Toon posts:

videokaartje voor filmpjes kijken?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Wie heeft er voor mij nog een goede tip voor een videokaartje? Het enige dat ik er mee wil doen is film kijken. (avi,mpeg,divx,dvd etc.)
Is hiervoor bijvoorbeeld een Asus V9180 SE 64 MB DDR een leuke kaart. Ik wil er ongeveer 60 eurootjes voor kwijt.

Heeft iemand een leuk ideetje voor me?

Ik heb met search wel gezocht maar daar staat iets te veel in!!!

Bedankt _/-\o_ 8)

Verwijderd

Een heel erg simpel kaartje is hiervoor meer dan voldoende, omdat de processor al het werk doet om de film te decoderen.

de kaart die je daar noemt kan dan perfect het werk doen daarvoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks for the info!!!!!! ;)

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 13:26

JustDutch

was ambtenaar :)

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 21:06:
Hallo iedereen,

Wie heeft er voor mij nog een goede tip voor een videokaartje? Het enige dat ik er mee wil doen is film kijken. (avi,mpeg,divx,dvd etc.)
Is hiervoor bijvoorbeeld een Asus V9180 SE 64 MB DDR een leuke kaart. Ik wil er ongeveer 60 eurootjes voor kwijt.
Ik heb altijd prima filmpjes gekeken op een MGA G200, dus ja, zo'n beetje elke AGP kaart werkt wel. Als je echter op een externe t.v. wilt kijken dan heb je dus een t.v.-out nodig.

Ati kaartjes vanaf de 8500 hebben FULLSTREAM™ dat het volgende zou moeten doen: The latest advancement in video processing technology, is a hardware accelerated filtering method that improves the performance and visual quality of streaming video playback.

Forza Mucca

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:58
Of probeer een Matrox G400 te kopen, die staan bekend om de goeie tv-uitgang. Voor het geval je de films op de tv wil afspelen.

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
Sommige 3d kaarten hebben wel is hardware aan boord zoals IDCT en Motion Compensation, dan neem je wat werk uit handen van de processor... Hoe snel is de computer waar je hem in gaat zetten?

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:59

Remy

I usually get 100% accuracy

Voor films kijken zijn tegenwoordig de meeste (nieuwere) videokaarten wel geschikt, iets dat binnen de budgetrange van 60-80 euro valt zal hier prima aan voldoen, en bovendien waarschijnlijk ook passief gekoeld (=stilte!) zijn.

Verder slaat het volgende V&B FAQ gedeelte op dit topic: Welke videokaart moet ik kopen?

Succes met je keuze.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.