, met als nadeel dat je bak wel toegankelijk word via het lokale netwerk.

p.s. je kunt ook alleen de domeinserver toevoegen.

[ Voor 8% gewijzigd door GreyGhost op 01-08-2003 09:48 ]

For I am grey, between the darkness and the light

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
GreyGhost schreef op 01 August 2003 @ 09:40:
Heb je je lokale netwerk toegevoegd aan de trusted zone? Dan krijgt het wat meer rechten en ook toegang tot poort 445 (en 135,137,139, maar dat is meer voor oudere windows) belangerijk voor domeinzaken, shares, met als nadeel dat je bak wel toegankelijk word via het lokale netwerk.

p.s. je kunt ook alleen de domeinserver toevoegen.
Ik heb het lokale netwerk idd al toegevoegd aan de trusted zone, alleen die poort nog niet. Het merkwaardige is dat vanmorgen er geen melding in het logboek is gekomen... Toch zal ik die poort even toevoegen voor de zekerheid, dat is altijd beter! Bedankt dan maar!
Oh ik was nog vergeten te melden dat die foutmelding op mijn xp pro werkstation kwamen, heb geen Zone-Alarm op de 2000 server staan.

Nog een klein vraagje, is het een incoming of outgoing port, tcp of udp? Lijkt mij een tcp port?

[ Voor 15% gewijzigd door SuB-Gold op 01-08-2003 11:26 ]

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:48

GreyGhost

Het is een spook

Server default ports hier zou alles in moeten staan

For I am grey, between the darkness and the light

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Thanks, ben ik weer ene wijzer... Had IP van de server overigens ook al als trusted toegevoegd, volgens mij had mijn xp pro client last van een glitch ofzo :P